Googleen "BMW INPA fault codes" luulis jotain löytyvän.:think
Kappas, kun kuukletti suoraan tolla koodilla 6291, löyty kuvaus "control voltage too high". Mitenköhän toi liittyy tohon "fuel pump faul" ilmoitukseen?
Ei kellään ois hajua mitä ois tehtävissä kun e60:i päätti iskeä kuskin takaoven jonkinsortin takalukkoon, eli ei aukea sisältä eikä ulkoa. Vaijerit siellä liikkuu ja sisäkahvasta vetämällä lukkotappikin nousee ylös mutta muuten mitään ei tapahdu.
Toiseen oveen verrattaessa sisäkahvassa on hieman enemmän "löysää" kun lähtee vetämään kahvaa, mutta vaste siellä kuitenkin on.
Ideoita mitä tuolle tekis ja kokeilis? Niin ja ei vissiin saa ainakaan ehjänä ovipahvia irti, kun ovi on kiinni?
Kertokaas viisaammat.
Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen). Ottivat auton uudestaan sisään ja totesivat alhaisen paineen ja avasivat öljypohjan.
Diagnoosi on että öljympumppu rikki ja kaikki kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa.
Voiko laakerit mennä näin nopeasti jos kerran moottori on heti sammutettu? Se ei ole ei ole nakuttanut/oireillut entuudestaan.
Kiitos vastauksista
Mitähän tässä osaisi tehdä, auto alkoi puutumaan 1600-2000rpm välillä ja MAF koodia herjasi, uusi tilalle ja nollaus-> auto toimi 4 viikkoa hyvin mutta jälleen taas samat oireet ja vikakoodit.
No nyt taas vaihdettu uusi mittari ja nollaus-> ei muutosta.
Puutuminen tapahtuu tasakaasulla jonkinaikaa ajettua, ei muulloin
Kertokaas viisaammat.
Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen). Ottivat auton uudestaan sisään ja totesivat alhaisen paineen ja avasivat öljypohjan.
Diagnoosi on että öljympumppu rikki ja kaikki kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa.
Voiko laakerit mennä näin nopeasti jos kerran moottori on heti sammutettu? Se ei ole ei ole nakuttanut/oireillut entuudestaan.
Kiitos vastauksista
Jos mitään oireita ei ole ollut aikaisemmin niin kyllä tuo on liikkeessä ryssitty unohtamalla laittaa öljyt tms. Jos laakerit olisivat menneet jo aikaisemmin niin öljyjä tyhjätessä huomio olisi jo aikaisemmin kiinnittynyt metalliputuun öljyn seassa. Omaan nenään haisee p*aska.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen).
Oliko siitä pitkä aika kun tarkistit öljyntason ennen huoltoon vientiä?
Varsin paljon saa öljyä poistaa ennen kuin voitelu jää niin vajaaksi että kk-laakerit kuluu pilalle lyhyelläkin käytöllä. Mutta mikäli korjaamoa epäilee öljyjen lisäämisen unohtamisesta poislaskun jälkeen, niin tilanne voi olla sana sanaa vastaan, kun jälkiä voidaan yrittää peitelläkin.
Auton omistajana lienee tarpeen ilmoittaa korjaamolle, että auto oli ehjä ennen huoltoa ja nyt se on rikottu, eli miten korjaamo hoitaa tilanteen?
EDIT: Mitä siitä öljypumpusta kerrottiin? Tuossa moottorissa (M54B30) yksi harvoista heikoista kohdista on ilmeisesti kampisuhde, jolloin yli 6000 rpm kierrättäessä kampiakseli alkaa värähtelemään ja tämä vastaavasti saattaa vähitellen löysyttää öljypumpun rattaan mutterin. Öljynpaineen merkkivalo syttyisi tällöin jos öljypumpun toiminta pettää em. syystä ja voisi siten johtaa kk-laakereiden vaurioon?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Mitähän tässä osaisi tehdä, auto alkoi puutumaan 1600-2000rpm välillä ja MAF koodia herjasi, uusi tilalle ja nollaus-> auto toimi 4 viikkoa hyvin mutta jälleen taas samat oireet ja vikakoodit.
No nyt taas vaihdettu uusi mittari ja nollaus-> ei muutosta.
Puutuminen tapahtuu tasakaasulla jonkinaikaa ajettua, ei muulloin
Näihin kun vielä kertoisi mikä auto kyseessä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Lisäksi kun vielä sanoisin minkäikäinen auto kyseessä, näissä kun on joko M57tu tai sitten M57tu2. Eroa kuitenkin jonkun verran moottoreissa. Ellei vikakoodeissa ole mitään järkevää, niin vilkaisisin ajossa ilmamassat, ahdot , rail-paineet jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Oliko siitä pitkä aika kun tarkistit öljyntason ennen huoltoon vientiä?
Varsin paljon saa öljyä poistaa ennen kuin voitelu jää niin vajaaksi että kk-laakerit kuluu pilalle lyhyelläkin käytöllä. Mutta mikäli korjaamoa epäilee öljyjen lisäämisen unohtamisesta poislaskun jälkeen, niin tilanne voi olla sana sanaa vastaan, kun jälkiä voidaan yrittää peitelläkin.
Auton omistajana lienee tarpeen ilmoittaa korjaamolle, että auto oli ehjä ennen huoltoa ja nyt se on rikottu, eli miten korjaamo hoitaa tilanteen?
EDIT: Mitä siitä öljypumpusta kerrottiin? Tuossa moottorissa (M54B30) yksi harvoista heikoista kohdista on ilmeisesti kampisuhde, jolloin yli 6000 rpm kierrättäessä kampiakseli alkaa värähtelemään ja tämä vastaavasti saattaa vähitellen löysyttää öljypumpun rattaan mutterin. Öljynpaineen merkkivalo syttyisi tällöin jos öljypumpun toiminta pettää em. syystä ja voisi siten johtaa kk-laakereiden vaurioon?
Öljytason olin katsonut pari viikkoa takaperin, oli ok.
Kertoivat öljypumpusta että ei pyörinyt enää optimaalisesti.
Lisäksi korjaamopäällikkö väitti, että on mahdollista ajaa liian alhaisilla paineilla kylmällä moottorilla jos paineet ovat aivan raja-arvojen tuntumassa. Auto ei siis ilmoita.
Kaveri joka oli tehnyt huollon, oli tietenkin nyt lomilla
Obd lukija antaa vikakoodin p1878 transmission transfer case disengaged solenoid circuit failure. Osaako joku selventää mitä tuo meinaa? Vaihteisto nykii liikkeelle lähtiessä jonkin verran mutta tasaantuu hetken ajon jälkeen hieman... Sekä turvavyö ja tyyny valot palaa ja näytössä lukee restrain system fault? Obd lukijalla tosta ei ilmeisesti saa mitää tietoo? Mitä teen? Aaaapuva!? auto siis 05vm 530da
Comment