Originally posted by Thmas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by E39Fin View PostMulla on turbo ja suuttimet vielä alkuperäisiä. Ketjulla ajettu noin 400tkm. Ootellaan että millon pettää. 70tkm ajoilla joutuu sen 3huoltoa tekemään ja katsastamaan. Viime vuonna 50tkm ja kaks huoltoa. Sen päälle imusarjan tiivisteiden vaihtoa plus automaattilaatikon ja jakolaatikon öljyjen vaihtoa. Sanoisin että tonni mennyt huoltoihin ja katsastukseen viime vuonna. Toki sitten rengaskulut, mutta nehän tulee autolla kuin autolla.
Noista kalleinhan on tuo laatikkoöljyjen vaihto öljypohjan kera. Muuthan ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään perusautoonkaan, öljyä menee toki litra-pari enemmän.
Näissä toki pitää ottaa huomioon, että työstä ei itselle tule kuluja kun itse teen kaiken. Kuitenkin aikaa näihin toimenpiteisiin ei itseltä ole mennyt kuin noin 6h.
Osathan ei ole kovin kalliita ja olen aina kaiken saanut delta bavarialta hyllystä. Tarvikeosat tulisi kalliimmaksi kun ne ei kokemuksen mukaan kestä kilometrejä. :think
Tälle vuodelle tulee jarrujen laitto muttei puolestaan laatikon/jakolaatikon öljynvaihtoja, joten pyöritään taas sellaisessa tonnissa varmaankin.
Autoa ostaessa katsoisin hieman kilometrien lisäksi, millaisesta ajosta auto tulee. Jos autolla on ajettu pitkää matkaa maantiellä, se on luonnollisesti parempi kuin saman verran ajettu kaupungissa lyhyitä matkoja pyöritelty. Monesti vielä yleiskunto vaihtelee todella paljon käytöstä riippuen. 200tkm ajettu voi olla kuin uusi tai ihan loppuunkuluneen näköinen.
Mitä tuohon linkittämääsi 530xd tulee niin mielestäni ihan järkeenkäypä vaihtoehto, vaikka onkin lättäpenkit. Penkeissä kuitenkin ristiseläntuen säätö, joka on kultaakin kalliimpi.
Kiveniskua voi jo löytyä tuostakin mutta hyvällä tuurilla vähemmän kuin monessa vähemmän ajetussa. Onhan nämä kuitenkin jo yli 10vuotta vanhoja pian kaikki.
Kun bemarista puhutaan kalliina autona huoltaa niin varmaan just johtuu siitä että käytetään merkkikorjaamolla. Eikai se huolto niin erilaista ole kun vaikka bensa corollaan, tietty osien hinnat jonkin verran kallistuu ja öljyä menee enemmän. Tonni vuoteen menee v2003 1.9tdi passatillakin, kuitenkin tasaisin väliajoin jotain kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan. Esim. seuraavana olisi vuorossa taka-akselin helat (motonetissa 180e, saksan ebaysta 120-150e) + työt. kesäkuussa vaihdettiin yksi jarrusatula 85e osa + 30e työ. toukokuussa meni molemmat vetonivelet 100e työ 80e/nivel... sitten vielä päälle öljynvaihto ja suodattimia. Nopeasti tulee se tonni kasaan vuodessa.
Ainakin tossa linkittämässäni 530xda:ssa on kaikki mitä autolta voin toivoa. Hullulta vaan tuntuu katsella 332tkm ajettuja autoja :O. ajatuksena olisi ajella seuraavalla ostamallani autolla noin 3-5 vuotta eli 90-150tkm vähintään. Hölmöähän se on etukäteen arvuutella mitä näihin voi tulla, mutta jotain osviittaa voi saada muiden kokemuksista. Yksilöitä loppupeleissä kaikki.
Comment
-
-
Imusarjan läpät poistettu, siitä plussa. Laatikko rempattu, siitä toinen iso plussa. Seuraavan 150tkm aikana huonolla tuurilla voi turbo mennä, tai sitten ei. Ainahan näissä ostaa pienen riskin ja pari remppatonnia on hyvä olla varattuna jos jotain ihmeellistä tuleekin. Laatikkoremppa näissä varmaan on se kallein kertainvestointi. :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
https://i.imgsafe.org/5c502926ec.jpeg
Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.
Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.Last edited by Demz; 25-07-2016, 11:04.
Comment
-
-
Originally posted by Demz View Posthttps://i.imgsafe.org/5c502926ec.jpeg
Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.
Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.
Oven ja etulokarin maalaus on ainakin 500 euroa + uusi peili xxx euroa..E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
Comment
-
-
Mulla oli pari vuotta sitten vastaava, mutta ei tarvinnut peltihommia ja peili oli ehjä. Kuitenkin siten että oli naarmittu ovi toi renkaan ympärillä oleva pelti. Korjaus kustansi 850 ekua kun se tehtiin "kovan rahan" korjaamolla vakuutusyhtiön piikkiin. Hyvä kyllä tuli, että ei voi moittia.
Kyselin silloin myös arviota pienestä maalauspuljusta jos ois korjauttanu suoraan, ja siellä arvioksi tuli karvan alle 500e. Heillä olen muutakin maalauttanut ja laatu on aina ollut hyvää. En lähtenyt silloin kyselemään mitä vakuutusyhtiö olisi tarjonnut, kun kalliilla maalaamolla homman sai hoitoon heti, ja tuolla luottomaalarilla olisi saanut odotella pari kuukautta...
Mutta kuten sanottu, peltihommia ei tarvittu.
Comment
-
-
Originally posted by rotaN View Posthuollossa ei saatu e61 530d -04 mittaristoon yhteyttä millään laitteella, onko joku perus ongelma tai arvauksia mistä johtuu? + miten tuo vaikuttaa mihinkään?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMihin saatiin yhteys? Millä testereillä yritettiin? Mikäli oli useampi moduuli, johon ei saa yhteyttä, niin joku jumittaa väylää.
Comment
-
-
Originally posted by Jkoluu View PostPystyykö Logic7 subbarit asentaan penkkien alle suoraan plug&play tyylillä vai pitääkö ne vetää vahvarin kautta? Tällä hetkellä autossa on siis standardi äänentoisto järjestelmä.
Saattaa jopa käydä niin että hyytyy loputkin bassot kun alkup. "Subbarit", eli penkkien alla olevat midit on 2ohm ja logic 7 midit 4ohm.
Eli laita ainakin mideille joku pikkuvahvistin joka sietää kaiutintasoista sinkkua sisäänsä ja ota tuo syöttö midien vanhoista piuhoista. Vahvistimen tasonsäädöllä säädät ala-äänet sopivaksi omaan makuun. Soitin leikkaa alapään muistaakseni 60Hz paikkeilta pois, joten diskohumppajumppabassoja et kuitenkaan tule vakiosoittimella saamaan.
Tällä saat jo huomattavasti parannusta tohon vakiokökköjärjestelmään, suosittelisin kyllä laittamaan logic7-diskantitkin peilikolmioihin ja vaihtamaan noi ovissa olevat skobet myös logic7:aan.
Nällä rupeaa vakiojärjestelmäkin soimaan kohtuullisesti, ei tosin kovinkaan suurilla äänenpaineillaKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostOn. Siellä on kiinnikepaikat pienien luukkujen alla tuossa kattolistassa.
Comment
-
Comment