Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    Nonii, johan se myrkyn lykkäs. Juhannuksena auto seisoi kaatosateessa to-su ja tänä aikana vissiin panorama päättänyt alkaa vuotamaan ja seurauksena auto sekosi.

    Tänään purin takapään ja vettähän sielä oli varapyöräkotelossa ja kaikki purkit entisiä. Ehc,mpm,hkl ja pdc. Piirilevyt hävyttömän näköisiä

    Pystyykö tuohon vaihtamaan käytetyt tilalle ja meno jatkuu, vai pitääkö koodata ?

    Potilaana e61 -05 535D
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Suh0 View Post
      Nonii, johan se myrkyn lykkäs. Juhannuksena auto seisoi kaatosateessa to-su ja tänä aikana vissiin panorama päättänyt alkaa vuotamaan ja seurauksena auto sekosi.

      Tänään purin takapään ja vettähän sielä oli varapyöräkotelossa ja kaikki purkit entisiä. Ehc,mpm,hkl ja pdc. Piirilevyt hävyttömän näköisiä

      Pystyykö tuohon vaihtamaan käytetyt tilalle ja meno jatkuu, vai pitääkö koodata ?

      Potilaana e61 -05 535D
      Käytetyt purkit paikalleen ja koodausta perään.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • HC-Tuning
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 267
        • Itärajalla

        Originally posted by korhone_ View Post
        Mulla teki vähän vastaavanlaista huokailua ja syynä oli ratkennut downpipen jousto-osa. Myös poltot oli tihenemään päin, kun putki hiljalleen repesi kokoajan enemmän.

        Ja tämä esiintyy näköjään vain lämpimänä. Lähdin töistä ja siirsin auton parinkilsan päähän ni tuota ääntä ei kuulunut vaan pelitti normaalisti. Kovin lämpimäksi en sitä kuitenkaan ajanut. Pitänee ajella kotia ja katella ahtimen välykset ja öljyvuodot sekä tuo downpipen kunto.

        Comment

        • HC-Tuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 267
          • Itärajalla

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Pitää katsoa dpf paine, viimeksi kun katsoin oli jotain 0,05mbar.
          Onko tietoa kellään carlyn paineista ku tuo oma näytteli 1000hpa vastapaineita? Alanko suosiolla kattelemaan uutta pönttöä? Edellä mainittu turbon huokailu ilmenee lämpimällä moottorilla. Muuten vedot tuntuu normaalilta mitä nyt rauhallisessa kiihytyksessä pieni notkahdus 2000rpm paikkeilla.

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 902
            • Kymenlaakso

            Originally posted by HC-Tuning View Post
            Onko tietoa kellään carlyn paineista ku tuo oma näytteli 1000hpa vastapaineita? Alanko suosiolla kattelemaan uutta pönttöä? Edellä mainittu turbon huokailu ilmenee lämpimällä moottorilla. Muuten vedot tuntuu normaalilta mitä nyt rauhallisessa kiihytyksessä pieni notkahdus 2000rpm paikkeilla.
            Carly näytti tuollaista, mutta INPA/ISTA ei, eli oikean testerin perään laittaisin ensin.

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • asdteme
              BTCF Member
              • Mar 2015
              • 756
              • P-Savo

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Muistaisiko joku mistä aiheutuu dieselissä kaasulta joutokäynnille nopeasti pudottaessa konehuoneesta kuuluva huokaus. Mitään vikakoodeja ei ole ja kaikki toimii muuten normaalisti. Korvakuulolla tulee moottoritilan etu vasemmalta pakosarjan puolelta. Kone käy ja kukkuu normisti ja huokausääni tulee vain nopeasti kierroksia pudottaessa.

              ?

              Tätä ollu mulla ja muillakin, turbosta se luultavasti kuuluu. Ääni pysyny samana jo reilun 30tkm, eikä tiedä kuinka pitkään ääntäny edellisellä. Koitin ottaa ahtopainenturin johdon irti, turbo kun ei oo sillon pelissä niin ei myöskään huokailua kuulu.

              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351488 Täällä ollaan jo vähän käyty asiaa läpi
              better late than never

              E90 325i
              E30 M3
              E92 M3 Competition

              Comment

              • zorb
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2015
                • 211
                • Lahti

                Originally posted by HC-Tuning View Post
                Onko tietoa kellään carlyn paineista ku tuo oma näytteli 1000hpa vastapaineita? Alanko suosiolla kattelemaan uutta pönttöä? Edellä mainittu turbon huokailu ilmenee lämpimällä moottorilla. Muuten vedot tuntuu normaalilta mitä nyt rauhallisessa kiihytyksessä pieni notkahdus 2000rpm paikkeilla.
                Eikö tuo carlyn näytämä ole absoluuttinen paine, eli 1000hPa=1bar= ilmakehän paine. Itsellä näyttämä oli muistaakseni 1020-1050 hPa välillä tasaisella maantienopeudella.

                Comment

                • BavariaMW
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 149
                  • Iitti

                  S85 patanen herjailee parilla koodilla, inpaa selaillessa löytyy MWB valikko, jossa joka sylinterille kohta INT.ionenlw, jonka jälkeen numeroarvo ja yksikkönä [nSs], bank 1 sylintereiden arvot muuttuu koko ajan, mutta bank 2 sylintereiden arvot ovat jäätyneet. Onko kellään pienintäkään aavistusta mistä arvosta on kyse?

                  Comment

                  • Habaza
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 73
                    • Suomi

                    Originally posted by Habaza View Post
                    Ongelma edelleen päällä, MAF koodin antaa, yhdesti sain moottorin vikatilaan ja siinä tilassa toimi "normaalisti".
                    MAF:in johto irti ja toimii hyvin.
                    Silloin kun auto puutuu, ahdot ja ilmamäärä ei toteudu pyydetysti, mutta kun kierrokset nousevat yli 2000rpm niin toimii normaalisti.
                    Onko tuosta piuha irti ajamisesta jotain haittaa/vaaraa autolle?

                    Entinen MAF oli Bosch 0 928 400 504, nykyinen Bosch 0 928 400 529.
                    Ei tarvitse koodata?
                    Ja vielä tarkennusta autoon eli 525d manuaali vm-06
                    Tänään taas testailin autoa ja seuraavat havainnot: DPF pakkopoltto päälle jonka ajan auto toimi jotakuinkin "normaalisti". Polton jälkeen samat ongelmat.
                    Sen jälkeen kaasuläpän johto irti-> toimii normaalisti.
                    Meneekö auto tuossa tapauksessa samaan tilaan kuin MAF piuha irti?

                    Comment

                    • Kossu Allu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2016
                      • 222
                      • Espoo

                      Originally posted by Habaza View Post
                      Tänään taas testailin autoa ja seuraavat havainnot: DPF pakkopoltto päälle jonka ajan auto toimi jotakuinkin "normaalisti". Polton jälkeen samat ongelmat.
                      Sen jälkeen kaasuläpän johto irti-> toimii normaalisti.
                      Meneekö auto tuossa tapauksessa samaan tilaan kuin MAF piuha irti?
                      Ilman kaasuläppää poltto ei toimi, paitsi kuin siinä tapauksessa, että sulle on räätälöity softa autoon, jossa on huomioitu, että läppää ei ole. Sinun tapauksessa saattaa viallinen MAF liikuttaa läppää väärin (sulkee sen), jolloin auto puutuu.

                      Polton aikana kaasuläppä taitaa olla aika lailla kiinni, jolloin niitä pakokaasuja kierretään moottorissa ja lämmitellään, jotta poltto olisi tehokasta. (Voin toki olla väärässä.)
                      Last edited by Kossu Allu; 27-06-2018, 16:10.

                      E91 320d -07 M-Sport
                      211hv / 430nm

                      Ex:
                      E60 525dA -06 "M-Sport"
                      M57TU2D25, GA6HP26
                      238hv / 510nm


                      M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                      Comment

                      • HC-Tuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 267
                        • Itärajalla

                        Originally posted by asdteme View Post
                        Tätä ollu mulla ja muillakin, turbosta se luultavasti kuuluu. Ääni pysyny samana jo reilun 30tkm, eikä tiedä kuinka pitkään ääntäny edellisellä. Koitin ottaa ahtopainenturin johdon irti, turbo kun ei oo sillon pelissä niin ei myöskään huokailua kuulu.

                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351488 Täällä ollaan jo vähän käyty asiaa läpi
                        Tämä topicci oliki unohtunu ja kuuntelin videota niin täysin samanlailla ääntelee mulla ja nyt vasta huomasin että ääni on huomattavasti voimistunu ja juuri pienillä kiekoilla kun kaasua löysäilee. Rvs käsittely tehty noin 5tkm sitten jolla ei ollut mitään vaikutusta tässä yksilössä, tosin sillon ei tuota ääntäkään kuulunut. Tutkailen ahtimen välykset ja vuodot jos mitään hälyyttävä ei löydy niin kovaa ajoa vaan.

                        Comment

                        • Habaza
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 73
                          • Suomi

                          Originally posted by Kossu Allu View Post
                          Ilman kaasuläppää poltto ei toimi, paitsi kuin siinä tapauksessa, että sulle on räätälöity softa autoon, jossa on huomioitu, että läppää ei ole. Sinun tapauksessa saattaa viallinen MAF liikuttaa läppää väärin (sulkee sen), jolloin auto puutuu.

                          Polton aikana kaasuläppä taitaa olla aika lailla kiinni, jolloin niitä pakokaasuja kierretään moottorissa ja lämmitellään, jotta poltto olisi tehokasta. (Voin toki olla väärässä.)
                          Olisi vaan jo kolmas MAF peräjälkeen joka viallinen.
                          Pakkopolton aikaan oli kaasuläpän johto kiinni, otin sen vain testimielessä myöhemmin irti.

                          Comment

                          • roobertti
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 889
                            • Finland

                            Anti trap

                            Elikkäs, vänkärin takalasi ei aukee eestä eikä takaa ja herjaa tuota window anti trap function failuree

                            Motti testattu ja toimii, myös johtosarjat tsekattu sekä vänkärin takaovesta että kuskin etuovesta, mitään murtumia tai vastaavia ei ollut ja yhteydet kunnossa ainakin yleismittarin mukaan.

                            Ideoita otetaan vastaan


                            Edit: Eipä ennää mittään, homma kunnossa jo
                            Last edited by roobertti; 01-07-2018, 21:37.
                            Leka et Lommo Custom's


                            Kulkupelit:
                            -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                            -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                            -20 Tunturi Active *munamankeli*

                            -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              Jos tukivarret ovat kuluneet niin voiko ne aiheuttaa vapinaa, sen mukaan kuinka tasainen asfaltti on? Jostain tulee vapinaa mutta en saa selvää tuleeko edestä vai takaa. Ratissa ei tunnu mitään muuta kuin jarrutuksessa ravistaa.

                              Vai onko se kardaani/voimansiirto?
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • izzuL
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 54
                                • NURMIJÄRVI

                                Originally posted by revote View Post
                                Jos tukivarret ovat kuluneet niin voiko ne aiheuttaa vapinaa, sen mukaan kuinka tasainen asfaltti on? Jostain tulee vapinaa mutta en saa selvää tuleeko edestä vai takaa. Ratissa ei tunnu mitään muuta kuin jarrutuksessa ravistaa.

                                Vai onko se kardaani/voimansiirto?
                                Omassa 530 xd oli nuo tukivarren sisemmät kumit loppu/rikki niin ravisti voimakkaasti jarruttaessa, loppui heti kun vaihdettiin uudet tukivarret.
                                X5 F15 40e - 17
                                Ex: E70 40d -12
                                Ex: E61 530xd -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎