Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ark28
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 94
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Jube View Post
    Kaikki neljä johtonippua vaihdettu, Jyrkin kans tuossa olin jutuissa että on voinu mennä vaihtajalla (minua edeltävä omistaja) kaksi maa johtoa väärin päin, tuota asia yhteyttä en ise tullut edes ajatelleeksi koska soft close moottori on ”rungon” puolella :think
    Mutta sillä sulaketta etsiskelen kun softclose ei toimi ollenkaan ja ”tappi” on kiinni asennossa eli takapenkkiä kohti!

    Sisävalot myös jää palamaan, edestä kun sammuttaa niin kaikki muut sammuu paitsi kontin valot, takalasin mikrokytkin on vielä rikki kun en ole ehtinyt vaihtamaan mutta se ei ilmeisesti tähän asiaan voi vaikuttaa koska lasi on kunnolla kiinni.
    Samat oireet oli omassakin kulkineessa (soft close ei toiminut ja sisävalo kontin puolelle jäi palamaan) ja johtosarjassa vika (poikki yksi piuha, en nyt muista missä kourussa oli).
    K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1199
      • Tyrnävä

      #32
      Originally posted by makkis View Post
      Ei tarvi laatikkoa tiputtaa, öljyt pois, öljypohja pois, mekatroniikka irti ja siinä pitäisi olla, jos siinä tiivisteessä vika.


      Periaatteessa pitäisi onnistua tarkastaminen ilman kuluja kun ottaa öljyt talteen.
      Pystyisitkö vinkkaamaan noista linkin kuvista, että mikä tiiviste mahtaa olla kyseessä?
      I01 i3s 94

      Comment

      • bmw77
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 132
        • P-pohojanmaa

        #33
        Originally posted by KOMBI7 View Post
        Kun kyseisen nappulan aktivoi niin siihen syttyvä valo on oranssin värinen eikä vihreä. Onko se OK vai onko jossain toiminnassa jotain vialla? Puhallin alkaa kyllä puhaltamaan täysillä mutta onko ko nappulan takana joitain muitakin toimintoja, jossa mahdollisesti vikaa ?
        Auto on E61 525dA LCI 2007.
        Kyseessä siis "Tuulilasin huurteenpoisto" nappula

        Piti ihan käydä tarkistamassa asia, ja oranssihan se on. Kuin myös takalasin lämmittimen nappulan ledi. Ilmastoinnin (lumihiutale) ja sisäkierron ledit on vihreitä. Eli eiköhän kaikki ole ok. Mulla ei ole ollut mitään vikakoodeja IHKAan liittyen pitkään aikaan. Joskus aikanaan saasteanturi antoi koodia, mutta sekin on kokenut ihmeparantumise...
        Last edited by bmw77; 22-11-2018, 09:15. Reason: Selvennystä...
        ???
        EX: 530D F10 LCI -15
        EX: 530D E61 LCI -08
        EX: 320D E91 -07

        Comment

        • asdf1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 162
          • interweb

          #34
          Onko noissa lampun pesimissä jotain sihtiä tai kuristusta pumpun ja suuttimien välillä, joka voisi mennä tukkoon? Tavaraa kun ei tule läpi vaikka pumppu toimii ja suuttimetkin näyttää olevan puhtaat ainakin niiltä osin mitä ulospäin näkee. Letku näyttäisi olevan sen verran paksu, että se ei varmaan heti tukkoon voi mennä.


          Onko tuo etupuskurin irroittaminen isokin prokkis jos vikaa täytyy alkaa etsimään sen takaa?


          Muistan myös lukeneeni, että noille ois oma sulake josta koko systeemin vois kytkeä pois päältä? Vois unohtaa koko homman ens katsastukseen asti :think
          -05 e61 530d msport

          Comment

          • Nutcase
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 280
            • Kymenlaakso

            #35
            Originally posted by asdf1 View Post
            Onko noissa lampun pesimissä jotain sihtiä tai kuristusta pumpun ja suuttimien välillä, joka voisi mennä tukkoon? Tavaraa kun ei tule läpi vaikka pumppu toimii ja suuttimetkin näyttää olevan puhtaat ainakin niiltä osin mitä ulospäin näkee. Letku näyttäisi olevan sen verran paksu, että se ei varmaan heti tukkoon voi mennä.


            Onko tuo etupuskurin irroittaminen isokin prokkis jos vikaa täytyy alkaa etsimään sen takaa?


            Muistan myös lukeneeni, että noille ois oma sulake josta koko systeemin vois kytkeä pois päältä? Vois unohtaa koko homman ens katsastukseen asti :think

            Etupuskurin kuoren irroitusta: https://www.youtube.com/watch?v=aNCf2aZZH9c

            Comment

            • KOMBI7
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 82
              • Satakunta

              #36
              Originally posted by bmw77 View Post
              Kyseessä siis "Tuulilasin huurteenpoisto" nappula

              Piti ihan käydä tarkistamassa asia, ja oranssihan se on. Kuin myös takalasin lämmittimen nappulan ledi. Ilmastoinnin (lumihiutale) ja sisäkierron ledit on vihreitä. Eli eiköhän kaikki ole ok. Mulla ei ole ollut mitään vikakoodeja IHKAan liittyen pitkään aikaan. Joskus aikanaan saasteanturi antoi koodia, mutta sekin on kokenut ihmeparantumise...
              OK, kiitos vaivannäöstä, näillä mennään.

              Comment

              • GeeTee
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 374
                • Lappeenranta

                #37
                Onko e61 ja e60 etuiskareissa eroa että käykö ristiin?
                e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                Comment

                • toNmbbA
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2009
                  • 2329
                  • Espoo

                  #38
                  E60 automaatti ja vaihteiston DS tai siis sen toimimattomuus. Tyyppivikana näissä ilmeisesti ollut johtojen katkeamista, omaa aloin purkamaan mutta ei ollut yhtään samanlainen kuin ohjevideoissa.
                  Kuinka tämän kepin saa purettua ? Vai voiko vika olla muualla? Ei siis toimi DS eikä myöskään ns manuaali valinta.
                  Tuon valkoisen suojan saa irti, mutta siitä eteenpäin ei johtoja saakaan kaiveltua esiin, pitäisi saada ympyröidyt ruuvit auki,eikä tuo numeroitu musta osa lähde irti edestä.
                  Lisäyksenä siis että johdot ehjät tuohon kepin juureen asti.
                  Attached Files
                  Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                  Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                  Comment

                  • Mof2k1
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 2
                    • Tampere

                    #39
                    Justiin korjasin omasta kulkineesta kepin johdot ja purin koko keskikonsolin, että pääsi käsiksi kys. johtoihin. Mulla oli johdot poikki heti suojan reunan kohdalta.

                    Comment

                    • reative
                      Newbiemmer
                      • Nov 2018
                      • 18
                      • Lahti

                      #40
                      Nojuu, nyt on sitten uutta jännää autossa. Kun samuttaa koneen niin paisarin korkista kuuluu pientä porinaa eli paineen tynkäähän siellä on. Onkos tuo ihan normaalia että siellä painetta on niin paljon että pyrkii heikoimmasta kohdasta pihalle?

                      Korkkien tiivisteissä ilmeisesti ollu vikoja/kovettumaa ajan kanssa jolloin alka vuotamaan. Nestettä ei kuitenkaan tiputa.

                      Koneena siis m57 ja 530d - 07
                      e61 530d lci

                      Comment

                      • >Jon1<
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1054
                        • Kuopio

                        #41
                        Originally posted by reative View Post
                        Nojuu, nyt on sitten uutta jännää autossa. Kun samuttaa koneen niin paisarin korkista kuuluu pientä porinaa eli paineen tynkäähän siellä on. Onkos tuo ihan normaalia että siellä painetta on niin paljon että pyrkii heikoimmasta kohdasta pihalle?

                        Korkkien tiivisteissä ilmeisesti ollu vikoja/kovettumaa ajan kanssa jolloin alka vuotamaan. Nestettä ei kuitenkaan tiputa.

                        Koneena siis m57 ja 530d - 07
                        Eipä sieltä pitäs mitään porinoita kuulua... paljos sulla näyttää moottorin lämmöt?
                        ex:F11 535xd M-Sport
                        ex:e61 530D M-Sport
                        ex:e38 740i mafia
                        ex:e36 328
                        ex:e36 320
                        ex:e30 320->325

                        Comment

                        • -Nasse-
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 130
                          • Valkeakoski

                          #42
                          Vetokoukun sähköt

                          Jos jollain sattuis olemaan westfalian jälkiasenteiset sähköt niin olisko mahdollista katsoo siitä can väyläpurkista sarjanumero?
                          Edellinen omistaja heittänyt purkin meneen ja nyt ei sit oo tietoo mistä uuden sais.
                          Kuvasta näkee minkälainen liitin on. Vieressä siis bemarin oma purkki minkä luulin sopivan.
                          Last edited by -Nasse-; 10-02-2020, 22:54.

                          Comment

                          • Juuså
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 207
                            • Kuopio

                            #43
                            Onko 13- vai 7-napaisella sähkösarjalla? Itsellä 13-napainen jälkiasenteinen westfalia, vajaa vuos sitten laitoin, voin kahtoo numeron jos sullakin 13. Ei jaksa lähtee huvin vuoks penkoo konttia
                            G31 540d xDrive -18

                            Comment

                            • -Nasse-
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 130
                              • Valkeakoski

                              #44
                              Originally posted by Juuså View Post
                              Onko 13- vai 7-napaisella sähkösarjalla? Itsellä 13-napainen jälkiasenteinen westfalia, vajaa vuos sitten laitoin, voin kahtoo numeron jos sullakin 13. Ei jaksa lähtee huvin vuoks penkoo konttia
                              13-napainen. Juu, olis ihan kiva jos voit kattoo sen ja jos voit viä ottaa kuvan siitä purkista.

                              Comment

                              • Juuså
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 207
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by -Nasse- View Post
                                13-napainen. Juu, olis ihan kiva jos voit kattoo sen ja jos voit viä ottaa kuvan siitä purkista.
                                Tässäpä olisi





                                Liitin näyttäs erillaiselta.
                                G31 540d xDrive -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎