Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Artturieno
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 13
    • Oulu



    Minkäs laiset tuontiverot tuollaisessa 530xi:ssä on (4000e)? Olis ilmeisesti webastoa sun muuta. toki jo 200tkm ajettuna.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5013
      • Paimio

      Originally posted by Artturieno View Post
      https://www.blocket.se/sodermanland/...=11&w=3&last=1

      Minkäs laiset tuontiverot tuollaisessa 530xi:ssä on (4000e)? Olis ilmeisesti webastoa sun muuta. toki jo 200tkm ajettuna.
      Tuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Artturieno
        Newbiemmer
        • Mar 2018
        • 13
        • Oulu

        Originally posted by TheRipper View Post
        Tuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?
        Joo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:think

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5013
          • Paimio

          Originally posted by Artturieno View Post
          Joo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:think
          Ei pieni vaan suuri! Mielestäni olen nähnyt 18?g päästöilläkin noita.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Tappokinnas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 187
            • Pori

            Meinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.

            Muutama kysymys:

            - Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?

            - Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?

            - Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.

            - Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.

            - Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?

            - Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?

            - Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.


            Edit.



            Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.
            Last edited by Tappokinnas; 09-04-2018, 11:49.
            Bmw e39 528 automatic vm.1998
            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Tappokinnas View Post
              Meinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.

              Muutama kysymys:

              - Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?

              - Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?

              - Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.

              - Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.

              - Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?

              - Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?

              - Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.


              Edit.



              Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.
              Ennen reissuunlähtöä hankkisin vikakoodienlukulaitteet, niin voi koodit lukaista siellä ennen ostoa. ISTA & INPA yhdistelmä mielestäni paras. Läppäri kun sulta löytyy, niin K+DCAN kaapeli ja softat läppärille. Huoltohistoria kannattaa selvittää etukäteen, sillä voi välttyä ostamasta ruuvattua autoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Tappokinnas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 187
                • Pori

                Kiitos.

                Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
                Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

                Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
                Bmw e39 528 automatic vm.1998
                Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Tappokinnas View Post
                  Kiitos.

                  Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
                  Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

                  Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
                  Joo ehdottomasti diagnostiikkalaitteet mukaan, voi välttyä ikäviltä yllätyksiltä. ISTA INPAa parempi tuon ikäisen kanssa. Tosin on INPA:ssakin omat hyvät puolensa. Merkkiliikkeen huoltohistorian saa kysyttyä merkkiliikkeestä tai sitten netistäkin pystyy sen ostamaan ihan kotikoneella istuen. Joo termareita menee, ainut vähän kalliimpi on se automaattilaatikon termari. Sen tosin saa usein herkistelemällä toimimaan.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Hartsai
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2018
                    • 60
                    • Oulu

                    Originally posted by Tappokinnas View Post
                    Kiitos.

                    Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
                    Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

                    Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
                    Jos saat myyjältä VIN numeron niin sillä voit myös kattella esim täältä muutamalla eurolla miten on käytetty huollossa ja verrata sitten niitä kilometrilukumääriä autossa olevaan huoltokirjaan.

                    Comment

                    • tl72
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 54
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Hartsai View Post
                      Jos saat myyjältä VIN numeron niin sillä voit myös kattella esim täältä muutamalla eurolla miten on käytetty huollossa ja verrata sitten niitä kilometrilukumääriä autossa olevaan huoltokirjaan.
                      pitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?

                      Comment

                      • Hartsai
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 60
                        • Oulu

                        Originally posted by tl72 View Post
                        pitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?
                        No tuskin siihen 100% voi luottaa. Itsekin ymmärsin kurkata tuolla oman autoni vasta oston jälkeen. Vastasi melko tarkasti numerot ja huoltokirja kuitenkin. Itseasiassa jotain merkintöjä puuttui tuosta sähkösestä järjestelmästä joita oli merkattu huoltokirjaan. Oletettavasti kaikilla nyrkkipajoilla jotka vaihtelee öljyjä yms ei ole tuohon järjestelmään rahkeita.

                        Väittäisin että onhan tuo parempi kuin ei mitään, näkeepähän ainakin suoraan jos jotain ihmeellistä on tapahtunu välissä, koska tuohon järjestelmään tuskin ruuvareilla on asiaa.

                        Comment

                        • -Hekaaa
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 154
                          • Pyhäjärvi/Iisalmi

                          Autokuumetta pukkaa ja kiikarin on osunut 523iA -05, rullattu 230tkm. Kokemuksia ja vinkkejä mitä tulee ottaa huomioon kyseisestä autosta?

                          Comment

                          • Pile jr
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 186
                            • Savonlinna



                            Uhka vai mahdollisuus? Sais aikahalvalla. Onko jonkun foorumilaisen vanha? On ruvennut kyllästyttämään, niin paljon tuollainen pikkudiisseli, nyt tarvitaan menoa ja meinikiä!

                            Comment

                            • Boiga
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 1773
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Pile jr View Post
                              https://m.nettiauto.com/bmw/m5/96655...unt=7&vifNav=Y

                              Uhka vai mahdollisuus? Sais aikahalvalla. Onko jonkun foorumilaisen vanha? On ruvennut kyllästyttämään, niin paljon tuollainen pikkudiisseli, nyt tarvitaan menoa ja meinikiä!
                              Tuollaisen ostajan melkein pitää varata oikeasti useampi tonni huoltoihin jos ajossa meinaa pitää. Noilla km vain luoja tietää millaisia teknisiä ongelmia on. Onko tietoa tekniikan ns pakollisista huolloista? Raskaat km ja jos hieman ajaa lisää niin huoltoihin laitettuja euroja ei saa takaisin.
                              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                              Comment

                              • espi70
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 78

                                Muutama viikko sitten suhteellisen luotettavalta taholta kuultu sen verran että kuulemma E60 M5:n tekniikan "peruskunnostuksessa" (kk-laakerit, vanokset yms.) saa varautua lompakon kevenevän noin 10k€:lla eli sen verran pääomaa olisi syytä olla nopeasti irrotettavissa jos tuollaisen meinaa hankkia....

                                Ei ole köyhän pelejä nuo vaikka pyyntihinnat välillä houkuttavatkin.

                                Toki tuossa sanotaan että kk-laakerit olisi vaihdettu jokin aika sitten, jos se on luotettavasti todennettavissa niin voi päästä vähän vähemmällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎