Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eemi
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Esim, takalasien lukitusnapissa kuskin ovessa (lukitus päällä) palaa valo jos auto ei nuku, vaihdekaavassa taitaa palaa ledi myös. Onko jälkiasenteinen webasto? Auton jännitteen putoamiselle lepotilassa on tietty raja, minkä alle jos jännite putoaa niin tulee high rate battery. Jälkiasennus webastoa ei auto huomioi joten aika herkästi uudellakin akulla tulee "herja" vaikka akussa onkin virtaa ihan ok.
    Webasto on jälkiasenteinen eli voi olla siis syynä tuohon herjaan. Lähinnä se ihmetytti kun normaalisti on herjannut heti käynnistäessä webaston käytön jälkeen, mutta nyt herjasi kun autolla oli ajettu 40km webaston käytön jälkeen jolloin pysähdyin kymmenen minuutin ajaksi huoltoasemalle.

    Kauan menee, että auton pitäisi käydä nukkumaan? Puoli tuntia?

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Keskuslukitus lakkasi toimimasta, tai toimii satunnaisesti vain farkun takaluukun kohdalla. Sama juttu molemmilla avaimilla.

    Onkohan tämä alkava oire piuhasarjan ongelmista? Radion kuuluvuudessa ei ole mitään ongelmaa.

    Tai voikohan syynä olla joku muu kuin piuhat?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    E60 M5 sammui n.5sek käytön jälkeen. Luultavimmin tankki tyhjä. Kanistereilla kannettu sen verran bensaa että ainakin tankki on puolillaan. Eipäs käynnisty enää. Pyörittää iloisesti konetta mutta ei edes hörähdä.
    Inpa antoi vikakoodiksi jotain bensan peineista. Se nollattiin ja toiveikkaina sahattiin, ei mitään eloa.
    Sulakkeet kaikki tarkistettu yleismittarilla, ehjiä kaikki.
    Käynnistäessä bensapumpulta kuuluu selvä ääni joten tästä päätellen ei sekään ole paskana.

    Netissä asiasta hyvin vähän mitään. Rattia on veivattu, koska netissä jollain oli joku rattilukkoon liittyvä juttu - ei käynnisty. Vaihteita on käytetty vapaalla-vaihde-vapaa-vaihde-vapaa (laatikossa kuuluu vaihteen vaihtuminen selvästi eli ei jumita sielläkään mikään), ei käynnisty.

    Mitäs seuraavaksi pitäisi alkaa tutkimaan? Uusia vikakoodeja ei tule.

    Ämmyskä tarttis saada liikenteeseen mahdollisimman nopeasti. Parasta olisi jos joku S-moottoriguru voisi tulla tekemään taikojaan.
    Last edited by |foder|; 07-10-2015, 19:56.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Onko normaalia että 523 e61:ssa suuttimet pitää kovaa ruksutusta,kuuluu selvä sirinä käynnissä ollessa konepelti kiinni koneen äänen ohessa

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by H3nu View Post
    Mulle tuli tänään bc racing tolpat eteen jä käsitin et niissä tulee yläpäät mukana mutta eipä ollukkaa.. Käytetäänks tässä kopassa aina vakio yläpäitä?
    Kyllä niissä pitäs yläpäät olla... mulla ainakii 2 autoon on tullu yläpäitten kanssa

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Mistähän mahtais johtua ettei tuo auto (525d) meinaa puhaltaa lämmintä kabiiniin? Salavalikosta oli lämmöt näkyvillä koko ajan, ja 40km matkalla lämmöt oli n.85-87. Mainittakoot vielä että lämmöt tippuu muutamalla asteella kun laittaa puhaltimen täysille, eikä noista kahdesta keskellä kojelautaa olevasta tule lämmintä kun kuskin puoleisesta. :think ja kyllä on iDrivestä se "rulla" punaisella puolella.

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Voiko tuota jatkotutkia jotenkin jos osottautuu ettei auto painu lainkaan unille?
    E61:ssä perinteiset takalasin mikrokytkin ja takaluukun johtosarjat ainakin aiheuttaa "unettomuutta". Foorumin hakua käyttämällä löydät kyllä juttua noista.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Esim, takalasien lukitusnapissa kuskin ovessa (lukitus päällä) palaa valo jos auto ei nuku, vaihdekaavassa taitaa palaa ledi myös. Onko jälkiasenteinen webasto? Auton jännitteen putoamiselle lepotilassa on tietty raja, minkä alle jos jännite putoaa niin tulee high rate battery. Jälkiasennus webastoa ei auto huomioi joten aika herkästi uudellakin akulla tulee "herja" vaikka akussa onkin virtaa ihan ok.
    Voiko tuota jatkotutkia jotenkin jos osottautuu ettei auto painu lainkaan unille?

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Mulle tuli tänään bc racing tolpat eteen jä käsitin et niissä tulee yläpäät mukana mutta eipä ollukkaa.. Käytetäänks tässä kopassa aina vakio yläpäitä?

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Vararengas- ja akkukotelon olen tarkistanut ja kuivaa oli. Miten on helpoin tapa tarkistaa auton nukkumaan meno?
    Esim, takalasien lukitusnapissa kuskin ovessa (lukitus päällä) palaa valo jos auto ei nuku, vaihdekaavassa taitaa palaa ledi myös. Onko jälkiasenteinen webasto? Auton jännitteen putoamiselle lepotilassa on tietty raja, minkä alle jos jännite putoaa niin tulee high rate battery. Jälkiasennus webastoa ei auto huomioi joten aika herkästi uudellakin akulla tulee "herja" vaikka akussa onkin virtaa ihan ok.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by djs^ View Post
    Mulla tuli joskus tuo samainen teksti iDriven näyttöön, mutta ei koskaan oikeata syytä löytynyt. Taisi yksi tuohon vikaan liittyvä seikka olla, että akkukotelo oli puolillaan vettä, ja vararengaskotelo myös. Kannattaa tarkistaa että käykö auto nukkumaan kun pysähdyt ja suljet ovet.
    Vararengas- ja akkukotelon olen tarkistanut ja kuivaa oli. Miten on helpoin tapa tarkistaa auton nukkumaan meno?

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Kuinka helposti e61 muuttuu pyöränkulmat korkeuden säädössä. Eli nyt ois tarkotus tiputtaa vakiosta noin 40mm ja nostaa mahdollisesti talvella joku 20mm. Tän 40mm madalluksen jälkeen oon kyllä menossa kulmien säätöön, mut joutuuko uusiks pienen noston jälkeen?

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Täällä olis myös webastoon liittyvä kysymys. Viime talvena vaihdatin sigun e61:seen akun kun vanhalla herjaili jatkuvasti "high rate of discharge"-herjaa.

    Nyt kesän aikana olen käyttänyt kerran kuussa webastoa eikä ole herjannut mitään. Tänään töistä lähtiessäni käytin webastoa, lähtiessä ei herjannut mitään, mutta n. 40km ajon jälkeen pysähdyin huoltoasemalle, josta lähtiessäni herjasi "high rate of dischargea". Ajan noin 3tkm kuukaudessa ja pääsääntöisesti matka-ajoa eli akun pitäisi olla kyllä latingissa. Mistähän akun purkautuminen voisi johtua?

    Keväällä akun vaihdon jälkeen herjasi muutaman kerran, mutta vain jos käytin webastoa tupla ajan eli tunnin.
    Mulla tuli joskus tuo samainen teksti iDriven näyttöön, mutta ei koskaan oikeata syytä löytynyt. Taisi yksi tuohon vikaan liittyvä seikka olla, että akkukotelo oli puolillaan vettä, ja vararengaskotelo myös. Kannattaa tarkistaa että käykö auto nukkumaan kun pysähdyt ja suljet ovet.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Täällä olis myös webastoon liittyvä kysymys. Viime talvena vaihdatin sigun e61:seen akun kun vanhalla herjaili jatkuvasti "high rate of discharge"-herjaa.

    Nyt kesän aikana olen käyttänyt kerran kuussa webastoa eikä ole herjannut mitään. Tänään töistä lähtiessäni käytin webastoa, lähtiessä ei herjannut mitään, mutta n. 40km ajon jälkeen pysähdyin huoltoasemalle, josta lähtiessäni herjasi "high rate of dischargea". Ajan noin 3tkm kuukaudessa ja pääsääntöisesti matka-ajoa eli akun pitäisi olla kyllä latingissa. Mistähän akun purkautuminen voisi johtua?

    Keväällä akun vaihdon jälkeen herjasi muutaman kerran, mutta vain jos käytin webastoa tupla ajan eli tunnin.

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Toki se kortin lukitseva vika olisi myös korjattava,muuten alkaa sama rumba alusta.Esim. jumittava Weban vesipumppu tms.
    Juuri näin!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎