Palaan vielä tuohon vesiprobleemaan, kuinka paljon pitää autoa purkaa että näkee onko vesi koneessa vai ei? Riittääkö siihen toi ilmanputsarin tsekkaus? Jos vettä ei ole koneessa niin sitten varmaan lyövät auton piuhan nokkaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by revote View PostPalaan vielä tuohon vesiprobleemaan, kuinka paljon pitää autoa purkaa että näkee onko vesi koneessa vai ei? Riittääkö siihen toi ilmanputsarin tsekkaus? Jos vettä ei ole koneessa niin sitten varmaan lyövät auton piuhan nokkaan?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ajoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...
Kokeilin käyntiin, naksaus kuuluu mutta mitään ei tapahdu.
Ke ehkä kerkeävät huollossa vielä tuota katsoa mutta se on mitä ilmeisimmin moottorin vaihto edessä...
EDIT:
Mitä mieltä olette, kannattaako alkaa vaihtamaan moottoria, vaihtaisitteko itse? Kyselin jo AJ Tehciltä vähän hintoja niin työn osuus ja vaihtomoottori niin olis karkeasti yhteensä 5k eur setti. Raha ei puissa kasva mutta saan vaihdettua jos vain niin päätän mutta onko se kannattavaa?
E61 535d
Vm 04, ml 230tkm
Nahkaiset comfortit, panoraama, pronavi, sähköinen takaluukku, sähkösäätöinen ratti, aktiiviohjaus, alkup xenonit, alkup M-Sport, tyyppiviat korjattu jne. Ihan kivan näköinen peli päältä ja sisältäLast edited by revote; 01-08-2016, 13:00.
Comment
-
-
Originally posted by rotaN View Postajattelin talven varalle laittaa jonkun laturin lohkolämppärin kaveriks kun tulee niin paljon pätkä ajoa joten diisselin akku on kovilla, voiko laittaa esim:
vai onko näissä e61 jotain teknologiaa joka valvoo akun jännitettä tms joka estäis tuollasen käytön?
Olennaista on, ettei kytketä suoraan akkuun, vaan maa maahan ja plussa apuvirran plusnapaan konehuoneen puolella, jotta IBS pysyy mukana (IBS on auton oma järjestelmä, joka valvoo akun tilaa).
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostAjoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...
En oikein jaksa uskoa, että kerta rysäyksellä suodattimen läpi menisi niin paljon vettä, että kanget olisi mutkalla. Varsinkin jos suodatin elementti itsessään oli ehjä, eli ettei kone ollut imaissut märkää paperia rikki, ja siinä samassa nielaissut napollista.
En kyllä ensimmäisenä olisi vaihtokonetta ostamassa...
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostSuodatin voi olla märkä myös sen takia että ajoit rankkasateessa, kyllä se vesi silloinkin osaa suodattimelle asti.
En oikein jaksa uskoa, että kerta rysäyksellä suodattimen läpi menisi niin paljon vettä, että kanget olisi mutkalla. Varsinkin jos suodatin elementti itsessään oli ehjä, eli ettei kone ollut imaissut märkää paperia rikki, ja siinä samassa nielaissut napollista.
En kyllä ensimmäisenä olisi vaihtokonetta ostamassa...
Mut sepä tässä on kun varmaa tietoa joutuu odottelemaan ja odottelemaan.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostAjoin pyörällä huoltoon ja sain avaimen autoon. Avasin ensin ilmanputsarin, siellä ei ollut vettä (enää ainakaan) mutta suodatin oli märkä...
Kokeilin käyntiin, naksaus kuuluu mutta mitään ei tapahdu.
Ke ehkä kerkeävät huollossa vielä tuota katsoa mutta se on mitä ilmeisimmin moottorin vaihto edessä...
EDIT:
Mitä mieltä olette, kannattaako alkaa vaihtamaan moottoria, vaihtaisitteko itse? Kyselin jo AJ Tehciltä vähän hintoja niin työn osuus ja vaihtomoottori niin olis karkeasti yhteensä 5k eur setti. Raha ei puissa kasva mutta saan vaihdettua jos vain niin päätän mutta onko se kannattavaa?
E61 535d
Vm 04, ml 230tkm
Nahkaiset comfortit, panoraama, pronavi, sähköinen takaluukku, sähkösäätöinen ratti, aktiiviohjaus, alkup xenonit, alkup M-Sport, tyyppiviat korjattu jne. Ihan kivan näköinen peli päältä ja sisältäe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostNiin se mielipidekysymys liittyi siihen että jos moottori on rikki niin vaihtaisitteko sen vai laittaisitteko rullaavan korin myyntiin.
Mutta tämä tästä.
Jos pääset vielä autolle niin koeta kampuran päästä pyörittää konetta, pitkällä varrella jotta saa voimaa, jos siellä on vikaa niin ei voimalla ei ole väliä tai sillä hajoaako se enää, jos sen saa pyörähtämään ja sen jälkeen startilla niin hyvällä säkällä vettä pääsee valumaan venttiilin aukosta pois eikä isompaa damagea ole sattunut (näinkin on käynyt mutta toki öljyn kanssa).Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Tuli tuossa viikonloppuna hommattua e60 525da -05 ja nyt tarttis viisaammilta hieman apuja kun itsellä ei bemuista ole juurikaan aikaisempaa kokemusta.
Eilen tarkemmin pääsin autoa tutkimaan ja huomasin että toisen avaimen kake ei toimi. Edellinen omistaja sanoi ettei tätä avainta ole juurikaan käytetty. Kyseessä siis ihan avaimen malliset avaimet. Onko avaimessa itsessään patteri/akku mikä voi mennä tyhjäksi vai onkohan koodaus vaan tämän avaimen kohdalla pielessä mahdollisesti? Tällä avaimella auto kuitenkin käynnistyy ja toimii lukitusta/avausta lukuun ottamatta hyvin.
Toimivalla avaimella ovet avautuvat max. puolen metrin päässä etuovista. Onko tämä normaali kantama vai onko esim. auton lähettimen teho heikko? :think
Huomasin myös että moottorin lohko on jonkin verran öljymujussa vasemmalta ja oikealta puolelta. Tästä aiheesta vähän lueskelinkin keskusteluja ja täytyy tänään tutkia mistä öljyä tulee. Täytyy toivoa ettei mitään kovin isoa remppaa tiedossa.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostNiin se mielipidekysymys liittyi siihen että jos moottori on rikki niin vaihtaisitteko sen vai laittaisitteko rullaavan korin myyntiin.
Mutta tämä tästä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zonwe View PostEilen tarkemmin pääsin autoa tutkimaan ja huomasin että toisen avaimen kake ei toimi. Edellinen omistaja sanoi ettei tätä avainta ole juurikaan käytetty. Kyseessä siis ihan avaimen malliset avaimet. Onko avaimessa itsessään patteri/akku mikä voi mennä tyhjäksi vai onkohan koodaus vaan tämän avaimen kohdalla pielessä mahdollisesti? Tällä avaimella auto kuitenkin käynnistyy ja toimii lukitusta/avausta lukuun ottamatta hyvin.
Toimivalla avaimella ovet avautuvat max. puolen metrin päässä etuovista. Onko tämä normaali kantama vai onko esim. auton lähettimen teho heikko? :think
Jos se paremmin toimiva avain toimii vain auton vierestä, voi auton vastaanottimessakin olla ongelmaa, tai sitten molemmat avaimet ovat huonona.
Ehjä auto ja kunnossa oleva avain kyllä pelaa ainakin n. 50m etäisyydeltä asti.
Originally posted by zonwe View Post
Huomasin myös että moottorin lohko on jonkin verran öljymujussa vasemmalta ja oikealta puolelta. Tästä aiheesta vähän lueskelinkin keskusteluja ja täytyy tänään tutkia mistä öljyä tulee. Täytyy toivoa ettei mitään kovin isoa remppaa tiedossa.
Comment
-
-
Originally posted by rotaN View Postonko e61 ajovalojen (pitkien, halogeeni) heijastinpinnat uusittavissa? huomasin että on "sulanut" polttimoiden alta molemmilta puolilta n.1x2cm kokoinen reikä enpä ole ennen huomannut. nyt kiillottelin ajovalojen lasit niin tökkas silmään...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Comment