Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Pistä ahtoletku kunnolla paikalleen siihen kaasuläppään ja tarkista että EGR:n putki ei ole löysällä (näkee kyllä jos on, nokeaa äkkiä).

    Leave a comment:


  • MHeikkinen
    replied
    Mikähän tuli E61 525d -04 kun hehkut ja hehkureleen vaihdoin kyseiseen vehkeeseen Nyt on tehot autosta täysin hukassa.. Imusarja uudelleen irti käytettynä kaikki näyttäisi olevan kunnossa, eikä vikakoodiakaan anna. Imusarjan päällä olevaa MAP-anturia kokeiltu toimivasta autosta eikä vaikutusta. MAF-pistoketta käytin myös irti eikä tälläkään mitään vaikutusta, joten ei luultavasti vika MAFfissakaan?

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Pyjo View Post
    Kävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?
    Niin siis eli sulla on automaattiluukku. Siinä nostin puolellahan ei ole mitään kaasujousta vaan hydraulisylinteri joka sitä konttia liikuttaa. Siihen sylinteriin ei ainakaan marmorilta löydy varaosia, eikä koko systeemiin muutenkaan vaan se tulee aika kokonaisena pakettina pumppu, letkut ja sylinteri. Ebaystä tota settiä taitaa saada n.300€. Ja marmorihinta tais olla ainaki joskus jossain päälle 700€.
    Last edited by GuGi_; 19-10-2015, 20:07.

    Leave a comment:


  • Pyjo
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Pumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.
    Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.
    Kävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tuon kuvan perusteella kaasujousen pallo lienee rasvan puutteessa jo tovin juminut ja kuluttanut pallopäätä. Siinä kaasujousen puolella kupissa on liukuva jousilevy, joka lukitsee kiinnityksen palloon.

    Leave a comment:


  • Pyjo
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Eipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.
    Ai, onko ongelmana sitten toi auton rungossa oleva pallo vaiko pumppn "syvennys"?

    EDIT: Hakkapeliitta antoikin kattavan vastauksen, kiitos!
    Last edited by Pyjo; 19-10-2015, 00:10.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by Pyjo View Post
    Siinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018_184300.jpg
    Pumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.
    Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Eipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.

    Leave a comment:


  • Pyjo
    replied
    jahas, huomasinpas jälleen kerran ongelman lci e61. Takaluukun kuskin puoleinen pumppu lähtee pallonivelestä irti rungon päässä. Välillä pysyy, välillä irtoaa ja päästää kyllä juurikin niin kamalan äänen irrotessaan kun luukku menee kiinni.
    Siinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Nappaa kuskin penkistä vyökiristimien liitimet irti, vähän kontaktispraytä ja takaisin nippuun.
    Tämähän toimi, kiitos paljon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by djs^ View Post
    Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
    Nappaa kuskin penkistä vyökiristimien liitimet irti, vähän kontaktispraytä ja takaisin nippuun.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Eikös sinullakin ole EGR-cooleri joka jäähdyttää EGR-venttiilille menevään pakokaasua? Siinä on myös termostaatti (ei siis päätermostaatti) jonka tarkoitus on estää EGR-coolerin ylikuumentuminen kierrättämällä jäähdytinnestettä siellä.



    Osat 1 ja 8
    Aa joo aivan on mulla joo. Mutta mulla oli mielessä että siis tohon 7 kohtaan aattelin laittaa laipan?

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    miksei omaan silmään mitää vesiletkua oo sattunu? Tämä on siis -05 vuoden moottori?

    Eikös sinullakin ole EGR-cooleri joka jäähdyttää EGR-venttiilille menevään pakokaasua? Siinä on myös termostaatti (ei siis päätermostaatti) jonka tarkoitus on estää EGR-coolerin ylikuumentuminen kierrättämällä jäähdytinnestettä siellä.



    Osat 1 ja 8
    Last edited by Hakkapeliitta; 16-10-2015, 18:13.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    Jäähdytinnesteethän siellä kiertää? Eli jää egr termarikin pois välistä
    miksei omaan silmään mitää vesiletkua oo sattunu? Tämä on siis -05 vuoden moottori?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎