Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.
Molemmissa puoliskoissa bensaa piri pintaan, valui vähän ylikin kun tankin päältä luukut avattiin.
Bensa ei kulkeudu koneeseen, paluulinjasta ei tule ainetta.
Ei saatu pumppuhärdelliä käsiin kun kanittaa jonnekin, eikä toiselta puolelta saatu mökkylää pöydälle.
Tutkinta jatkuu...
Vielä lisäyksenä että ehdittiin repiä jo imukollektorit irti turhaan...
Ihmiset on erilaisia, se mikä on toiselle ok voi olla täysin sietämätöntä jollekin muulle.
Tielle katsottaessa ledit eivät häiritse, mutta jos vilaisee radiota tai navia niin johan loistaa. Ranetusratkaisut tuli itsellekin mieleen, mutta ajattelin jos jotain elegantimpaa löytyisi.
Lexmarkin tulostimessa on muuten samanlainen sikakirkas ledi, pitää laittaa sormi sen päälle että viitsii paneelia katsella.
Toinen kiusa on automaattisesti "himmenevä" taustapeili. Vanhassa autossa semmosta ei ollut ja säädin peilin aina käsin niin ettei häikäise. Tämä automaattiversio ei tosiaankaan himmennä minulle riittävästi. Pitänee kääntää se kokonaan sivuun sitten.
Minä olen saanut jo kohtuullisen nuorella iällä vanhan miehen ongelmat, lääkärin määräyksestä grilli aina päällä (kesällä useimmiten toki pois). Eli hyvä syy on ja lämpö on suorastaan mahtava, juuri lisää ei kestäisi mutta täysillä mennään
Suuntaa katse pois niistä persgrillien napeista niin ei häikäse
Tai suttaa mustalla tussilla ne ledit,niin ei häikäisi häiritsevästi
Kuka muuten pitää persgrillit täysillä koko ajan? :think,mulla ainakin korventaa niin paljon hanuria,että alkulämmön jälkeen riittää ihan ykkösasento noissa.
Onnistuuko nappuloiden ledien himmennys mitenkään? Esim. penkinlämmittimen ja ilmastoinnin napeissa ne virheät ledit on mun silmille turhan kirkkaat pimeässä, eikä mittarivalojen säätö tunnu vaikuttavan.
Persgrilli on aina täysillä, joten kuusi kirkasta lediä on käytännössä aina päällä eikä oikeasti ole vielä edes pimeää.
Juu, pieniä juttuja (on siinä vielä isompiakin korjaamatta) mutta toiset on herkempiä ja minua tuo nyppii ja mieluummin ilman päänsärkyä/migreeniä jos sen voi välttää.
Suuntaa katse pois niistä persgrillien napeista niin ei häikäse
Mistähän inpalla näkee E60 airbagin vikakoodeja? Siellä isossa listassa ne kaikki näkyy, mutta haluaisin tarkempia tietoja. Safety devices -kohdan alla on airbag acsm, jota painamalla tulee virheilmoitus. Siinä lukee, että requested acsm control unit not found. SGM control unitin löytää ilmoituksen mukaan, mutta en tiedä mistä sitä pääsee tutkimaan.
Nyt auto lyö ajossa aina välillä hätävilkut päälle, sammuttaa moottorin ja yrittää laukaista tuon battery safety terminalin. Eli auto ilmeisesti luulee olevansa kolarissa. Erittäin mystinen vika, jota on hankala lähtee tutkimaan ilman koodeja. Ei millään raaskisi merkkihuoltoon viedä.
Kaikki vikakoodit kun nollaa, niin vikavalot ja koodit poistuvat kunnes tuo iskee uudelleen.
Mistähän inpalla näkee E60 airbagin vikakoodeja? Siellä isossa listassa ne kaikki näkyy, mutta haluaisin tarkempia tietoja. Safety devices -kohdan alla on airbag acsm, jota painamalla tulee virheilmoitus. Siinä lukee, että requested acsm control unit not found. SGM control unitin löytää ilmoituksen mukaan, mutta en tiedä mistä sitä pääsee tutkimaan.
Nyt auto lyö ajossa aina välillä hätävilkut päälle, sammuttaa moottorin ja yrittää laukaista tuon battery safety terminalin. Eli auto ilmeisesti luulee olevansa kolarissa. Erittäin mystinen vika, jota on hankala lähtee tutkimaan ilman koodeja. Ei millään raaskisi merkkihuoltoon viedä.
Kaikki vikakoodit kun nollaa, niin vikavalot ja koodit poistuvat kunnes tuo iskee uudelleen.
Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.
E60 "Paskakasa" vapisee ja kaikkee muuta sellasta.
BMW E60 2004.
Auto käyttäytyy näin. Eli pieni tutina päällä kokoajan.
Tutina voimistuu kun vänkärin puolen takapyörä menee montun ylitse
ja tuntuu perseessä korissa ja vaihdekepissä. Mutta kun kuskin puoli menee
montun ylitse ei mitään tällaista tapahdu. Ja vänkärin puoli
tuntuu takaa muutenkin olevan monttuherkkä ja semisti kolahtaa vähän kuin ois iskari viimeisillään. Potkastaessa takapyörään se liikkuu herkemmin edestakas suuntaan kuin esim kuljettajan puoli.
Autoon vaihdettu.
Eteen tukivarret raidetangon päät.
Iskun vaimentimet eteen ja taakse.
Jarrut laitettu.!
taakse poikittais tukivarret ( etummaiset )
alatukivarsien puslat taakse.
narinahelat.
Apurungon puslat 4kpl.
kardaani käyty läpi liikkeessä ( ei vikaa )
vaihdelaatikon kiinnitys ok. Käyty läpi liikkeessä.
moottorn tukikumit ok. käyty läpi liikkeessä.
Auto ollut merkkiliikkeessä ja kolmessa muussa liikkeessä.
Yksikään liike ei ole saanut autoa kuntoon.
Mikähän helvetti tota oikein vaivaa. Tuntuu kuin takapyörä olisi jotenkin väljä tai irtonainen tjsp.
Kokeiltu myös eri vanteilla (orggis)
voiko laakeri olla paskana? Ei kylläkään pidä ääntä.
iskarin yläpää?
napa?
alkaa epätoivo iskeä kun ei saada edes liikkessä kuntoon.
E60 M5 sammui n.5sek käytön jälkeen. Luultavimmin tankki tyhjä. Kanistereilla kannettu sen verran bensaa että ainakin tankki on puolillaan. Eipäs käynnisty enää. Pyörittää iloisesti konetta mutta ei edes hörähdä.
Inpa antoi vikakoodiksi jotain bensan peineista. Se nollattiin ja toiveikkaina sahattiin, ei mitään eloa.
Sulakkeet kaikki tarkistettu yleismittarilla, ehjiä kaikki.
Käynnistäessä bensapumpulta kuuluu selvä ääni joten tästä päätellen ei sekään ole paskana.
Netissä asiasta hyvin vähän mitään. Rattia on veivattu, koska netissä jollain oli joku rattilukkoon liittyvä juttu - ei käynnisty. Vaihteita on käytetty vapaalla-vaihde-vapaa-vaihde-vapaa (laatikossa kuuluu vaihteen vaihtuminen selvästi eli ei jumita sielläkään mikään), ei käynnisty.
Mitäs seuraavaksi pitäisi alkaa tutkimaan? Uusia vikakoodeja ei tule.
Ämmyskä tarttis saada liikenteeseen mahdollisimman nopeasti. Parasta olisi jos joku S-moottoriguru voisi tulla tekemään taikojaan.
Meillä on firmalla ollut 1 M5, jossa kaikki bensa siirty toiseen tankkiin eli sinne ei pumpun puolelle. Eli auto pelas kun bensaa oli selvästi yli puoli tankkia.
Onnistuuko nappuloiden ledien himmennys mitenkään? Esim. penkinlämmittimen ja ilmastoinnin napeissa ne virheät ledit on mun silmille turhan kirkkaat pimeässä, eikä mittarivalojen säätö tunnu vaikuttavan.
Persgrilli on aina täysillä, joten kuusi kirkasta lediä on käytännössä aina päällä eikä oikeasti ole vielä edes pimeää.
Juu, pieniä juttuja (on siinä vielä isompiakin korjaamatta) mutta toiset on herkempiä ja minua tuo nyppii ja mieluummin ilman päänsärkyä/migreeniä jos sen voi välttää.
Akkukaapelin BST otti ja räjähti.
Oli läppäri kiinni piuhalla ja inpa auki, mutta mahtoiko olla vain sattumaa? Kyseisellä hetkellä selailin vain jotain perus infoja enkä tehnyt mitään merkittävää. Yhtäkkiä kuului pamaus ja turvavöiden + airbagien ilmoitus tuli ja hätävilkut menivät päälle.
Leave a comment: