Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Originally posted by levis69 View Post
    Maksat todellakin aivan turhasta... Tunnin homma ja kustannus 20€:n luokkaa kunnollisilla osilla... Jokainen jolla pysyy työkalut kädessä pystyy tekemään itse!

    Noita on kahta kokoa 22 mm ja 32 mm..
    Tuossa esimerkki... Kiinasta lähtee kympillä...

    https://www.ebay.de/itm/Rep-Set-6-X-...UAAOSwvFZW7Bry

    Tosiaan läpät ilmeisesti on jo poistettu, mutta läppärunko vai mikä lie on paikoillaan ja tihkuu öljyä. Mekaanikko sanoi, että pääsee vuotamaan öljyä hehkujen ohjainyksikölle joka on kuulemma imusarjan alapuolella? Lisäksi kumiosat haurastuu kun ovat öljyisiä?

    Työkalut pysyy jotenkin käsissä, mutta videoita läppien poistosta katsoneena hirvittää jos onnistun tiputtamaan tiivisteitä tai jotain imusarjaan

    Comment

    • levis69
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 186
      • Etelä-Savo

      Originally posted by bmwe61lci View Post
      Tosiaan läpät ilmeisesti on jo poistettu, mutta läppärunko vai mikä lie on paikoillaan ja tihkuu öljyä. Mekaanikko sanoi, että pääsee vuotamaan öljyä hehkujen ohjainyksikölle joka on kuulemma imusarjan alapuolella? Lisäksi kumiosat haurastuu kun ovat öljyisiä?

      Työkalut pysyy jotenkin käsissä, mutta videoita läppien poistosta katsoneena hirvittää jos onnistun tiputtamaan tiivisteitä tai jotain imusarjaan
      Sieltä on varmaan entisen läppä-akselin reijät tulpattu ruuveilla jotka "itkee" öljyä...

      Rohkeasti vaan tilaat tollaset alumiini tulpat ja vaihdat itse...
      Se on 10 min. ja imusarja on pöydällä!
      Loppu onkin sitten viheltelyä, Itseäni arvelutti kanssa mutta tosi simppeli homma!
      Ainut mihin kannattaa kiinnittää huomiota on nuo imusarjan alemmat (11mm/M7) mutterit jotka mielellään haluaisivat tippua pohjamuovin päälle irrotettaessa...:think Ja noita ei normi pultti kaupasta löydy..
      E63 M6

      "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

      ex:
      e21 323i
      e30 316
      e30 M3
      e34 524td
      e34 520i
      e39 530da
      e39 540i 6v.
      E61 535d

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1047
        • Lumbriver

        Originally posted by levis69 View Post
        Ainut mihin kannattaa kiinnittää huomiota on nuo imusarjan alemmat (11mm/M7) mutterit jotka mielellään haluaisivat tippua pohjamuovin päälle irrotettaessa...:think Ja noita ei normi pultti kaupasta löydy..
        Laittaa palan teippiä hylsyyn ensin ja sitten aukoo. Ei tipahda mihinkään
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • bmwe61lci
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 102
          • Kokkola

          Originally posted by levis69 View Post
          Sieltä on varmaan entisen läppä-akselin reijät tulpattu ruuveilla jotka "itkee" öljyä...

          Rohkeasti vaan tilaat tollaset alumiini tulpat ja vaihdat itse...
          Se on 10 min. ja imusarja on pöydällä!
          Loppu onkin sitten viheltelyä, Itseäni arvelutti kanssa mutta tosi simppeli homma!
          Ainut mihin kannattaa kiinnittää huomiota on nuo imusarjan alemmat (11mm/M7) mutterit jotka mielellään haluaisivat tippua pohjamuovin päälle irrotettaessa...:think Ja noita ei normi pultti kaupasta löydy..

          No ehkäpä sitä uskaltaisi itsekkin tehdä, arveluttaa vaan pirusti onnistunko tiputtamaan imusarjaa irroitettaessa tiivisteet koneeseen

          Tippuvatko tiivisteet kuinka usein? Entä jos kuitenkin tippuu syl.kannen reistä imukanavaan niin onko mitään toivoa saada sitä sieltä pois? Vai pitää hinata pajalle jossa joutuvat käyttää kannen pois No eikai sentään eihän?

          Kasausvaiheessa jossain youtube videolla kaveri laittoi uudet tiivisteet imusarjaan sekä kyytipojaksi jotain tiivisteliimaa tms. Ajatuksena vissiin ettei tiivisteet tippuisi paikoiltaan asennusvaiheesaa, sekä parempi tiiveys. Eli mitähän tököttiä sinne kannattaisi laittaa, vai kannattaako ollenkaan?
          Last edited by bmwe61lci; 28-10-2017, 12:55.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9092
            • Oulu

            Nostaa imusarja suoraan pinnapulttien suunnassa ja väännättää keulan puolella kanittavaa putkea, niin saa ne holkit todennäköisemmin pysymään paikallaan. Melkoista tuuria saa olla, jos se tippuessaan menisi imukanavaan ja sieltäkin sen saisi ongittua taivutettavalla magneettipäällä.

            Imusarjan tiivisteisiin ei mitään liimaa, ne pysyy kyllä hyvin paikallaan ilmankin ja massa todennäköisesti vain heikentäisi tiiveyttä ajansaatossa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • bmwe61lci
              Bimmer Rookie
              • Oct 2017
              • 102
              • Kokkola

              E61 lci idrive jumissa

              Kysytääs tätä täältäkin, haulla ei tahdo löytyä ko.viasta.

              Mikähän mahtaa olla vikana kun käynnistyksen jälkeen idrive on välillä jumissa?

              Virrat pois ja uudelleen käynnistys niin kaikki toimii. Voiko huono akku tehdä tuota, autossa tehdas weba kaukosäätimineen jne.

              Kun on jumissa, niin näyttö tulee päälle, mutta mitään ei tapahdu napeista. Ainoastaan ratin napeista pystyi radion kanavia/äänenvoimakkuutta vaihtamaan. Auto on -08 jossa uudempi nappisysteemi. Itse näyttö on vielä vanhempaa mallia. Autossa professional navi sekä panorama.

              Taas oli sama homma kun kävin ajamassa


              Kiitos avusta!

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6698
                • PK-seutu

                Originally posted by bmwe61lci View Post
                Kysytääs tätä täältäkin, haulla ei tahdo löytyä ko.viasta.

                Mikähän mahtaa olla vikana kun käynnistyksen jälkeen idrive on välillä jumissa?

                Virrat pois ja uudelleen käynnistys niin kaikki toimii. Voiko huono akku tehdä tuota, autossa tehdas weba kaukosäätimineen jne.

                Kun on jumissa, niin näyttö tulee päälle, mutta mitään ei tapahdu napeista. Ainoastaan ratin napeista pystyi radion kanavia/äänenvoimakkuutta vaihtamaan. Auto on -08 jossa uudempi nappisysteemi. Itse näyttö on vielä vanhempaa mallia. Autossa professional navi sekä panorama.

                Taas oli sama homma kun kävin ajamassa


                Kiitos avusta!
                -08 ei vielä kerro tarpeeksi tarkasti. Kerro vaikka auton VIN:stä 7 viimeistä merkkiä niin tiedetään tarkemmin mitä sieltä löytyy
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 890
                  • Oulu

                  Originally posted by Shatter View Post
                  Onkos kellään tullut moista vastaan että LCI valojen kanssa korkeudensäätö pelaa väärinpäin? Testiajossa siis nostaa ylöspäin sekä sisätiloista löytyvästä korkeudensäätörullastakin ajovalot nousee eikä laske. Ajovalot on asennettu P&P muunnosjohtosarjalla.
                  Hoplaa.. ensin kävi mielessä että johdot väärinpäin, mutta säätömoottorin liittimeen näkyy menevän 4 johtoa
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67

                  Comment

                  • yason
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2016
                    • 179
                    • Helsinki

                    Olen huomannut, että n. puoltatoista tuntia pidemmillä matkoilla penkki ja ajoasento alkaa käydä huonoksi. Sattumoisin ajomatkat jäävät omilla reiteillä juuri tuohon, eli ongelma ilmenee harvemmin, mutta sitäkin ärsyttävämpänä.

                    Penkki olisi ok, jos istuisi pitäen jalkoja koko ajan yhdessä. Mutta vakkarilla kun ajaa, leveän miehen jalat röhnöttävät kuin myös leveästi ja istuinosan oikeanpuoleinen (korotettu) reunatuki alkaa painaa takareittä. Sitten alkaa asennonvaihtojumppa puolelta toiselle ja penkkiä liikuttaen. Keskikonsolikin tulee vastaan aika äkkiä, jos meinaa pitää kaasujalkaa rennosti sivulla.

                    Paremman istuma-asennon hakuvaiheessa alkaa yleensä säätäminen myös ratin kanssa. Jos istun penkki alempana ja takana, jotta jaloilla olisi parempi, ratti jää sen verran kauas, että kyynärpäätä ei saa enää oven ulokelistan (sen, missä on ovenkahva) päälle mukavasti, ja käsivartta joutuu pitämään hivenen ylhäällä jännityksessä. Jos siirryn lähemmäs rattia siten, että kyynärpää lepää oven ulokkeen päällä ja ranne on rentona käden nojatessa rattiin, muu keho on taas aika koukussa ja jalkatilaa ei ole tarpeeksi. Ikkunan viereisellä listalla taas on vaikea pitää kättä, kun se reuna (ja tila muutenkin) on niin kapea.

                    Mulla on pituutta 196 cm ja tilaa kyllä on, mutta en saa penkin ja ratin mittasuhteita jotenkin täsmäämään kehoni kanssa. Tämä tosiaan ilmenee vasta pidemmässä ajossa. Penkin istuinosa on ikään kuin liian kapea ja sivuilta tuettu, mikä laukaisee tuon asennonhakujumpan.

                    Penkki on puolisähköinen (pituussäätö ja kallistus mekaanisia, loput sähköllä=), ilmeisesti perusmalli. Olisko jostain paremmasta penkistä apua tuohon? Vai pitäiskö yrittää purkaa nykyistä ja katsoa, saisiko tuota reisien sivutukea vähän matalammaksi/pois, mikä on aina se ensimmäinen ongelma?

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Originally posted by yason View Post
                      Olen huomannut, että n. puoltatoista tuntia pidemmillä matkoilla penkki ja ajoasento alkaa käydä huonoksi. Sattumoisin ajomatkat jäävät omilla reiteillä juuri tuohon, eli ongelma ilmenee harvemmin, mutta sitäkin ärsyttävämpänä.

                      Penkki olisi ok, jos istuisi pitäen jalkoja koko ajan yhdessä. Mutta vakkarilla kun ajaa, leveän miehen jalat röhnöttävät kuin myös leveästi ja istuinosan oikeanpuoleinen (korotettu) reunatuki alkaa painaa takareittä. Sitten alkaa asennonvaihtojumppa puolelta toiselle ja penkkiä liikuttaen. Keskikonsolikin tulee vastaan aika äkkiä, jos meinaa pitää kaasujalkaa rennosti sivulla.

                      Paremman istuma-asennon hakuvaiheessa alkaa yleensä säätäminen myös ratin kanssa. Jos istun penkki alempana ja takana, jotta jaloilla olisi parempi, ratti jää sen verran kauas, että kyynärpäätä ei saa enää oven ulokelistan (sen, missä on ovenkahva) päälle mukavasti, ja käsivartta joutuu pitämään hivenen ylhäällä jännityksessä. Jos siirryn lähemmäs rattia siten, että kyynärpää lepää oven ulokkeen päällä ja ranne on rentona käden nojatessa rattiin, muu keho on taas aika koukussa ja jalkatilaa ei ole tarpeeksi. Ikkunan viereisellä listalla taas on vaikea pitää kättä, kun se reuna (ja tila muutenkin) on niin kapea.

                      Mulla on pituutta 196 cm ja tilaa kyllä on, mutta en saa penkin ja ratin mittasuhteita jotenkin täsmäämään kehoni kanssa. Tämä tosiaan ilmenee vasta pidemmässä ajossa. Penkin istuinosa on ikään kuin liian kapea ja sivuilta tuettu, mikä laukaisee tuon asennonhakujumpan.

                      Penkki on puolisähköinen (pituussäätö ja kallistus mekaanisia, loput sähköllä=), ilmeisesti perusmalli. Olisko jostain paremmasta penkistä apua tuohon? Vai pitäiskö yrittää purkaa nykyistä ja katsoa, saisiko tuota reisien sivutukea vähän matalammaksi/pois, mikä on aina se ensimmäinen ongelma?
                      Comfort penkit tilalle niin löytyy paras asento
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • bmwe61lci
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 102
                        • Kokkola

                        Onko tarpeellista asennuttaa lämmitetty huohotin lci 530da autoon. Kyseessä saksantuonti, eikä ainakaan munuaisissa ole säleikköä. Onko kallis operaatio se säleikön laitto pajalla?

                        Comment

                        • Benighted
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 281
                          • Klaukkala

                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Onko tarpeellista asennuttaa lämmitetty huohotin lci 530da autoon. Kyseessä saksantuonti, eikä ainakaan munuaisissa ole säleikköä. Onko kallis operaatio se säleikön laitto pajalla?
                          Ei tarpeellista, ellet aja pelkkää pätkää. Ei liene monikaan laittanut, itsellä mennyt pari talvea ok. Hinnasta en tiiä mitään
                          F11 530xdA M-Sport 2014
                          Ex. E39 530iA Touring 2001
                          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                          Comment

                          • ate262
                            BTCF Member
                            • Jun 2016
                            • 53
                            • Karkkila

                            E61 Polttoaineen täyttöluukun lukitustappi poikki, riittääkö jos hankin pelkästään osan nro. 9, Bowden cable filler flap (51257066025):



                            Onko kenelläkään kokemusta, kuinka hankala vaihtaa?

                            Comment

                            • Petsku333
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 349
                              • Kerava

                              Originally posted by ate262 View Post
                              E61 Polttoaineen täyttöluukun lukitustappi poikki, riittääkö jos hankin pelkästään osan nro. 9, Bowden cable filler flap (51257066025):



                              Onko kenelläkään kokemusta, kuinka hankala vaihtaa?
                              Tälläisen löysin. Erinäköinen osa kun kyseessä E90, mutta varmaan samaa reittiä pääsee käsiksi :think.

                              Seat Cupra 290

                              Ex. F20 118i MHD Stage 2
                              E60 2006 525i

                              Comment

                              • Hattis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 166
                                • Finland

                                .....
                                Last edited by Hattis; 03-11-2017, 08:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎