Originally posted by Shatter
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos ei ollut uudempia päivityksiä, niin silloin ei päivitetä. Eiköhän tuo nyt ole mennyt ihan kuten kuuluu, kun ISTA-P itse tarkastaa mille ohjainlaitteille on päivityksiä ja mille ei. Ohjelma myös valitsee päivitettävät yksiköt ja asentajan tarvitsee vain hyväksyä. Näkisin, että aika hankala tuota asentajan mitenkään sössiä. Helpointa tuo on tarkistaa, kun kytkee auton ISTA-P:hen ja katsoo mitä se sanoo.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Originally posted by HTK12 View PostOriginally Posted by -BMW- View Post
Oletteko seuranneet akun jännitteen käyttäytymistä moottorin sammuttamisen jälkeen?
Omassa sigussa mainitussa autossa ei nouse akun jännite edes pitkän matkan jälkeen yli 12.7 Voltin.
Auto on nyt seissyt 48 tuntia ja jännite on laskenut 12.3 Volttiin. Nyt kun avasin ovet niin näytti enää 12.1 V.
Auto ei ole herjannut battey dischargea (olen omistanut noin 1kk) ja lähtenyt hyvin käyntiin (mitenkähän käy talvella).
Onko normaalia vai eikö akku jaksa pitää varausta? Se on noin 3-4 vuotta vanha agm.
Tarkista latausjännite kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Kuulostaa mielestäni turhan matalilta jännitteiltä.
Täytyy katsoa kun saan auton taas joskus ajoo, hajosi meinaan perä
BMW 328 Ci -00
Comment
-
Pitivätkö laakerit ääntä ennestään vai korkkasiko tuo laakista? Onko laakerit mennyt vai totaalinen tuho?Originally posted by -BMW- View PostTäytyy katsoa kun saan auton taas joskus ajoo, hajosi meinaan perä
Oman auton ääntävän perän laakeroin uudestaan.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by fraatti View PostPitivätkö laakerit ääntä ennestään vai korkkasiko tuo laakista? Onko laakerit mennyt vai totaalinen tuho?
Oman auton ääntävän perän laakeroin uudestaan.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=366257
Tässä kävi niin, että hommasin auton noin kk. sitten ja autosta on kuulunut välillä sellainen ääni, että pyöränlaakeri olisi menossa rikki -> käytin pajalla ja katsastuksessa, mutta ei löydy välyksiä.
Tällä viikolla alkoi kuulua kovaa ulinaa ja ajoin uudelleen pajalle, että nyt on joku laakeri entinen. Pyöränlaakerit kunnossa, mutta takarenkaita pyörittäessä ja perää kädellä tunnustellen se naputtaa ja kuuluu hirveä rohina. Lisäksi vaihdelaatikon ja kardaanin välinen kumi on hajonnut, joka luultavimmin rikkonut koko perän.
Autossa liikkeen takuu, joten menee heidän piikkiin.BMW 328 Ci -00
Comment
-
Vaihdoin just äsken omaan kärryyn oikean etulaakerin. Piti rasittavaa ulinaa ajettaessa ja onneksi nyt on hiljainen.
Äänen perusteella arvelin oikean puolen olevan kyseessä, en isoa eroa kyllä pyörittelemällä tuntenut vasempaan; meni oikein ja hyvä niin... muutaman kerran tuli hommaa kiroiltua kyllä.
Navan/laakerin pultit oli niin tiukassa että taisi hiukan tulla Bilteman mutterimoposta savuja pihalle. Kaikki pultit piti sahata poikki kunhan oli sen verran auenneet että terän sai väliin.
Samalla vaihtui öljyt ja diesel-suodatin. Jälkimmäistä vaihtaessa totesin että alkaa jarruputket hapantua etupäästäkin, taakse nuo tuli jo taiteltua uusiksi. Kauankohan sitä jaksaa tämmösiä vanhoja romuja roplailla...E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
Oliko sulla se bilteman sininen sähköinen mutterimopo? Se nyt on ihan surkea.Originally posted by melli View PostVaihdoin just äsken omaan kärryyn oikean etulaakerin. Piti rasittavaa ulinaa ajettaessa ja onneksi nyt on hiljainen.
Äänen perusteella arvelin oikean puolen olevan kyseessä, en isoa eroa kyllä pyörittelemällä tuntenut vasempaan; meni oikein ja hyvä niin... muutaman kerran tuli hommaa kiroiltua kyllä.
Navan/laakerin pultit oli niin tiukassa että taisi hiukan tulla Bilteman mutterimoposta savuja pihalle. Kaikki pultit piti sahata poikki kunhan oli sen verran auenneet että terän sai väliin.
Samalla vaihtui öljyt ja diesel-suodatin. Jälkimmäistä vaihtaessa totesin että alkaa jarruputket hapantua etupäästäkin, taakse nuo tuli jo taiteltua uusiksi. Kauankohan sitä jaksaa tämmösiä vanhoja romuja roplailla...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Itse kokeilin pari kertaa ja sen jälkeen on jäänyt pölyttymään tallin nurkkaan.. Omalla ei saa ajokauden päätteeksi edes pyöränpultteja irti, vaikka ne olisi kiristetty momenttiin. 1/2" paineilma Hazettia itse käytän. Paljon pienempi kuin tuo biltema, joten sopii ahtaampii väleihin ja tehoa varmaan kymmenkertaisesti. Aivan sama miten ruosteessa on ollut alustan/jarrujen ym. pultit aina aukeavat tai katkeavat.Originally posted by melli View PostNo sanoisin että tuntomerkit kyllä osuu
Hintansa väärti ollut kuitenkin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Sama homma oli tänään itselläki, eli vaihtelin pyöränlaakerit ja molemmista piti yks pultti katkasta rälläkällä, kun kierre hirtti. Pyssynä taitaa olla wurthin ir:n näkönen pyssy. Ois varmaan lähteny pitkällä vääntimellä, mut millin laikka toi helpotuksen.
Jollotusta rupes pitää ilman välystä
-Anssi
Comment
-
Eli tietoa ei ole kauanko perä on ääntänyt aikaisemmin... joku saattaa olla ajatellut kuultuuaan hinta-arvion että taitaa olla parempi luopua koko autosta. Perän hinta taotaa olla 2500e paikkeilla. Millasilla kilometreillä antautui?Originally posted by -BMW- View PostTässä kävi niin, että hommasin auton noin kk. sitten ja autosta on kuulunut välillä sellainen ääni, että pyöränlaakeri olisi menossa rikki -> käytin pajalla ja katsastuksessa, mutta ei löydy välyksiä.
Tällä viikolla alkoi kuulua kovaa ulinaa ja ajoin uudelleen pajalle, että nyt on joku laakeri entinen. Pyöränlaakerit kunnossa, mutta takarenkaita pyörittäessä ja perää kädellä tunnustellen se naputtaa ja kuuluu hirveä rohina. Lisäksi vaihdelaatikon ja kardaanin välinen kumi on hajonnut, joka luultavimmin rikkonut koko perän.
Autossa liikkeen takuu, joten menee heidän piikkiin.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by fraatti View PostEli tietoa ei ole kauanko perä on ääntänyt aikaisemmin... joku saattaa olla ajatellut kuultuuaan hinta-arvion että taitaa olla parempi luopua koko autosta. Perän hinta taotaa olla 2500e paikkeilla. Millasilla kilometreillä antautui?
Varmasti juuri näin käynyt, en tiedä kauanko on pitänyt ääntä. Nyt on 260tkm ajettu.BMW 328 Ci -00
Comment
-
Tässä jonkin aikaa vikaa etsitty akun tyhjentymiseen, alkaa vaikuttaa syylliseltä airbagin ohajus moduli, airbag ecu with gateway module, jossain sanottu sgm moduli.
Onko täällä kokemusta tuon modulin hajoamisesta, vaikuttaisi aika harvinaiselta? Ja olisiko jollain vinkkiä mistä saisi hommattua uuden, uutena todella kallis, vaatisi modulin active streering varustellusta autosta.
Comment
-
Ebay:stä yleensä löytyy osat aika edullisesti. Tässä on esim. yksi: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-Seri...gAAOSwPfVZjBDBOriginally posted by niko123 View PostTässä jonkin aikaa vikaa etsitty akun tyhjentymiseen, alkaa vaikuttaa syylliseltä airbagin ohajus moduli, airbag ecu with gateway module, jossain sanottu sgm moduli.
Onko täällä kokemusta tuon modulin hajoamisesta, vaikuttaisi aika harvinaiselta? Ja olisiko jollain vinkkiä mistä saisi hommattua uuden, uutena todella kallis, vaatisi modulin active streering varustellusta autosta.
Tarkista sopivuus omaan autoosi ennen tilaamista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment