Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by hubbaBubba View Post
    530d -05 autossa ajtechin ohjelma mutta ei kai vaikuta mihinkään.(dpf tyhjätty) tuo neulan värinä vaan ärsyttää, tekee sitä millon haluaa. aamulla käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynillä pysyi paikallaan, mutta ajoon lätiessä alko taas elämään. eli heiluu n 1mm edestakas...
    Mulla aiheutti viallinen korkeapainepumpun määränsäädin ajoittain nykimistä ja viisarin pientä heittelyä ajossa ja ajoittain tyhjäkäynnillä eikä sitä jäänyt vikakoodeja.

    Kannattaa viedä jollekin asiantuntevalle täällä kirjoittelevalle ihmeteltäväksi.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Janna
      BTCF Member
      • Dec 2013
      • 1065
      • Rovaniemi

      Akuutin autokuumeen seurauksena tuli kiivettyä perse edelle puuhun ja päivitettyä e39 530d (-03) e61 530d (-08) nelikkoon.
      Auto vaikuttaa kyllä toimivalta muutoinkin asiallisesti pidetyltä (mittarissa 220tkm).

      Mutta kysytään nyt viisaammilta että mitä olisi syytä ottaa huomioon ja mihin kannattaa varautua?
      Kaasuläpät on poistettu, mutta muuta ei kai käsittääkseni ole tehty.

      Kiitos jo etukäteen ja anteeksi

      Comment

      • Art_Zi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 170
        • Kemi

        Originally posted by Janna View Post
        Akuutin autokuumeen seurauksena tuli kiivettyä perse edelle puuhun ja päivitettyä e39 530d (-03) e61 530d (-08) nelikkoon.
        Auto vaikuttaa kyllä toimivalta muutoinkin asiallisesti pidetyltä (mittarissa 220tkm).

        Mutta kysytään nyt viisaammilta että mitä olisi syytä ottaa huomioon ja mihin kannattaa varautua?
        Kaasuläpät on poistettu, mutta muuta ei kai käsittääkseni ole tehty.

        Kiitos jo etukäteen ja anteeksi
        Ostikko sen Tornion mustan auton?
        E61 525dA preLCI -2007
        VW Typ2 -1967
        Ex. E46 328ia touring

        Comment

        • >Jon1<
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1054
          • Kuopio

          e61 pitäs lukkoperä saada ja esim race.fi sivuilta näkys löytyvän mutta e60 koriin. onko e61 ja e60 samat sisuskalut perissä kun kokonainen perä on ainakin eri osanumerolla myynnissä. Vai mistä olette hommailleet lukkoja näihin? :think
          ex:F11 535xd M-Sport
          ex:e61 530D M-Sport
          ex:e38 740i mafia
          ex:e36 328
          ex:e36 320
          ex:e30 320->325

          Comment

          • Janna
            BTCF Member
            • Dec 2013
            • 1065
            • Rovaniemi

            Originally posted by Art_Zi View Post
            Ostikko sen Tornion mustan auton?
            En, kuin niin?
            Tämä tuli Oulusta

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by Janna View Post
              Akuutin autokuumeen seurauksena tuli kiivettyä perse edelle puuhun ja päivitettyä e39 530d (-03) e61 530d (-08) nelikkoon.
              Auto vaikuttaa kyllä toimivalta muutoinkin asiallisesti pidetyltä (mittarissa 220tkm).

              Mutta kysytään nyt viisaammilta että mitä olisi syytä ottaa huomioon ja mihin kannattaa varautua?
              Kaasuläpät on poistettu, mutta muuta ei kai käsittääkseni ole tehty.

              Kiitos jo etukäteen ja anteeksi
              Tarkoitat varmaan imusarja läppiä? Kaasuläpän poisto ei olis kauhean viisasta.

              Onnea uudelle autolle
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Art_Zi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 170
                • Kemi

                Originally posted by Janna View Post
                En, kuin niin?
                Tämä tuli Oulusta
                Tuli vain mieleen, kun sieltä oli vasta myyty sellanen musta 530xd, joka oli ihan soiva kampe

                Ja mihin kaikkeen kannattaa varautua, niin ihan kaikkeen
                Tässä hyvä lista: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=160

                Ite ostin e61 525da:n merkkiliikkeestä heinäkuun alussa ja eilen kävi tutkimuksissa, kun valittelin vähän sitä sun tätä...
                Tuloksena: kietovesipumppu rikki, pakosarja halki ja panoraaman mekanismit murtuneet. Pelkkien osien hinta-arvio +1600 euroa.
                Nyt jännässä ootellaan mille alkavat..ehkä mieluummin ottaa puhdasta rahaa näppiin hyvityksenä, jos tarpeeks saa ja sellaista ehdottavat, niin käytän muualla korjaan noi viat..
                Jotenki meni maku koko liikeeseen, kun auton piti olla vaihtoautotarkastettu ja täysin kunnossa

                -Art_Zi
                Last edited by Art_Zi; 12-08-2016, 14:30.
                E61 525dA preLCI -2007
                VW Typ2 -1967
                Ex. E46 328ia touring

                Comment

                • Janna
                  BTCF Member
                  • Dec 2013
                  • 1065
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Tarkoitat varmaan imusarja läppiä? Kaasuläpän poisto ei olis kauhean viisasta.

                  Onnea uudelle autolle
                  Joo, niin tarkoitinkin, kunhan kiireessä ajattelin enemmän kun kirjoitin...

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    Ei kai näissä facelift-kopperoissa mitään ihmeitä, ainakaan jos ei ole revitelty turhan paljoa. Voimansiirrossa jakolaatikko sekä vaihdelaatikko voi joskus 300-350tkm paikkeilla vaatia pientä laittoa, mutta muuten näissä ei kyllä hirveemmin murheita ole. Jos ajaa lyhyttä matkaa niin hiukkassuodatin voi mennä tukkoon. Facelifteissä ei taida olla ollut noita pakosarjan halkeamisiakaan, ei ainakaan omalle kohdalle ole näillä kilsoilla vielä sattunut.
                    Sähkösiä vikoja sitten varustelistan pituuden mukaan :think
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by e39fin View Post
                      sähkösiä vikoja sitten varustelistan pituuden mukaan :think

                      No nyt
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Janna
                        BTCF Member
                        • Dec 2013
                        • 1065
                        • Rovaniemi

                        No mitenkäs, kun toiset sanovat että EGR ja DPF pitäisi poistaa ensimmäisenä.
                        Maksaahan se ja mikä on sitten hyöty?

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          Egr poistaminen ainakin mun kohdalla olis ihan turhaa, ei yhtään likainen. Dpf puolestaan kannattaa poistaa sitten kun tukkeutuu ja samalla ohjelmoida auto niin saa kaiken ilon siitä irti.

                          Mlatvalalle vielä sen verran että tarkoitin esim CCC systeemiä, en ole kuullut että näitä karvalakin pikkunäyttöisiä ois ihmeemmin hajonnut.
                          En tarkoita sitä että huonommat varusteet olis paremmat, vaan sitä että mitä enemmän laitteita niin sitä enemmän mahdollisia hajoavia paikkoja.
                          Oon vaan kateellinen kaikille varustehelveteistä että täyty vähän jotain piikittelevää keksiä
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            On noita perusradioita myös hajoillut, ei toki niin isossa määrin kuin CCC:tä.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Kert
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 108
                              • Vantaa

                              Käytiin eilen ostoksilla ja kaupan parkkipaikalla huomasin että vilkut ei vilkkunut kun laitoin ovia lukkoon.
                              Kun avasin ovet, niin vilkut toimii normaalisti, mutta kun laitan ovet lukkoon ei tapahdu mitään. Kokeilin useamman kerran.
                              Ovet menee kyllä lukkoon ja varashälyttimen ledi vilkkuu normaalisti.

                              Aikaisemmiin on vilkkunut myös silloin kun ovet menee lukkoon.
                              Ja asetuksissa on täppä flash when locking.
                              Mistä tälläinen johtuu?
                              Last edited by Kert; 14-08-2016, 15:49.
                              E60 525i (09/2004)
                              Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                              Comment

                              • ohhoh
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 191
                                • .

                                Originally posted by Kert View Post
                                Käytiin eilen ostoksilla ja kaupan parkkipaikalla huomasin että vilkut ei vilkkunut kun laitoin ovia lukkoon.
                                Kun avasin ovet, niin vilkut toimii normaalisti, mutta kun laitan ovet lukkoon ei tapahdu mitään. Kokeilin useamman kerran.
                                Ovet menee kyllä lukkoon ja varashälyttimen ledi vilkkuu normaalisti.

                                Aikaisemmiin on vilkkunut myös silloin kun ovet menee lukkoon.
                                Ja asetuksissa on täppä flash when locking.
                                Mistä tälläinen johtuu?
                                Oletko kokeillut avata takaluukun ja lyödä kunnolla kiinni?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎