Originally posted by _Dexi
View Post
e60 530d
Collapse
X
-
Eiköhän läppien tarkoitusperä auennut viimeistään mallipäivityksen yhteydessä. E39 vain tomaateissa ja tiukempien päästörajojen E60:ssä myös manuaalissa. Onneksi tuohon on käypä parannuskeino, eli läpät fiduun. Tai sitten Dexin verkko ja check control valvomaan läppien mukana pysymistä "Swirl flap out of the fucking manifold".
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Patentti vetämässäOriginally posted by Clavurion View PostTai sitten Dexin verkko ja check control valvomaan läppien mukana pysymistä "Swirl flap out of the fucking manifold".
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Semmosta sanottiin minulle tästä läppähommasta että jättää kaikki egr:rät ja muut kapistukset rauhaan eli ei letku tulppauksia yms, mutta poistaa vaan ne läpät sieltä ja varmaankin ne läppien akselit sekä sen pääakselin joka niitä läppäakseleita liikuttaa tällöin egr yms pelaa aivan normaalisti eikä tule mitään häiriötiloja jne. Ja että ne läppät ja läppäakselit ois vahvistettu ja pinnoitettu liukkaammiksi 2004 elo/syyskuussa, mutta en tiedä ovatko tuota syyskuuta uudemmatkaan vielä tarpeeksi kestäviä.
Mutta kun ite läpät ja läppäakselit poistaa niin eikä sinne silloin tule reikä ja imusarja vetää ilmoja väärästä paikasta...Että Dexi alahan aukaista paikat ja ota valokuvat että miten ne sinun kohdalla on toteutettu minulta lähtee heti 10e sulle kun kuvat ilmestyy ja jos joku muukin maksaa saman niin olet oman Laakkoskäyntisi tienannu... Eihän se 200e kauhian iso raha ole mutta kun eivät täällä oulussa ainakaan noita tee niin kalliiksi äkkiä omalla kohdalla tulisi kun pitäisi ottaa töistä päivä vapaaksi, matkat etelä-suomeen, hotellit yms...
Comment
-
Eiköhän tuo läppien poisto ole Oulussa järjestettävissä muuten kuin Wetterillä.Originally posted by Masatus View PostEihän se 200e kauhian iso raha ole mutta kun eivät täällä oulussa ainakaan noita tee niin kalliiksi äkkiä omalla kohdalla tulisi kun pitäisi ottaa töistä päivä vapaaksi, matkat etelä-suomeen, hotellit yms...
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
[QUOTE=Masatus;1247680] Ja että ne läppät ja läppäakselit ois vahvistettu ja pinnoitettu liukkaammiksi 2004 elo/syyskuussa, mutta en tiedä ovatko tuota syyskuuta uudemmatkaan vielä tarpeeksi kestäviä.
Mulle kertoivat Hartikaisella Kuopiossa, että 8.4.2004 jälkeen valmistuneissa 530dA:issa olis paranneltu imusarja.
Omastani revin läpät pois ja tulppasin läppäakselien reiät ruuveilla ja sikakitillä. Pesin samalla imusarjan painepesurilla ja liuotin
egr jää toistaiseksi toimintaan. Ehkä myöhemmin koodautan sen softasta pois.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Ja kaikki toimii kuin junan vessa?Originally posted by poke View PostMulle kertoivat Hartikaisella Kuopiossa, että 8.4.2004 jälkeen valmistuneissa 530dA:issa olis paranneltu imusarja.
Omastani revin läpät pois ja tulppasin läppäakselien reiät ruuveilla ja sikakitillä. Pesin samalla imusarjan painepesurilla ja liuotin
egr jää toistaiseksi toimintaan. Ehkä myöhemmin koodautan sen softasta pois.
Comment
-
Jep, hyvin toimii.Originally posted by Anzafin View PostJa kaikki toimii kuin junan vessa?
seuraava projekti onkin sit automaattilootan öljynvaihto...Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Ei tuota läppää voisi sahata poikki jotenkin että se yläpää jää ikäänkuin korkiksi? En tunne rakennetta siksi mietin. Ei viitisi alkaa sentään ruuveilla jne säätämään.
Täytynee huollosta kysyä mitä siellä tekevät tuossa poisto-operaatiossa. Jos ne lukitsee läpät vaan auki niin kaipa ne voi vielä silloinkin hajota? Fyysinen poistaminen taitaa olla ainoa mielenrauhan varmistaja?///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Jos sahaat läppäakselin poikki, niin akselin vivun puoleinen pää irtoaa myös, joten pakko siihen on joku tulppaus rakentaa. Joku kertoi tehneensä 5mm kierteet ja laittaneensa 11mm pitkän koneruuvin silikonimassan kanssa. Itse laitoin ns. harvakierre peltiruuvin ja tipan sikakittiä kannan alle. Tuo sikakitti on varmistamassa tiiveyden, ruuvit kestäisi kyllä paikoillaan ilmankin. Ei se alkuperäinen läppäakselikaan ole muuten turhan tiivis, ainakin mun autossa oli aika "horot". Eli nyt ei vedä ilmaa enää niistäkään.Originally posted by viktor View PostEi tuota läppää voisi sahata poikki jotenkin että se yläpää jää ikäänkuin korkiksi? En tunne rakennetta siksi mietin. Ei viitisi alkaa sentään ruuveilla jne säätämään.
Täytynee huollosta kysyä mitä siellä tekevät tuossa poisto-operaatiossa. Jos ne lukitsee läpät vaan auki niin kaipa ne voi vielä silloinkin hajota? Fyysinen poistaminen taitaa olla ainoa mielenrauhan varmistaja?
Läppien ja karstanpoiston jälkeen auto on ollut herkempi ja kulutuskin tippui hieman.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Isot pojat ovat väittäneet että autot suunnitellaan tehtaalla siten että yksin nyrkinväli kattoon (penkin korkeus-säätö) ja ranteet yltää ratin yläkehän päälle hartioiden ollessa selkänojassa kiinni (selkänojan kallistus- ja ratin etäisyyssäätö). Hartioiden pitäisi pysyä rentoina varttia vaille kolmen ajoasennossa. Sitten jos vielä on istuinosan kallistussäätö jolla saa optimoitua reisutuen niin oppikirja ajoasento on siinä.Originally posted by _Dexi View PostTässä nykysessä voi istua oikeen kunnolla suorassa ja kaksi nyrkkiä vähintään menee pään päälle vielä, mukavan ilmavan tuntuista.
Tällä metodilla koeistun autoja ja harvassa saa hyvän ajoasennon 190 cm pitkälle.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Muistatko oliko minkä kokoiset ruuvit? Voisi hankkia valmiiksi ja joku viikonloppu pykästellä paikkaansa. Huono tilanne jos ei olekaan sopivia ja auto on levälläänOriginally posted by poke View PostJos sahaat läppäakselin poikki, niin akselin vivun puoleinen pää irtoaa myös, joten pakko siihen on joku tulppaus rakentaa. Joku kertoi tehneensä 5mm kierteet ja laittaneensa 11mm pitkän koneruuvin silikonimassan kanssa. Itse laitoin ns. harvakierre peltiruuvin ja tipan sikakittiä kannan alle. Tuo sikakitti on varmistamassa tiiveyden, ruuvit kestäisi kyllä paikoillaan ilmankin. Ei se alkuperäinen läppäakselikaan ole muuten turhan tiivis, ainakin mun autossa oli aika "horot". Eli nyt ei vedä ilmaa enää niistäkään.
Läppien ja karstanpoiston jälkeen auto on ollut herkempi ja kulutuskin tippui hieman.
Kilsoja alkaa olemaan tuolle imusarjalle jo senverran että alkaa jännittämään piakkoin.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-

Comment