EGR:n ohjausletku tulpattu ja tehot palautuivat. Tämä (https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...2-m57s-oe.html) ilmeisesti vaihtoon?
							
						
					E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by OEM View PostE60 takakontti lävähtää auki? Eipä näky kaasujousia, varmaan joku stopperi jossain mikä pitäisi uusia? :thinkKokeilin budjettiratkaisua tähän murheeseen ja tilasin Ebay:n kautta Kiinasta uuden jousi/vaimenninpaketin, kun oli niiin halpa.Originally posted by huupi View PostSama vika. Siellä oikean puoleisen vieterin sisällä on vaimennin, joka näissä näkyy olevan kovin yleinen särkymiskohde. Uusi tulee vieterin kanssa ja maksaa ihan rahaa. Moni on haalinut käytettyjä ebaystä, mutta itse en ole vielä sille tielle lähtenyt. Jotain aftermarket settejä löytyy vajaalla satasella, mutta niistä en ole kokemuksia kuullut.:think
 Jonkun pienen alennuksenkin tuosta sain, kun alle 32 euroa oli toimitettuna. Toimituskin oli erittäin nopea, sillä kuudentena arkipäivän tilauksesta kolahti postilaatikkoon. Ainakin kymmenkunta takaluukun avauskertaa on nyt toiminut hienosti. Vaihtotyössä "ei mene kuin sekunti", mutta kannattaa kannatella luukkua, kun vanhaa pakettia on irroittamassa, sillä luukku tulee muuten niskaan. 
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No sehän riippuu täysin kenen sähkökaavioita katsot, BMW omissa lukee osan kohdalla nimi, joten ei tarvitse arpoa mikä on sisäilman puhallin kaaviossa.Originally posted by Kruiseri View PostMinkä näköinen on sulakekaaviossa sisäilman puhaltimen kuvake?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Riippuu vähän paljonko ajettu ja paljonko tulee vuodessa. Mutta itsellä max 10 kk ilman hoitoa. Aina sitä kerran vuodessa tulee jotain öljynvaihdon lisäksi. Mutta niin on talouden kaikkiin muihin autoihinkin tullut. Vähiten huoltoja tullut yllättäen uutena ostettuun, mutta kun siihen tuli se 80 tkm mittariin niin alkoi se "huoltokierre" siihenkin.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
kolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..
onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.
kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Eikö olisi vaan helpompi hankkia se INPA? Tarvii siitä nyt muuhunkin kun perän korkeuden säätöön, jos autoa itse roplaa.Originally posted by rotaN View Postkolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..
onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.
kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
INPAlla tosiaan onnistuu, mutta jos ei sitä innosta räplätä ja muualta ei löydy nii askartelemalla-paskartelemalla saa kierretangosta ja kulmanivelistä tehtyä sopivat... esim. https://www.biltema.fi/rakentaminen/...vel-2000020137Originally posted by rotaN View Postkolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..
onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.
kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.Last edited by Timber; 30-07-2018, 00:43.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
E61 530d:ssä takapönttö näyttää rapealta ja dpffä alkaa näyttämään tukkoisuuden merkkejä. Meneekö alkupään e6x takapönttö ja keskipätkä jossa ei ole dpf autoon jossa dpf? Näin saisi dpf:fän kivuttomasti pois. Vai onko alkupätkäkin (downpipe?) eri? E61 530d 2004/10.F11 520d -12
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
en mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.Originally posted by Markkanenn View PostE61 530d:ssä takapönttö näyttää rapealta ja dpffä alkaa näyttämään tukkoisuuden merkkejä. Meneekö alkupään e6x takapönttö ja keskipätkä jossa ei ole dpf autoon jossa dpf? Näin saisi dpf:fän kivuttomasti pois. Vai onko alkupätkäkin (downpipe?) eri? E61 530d 2004/10.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Sama täällä, mutta kaverilla taas suoraputki ja menee joka kerta läpi. Itse suosittelen tyhjennystä ennemmin kuin vaihtoa suoraan putkeen.Originally posted by rotaN View Posten mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ja mistäs katsastussetä tietää sanoa että 2004 vuonna käyttöönotetussa autossa on tehtaalta lähtien ollut DPF? Myös trafin sivuilla on joku palvelu jossa näkee auton rekisteritunnuksella auton päästöluokan ja muita tietoja ja siellä on kohta ”hiukkassuodatin tai vastaava” jossa lukee ei. Miksi siellä lukee ei jos leimasetä saa kuitenkin kaivettua tiedon että autossa on ollut alun alkaen dpf?Originally posted by rotaN View Posten mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.F11 520d -12
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Sigun autossa ei lähde flekti pyörimään. Ei ole valittanut missään kohtaa että ylikuumentuisi, mutta ilmastointi päällä flekti ei pyöri, eikä sitä saanut pakotettua INPA:lla tai ISTA:lla. Sulake on kunnossa. Flekti vaihtoon? Voiko flektille tulevia jännitteitä mitata jotenkinn?Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by Akron View PostSigun autossa ei lähde flekti pyörimään. Ei ole valittanut missään kohtaa että ylikuumentuisi, mutta ilmastointi päällä flekti ei pyöri, eikä sitä saanut pakotettua INPA:lla tai ISTA:lla. Sulake on kunnossa. Flekti vaihtoon? Voiko flektille tulevia jännitteitä mitata jotenkinn?
Siellä flektin moottorin yhteydessä on elektroniikka joka säätää pyörimisnopeutta, itse moottori on varmaan ehjä. Omaan e53 x5 kun laitoin tarvikepuhaltimen niin siinä oli erillinen ohjainmoduuli flektin muovikehikon takana.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
 
Comment