Uusi topikki. Vanha tässä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=370977
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2007 E61 523 LCI
Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
Tälläistä koodia pukkaa:
30C3 Öljynpainetunnistin
-Katkonainen
2B05 Typpioksidianturi, lämpö
-katkonainen
2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
-Katkonainen
Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö
ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.
Ideoita?
-
-
Mistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!"Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Originally posted by vekkuli View PostEttei vaan olisi johtosarja vika.
Mutta sillä sulaketta etsiskelen kun softclose ei toimi ollenkaan ja ”tappi” on kiinni asennossa eli takapenkkiä kohti!
Sisävalot myös jää palamaan, edestä kun sammuttaa niin kaikki muut sammuu paitsi kontin valot, takalasin mikrokytkin on vielä rikki kun en ole ehtinyt vaihtamaan mutta se ei ilmeisesti tähän asiaan voi vaikuttaa koska lasi on kunnolla kiinni.Last edited by Jube; 18-11-2018, 15:43.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Hankalasti jäi tämä viestini edelliseen lukittuun ketjuun, joten otetaanpa uusiksi:
Onko muuta vaihtoehtoa kuin laatikkoremontti, kun 525ia N52B25 -05 nakkaa sopivan mäkisessä maastossa jatkuvalla syötöllä ratasvaloa ruutuun? Viime talvena tuli kaksi kertaa kunnon pakkasilla kylmillä öljyillä valo 5-6 vaihteen vaihdon yhdeydessä liiasta luistosta. Kesä meni ilman ongelmia ja vaihdatin laatikon öljyt suodattiminineen huuhtelemalla. Tässä yhteydessä myös adaptiot nollattiin. Kohta tämän jälkeen huomasin sopivasti kuormittaessa nelosvaihteella (kiihdyttäessä) kunnon nykäyksen isommalle vaihtaessa, kun vaihde ei mennytkään silmään, vaan pienempi. Tästä ei tullut vikavaloa eikä koodia jäänyt muistiin. Nyt kotikulmilta kauemmas mennessä mäkien lisääntyessä tosiaan jokaisessa vähänkään isommassa ylämäessä piti joko ottaa cruise pois ja himmailla vauhtia pois mäkeä noustessa, tai latoa ennen mäkeä pari-kolme pykälää pienempi vaihde, jotta voima riittää nousuun ilman pienemmän vaihteen hakemista. Heti jos laatikko haki pienempää kuormituksen alla niin bling - ratas ruutuun ja jokin pieni vaihde pakotuksella jäi silmään. Tämän jälkeen piti pysähtyä, käyttää virrat pois ja matka jatkui.
Automaattilaatikoista mitään tietämättä, mutta täältä lukemani perusteella matka-ajon kierroslukumittarin neulan heittely juoruaa myös laatikon oireista, mitä tuo auto siis myös tekee. Ei paljoa, kai, jotain 100-200 rpm.
Autolla on ajettu 104t Japanin kilometriä ja päälle 12t omaa ajoa. Voiko polttoaineen muutos etanoliksi millään aiheuttaa mitään harmia tähän ongelmaan? Muutos tapahtui tässä syksyn aikana, mutta mielestäni tuo mainitsemani nelosen nykäys oli ilmennyt jo aiemmin. Tällä tarkoitan sitä, että alakierroksille tuli selvästi lisää jerkkua viinalla - toisaalta eikö laatikon pitäisi sopeutua tällaisiin muutoksiin, esim. softatut dieselit.
Comment
-
-
Originally posted by Raser View Post2007 E61 523 LCI
Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
Tälläistä koodia pukkaa:
30C3 Öljynpainetunnistin
-Katkonainen
2B05 Typpioksidianturi, lämpö
-katkonainen
2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
-Katkonainen
Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö
ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.
Ideoita?
Ja tulpat vaihdettu juuri. Eli onko tässä nyt sitten suutinvikaa ilmassa?Last edited by Raser; 18-11-2018, 21:17.
Comment
-
-
E60 520i m54b22, aina kun käynnistää niin MASK-mankka käynnistyy aina samalla kanavalla ja volume mutella, aivan kuin olisi tuo asetus jäänyt jumiin. Samat kanavat ovat myös tallennettuina vaikka ennen auton sammutusta uusisi koko tallennettujen repertuaarin eli tallentaisi toiset kanavat, nämä "resetoituu" aina. Koodasin tähän auxin-vaihtoehdon, jolloin vaihtui aiemmin "pakotetut" tallenetut kanavat toiseen settiin "pakotettuja " tallennettuja kanavia. Mikä helvetti tässä voisi olla?
Kaukosäätöinen keskuslukko ei myöskään toimi, mutta antennivahvistinta tämän kohdalla epäilen, avaimen patterissa on 3v.
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMistä löytäisin tiedon/kaavion minkä sulakkeen takana on takaluukun soft close moottori e61:ssä?
Ei imaise luukkua kiinni, olen kokeillut toisella lukko/moottori paketillakin eli siellä ei vikaa!
Varsinainen vika taisi olla miksi oli sulakkeen polttanut niin huomasin akkua irroittaessa että aikaisempi omistaja oli jättänyt johtonipun joka kulkee akun ja peräpellin välissä puristuksiin akun kiinnikkeen alle ja sieltä oli piuhoja poikki.
Ne kolvasin niin nyt ei polta tuota sulaketta ja soft close toimii.Last edited by StreetA; 19-11-2018, 10:42.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostAutomaattilaatikoista mitään tietämättä, mutta täältä lukemani perusteella matka-ajon kierroslukumittarin neulan heittely juoruaa myös laatikon oireista, mitä tuo auto siis myös tekee. Ei paljoa, kai, jotain 100-200 rpm.
Eli yhteys ammattilaiseen niin ajot jatkuu.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostE60 520i m54b22, aina kun käynnistää niin MASK-mankka käynnistyy aina samalla kanavalla ja volume mutella, aivan kuin olisi tuo asetus jäänyt jumiin. Samat kanavat ovat myös tallennettuina vaikka ennen auton sammutusta uusisi koko tallennettujen repertuaarin eli tallentaisi toiset kanavat, nämä "resetoituu" aina. Koodasin tähän auxin-vaihtoehdon, jolloin vaihtui aiemmin "pakotetut" tallenetut kanavat toiseen settiin "pakotettuja " tallennettuja kanavia. Mikä helvetti tässä voisi olla?
Kaukosäätöinen keskuslukko ei myöskään toimi, mutta antennivahvistinta tämän kohdalla epäilen, avaimen patterissa on 3v.
Myös akku yöksi irti niin saattaa palauttaa toiminnan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Morjensta pöytään! Siirryinpä tuossa volvon ratista bemarin ohjaamoon autonvaihdon yhteydessä ja nyt tarviaisi osaavaa koodaria lahden alueelta. Autoon vaihdettiin tuulilasi jonka seurauksena kaistavahti alkoi ilmottamaan vikaa. Myös moottori on kyseiseen värkkiin vaihdettu ja kivahan olisi tuohon matkamittariin saada kaivettua mootorista km lukemat.
Faktat autosta:
E61 530d
Rullannut hihnalta 10/2007
Jos jollakin on intoa/aikaa auttaa aloittelevaa bemaristia niin korvauksen maksan kyllä. Ja tuon vaikka lavan kaljaakin.
Kiitokset jo etukäteen!e61 530d lci
Comment
-
-
Originally posted by reative View PostMorjensta pöytään! Siirryinpä tuossa volvon ratista bemarin ohjaamoon autonvaihdon yhteydessä ja nyt tarviaisi osaavaa koodaria lahden alueelta. Autoon vaihdettiin tuulilasi jonka seurauksena kaistavahti alkoi ilmottamaan vikaa. Myös moottori on kyseiseen värkkiin vaihdettu ja kivahan olisi tuohon matkamittariin saada kaivettua mootorista km lukemat.
Faktat autosta:
E61 530d
Rullannut hihnalta 10/2007
Jos jollakin on intoa/aikaa auttaa aloittelevaa bemaristia niin korvauksen maksan kyllä. Ja tuon vaikka lavan kaljaakin.
Kiitokset jo etukäteen!E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
Comment