memebuy23buy

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • marsep
    replied
    Originally posted by H3nu View Post
    Mikähän mahtaa olla xenoneitten polttimotyyppi lähivaloissa?
    E61
    9/05
    Adaptiivisilla xenoneilla
    Itsellä samanikäinen ja d1s. Mutta päältä kun avaat luukkua niin näkee onko d1s vai d2s.

    D1s perässä semmonen metallihärpäke.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Mikähän mahtaa olla xenoneitten polttimotyyppi lähivaloissa?
    E61
    9/05
    Adaptiivisilla xenoneilla

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Aikamme tapeltua löytyi rikkoontunut putken pää, ei kyllä hajua mistä irronnut kun ei löydy vastapeluria sille.


    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.
    Molemmissa puoliskoissa bensaa piri pintaan, valui vähän ylikin kun tankin päältä luukut avattiin.
    Bensa ei kulkeudu koneeseen, paluulinjasta ei tule ainetta.
    Ei saatu pumppuhärdelliä käsiin kun kanittaa jonnekin, eikä toiselta puolelta saatu mökkylää pöydälle.
    Tutkinta jatkuu...

    Vielä lisäyksenä että ehdittiin repiä jo imukollektorit irti turhaan...

    Leave a comment:


  • melli
    replied
    Ihmiset on erilaisia, se mikä on toiselle ok voi olla täysin sietämätöntä jollekin muulle.

    Tielle katsottaessa ledit eivät häiritse, mutta jos vilaisee radiota tai navia niin johan loistaa. Ranetusratkaisut tuli itsellekin mieleen, mutta ajattelin jos jotain elegantimpaa löytyisi.

    Lexmarkin tulostimessa on muuten samanlainen sikakirkas ledi, pitää laittaa sormi sen päälle että viitsii paneelia katsella.

    Toinen kiusa on automaattisesti "himmenevä" taustapeili. Vanhassa autossa semmosta ei ollut ja säädin peilin aina käsin niin ettei häikäise. Tämä automaattiversio ei tosiaankaan himmennä minulle riittävästi. Pitänee kääntää se kokonaan sivuun sitten.

    Minä olen saanut jo kohtuullisen nuorella iällä vanhan miehen ongelmat, lääkärin määräyksestä grilli aina päällä (kesällä useimmiten toki pois). Eli hyvä syy on ja lämpö on suorastaan mahtava, juuri lisää ei kestäisi mutta täysillä mennään

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Originally posted by Woke View Post
    Suuntaa katse pois niistä persgrillien napeista niin ei häikäse
    Tai suttaa mustalla tussilla ne ledit,niin ei häikäisi häiritsevästi

    Kuka muuten pitää persgrillit täysillä koko ajan? :think,mulla ainakin korventaa niin paljon hanuria,että alkulämmön jälkeen riittää ihan ykkösasento noissa.

    Leave a comment:


  • Woke
    replied
    Originally posted by melli View Post
    Onnistuuko nappuloiden ledien himmennys mitenkään? Esim. penkinlämmittimen ja ilmastoinnin napeissa ne virheät ledit on mun silmille turhan kirkkaat pimeässä, eikä mittarivalojen säätö tunnu vaikuttavan.

    Persgrilli on aina täysillä, joten kuusi kirkasta lediä on käytännössä aina päällä eikä oikeasti ole vielä edes pimeää.

    Juu, pieniä juttuja (on siinä vielä isompiakin korjaamatta) mutta toiset on herkempiä ja minua tuo nyppii ja mieluummin ilman päänsärkyä/migreeniä jos sen voi välttää.
    Suuntaa katse pois niistä persgrillien napeista niin ei häikäse

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Mistähän inpalla näkee E60 airbagin vikakoodeja? Siellä isossa listassa ne kaikki näkyy, mutta haluaisin tarkempia tietoja. Safety devices -kohdan alla on airbag acsm, jota painamalla tulee virheilmoitus. Siinä lukee, että requested acsm control unit not found. SGM control unitin löytää ilmoituksen mukaan, mutta en tiedä mistä sitä pääsee tutkimaan.

    Nyt auto lyö ajossa aina välillä hätävilkut päälle, sammuttaa moottorin ja yrittää laukaista tuon battery safety terminalin. Eli auto ilmeisesti luulee olevansa kolarissa. Erittäin mystinen vika, jota on hankala lähtee tutkimaan ilman koodeja. Ei millään raaskisi merkkihuoltoon viedä.

    Kaikki vikakoodit kun nollaa, niin vikavalot ja koodit poistuvat kunnes tuo iskee uudelleen.
    Kannattaa varmaan ottaa yhteys nic böntti:in.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Mistähän inpalla näkee E60 airbagin vikakoodeja? Siellä isossa listassa ne kaikki näkyy, mutta haluaisin tarkempia tietoja. Safety devices -kohdan alla on airbag acsm, jota painamalla tulee virheilmoitus. Siinä lukee, että requested acsm control unit not found. SGM control unitin löytää ilmoituksen mukaan, mutta en tiedä mistä sitä pääsee tutkimaan.

    Nyt auto lyö ajossa aina välillä hätävilkut päälle, sammuttaa moottorin ja yrittää laukaista tuon battery safety terminalin. Eli auto ilmeisesti luulee olevansa kolarissa. Erittäin mystinen vika, jota on hankala lähtee tutkimaan ilman koodeja. Ei millään raaskisi merkkihuoltoon viedä.

    Kaikki vikakoodit kun nollaa, niin vikavalot ja koodit poistuvat kunnes tuo iskee uudelleen.
    Last edited by Kems; 10-10-2015, 02:52.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.
    Kokeillaan.

    Leave a comment:


  • biltema
    replied
    E60 "Paskakasa" vapisee ja kaikkee muuta sellasta.

    BMW E60 2004.

    Auto käyttäytyy näin. Eli pieni tutina päällä kokoajan.

    Tutina voimistuu kun vänkärin puolen takapyörä menee montun ylitse
    ja tuntuu perseessä korissa ja vaihdekepissä. Mutta kun kuskin puoli menee
    montun ylitse ei mitään tällaista tapahdu. Ja vänkärin puoli
    tuntuu takaa muutenkin olevan monttuherkkä ja semisti kolahtaa vähän kuin ois iskari viimeisillään. Potkastaessa takapyörään se liikkuu herkemmin edestakas suuntaan kuin esim kuljettajan puoli.

    Autoon vaihdettu.

    Eteen tukivarret raidetangon päät.

    Iskun vaimentimet eteen ja taakse.

    Jarrut laitettu.!

    taakse poikittais tukivarret ( etummaiset )

    alatukivarsien puslat taakse.

    narinahelat.

    Apurungon puslat 4kpl.

    kardaani käyty läpi liikkeessä ( ei vikaa )

    vaihdelaatikon kiinnitys ok. Käyty läpi liikkeessä.

    moottorn tukikumit ok. käyty läpi liikkeessä.

    Auto ollut merkkiliikkeessä ja kolmessa muussa liikkeessä.
    Yksikään liike ei ole saanut autoa kuntoon.

    Mikähän helvetti tota oikein vaivaa. Tuntuu kuin takapyörä olisi jotenkin väljä tai irtonainen tjsp.

    Kokeiltu myös eri vanteilla (orggis)

    voiko laakeri olla paskana? Ei kylläkään pidä ääntä.

    iskarin yläpää?

    napa?

    alkaa epätoivo iskeä kun ei saada edes liikkessä kuntoon.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    E60 M5 sammui n.5sek käytön jälkeen. Luultavimmin tankki tyhjä. Kanistereilla kannettu sen verran bensaa että ainakin tankki on puolillaan. Eipäs käynnisty enää. Pyörittää iloisesti konetta mutta ei edes hörähdä.
    Inpa antoi vikakoodiksi jotain bensan peineista. Se nollattiin ja toiveikkaina sahattiin, ei mitään eloa.
    Sulakkeet kaikki tarkistettu yleismittarilla, ehjiä kaikki.
    Käynnistäessä bensapumpulta kuuluu selvä ääni joten tästä päätellen ei sekään ole paskana.

    Netissä asiasta hyvin vähän mitään. Rattia on veivattu, koska netissä jollain oli joku rattilukkoon liittyvä juttu - ei käynnisty. Vaihteita on käytetty vapaalla-vaihde-vapaa-vaihde-vapaa (laatikossa kuuluu vaihteen vaihtuminen selvästi eli ei jumita sielläkään mikään), ei käynnisty.

    Mitäs seuraavaksi pitäisi alkaa tutkimaan? Uusia vikakoodeja ei tule.

    Ämmyskä tarttis saada liikenteeseen mahdollisimman nopeasti. Parasta olisi jos joku S-moottoriguru voisi tulla tekemään taikojaan.
    Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.

    Leave a comment:


  • melli
    replied
    Ledit vähemmän kirkkaiksi?

    Onnistuuko nappuloiden ledien himmennys mitenkään? Esim. penkinlämmittimen ja ilmastoinnin napeissa ne virheät ledit on mun silmille turhan kirkkaat pimeässä, eikä mittarivalojen säätö tunnu vaikuttavan.

    Persgrilli on aina täysillä, joten kuusi kirkasta lediä on käytännössä aina päällä eikä oikeasti ole vielä edes pimeää.

    Juu, pieniä juttuja (on siinä vielä isompiakin korjaamatta) mutta toiset on herkempiä ja minua tuo nyppii ja mieluummin ilman päänsärkyä/migreeniä jos sen voi välttää.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Akkukaapelin BST otti ja räjähti.
    Oli läppäri kiinni piuhalla ja inpa auki, mutta mahtoiko olla vain sattumaa? Kyseisellä hetkellä selailin vain jotain perus infoja enkä tehnyt mitään merkittävää. Yhtäkkiä kuului pamaus ja turvavöiden + airbagien ilmoitus tuli ja hätävilkut menivät päälle.
    Last edited by Kems; 10-10-2015, 13:44.

    Leave a comment:


  • koma
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Keskuslukitus lakkasi toimimasta, tai toimii satunnaisesti vain farkun takaluukun kohdalla. Sama juttu molemmilla avaimilla.

    Onkohan tämä alkava oire piuhasarjan ongelmista? Radion kuuluvuudessa ei ole mitään ongelmaa.

    Tai voikohan syynä olla joku muu kuin piuhat?
    Piuhat tai antennivahvistin

    Leave a comment:

Working...
X