Originally posted by eemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEn tiedä mistä tuo sinulla johtuu,mutta omassani käy joskus noin,kun valittu kanava ei anna riittävää singnaalia.Eli ollaan menty kuuluvuusalueen ulkopuolelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eemi View PostKLIK
Osaisko joku kertoa miks toi radio näyttää kanavat noin? Näytöllä lukee Groove, mutta kun se on valittuna näkyy vasemmassa alakulmassa kanavan oikea nimi eli Loop. Sama noiden Local-39 ja Local-43 kanavien kohdalla, kun ne valitsee lukee vasemmassa alakulmassa kanavien oikeat nimet eli tässä tapauksessa toinen on Lahden paikallisradio Voima ja toinen on Nostalgia.
Pieni vika mutta ois kiva saada näyttämään oikein :think
Leave a comment:
-
-
KLIK
Osaisko joku kertoa miks toi radio näyttää kanavat noin? Näytöllä lukee Groove, mutta kun se on valittuna näkyy vasemmassa alakulmassa kanavan oikea nimi eli Loop. Sama noiden Local-39 ja Local-43 kanavien kohdalla, kun ne valitsee lukee vasemmassa alakulmassa kanavien oikeat nimet eli tässä tapauksessa toinen on Lahden paikallisradio Voima ja toinen on Nostalgia.
Pieni vika mutta ois kiva saada näyttämään oikein :think
Leave a comment:
-
-
Mikähän mahtaa aiheuttaa seuraavaa: nostaa vauhdissa kaasun pois minkä jälkeen tuntuu pientä täristystä ja jurnutusta jostain moottorin suunnalta. Kun painaa kaasua niin taas häviää. Auto on LCI e61 520d automaatilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostOk, jätetään sementti väliin. Korjausta odotellessa, mikä oli oikean tyyppinen jäähdytinneste tähän kärryyn?
Kannattaa putsailla konetilasta kaikki paikat jotka ovat valmiiksi likaisia niin helpottaa sitten vuotokohdan paikallistamista.
T.Vuotoa pari kk metsästänyt ja imusarjan alta ylävesiletkun liittimestä lopulta sen löytänyt
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View Post"Kannattaa",jos siis haluaa vesiventtiilit,kiertovesipumpun ja mahdollisen Webaston pumpun jumiin.Samalla saat tukittua myös lämppärin kennonkin.
Kannattaisiko vaan suosiolla korjata kuntoo,ettei jätä tielle.Jos sattuu esim. vaikka vuotava vesipumppu korkkaamaan.Vuoto voi olla myös vaikka EGR:ssä,johon tuo "sementti" ei paljoa auta.
Leave a comment:
-
-
Puristuspaineiden mittaus on myös käynyt mielessä ja varmaan kannattaa tehdä tosiaan seuraavaksi. Öljy oli kuitenkin normaalia ja savu ei ole sinistä joten tuskin on mäntävikaa kuitenkaan. Tai ainakaan ohivuotoa sen ohi. Lisäsin vielä videot tuosta käyntiäänestä edelliseen viestiin.
Leave a comment:
-
-
AnttiHi,
mittauta puristuspaineet. Kyllä siellä 1&2 sylinterissä on jotain häikkää
jos suuttimen vaihto ei muuttanut korjausarvoja.
Suuttimista pitäisi kyllä jäädä koodi jos on huono kontakti tai piuha poikki,
ei se edes lähde tällöin käyntiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostKannattaako jäähdytinsementtiä kokeilla, jos vuoto on vähäinen?
Kannattaisiko vaan suosiolla korjata kuntoo,ettei jätä tielle.Jos sattuu esim. vaikka vuotava vesipumppu korkkaamaan.Vuoto voi olla myös vaikka EGR:ssä,johon tuo "sementti" ei paljoa auta.
Leave a comment:
-
-
Mikä voisi olla vikana 535dA:ssä kun moottori käynnistyy kylmänä huonosti, käy epätasaisesti ainakin tyhjäkäyntiä ja savuttaa mustaa savua jatkuvasti. Moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä tupsuttava (muuttuu enemmän naputukseksi kun kierroksia nostaa) ääni ehkä sylinterin 2 kohdalta. Vaihde päällä kun päästää jarrua niin tuntuu myös vedossa nypytystä. Savutus on voimakasta jo tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä vielä voimakkaampaa. Muutaman sadan kilometrin jälkeen perä on noesta mustana. Tehot tuntuvat olevan tallella, ei ole kylläkään kokemusta täysin kunnossa olevasta.
Autoon jo tehtyä:
-Vikakoodit ja suuttimien korjausarvot luettu (1 ja 2 syl korjausarvot 5 ja 4) (pakoputken vastapaineanturista on tullut vikakoodi) Ei muita koodeja moottoripuolella
-Suuttimien ohivuodot mitattu (olivat normaalit)
-Suuttimet 1 ja 2 vaihdettu tehdaskunnostettuihin (ei mitään vaikutusta käyntiin tai korjausarvoihin)
-Imusarja puhdistettu, läpät poistettu ja imusarjan tiivisteet uusittu
-EGR venttiili puhdistettu ja tarkistettu että ei vuoda
Inpan mukaan dpf saattaa olla tyhjennetty koska näyttää arvoa 0. Kylmänä kun irroittaa suuttimen 1 johdon niin käynti ei muutu mitenkään, lämpimänä muuttuu. Sylinterin 2 johdon irrottamalla tupsuttava ääni vaimenee mutta kuuluu silti vielä vähän. Imusarja lämpenee sylinterin 1 kohdalta kun muut tuntuvat kylmiltä.
Tätä pohtiessa on tullut mieleen seuraavia vaihtoehtoja:
1. Voiko olla jatkuvasti dpf poltto päällä ja antaisi sen takia polttoainetta liikaa?
2. Suuttimien 1 ja 2 johdot poikki ja ei saa kunnolla kontaktia
3. Sylinterin 2 ja/tai 1 venttiili tai nostajavika
4. Jako yhden hampaan pielessä? Antaisiko vikakoodia?
Olisiko kenelläkään antaa suuntia mistä vikaa kannattaa seuraavaksi alkaa etsimään? Tai jopa käydä katsomassa autoa Inpalla, auto on Oulussa.
Tässä vielä linkit videoihin joista kuulee moottorin äänen. WA0005 videossa irroitetaan sylinterin 1 johto kylmänä jolloin käynti ei muutu. Videolla WA0006 irroitetaan suuttimen 2 johto.
Leave a comment:
-
-
Sigun auto herjaa jäähdytinnesteen alhaisesta tasosta. Mikä on oikeanlaista nestettä tähän kärryyn? Eri värejä ei kuulemma saisi sekoittaa.
Kannattaako jäähdytinsementtiä kokeilla, jos vuoto on vähäinen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mnederst View PostKeskuslukitus lakkasi toimimasta, tai toimii satunnaisesti vain farkun takaluukun kohdalla. Sama juttu molemmilla avaimilla.
Olisikohan tuo purkki tiensä päässä? Miksiköhän keskuslukituksen kaukosäätö sitten toimii kuitenkin takaluukun kohdalta? :think
Luulisi nimittäin kaukosäädön olevan kokonaan mykkä, jos antennivahvari on vainaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AjE View PostMites mahtaisi nelikon alla toimia talvirenkaana 215/60 17 alkuperäisen 225/50 tilalla? 5% kehässä eroa, hurjimpien juttujen mukaan vaihdelaatikko hajoaa jo moisesta.
En uskaltanut laittaa 215/60 sarjaa koska epäilin mahtuuko pyörimään joka tilanteessa. Jos joskus F10 niin siihen se on passeli vai mahtuuko 225/60-17 pyörimään?
Leave a comment:
-
-
Aikaisemmin kyselin neuvoa takakontin hydrauliikkapumpusta, joten postailen tuloksen tänne, josko se vaikka jotain auttaisi. Vaihdoin pelkän vastakappaleen mihin kyseinen pumppu tulee kiinni ja vaihtokunnossa se olikin. Korjaus maksoi noin 4€, joten verrattaen halpa.
Mielenkiintoista miten se noin olikin kulunut :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: