Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarsse
    replied
    pystyykö automaatti lootaa ohjelmoimaan mitenkään niin että ei vaihda väkisin isompaa kun on käsikäytöllä?

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Tämä vika korjattu.

    Originally posted by AnttiMH View Post
    Pre-LCI 530DA, johon vaihdettu iso osa alustan osia eteen, mm. iskarit, jouset, iskarin laakerit, raidetangon päät, reaktiotankojen puslat, kallistuksen vakaajan puslat.

    Edelleen kuuluu (etenkin auto kylmänä) kitinää ja nitinää vasemmasta etupäästä kun ajaa töyssyn yli. Sekä siis noustessa korokkeelle ja siitä pois.

    Kun ilma/moottori on lämmin sitä ei kuulu. Lähinnä siis aamuisin kuulee kun ajaa töihin nopeushidasteiden ym yli.

    Alusta on tarkistettu Schmiedmannilla, eivät löytäneet mitään, eivätkä havainneet ääntä koeajossa (silloin oli n 25C lämmintä), eli olisivat saaneet ajaa aika kovaa isoon töyssyyn jotta kuulusi mitään, jos silloinkaan.

    Ajatuksia mikä se voisi olla? Yksi veikkaus oli kall. vakaajan puslan hinkkautuminen kall. vakaajaan => ratkaisu kuparitahnaa väliin.

    Onko muita ajatuksia. Kiitos avusta.
    Toimenpiteet etupään osalta olivat, kallistuksen vakaajan puslien kuparitahnaaminen, ja vas. etupään jousen asentaminen paikalleen, ei ollut ilmeisesti kohdallaan huhtikuisen asenuksen jälkeen, nyt on, ja auto on kolinaton ja narinaton. Kiitos tästä Autohuolto JMV:lle Malmille!

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    E61 520d LCI N47 murhamoottorilla.

    Vinkuu / kitisee aina kylmällä kelillä kun lyö kylmänä käyntiin, kestää sen 30-40 sek ja loppuu ku seinään. Ei ikinä esiinny koneen lämmettyä. Ja tulee siis jostain apulaitehihnan reitiltä. Kitinän määrä laskee kuormituksen mukaan, eli kun esim ilmastoinnin ja valot sammuttaa, vähenee myös meteli. Voisi varmaan siis arvella että kyse on hihnan luistosta eikä siitä että esim jossain rullassa laakerit loppu, vai?

    Vaihdettu hihna + kiristin, hävisi noin puoleksi vuodeksi mutta ihan sama kitinä alkoi taas. Toisaalta osien vaihdon yhteydessä tuli myös lämpösemmät kelit, joten vaikea sanoa että auttoko toimenpide oikeasti. Kiristin tarkistettu taas ja on edelleen ehjän olonen, dampperissa ei ainakaan näy tai tunnu mitään halkeamia. Laturin hihnapyörä ei vaikuta ihan 100% suoralta pyöriessään mutta lieneekö syynä kun ääni silti lakkaa sitte lämpösenä.

    Vinkkejä mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    kertokaas tietämättömälle mitä tuo lci tarkoittaa ja miten eroaa normaalista mallista?
    Juu, eli toiselta termiltään facelift malli. E60/e61 malleissa käytännössä isoimmat erot ovat mielestäni vaihdelaatikko ja siihen liittyvät parannukset, valoihin tulleita muutoksia.

    Ilmeisesti juuri vaihdelaatikon päivitys ja pienet päivitykset moottorin osalta paransivat kulutuslukemia alaspäin, esim. 530DA kohdalla luokkaa 1l/100km.

    Nuo taitavat olla ne olennaisimmat erot tässä mallisarjassa, muut voivat täydentää, mitä käytännössä muuta muuttui.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    kertokaas tietämättömälle mitä tuo lci tarkoittaa ja miten eroaa normaalista mallista?
    Googlaus. Aikaa meni arviolta 25 sekuntia:



    Samma på finska:

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    kertokaas tietämättömälle mitä tuo lci tarkoittaa ja miten eroaa normaalista mallista?

    Leave a comment:


  • Ile R
    replied
    Iskari

    HMikähän mahtaa olla kun käytin tänään leimalla autoo, niin kuskin puolen etu iskari antoi tuloksen 0%. Ajossa ja paikallaa painelemalla tuntuu kyllä kunnossa olevan eikä ole vuotanut. Reaktiotangot uusin. Mutta Taaemman alatukivarren pallonivel oli väljä. Voiko tuo niin tulokseen vaikuttaa? -05 535d m-sport kyseessä. Vakio alusta
    Last edited by Ile R; 20-10-2015, 19:49. Reason: Tarkennusta

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by AjE View Post
    Ok..
    Säädin rummulta "kahisevaksi" molemmat puolet joka kyllä auttoi mutta voisi olla vähän napakampi kuitenkin. Osakuvia katselin niin ei ihan selkeästi kyllä kahvalta säätöä löytänyt. Säätöluukkuakaan en navalta rumpuun oikein löytänyt joten säätö tapahtui kätevästi pyörän pultin reiästä
    Pultin reiästä säätö pitää tehdäkin. Siinä kahvan luona on automaatti kiristin ja sille taisi olla oma erikoistyökalunsa. Joskus jarrun säädin ensin kehimällä rummut ja sen jälkeen työsin/käänsin kahvan alta sitä säätimen "lirpaketta", jolloin kahva meni aivan löysäksi, tämän jälkeen parikolme nykäisyä kahvasta jolloin käsijarru oli oikein napakka.

    Leave a comment:


  • AjE
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Käsittääkseni ei mitenkään vaan se kiristys tehdään juuri sieltä rumpujen päästä.

    1. Ensin lukitaan kahva pidikkeeseensä
    2. Rengas irti
    3. Säätöreiästä säädetään kenkää kiinni rumpuun naksuttelemalla säätöpylpyrää kunnes rumpu ei enää pyöri
    4. Otetaan takaisin 8 naksua. (Tämä siis perussäätö, itse otin vain 4-5 naksua kun mullakin jäi vaijeri vähän löysäksi)
    5. Vapautetaan pidätin käsijarrukahvasta
    6. rengas kiinni ja testiä.

    En ainakaan ite keksiny muuta säätöä eikä sellaista taida korjausopaskaan tuntea.
    Ok..
    Säädin rummulta "kahisevaksi" molemmat puolet joka kyllä auttoi mutta voisi olla vähän napakampi kuitenkin. Osakuvia katselin niin ei ihan selkeästi kyllä kahvalta säätöä löytänyt. Säätöluukkuakaan en navalta rumpuun oikein löytänyt joten säätö tapahtui kätevästi pyörän pultin reiästä

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by MHeikkinen View Post
    Eikös tuossa pitäisi olla sähköisesti säätyvä ahdin kun DPF kin on? Useamman kerran olen kuitenkin alipaineletkut yrittänyt tarkastaa enkä irtonaisia/rikkoutuneita ole löytänyt. Mitä lie sitten sitten nuo 1 tai 2 letkua jotka katoavat moottorin alle?
    Juu. Kyllä. Jos dpf on niin on sähköservo. Meniskö ne alipaineletkut moottorin korvakoiden tyynyille. Ne toimii alipaineella.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by AjE View Post
    Mitenkäs tuo käsijarrun vaijeri kiristetään kahvan päästä? Rummuilta säädin palat mutta itse vaijeri on vähän löysä.
    Käsittääkseni ei mitenkään vaan se kiristys tehdään juuri sieltä rumpujen päästä.

    1. Ensin lukitaan kahva pidikkeeseensä
    2. Rengas irti
    3. Säätöreiästä säädetään kenkää kiinni rumpuun naksuttelemalla säätöpylpyrää kunnes rumpu ei enää pyöri
    4. Otetaan takaisin 8 naksua. (Tämä siis perussäätö, itse otin vain 4-5 naksua kun mullakin jäi vaijeri vähän löysäksi)
    5. Vapautetaan pidätin käsijarrukahvasta
    6. rengas kiinni ja testiä.

    En ainakaan ite keksiny muuta säätöä eikä sellaista taida korjausopaskaan tuntea.

    Leave a comment:


  • MHeikkinen
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Alipaineella säätyvä ahdin? Joku alipaineletku irti?
    Eikös tuossa pitäisi olla sähköisesti säätyvä ahdin kun DPF kin on? Useamman kerran olen kuitenkin alipaineletkut yrittänyt tarkastaa enkä irtonaisia/rikkoutuneita ole löytänyt. Mitä lie sitten sitten nuo 1 tai 2 letkua jotka katoavat moottorin alle?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Alipaineella säätyvä ahdin? Joku alipaineletku irti?

    Leave a comment:


  • MHeikkinen
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Pistä ahtoletku kunnolla paikalleen siihen kaasuläppään ja tarkista että EGR:n putki ei ole löysällä (näkee kyllä jos on, nokeaa äkkiä).
    Kummatkin kunnossa..

    Leave a comment:


  • AjE
    replied
    Mitenkäs tuo käsijarrun vaijeri kiristetään kahvan päästä? Rummuilta säädin palat mutta itse vaijeri on vähän löysä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎