Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rotaN
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2015
    • 211
    • -

    Originally posted by Hapex View Post
    Pitäs olla vasta talvella vaihdoin uuden akun...
    ei se välttämättä kerro onko virtaa jos on uus akku vaihdettu. voi purkaa jostain syystä, kannattaa ihan varmuudeks mitata paljonko lepo jännite ja tippuuko kun starttaa.

    Comment

    • Hapex
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 33
      • Savonlinna

      Originally posted by rotaN View Post
      ei se välttämättä kerro onko virtaa jos on uus akku vaihdettu. voi purkaa jostain syystä, kannattaa ihan varmuudeks mitata paljonko lepo jännite ja tippuuko kun starttaa.
      Ei ollu virtapuolessa ongelmaa... Mitattiin ja katottiin testerillä vikakooditkin..

      Comment

      • Hapex
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 33
        • Savonlinna

        Starttihan se oli tullut tiensä päähän. Näköjään se menee kertalaakista yhtään varoittamatta.

        Comment

        • Markkanenn
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2016
          • 262
          • Vantaa

          Mitä eroa näillä on? Korkki on kadonnut aivan mystisesti (sata varma että pöllitty) E61 530d:stä.




          F11 520d -12

          Comment

          • zorb
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2015
            • 211
            • Lahti

            Originally posted by Markkanenn View Post
            Mitä eroa näillä on? Korkki on kadonnut aivan mystisesti (sata varma että pöllitty) E61 530d:stä.




            https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...6-11-7-193-372
            Eroista en tiedä, mutta ainakin omassa 520D:ssä on tuo, jossa virheä muovi.
            Ihan mutuna arvaus, että voisiko tuo musta olla bensakoneisissa?

            Comment

            • Markkanenn
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2016
              • 262
              • Vantaa

              Originally posted by zorb View Post
              Eroista en tiedä, mutta ainakin omassa 520D:ssä on tuo, jossa virheä muovi.
              Ihan mutuna arvaus, että voisiko tuo musta olla bensakoneisissa?
              Myös itellä oli tuollainen vihreä ennen. Olisin ottanut sellasen mutta kun ei viitsi ilman korkkiakaan ajella ja smiidmanilla oli hyllyssä vain tuota toista niin kävin hakemassa sen. Käy paikalleen myös dieseleihin. Tuo ilmeisesti on uudempi osa joka korvaa sen vihreän.
              F11 520d -12

              Comment

              • Maksimus
                Newbiemmer
                • Jul 2015
                • 12
                • Suomi

                E60 vm -04 530d hälytti "increased emission" ja keltainen moottorivikavalo tauluun. Katottiin vikakoodit niin näytti seuraavaa:

                -3FF0 ilmamassamittari katkonainen
                -44E2 generaattori katkonainen
                -4501 MAF-ohjattu EGR-järjestelmä, EGR-virtaus liian suuri, katkonainen

                Korjaaja epäili EGR-venttiiliä vian antajaksi. EGR-venttiili vaihdettiin ja koodit nollattiin. Hälytys päälle välittömästi uudestaan, kun korjaamon pihasta lähdin. Illalla uudestaan lukemaan vikakoodit. Mistähän lähtis vikaa hakemaan? Onko kokemuksia vastaavista vikakoodeista?

                Comment

                • Kossu Allu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2016
                  • 222
                  • Espoo

                  Originally posted by Maksimus View Post
                  E60 vm -04 530d hälytti "increased emission" ja keltainen moottorivikavalo tauluun. Katottiin vikakoodit niin näytti seuraavaa:

                  -3FF0 ilmamassamittari katkonainen
                  -44E2 generaattori katkonainen
                  -4501 MAF-ohjattu EGR-järjestelmä, EGR-virtaus liian suuri, katkonainen

                  Korjaaja epäili EGR-venttiiliä vian antajaksi. EGR-venttiili vaihdettiin ja koodit nollattiin. Hälytys päälle välittömästi uudestaan, kun korjaamon pihasta lähdin. Illalla uudestaan lukemaan vikakoodit. Mistähän lähtis vikaa hakemaan? Onko kokemuksia vastaavista vikakoodeista?
                  Epäilen MAF:a. Omassa ilmoitti samaa, kun olin ottanut MAF:n irti ja ajanut lenkin.

                  E91 320d -07 M-Sport
                  211hv / 430nm

                  Ex:
                  E60 525dA -06 "M-Sport"
                  M57TU2D25, GA6HP26
                  238hv / 510nm


                  M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                  Comment

                  • Akron
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 167
                    • Tampere

                    M47:aan vaihdoin moottorin ilmansuodattimen ja löin koneen käyntiin. Vähän ajan päästä rupes pakosarjan tienoolta nouseen kevyttä savua, mikä ei haissut miltään. Aikaisemmin en ole ainakaan huomannut kyseistä ilmiötä tapahtuvan.

                    Mitä kannattaa odottaa? Näistä on ilmeisesti menny pakosarjoja halki. Onko tuolla suunnalla jotain muuta mikä vois tuon aiheuttaa tai voiko jotenkin johtua tuosta ilmansuodattimen vaihdosta?
                    Current: F10 528iA '11

                    EXs:
                    E38 740iA '95
                    Subaru Impreza 2.0R '06
                    E61 520dA '07

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3537
                      • Raisio

                      523i n52 hörppää melkein puollitraa 1000km öljyä, pitäskö huolestua ja/tai mitä tehdä sille. Kone käy ja kukkuu normaalin oloisesti. Ajettu 204tkm ja ihan täyd hookirjan omaava suomiauto ilman herkkuja.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Kossu Allu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2016
                        • 222
                        • Espoo

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        523i n52 hörppää melkein puollitraa 1000km öljyä, pitäskö huolestua ja/tai mitä tehdä sille. Kone käy ja kukkuu normaalin oloisesti. Ajettu 204tkm ja ihan täyd hookirjan omaava suomiauto ilman herkkuja.
                        Kannattaa tutkia, kulutus on suuri. Yöunia ei kannata kuitenkaan menettää , kunhan muistat kaataa lisää öljyä vaikka sen 1000km välein.

                        Korjaustoimenpiteitä en osaa ehdottaa

                        E91 320d -07 M-Sport
                        211hv / 430nm

                        Ex:
                        E60 525dA -06 "M-Sport"
                        M57TU2D25, GA6HP26
                        238hv / 510nm


                        M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3537
                          • Raisio

                          Originally posted by Kossu Allu View Post
                          Kannattaa tutkia, kulutus on suuri. Yöunia ei kannata kuitenkaan menettää , kunhan muistat kaataa lisää öljyä vaikka sen 1000km välein.

                          Korjaustoimenpiteitä en osaa ehdottaa
                          Mutta mitä tutkia, huohotin vai jo väljä paska jossa männänrenkaat jumissa. Moni näistä koneista tuntuu vievän öljyä. 3/18 katsastettu ja päästöt olleet lähes nollat.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Maksimus
                            Newbiemmer
                            • Jul 2015
                            • 12
                            • Suomi

                            Originally posted by Maksimus View Post
                            E60 vm -04 530d hälytti "increased emission" ja keltainen moottorivikavalo tauluun. Katottiin vikakoodit niin näytti seuraavaa:

                            -3FF0 ilmamassamittari katkonainen
                            -44E2 generaattori katkonainen
                            -4501 MAF-ohjattu EGR-järjestelmä, EGR-virtaus liian suuri, katkonainen

                            Korjaaja epäili EGR-venttiiliä vian antajaksi. EGR-venttiili vaihdettiin ja koodit nollattiin. Hälytys päälle välittömästi uudestaan, kun korjaamon pihasta lähdin. Illalla uudestaan lukemaan vikakoodit. Mistähän lähtis vikaa hakemaan? Onko kokemuksia vastaavista vikakoodeista?
                            Luettiin vikakoodit uudelleen. Edelleen hälyttää tuota samaa EGR-järjestelmän MAF-ohjattua virtausta. Vikakoodi P0401 -pakokaasun kierrätys, riittämätön virtaus.

                            Comment

                            • Kiding
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 188
                              • Tamperkele

                              E61 lci ei anna ladata akkua ulkoisella laturilla

                              Eli heittää älylaturia vikatilaan, kun konepellin alla olevista liittimistä yrittää ladata. Ei tee tota joka kerta. En oo kokeillu suoraan akun navoista. Ibs vikainen?
                              BMW E61 530D 2008

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16348
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Kiding View Post
                                Eli heittää älylaturia vikatilaan, kun konepellin alla olevista liittimistä yrittää ladata. Ei tee tota joka kerta. En oo kokeillu suoraan akun navoista. Ibs vikainen?
                                Kokeile ladata jotain muuta. Voi olla laturissakin vika.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎