Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

    Uusi topikki. Vanha tässä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=370977
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Raser
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 59
    • Fi

    #2
    2007 E61 523 LCI
    Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
    Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
    Tälläistä koodia pukkaa:

    30C3 Öljynpainetunnistin
    -Katkonainen

    2B05 Typpioksidianturi, lämpö
    -katkonainen

    2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
    -Katkonainen

    Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö

    ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
    Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.


    Ideoita?

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Mistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
      Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • hjenkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 577
        • JKL

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Mistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
        Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!
        löytyisköhän jostain tuolta: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...uses/f67-fuse/ :think
        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

        Vs1400 Intruder

        Ex:
        F11 530dA xDrive
        E60 523iA
        E39 520i Sedan
        E39 530dA Touring
        E39 528iA Sedan
        E46 318i Sedan
        E39 523i Sedan
        E36 316i Sedan x2

        Comment

        • vekkuli
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1326
          • Liminka

          #5
          Originally posted by Jube View Post
          Mistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
          Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!
          Ettei vaan olisi johtosarja vika.
          E93 ///M3
          E60 530dA aka M5
          F11 525dA Xdrive
          Tesla model 3 LR MY22

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Originally posted by vekkuli View Post
            Ettei vaan olisi johtosarja vika.
            Kaikki neljä johtonippua vaihdettu, Jyrkin kans tuossa olin jutuissa että on voinu mennä vaihtajalla (minua edeltävä omistaja) kaksi maa johtoa väärin päin, tuota asia yhteyttä en ise tullut edes ajatelleeksi koska soft close moottori on ”rungon” puolella :think
            Mutta sillä sulaketta etsiskelen kun softclose ei toimi ollenkaan ja ”tappi” on kiinni asennossa eli takapenkkiä kohti!

            Sisävalot myös jää palamaan, edestä kun sammuttaa niin kaikki muut sammuu paitsi kontin valot, takalasin mikrokytkin on vielä rikki kun en ole ehtinyt vaihtamaan mutta se ei ilmeisesti tähän asiaan voi vaikuttaa koska lasi on kunnolla kiinni.
            Last edited by Jube; 18-11-2018, 15:43.
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1199
              • Tyrnävä

              #7
              Hankalasti jäi tämä viestini edelliseen lukittuun ketjuun, joten otetaanpa uusiksi:

              Onko muuta vaihtoehtoa kuin laatikkoremontti, kun 525ia N52B25 -05 nakkaa sopivan mäkisessä maastossa jatkuvalla syötöllä ratasvaloa ruutuun? Viime talvena tuli kaksi kertaa kunnon pakkasilla kylmillä öljyillä valo 5-6 vaihteen vaihdon yhdeydessä liiasta luistosta. Kesä meni ilman ongelmia ja vaihdatin laatikon öljyt suodattiminineen huuhtelemalla. Tässä yhteydessä myös adaptiot nollattiin. Kohta tämän jälkeen huomasin sopivasti kuormittaessa nelosvaihteella (kiihdyttäessä) kunnon nykäyksen isommalle vaihtaessa, kun vaihde ei mennytkään silmään, vaan pienempi. Tästä ei tullut vikavaloa eikä koodia jäänyt muistiin. Nyt kotikulmilta kauemmas mennessä mäkien lisääntyessä tosiaan jokaisessa vähänkään isommassa ylämäessä piti joko ottaa cruise pois ja himmailla vauhtia pois mäkeä noustessa, tai latoa ennen mäkeä pari-kolme pykälää pienempi vaihde, jotta voima riittää nousuun ilman pienemmän vaihteen hakemista. Heti jos laatikko haki pienempää kuormituksen alla niin bling - ratas ruutuun ja jokin pieni vaihde pakotuksella jäi silmään. Tämän jälkeen piti pysähtyä, käyttää virrat pois ja matka jatkui.

              Automaattilaatikoista mitään tietämättä, mutta täältä lukemani perusteella matka-ajon kierroslukumittarin neulan heittely juoruaa myös laatikon oireista, mitä tuo auto siis myös tekee. Ei paljoa, kai, jotain 100-200 rpm.

              Autolla on ajettu 104t Japanin kilometriä ja päälle 12t omaa ajoa. Voiko polttoaineen muutos etanoliksi millään aiheuttaa mitään harmia tähän ongelmaan? Muutos tapahtui tässä syksyn aikana, mutta mielestäni tuo mainitsemani nelosen nykäys oli ilmennyt jo aiemmin. Tällä tarkoitan sitä, että alakierroksille tuli selvästi lisää jerkkua viinalla - toisaalta eikö laatikon pitäisi sopeutua tällaisiin muutoksiin, esim. softatut dieselit.
              I01 i3s 94

              Comment

              • Raser
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 59
                • Fi

                #8
                Originally posted by Raser View Post
                2007 E61 523 LCI
                Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
                Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
                Tälläistä koodia pukkaa:

                30C3 Öljynpainetunnistin
                -Katkonainen

                2B05 Typpioksidianturi, lämpö
                -katkonainen

                2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
                -Katkonainen

                Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö

                ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
                Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.


                Ideoita?
                Puolan testasin. Ei ollut siinä vikaa. Sytytyshäiriö pysyi sylinterissä neljä.
                Ja tulpat vaihdettu juuri. Eli onko tässä nyt sitten suutinvikaa ilmassa?
                Last edited by Raser; 18-11-2018, 21:17.

                Comment

                • Nutcase
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 280
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  E60 520i m54b22, aina kun käynnistää niin MASK-mankka käynnistyy aina samalla kanavalla ja volume mutella, aivan kuin olisi tuo asetus jäänyt jumiin. Samat kanavat ovat myös tallennettuina vaikka ennen auton sammutusta uusisi koko tallennettujen repertuaarin eli tallentaisi toiset kanavat, nämä "resetoituu" aina. Koodasin tähän auxin-vaihtoehdon, jolloin vaihtui aiemmin "pakotetut" tallenetut kanavat toiseen settiin "pakotettuja " tallennettuja kanavia. Mikä helvetti tässä voisi olla?

                  Kaukosäätöinen keskuslukko ei myöskään toimi, mutta antennivahvistinta tämän kohdalla epäilen, avaimen patterissa on 3v.

                  Comment

                  • StreetA
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 296
                    • ?

                    #10
                    Originally posted by Jube View Post
                    Mistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
                    Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!
                    Omaani vaihdoin joku aika sitten tuon soft close sulakkeen ja on paikassa 53, 7.5A sulake.

                    Varsinainen vika taisi olla miksi oli sulakkeen polttanut niin huomasin akkua irroittaessa että aikaisempi omistaja oli jättänyt johtonipun joka kulkee akun ja peräpellin välissä puristuksiin akun kiinnikkeen alle ja sieltä oli piuhoja poikki.
                    Ne kolvasin niin nyt ei polta tuota sulaketta ja soft close toimii.
                    Last edited by StreetA; 19-11-2018, 10:42.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by huupi View Post
                      Automaattilaatikoista mitään tietämättä, mutta täältä lukemani perusteella matka-ajon kierroslukumittarin neulan heittely juoruaa myös laatikon oireista, mitä tuo auto siis myös tekee. Ei paljoa, kai, jotain 100-200 rpm.
                      :think Asiasta mitään tietämättä voisin kyllä suositella vaihteiston kunnostamista ja turbiin uusimista. Kaikki oireet viittais sinne päin.:think
                      Eli yhteys ammattilaiseen niin ajot jatkuu.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Originally posted by Nutcase View Post
                        E60 520i m54b22, aina kun käynnistää niin MASK-mankka käynnistyy aina samalla kanavalla ja volume mutella, aivan kuin olisi tuo asetus jäänyt jumiin. Samat kanavat ovat myös tallennettuina vaikka ennen auton sammutusta uusisi koko tallennettujen repertuaarin eli tallentaisi toiset kanavat, nämä "resetoituu" aina. Koodasin tähän auxin-vaihtoehdon, jolloin vaihtui aiemmin "pakotetut" tallenetut kanavat toiseen settiin "pakotettuja " tallennettuja kanavia. Mikä helvetti tässä voisi olla?

                        Kaukosäätöinen keskuslukko ei myöskään toimi, mutta antennivahvistinta tämän kohdalla epäilen, avaimen patterissa on 3v.
                        Mulla kesti kerran melkein kuukausi soittimen palautua sähköhäiriöstä, aina oli sama kanava ja sama äänenvoimakkuus kun auton käynnisti.
                        Myös akku yöksi irti niin saattaa palauttaa toiminnan.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • reative
                          Newbiemmer
                          • Nov 2018
                          • 18
                          • Lahti

                          #13
                          Morjensta pöytään! Siirryinpä tuossa volvon ratista bemarin ohjaamoon autonvaihdon yhteydessä ja nyt tarviaisi osaavaa koodaria lahden alueelta. Autoon vaihdettiin tuulilasi jonka seurauksena kaistavahti alkoi ilmottamaan vikaa. Myös moottori on kyseiseen värkkiin vaihdettu ja kivahan olisi tuohon matkamittariin saada kaivettua mootorista km lukemat.

                          Faktat autosta:
                          E61 530d
                          Rullannut hihnalta 10/2007

                          Jos jollakin on intoa/aikaa auttaa aloittelevaa bemaristia niin korvauksen maksan kyllä. Ja tuon vaikka lavan kaljaakin.

                          Kiitokset jo etukäteen!
                          e61 530d lci

                          Comment

                          • vekkuli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1326
                            • Liminka

                            #14
                            Originally posted by reative View Post
                            Morjensta pöytään! Siirryinpä tuossa volvon ratista bemarin ohjaamoon autonvaihdon yhteydessä ja nyt tarviaisi osaavaa koodaria lahden alueelta. Autoon vaihdettiin tuulilasi jonka seurauksena kaistavahti alkoi ilmottamaan vikaa. Myös moottori on kyseiseen värkkiin vaihdettu ja kivahan olisi tuohon matkamittariin saada kaivettua mootorista km lukemat.

                            Faktat autosta:
                            E61 530d
                            Rullannut hihnalta 10/2007

                            Jos jollakin on intoa/aikaa auttaa aloittelevaa bemaristia niin korvauksen maksan kyllä. Ja tuon vaikka lavan kaljaakin.

                            Kiitokset jo etukäteen!
                            Miten ajettelit, että ne kilometrit sieltä moottorista saisi ulos?
                            E93 ///M3
                            E60 530dA aka M5
                            F11 525dA Xdrive
                            Tesla model 3 LR MY22

                            Comment

                            • reative
                              Newbiemmer
                              • Nov 2018
                              • 18
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by vekkuli View Post
                              Miten ajettelit, että ne kilometrit sieltä moottorista saisi ulos?
                              Eikös se tallenna tuo moottori nyt ainakin johkuu mestaan niitä kilsoja? Kai ne näkyy tietokoneelta?
                              e61 530d lci

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎