Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Palaan vielä tuohon vesiprobleemaan, kuinka paljon pitää autoa purkaa että näkee onko vesi koneessa vai ei? Riittääkö siihen toi ilmanputsarin tsekkaus? Jos vettä ei ole koneessa niin sitten varmaan lyövät auton piuhan nokkaan?
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      Originally posted by revote View Post
      Palaan vielä tuohon vesiprobleemaan, kuinka paljon pitää autoa purkaa että näkee onko vesi koneessa vai ei? Riittääkö siihen toi ilmanputsarin tsekkaus? Jos vettä ei ole koneessa niin sitten varmaan lyövät auton piuhan nokkaan?
      Pyöritä konetta kampiakselin pultista, jos ei pyöri niin peli on selvä...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Ajoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...

        Kokeilin käyntiin, naksaus kuuluu mutta mitään ei tapahdu.

        Ke ehkä kerkeävät huollossa vielä tuota katsoa mutta se on mitä ilmeisimmin moottorin vaihto edessä...

        EDIT:

        Mitä mieltä olette, kannattaako alkaa vaihtamaan moottoria, vaihtaisitteko itse? Kyselin jo AJ Tehciltä vähän hintoja niin työn osuus ja vaihtomoottori niin olis karkeasti yhteensä 5k eur setti. Raha ei puissa kasva mutta saan vaihdettua jos vain niin päätän mutta onko se kannattavaa?

        E61 535d
        Vm 04, ml 230tkm
        Nahkaiset comfortit, panoraama, pronavi, sähköinen takaluukku, sähkösäätöinen ratti, aktiiviohjaus, alkup xenonit, alkup M-Sport, tyyppiviat korjattu jne. Ihan kivan näköinen peli päältä ja sisältä
        Last edited by revote; 01-08-2016, 13:00.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          Originally posted by rotaN View Post
          ajattelin talven varalle laittaa jonkun laturin lohkolämppärin kaveriks kun tulee niin paljon pätkä ajoa joten diisselin akku on kovilla, voiko laittaa esim:



          vai onko näissä e61 jotain teknologiaa joka valvoo akun jännitettä tms joka estäis tuollasen käytön?
          Jos sinulla on jo Defan lohkolämmitin autossa, niin voit laittaa esimerkiksi tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...1204-4-A--12-V, tai Calixiin tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...kulaturi-5A12V .

          Olennaista on, ettei kytketä suoraan akkuun, vaan maa maahan ja plussa apuvirran plusnapaan konehuoneen puolella, jotta IBS pysyy mukana (IBS on auton oma järjestelmä, joka valvoo akun tilaa).

          Comment

          • 327 2*t+ic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209

            Originally posted by revote View Post
            Ajoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...
            Suodatin voi olla märkä myös sen takia että ajoit rankkasateessa, kyllä se vesi silloinkin osaa suodattimelle asti.

            En oikein jaksa uskoa, että kerta rysäyksellä suodattimen läpi menisi niin paljon vettä, että kanget olisi mutkalla. Varsinkin jos suodatin elementti itsessään oli ehjä, eli ettei kone ollut imaissut märkää paperia rikki, ja siinä samassa nielaissut napollista.

            En kyllä ensimmäisenä olisi vaihtokonetta ostamassa...

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              Originally posted by 327 2*t+ic View Post
              Suodatin voi olla märkä myös sen takia että ajoit rankkasateessa, kyllä se vesi silloinkin osaa suodattimelle asti.

              En oikein jaksa uskoa, että kerta rysäyksellä suodattimen läpi menisi niin paljon vettä, että kanget olisi mutkalla. Varsinkin jos suodatin elementti itsessään oli ehjä, eli ettei kone ollut imaissut märkää paperia rikki, ja siinä samassa nielaissut napollista.

              En kyllä ensimmäisenä olisi vaihtokonetta ostamassa...
              Jep, suodatin oli ehjä ja yhdessä osassa mutta kyllä se oli haprakka.

              Mut sepä tässä on kun varmaa tietoa joutuu odottelemaan ja odottelemaan.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by revote View Post
                Ajoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...

                Kokeilin käyntiin, naksaus kuuluu mutta mitään ei tapahdu.

                Ke ehkä kerkeävät huollossa vielä tuota katsoa mutta se on mitä ilmeisimmin moottorin vaihto edessä...

                EDIT:

                Mitä mieltä olette, kannattaako alkaa vaihtamaan moottoria, vaihtaisitteko itse? Kyselin jo AJ Tehciltä vähän hintoja niin työn osuus ja vaihtomoottori niin olis karkeasti yhteensä 5k eur setti. Raha ei puissa kasva mutta saan vaihdettua jos vain niin päätän mutta onko se kannattavaa?

                E61 535d
                Vm 04, ml 230tkm
                Nahkaiset comfortit, panoraama, pronavi, sähköinen takaluukku, sähkösäätöinen ratti, aktiiviohjaus, alkup xenonit, alkup M-Sport, tyyppiviat korjattu jne. Ihan kivan näköinen peli päältä ja sisältä
                Ensin nyt pitää selvittää, että imaisiko se kone sitä vettä vai ei. Näin etänä kenenkään on mahdoton sanoa onko kone ehjä vai ei. Sanoit tosin, että syvimmillään kahlasit melkein polven syvyisessä vedessä..
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Niin se mielipidekysymys liittyi siihen että jos moottori on rikki niin vaihtaisitteko sen vai laittaisitteko rullaavan korin myyntiin.

                  Mutta tämä tästä.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by revote View Post
                    Niin se mielipidekysymys liittyi siihen että jos moottori on rikki niin vaihtaisitteko sen vai laittaisitteko rullaavan korin myyntiin.

                    Mutta tämä tästä.
                    Laita kuntoon, tällaisena aikana ei tahdo tuollaisesta montaa tonnia saada kun ostajan pitää kuitenkin työpalkka ja tili tehdä, harva ajoon ostaa ja jos ostaa niin silti se tilin teon paikka mielessä. Eli laita itse vain kuntoon ja buksinin kautta kannattaa tosiaan myös tuota konetta metsästää ja laita se pre mallin kone mikä sinne kuuluukin jos niikseen.

                    Jos pääset vielä autolle niin koeta kampuran päästä pyörittää konetta, pitkällä varrella jotta saa voimaa, jos siellä on vikaa niin ei voimalla ei ole väliä tai sillä hajoaako se enää, jos sen saa pyörähtämään ja sen jälkeen startilla niin hyvällä säkällä vettä pääsee valumaan venttiilin aukosta pois eikä isompaa damagea ole sattunut (näinkin on käynyt mutta toki öljyn kanssa).
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • zonwe
                      Newbiemmer
                      • Aug 2016
                      • 2
                      • Uusimaa

                      Tuli tuossa viikonloppuna hommattua e60 525da -05 ja nyt tarttis viisaammilta hieman apuja kun itsellä ei bemuista ole juurikaan aikaisempaa kokemusta.

                      Eilen tarkemmin pääsin autoa tutkimaan ja huomasin että toisen avaimen kake ei toimi. Edellinen omistaja sanoi ettei tätä avainta ole juurikaan käytetty. Kyseessä siis ihan avaimen malliset avaimet. Onko avaimessa itsessään patteri/akku mikä voi mennä tyhjäksi vai onkohan koodaus vaan tämän avaimen kohdalla pielessä mahdollisesti? Tällä avaimella auto kuitenkin käynnistyy ja toimii lukitusta/avausta lukuun ottamatta hyvin.

                      Toimivalla avaimella ovet avautuvat max. puolen metrin päässä etuovista. Onko tämä normaali kantama vai onko esim. auton lähettimen teho heikko? :think

                      Huomasin myös että moottorin lohko on jonkin verran öljymujussa vasemmalta ja oikealta puolelta. Tästä aiheesta vähän lueskelinkin keskusteluja ja täytyy tänään tutkia mistä öljyä tulee. Täytyy toivoa ettei mitään kovin isoa remppaa tiedossa.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by revote View Post
                        Niin se mielipidekysymys liittyi siihen että jos moottori on rikki niin vaihtaisitteko sen vai laittaisitteko rullaavan korin myyntiin.

                        Mutta tämä tästä.
                        Samaa mieltä kun Boiga. Auton on muuten hyvässä kunnossa, niin siitä on itselle vielä iloa ja saa kuitenkin enemmän rahaa myydessä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Originally posted by zonwe View Post
                          Eilen tarkemmin pääsin autoa tutkimaan ja huomasin että toisen avaimen kake ei toimi. Edellinen omistaja sanoi ettei tätä avainta ole juurikaan käytetty. Kyseessä siis ihan avaimen malliset avaimet. Onko avaimessa itsessään patteri/akku mikä voi mennä tyhjäksi vai onkohan koodaus vaan tämän avaimen kohdalla pielessä mahdollisesti? Tällä avaimella auto kuitenkin käynnistyy ja toimii lukitusta/avausta lukuun ottamatta hyvin.

                          Toimivalla avaimella ovet avautuvat max. puolen metrin päässä etuovista. Onko tämä normaali kantama vai onko esim. auton lähettimen teho heikko? :think
                          Avaimessa on akku, mikä latautuu ajon aikana kun avain on virtalukossa. Jos avain on ollut pitkään käyttämättä, akku on luultavasti tyhjä. Vanha ja käyttämättä ollut akku voi myös olla epäkunnossa, vaihto-ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=315311

                          Jos se paremmin toimiva avain toimii vain auton vierestä, voi auton vastaanottimessakin olla ongelmaa, tai sitten molemmat avaimet ovat huonona.

                          Ehjä auto ja kunnossa oleva avain kyllä pelaa ainakin n. 50m etäisyydeltä asti.

                          Originally posted by zonwe View Post

                          Huomasin myös että moottorin lohko on jonkin verran öljymujussa vasemmalta ja oikealta puolelta. Tästä aiheesta vähän lueskelinkin keskusteluja ja täytyy tänään tutkia mistä öljyä tulee. Täytyy toivoa ettei mitään kovin isoa remppaa tiedossa.
                          Aika tyypilliseltä kuulostaa, useat näistä on aika öljyisiä ja sotkuisen näköisiä. Ahtoputkien liitoksista tulee helposti öljyä ajan kanssa.

                          Comment

                          • rotaN
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2015
                            • 211
                            • -

                            onko e61 ajovalojen (pitkien, halogeeni) heijastinpinnat uusittavissa? huomasin että on "sulanut" polttimoiden alta molemmilta puolilta n.1x2cm kokoinen reikä enpä ole ennen huomannut. nyt kiillottelin ajovalojen lasit niin tökkas silmään...

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Originally posted by rotaN View Post
                              onko e61 ajovalojen (pitkien, halogeeni) heijastinpinnat uusittavissa? huomasin että on "sulanut" polttimoiden alta molemmilta puolilta n.1x2cm kokoinen reikä enpä ole ennen huomannut. nyt kiillottelin ajovalojen lasit niin tökkas silmään...
                              Teoriassa on, jos saa lasin siististi irti.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • rotaN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2015
                                • 211
                                • -

                                Originally posted by buksin-1 View Post
                                Teoriassa on, jos saa lasin siististi irti.
                                eli ei tietenkään mitään "bolt on" asennusta.. ja uusia umpioita en kyllä mokoman "vian" takia ala ostamaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎