Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e39 ukko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 36
    • Joensuu

    #91
    E60 kuskin puolen vilkut ei toimi

    Mikään muu vilkku ei toimi kun kyljessä oleva sivuvilkku, idrive sanoo että indicator ois menny mutta ei hajuakaan mikä helvetti se on? 😂

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16362
      • Leppävirta

      #92
      Originally posted by e39 ukko View Post
      Mikään muu vilkku ei toimi kun kyljessä oleva sivuvilkku, idrive sanoo että indicator ois menny mutta ei hajuakaan mikä helvetti se on? 😂
      Indicator: suuntavilkku
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Raser
        Bimmer Rookie
        • Oct 2018
        • 59
        • Fi

        #93
        Originally posted by Raser View Post
        2007 E61 523 LCI
        Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
        Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
        Tälläistä koodia pukkaa:

        30C3 Öljynpainetunnistin
        -Katkonainen

        2B05 Typpioksidianturi, lämpö
        -katkonainen

        2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
        -Katkonainen

        Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö

        ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
        Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.


        Ideoita?
        Itse itselleni vastaten. Suuttimethan sieltä oli rikki. Vaihdon jälkeen kaikki muutkin koodit hävisivät. Eli ilmeisesti tuo suutinvika saa jos jonkinmoista koodia aikaiseksi. Mukaanlukien öljynpaineanturit yms.
        No kaikki hyvin nyt auto pelittää hienosti. Kukkaroa kevensi vain hiukan..

        Comment

        • Nutcase
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 280
          • Kymenlaakso

          #94
          Onko vinkkejä e60 520i -04 kaukosäätöisen keskuslukituksen toimimattomuuden selvittämiseksi?

          Tähän asti tehty:

          - vaihdettu diversity antennivahvistin takaikkunan yläreunaan autosta, jossa kaukkari toimi.

          - avattu salmiakkiavain ja tarkastettu, että avaimen patterissa 3v

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by Nutcase View Post
            Onko vinkkejä e60 520i -04 kaukosäätöisen keskuslukituksen toimimattomuuden selvittämiseksi?

            Tähän asti tehty:

            - vaihdettu diversity antennivahvistin takaikkunan yläreunaan autosta, jossa kaukkari toimi.

            - avattu salmiakkiavain ja tarkastettu, että avaimen patterissa 3v
            Toimiiko itse avain, eli lähteekö siitä signaalia?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • manfre
              Bimmer Rookie
              • Nov 2018
              • 47
              • Tampere

              #96
              Mitäs ootte mieltä tämmösestä. 300tkm ajettu 525d tomaatti, vaihtaakko laatikon öljyt vaiko ei? Huoltokirjaa ei ole joten ei tiiä onko vaihdettu ennen öljyjä. Ongelmanahan lähinnä on että vaihtaa hieman terävästi vaihteita.

              Lämmönvaihtimen just vaihdoin ja siinä huomasin kun öljyä valui vähän niin öljy ei ihan mustaa ollut, ei kyllä ihan kirkastakaan.
              f10 525d 2010

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                #97
                Originally posted by manfre View Post
                Mitäs ootte mieltä tämmösestä. 300tkm ajettu 525d tomaatti, vaihtaakko laatikon öljyt vaiko ei? Huoltokirjaa ei ole joten ei tiiä onko vaihdettu ennen öljyjä. Ongelmanahan lähinnä on että vaihtaa hieman terävästi vaihteita.
                Tuon verran ajetussa laatikossa alkaa hyvin todennäköisesti olla jo osien kulumista sen verran, ettei tilanne korjaannu kuin korkeintaan lyhytaikaisesti öljynvaihdolla tai jollakin kitkalisäaineella.

                Mikäli autoa on tarkoitus pitää pidempään, niin öljynvaihtoon investoinnin sijasta voisi olla järkevämpää harkita täysremonttia laatikolle. Tosin on 3-4 kertaa laatikon öljynvaihtoa hinnakkaampi huoltotyö, mutta sitten on ainakin laatikon suunnalla kaikki tehty pidemmäksi aikaa.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10057
                  • KVLA

                  #98
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Mikäli autoa on tarkoitus pitää pidempään, niin öljynvaihtoon investoinnin sijasta voisi olla järkevämpää harkita täysremonttia laatikolle. Tosin on 3-4 kertaa laatikon öljynvaihtoa hinnakkaampi huoltotyö, mutta sitten on ainakin laatikon suunnalla kaikki tehty pidemmäksi aikaa.
                  Tai sitten lisää sen pienen puuttuvan öljymäärän laatikkoon ja ajelee kohti auringonlaskua. Ei ehjää/toimivaa laatikkoa kannata ruveta "täysremppaamaan" turhaa (varmuudeksi). Tuollahan voi päästä vielä toisen 300tkm.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2732
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Tai sitten lisää sen pienen puuttuvan öljymäärän laatikkoon ja ajelee kohti auringonlaskua.
                    Puuttuuko sieltä öljyä?

                    Oletin itse että öljymäärä on riittävä.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10057
                      • KVLA

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Puuttuuko sieltä öljyä?

                      Oletin itse että öljymäärä on riittävä.
                      Minäkin vaan "oletin",että öljyä voisi hieman puuttua,jos tuonkin verran ajettu eikä öljyjä ole koskaan vaihdettu. Onhan näissä näitä "läpivientejä".

                      Eikä se mahdollinen pieni öljyn lisääminen toki sitä kuluneesta venttiilikoneistosta ja/tai solkuista johtuvaa nykimistä tietenkään mihinkään korjaa. Kokonaan kunnolla suoritetulla öljynvaihdolla voi sitten homma tulla paremmaksi. Mutta kuten jo epäilit,niin kuinka pitkään...

                      EDIT: Komento takaisin. Lauhdutin on juuri vaihdettu,joten öljyäkin varmaan rempan jälkeen lisätty.
                      Last edited by Heguli 31; 12-12-2018, 10:29.

                      Comment

                      • manfre
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2018
                        • 47
                        • Tampere

                        Täytyypä tarkistaa öljynmäärä, en sitä tullutkaan ajatelleeksi. En lisännyt öljyä lauhduttimen vaihdossa kun ei sitä öljyä sieltä tullut kuin max desi.

                        Jos nyt kuitenkin päädyn vaihdattamaan öljyt huuhtelemalla voiko se pahentaa tilannetta millään tavoin?

                        E. Löytyyköhän jostain ohjetta miten öljymäärä tarkistetaan, ihan vain varmuuden vuoksi
                        Last edited by manfre; 12-12-2018, 12:52.
                        f10 525d 2010

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2732
                          • Tampere

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Minäkin vaan "oletin",että öljyä voisi hieman puuttua,jos tuonkin verran ajettu eikä öljyjä ole koskaan vaihdettu. Onhan näissä näitä "läpivientejä".
                          Orhan tuo ihan mahdollista ja loogistakin 300tkm ajetussa. Itse tosiaan oletin että öljyntaso on riittävä ja kysyjä pohtii lähinnä vaihdattaako laatikon öljyt vai ei.


                          Originally posted by manfre View Post
                          Täytyypä tarkistaa öljynmäärä, en sitä tullutkaan ajatelleeksi. En lisännyt öljyä lauhduttimen vaihdossa kun ei sitä öljyä sieltä tullut kuin max desi.

                          Jos nyt kuitenkin päädyn vaihdattamaan öljyt huuhtelemalla voiko se pahentaa tilannetta millään tavoin?

                          E. Löytyyköhän jostain ohjetta miten öljymäärä tarkistetaan, ihan vain varmuuden vuoksi
                          Tässä tarkistusohje.

                          Vastauksena kysymykseen öljynvaihdon aiheuttamasta laatikon toimintaa mahdollisesti huonontavista seurauksista, voi oikeastaan vain todeta, että on periaatteessa mahdollista että laatikko toimii myös huonommin öljyhuollon jälkeen. Öljynvaihdosta ja sen tarpeellisuudesta ja seurauksista on keskusteltu tällä foorumilla paljonkin, ja haulla näitä varmasti löytyy. Mielipiteetkin jakautuvat.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Nutcase
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 280
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Toimiiko itse avain, eli lähteekö siitä signaalia?
                            Hmm, saako tätä signaalia testattua jotenkin? Minulla on kaksi avainta ja kumpikin kauksäädön suhteen mykkänä. :think

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2732
                              • Tampere

                              Originally posted by Nutcase View Post
                              Hmm, saako tätä signaalia testattua jotenkin?
                              Tässä videossa on esitetty yksi tapa toteuttaa testaus mittaamalla.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Nutcase View Post
                                Hmm, saako tätä signaalia testattua jotenkin? Minulla on kaksi avainta ja kumpikin kauksäädön suhteen mykkänä. :think
                                Menet jonnekkin missä tekevät auton avaimia, niin aivan varmasti on laite jolla testata. Multakin löytyy moinen, näyttää signaalin taajuuden. Jos näyttää taajuuden-> avain toimii.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎