Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Originally posted by Thmas View Post
    Onko joku löytänyt jostain edullisesti 2005 E60 M-Sport kynnyslistoja? Ebaysta löytyi settiä 280 e + postikulut, Schmiedmanilta 366 e.

    http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e60...?tuote=INM6061
    Mulla kiinnostaisi tämä myös, tosin E61:een. Ihan sikahintaisia lipareita tuntuvat olevan ja käytetyt tosi huonossa kunnossa.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1630
      • Vähäkyrö

      Onko mahdollista ja kuinka iso homma olis retrofitata hydrauli takaluukku e61:een?

      Comment

      • Ampy
        Newbiemmer
        • Jul 2016
        • 7
        • Kuopio

        Originally posted by E39Fin View Post
        Mulla on turbo ja suuttimet vielä alkuperäisiä. Ketjulla ajettu noin 400tkm. Ootellaan että millon pettää. 70tkm ajoilla joutuu sen 3huoltoa tekemään ja katsastamaan. Viime vuonna 50tkm ja kaks huoltoa. Sen päälle imusarjan tiivisteiden vaihtoa plus automaattilaatikon ja jakolaatikon öljyjen vaihtoa. Sanoisin että tonni mennyt huoltoihin ja katsastukseen viime vuonna. Toki sitten rengaskulut, mutta nehän tulee autolla kuin autolla.

        Noista kalleinhan on tuo laatikkoöljyjen vaihto öljypohjan kera. Muuthan ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään perusautoonkaan, öljyä menee toki litra-pari enemmän.
        Näissä toki pitää ottaa huomioon, että työstä ei itselle tule kuluja kun itse teen kaiken. Kuitenkin aikaa näihin toimenpiteisiin ei itseltä ole mennyt kuin noin 6h.
        Osathan ei ole kovin kalliita ja olen aina kaiken saanut delta bavarialta hyllystä. Tarvikeosat tulisi kalliimmaksi kun ne ei kokemuksen mukaan kestä kilometrejä. :think
        Tälle vuodelle tulee jarrujen laitto muttei puolestaan laatikon/jakolaatikon öljynvaihtoja, joten pyöritään taas sellaisessa tonnissa varmaankin.

        Autoa ostaessa katsoisin hieman kilometrien lisäksi, millaisesta ajosta auto tulee. Jos autolla on ajettu pitkää matkaa maantiellä, se on luonnollisesti parempi kuin saman verran ajettu kaupungissa lyhyitä matkoja pyöritelty. Monesti vielä yleiskunto vaihtelee todella paljon käytöstä riippuen. 200tkm ajettu voi olla kuin uusi tai ihan loppuunkuluneen näköinen.

        Mitä tuohon linkittämääsi 530xd tulee niin mielestäni ihan järkeenkäypä vaihtoehto, vaikka onkin lättäpenkit. Penkeissä kuitenkin ristiseläntuen säätö, joka on kultaakin kalliimpi.
        Kiveniskua voi jo löytyä tuostakin mutta hyvällä tuurilla vähemmän kuin monessa vähemmän ajetussa. Onhan nämä kuitenkin jo yli 10vuotta vanhoja pian kaikki.
        Mielenkiintoista tekstiä. Itse olen käyttänyt autoani "nyrkkipajakorjaamolla" joka sijaitsee melkein kämpän vieressä. Sijainti + hinta + palvelu ollut Itsellä ei ole tiloja/taitoja/mielenkiintoa toistaiseksi itse huoltaa ja saapahan huoltokirjaankin aina oikean korjaamon leiman (joskin sillä ei taida olla hirveästi väliä kun autoni arvo joka tapauksessa noin 2000e). Nyrkkipaja ottaa työstä 50e/h ja olen ostanut osat itse slamit/motonet/fixus tms paikasta. Tarkoitus olisi jatkaa samalla kaavalla seuraavalla autollani.

        Kun bemarista puhutaan kalliina autona huoltaa niin varmaan just johtuu siitä että käytetään merkkikorjaamolla. Eikai se huolto niin erilaista ole kun vaikka bensa corollaan, tietty osien hinnat jonkin verran kallistuu ja öljyä menee enemmän. Tonni vuoteen menee v2003 1.9tdi passatillakin, kuitenkin tasaisin väliajoin jotain kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan. Esim. seuraavana olisi vuorossa taka-akselin helat (motonetissa 180e, saksan ebaysta 120-150e) + työt. kesäkuussa vaihdettiin yksi jarrusatula 85e osa + 30e työ. toukokuussa meni molemmat vetonivelet 100e työ 80e/nivel... sitten vielä päälle öljynvaihto ja suodattimia. Nopeasti tulee se tonni kasaan vuodessa.

        Ainakin tossa linkittämässäni 530xda:ssa on kaikki mitä autolta voin toivoa. Hullulta vaan tuntuu katsella 332tkm ajettuja autoja :O. ajatuksena olisi ajella seuraavalla ostamallani autolla noin 3-5 vuotta eli 90-150tkm vähintään. Hölmöähän se on etukäteen arvuutella mitä näihin voi tulla, mutta jotain osviittaa voi saada muiden kokemuksista. Yksilöitä loppupeleissä kaikki.

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Imusarjan läpät poistettu, siitä plussa. Laatikko rempattu, siitä toinen iso plussa. Seuraavan 150tkm aikana huonolla tuurilla voi turbo mennä, tai sitten ei. Ainahan näissä ostaa pienen riskin ja pari remppatonnia on hyvä olla varattuna jos jotain ihmeellistä tuleekin. Laatikkoremppa näissä varmaan on se kallein kertainvestointi. :think
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • Demz
            Bimmer Rookie
            • Jun 2016
            • 112
            • Helsinki

            https://i.imgsafe.org/5c502926ec.jpeg

            Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.

            Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.
            Last edited by Demz; 25-07-2016, 11:04.

            Comment

            • Art_Zi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 170
              • Kemi

              Originally posted by Demz View Post
              https://i.imgsafe.org/5c502926ec.jpeg

              Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.

              Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.
              Kyllähän tuosta pitää nelinumeroinen summa saada.

              Oven ja etulokarin maalaus on ainakin 500 euroa + uusi peili xxx euroa..
              E61 525dA preLCI -2007
              VW Typ2 -1967
              Ex. E46 328ia touring

              Comment

              • MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

                Mulla oli pari vuotta sitten vastaava, mutta ei tarvinnut peltihommia ja peili oli ehjä. Kuitenkin siten että oli naarmittu ovi toi renkaan ympärillä oleva pelti. Korjaus kustansi 850 ekua kun se tehtiin "kovan rahan" korjaamolla vakuutusyhtiön piikkiin. Hyvä kyllä tuli, että ei voi moittia.

                Kyselin silloin myös arviota pienestä maalauspuljusta jos ois korjauttanu suoraan, ja siellä arvioksi tuli karvan alle 500e. Heillä olen muutakin maalauttanut ja laatu on aina ollut hyvää. En lähtenyt silloin kyselemään mitä vakuutusyhtiö olisi tarjonnut, kun kalliilla maalaamolla homman sai hoitoon heti, ja tuolla luottomaalarilla olisi saanut odotella pari kuukautta...

                Mutta kuten sanottu, peltihommia ei tarvittu.

                Comment

                • rotaN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2015
                  • 211
                  • -

                  huollossa ei saatu e61 530d -04 mittaristoon yhteyttä millään laitteella, onko joku perus ongelma tai arvauksia mistä johtuu? + miten tuo vaikuttaa mihinkään?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by rotaN View Post
                    huollossa ei saatu e61 530d -04 mittaristoon yhteyttä millään laitteella, onko joku perus ongelma tai arvauksia mistä johtuu? + miten tuo vaikuttaa mihinkään?
                    Mihin saatiin yhteys? Millä testereillä yritettiin? Mikäli oli useampi moduuli, johon ei saa yhteyttä, niin joku jumittaa väylää.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • rotaN
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2015
                      • 211
                      • -

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Mihin saatiin yhteys? Millä testereillä yritettiin? Mikäli oli useampi moduuli, johon ei saa yhteyttä, niin joku jumittaa väylää.
                      "kaikki muu oli ok" näin kerrottiin, kun en itse ollu paikalla vaan autoa hakiessa kerrottiin ettei mittaristoon saatu yhteyttä kun oli huoltoja kuitattu, mutta huollot oli saatu jotain muuta kautta nollattua. mitä laitteita nyt merkkiliikkeestä löytyy, oli yritetty "kaikkia" mut vatis lisätutkimuksia..

                      Comment

                      • Jkoluu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2016
                        • 42
                        • Orimattila

                        Pystyykö Logic7 subbarit asentaan penkkien alle suoraan plug&play tyylillä vai pitääkö ne vetää vahvarin kautta? Tällä hetkellä autossa on siis standardi äänentoisto järjestelmä.
                        BMW 520d -09

                        Comment

                        • Merlin
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 144
                          • Rmk

                          Kattotelineet kaiteettomaan

                          Onko taakkatelineitä olemassa mitkä saa kattokaiteettomaan kiinni?
                          2006 525 iX

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by Jkoluu View Post
                            Pystyykö Logic7 subbarit asentaan penkkien alle suoraan plug&play tyylillä vai pitääkö ne vetää vahvarin kautta? Tällä hetkellä autossa on siis standardi äänentoisto järjestelmä.
                            Kyllä ne sinne sopii, mutta mitään hyötyä et noista saa ilman vahvistinta.

                            Saattaa jopa käydä niin että hyytyy loputkin bassot kun alkup. "Subbarit", eli penkkien alla olevat midit on 2ohm ja logic 7 midit 4ohm.

                            Eli laita ainakin mideille joku pikkuvahvistin joka sietää kaiutintasoista sinkkua sisäänsä ja ota tuo syöttö midien vanhoista piuhoista. Vahvistimen tasonsäädöllä säädät ala-äänet sopivaksi omaan makuun. Soitin leikkaa alapään muistaakseni 60Hz paikkeilta pois, joten diskohumppajumppabassoja et kuitenkaan tule vakiosoittimella saamaan.

                            Tällä saat jo huomattavasti parannusta tohon vakiokökköjärjestelmään, suosittelisin kyllä laittamaan logic7-diskantitkin peilikolmioihin ja vaihtamaan noi ovissa olevat skobet myös logic7:aan.

                            Nällä rupeaa vakiojärjestelmäkin soimaan kohtuullisesti, ei tosin kovinkaan suurilla äänenpaineilla
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Merlin View Post
                              Onko taakkatelineitä olemassa mitkä saa kattokaiteettomaan kiinni?
                              On. Siellä on kiinnikepaikat pienien luukkujen alla tuossa kattolistassa.
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • revote
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1886
                                • Hollola

                                Originally posted by JP-76 View Post
                                On. Siellä on kiinnikepaikat pienien luukkujen alla tuossa kattolistassa.
                                Ai saakeli. Millaiset telineet noihin käy?
                                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎