E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pistä ahtoletku kunnolla paikalleen siihen kaasuläppään ja tarkista että EGR:n putki ei ole löysällä (näkee kyllä jos on, nokeaa äkkiä).
-
Mikähän tuli E61 525d -04 kun hehkut ja hehkureleen vaihdoin kyseiseen vehkeeseen
Nyt on tehot autosta täysin hukassa.. Imusarja uudelleen irti käytettynä kaikki näyttäisi olevan kunnossa, eikä vikakoodiakaan anna. Imusarjan päällä olevaa MAP-anturia kokeiltu toimivasta autosta eikä vaikutusta. MAF-pistoketta käytin myös irti eikä tälläkään mitään vaikutusta, joten ei luultavasti vika MAFfissakaan?
Leave a comment:
-
Niin siis eli sulla on automaattiluukku. Siinä nostin puolellahan ei ole mitään kaasujousta vaan hydraulisylinteri joka sitä konttia liikuttaa. Siihen sylinteriin ei ainakaan marmorilta löydy varaosia, eikä koko systeemiin muutenkaan vaan se tulee aika kokonaisena pakettina pumppu, letkut ja sylinteri. Ebaystä tota settiä taitaa saada n.300€. Ja marmorihinta tais olla ainaki joskus jossain päälle 700€.Originally posted by Pyjo View PostKävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?Last edited by GuGi_; 19-10-2015, 20:07.
Leave a comment:
-
Kävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?Originally posted by Hakkapeliitta View PostPumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.
Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.
Leave a comment:
-
Tuon kuvan perusteella kaasujousen pallo lienee rasvan puutteessa jo tovin juminut ja kuluttanut pallopäätä. Siinä kaasujousen puolella kupissa on liukuva jousilevy, joka lukitsee kiinnityksen palloon.
Leave a comment:
-
Ai, onko ongelmana sitten toi auton rungossa oleva pallo vaiko pumppn "syvennys"?Originally posted by MajorDrake View PostEipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.
EDIT: Hakkapeliitta antoikin kattavan vastauksen, kiitos!Last edited by Pyjo; 19-10-2015, 00:10.
Leave a comment:
-
Pumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.Originally posted by Pyjo View PostSiinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018_184300.jpg
Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.
Leave a comment:
-
Eipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.
Leave a comment:
-
jahas, huomasinpas jälleen kerran ongelman lci e61. Takaluukun kuskin puoleinen pumppu lähtee pallonivelestä irti rungon päässä. Välillä pysyy, välillä irtoaa ja päästää kyllä juurikin niin kamalan äänen irrotessaan kun luukku menee kiinni.
Siinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?
Leave a comment:
-
Nappaa kuskin penkistä vyökiristimien liitimet irti, vähän kontaktispraytä ja takaisin nippuun.Originally posted by djs^ View PostMistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
Leave a comment:
-
Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
Leave a comment:
-
Aa joo aivan on mulla joo. Mutta mulla oli mielessä että siis tohon 7 kohtaan aattelin laittaa laipan?Originally posted by Hakkapeliitta View PostEikös sinullakin ole EGR-cooleri joka jäähdyttää EGR-venttiilille menevään pakokaasua? Siinä on myös termostaatti (ei siis päätermostaatti) jonka tarkoitus on estää EGR-coolerin ylikuumentuminen kierrättämällä jäähdytinnestettä siellä.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3597
Osat 1 ja 8
Leave a comment:
-
Originally posted by Rrooppee View PostTä
miksei omaan silmään mitää vesiletkua oo sattunu? Tämä on siis -05 vuoden moottori?
Eikös sinullakin ole EGR-cooleri joka jäähdyttää EGR-venttiilille menevään pakokaasua? Siinä on myös termostaatti (ei siis päätermostaatti) jonka tarkoitus on estää EGR-coolerin ylikuumentuminen kierrättämällä jäähdytinnestettä siellä.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3597
Osat 1 ja 8Last edited by Hakkapeliitta; 16-10-2015, 18:13.
Leave a comment:
Leave a comment: