Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    Nimenomaan m-sport iskareiden kanssa, vakioiskareiden kanssa ei kyllä oo suositeltavaa. Kuten sanoin, ei ole välttämätöntä, mutta jos nyt iskarit on kunnossa eikä uusia raaski ostaa niin onhan noita porukalla ollut enkä ole kuullut että olisi ongelmia tullut. Ja muistaa ne pohjaanlyöntikumit sitte lyhentää
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      Originally posted by -rik View Post
      Nimenomaan m-sport iskareiden kanssa, vakioiskareiden kanssa ei kyllä oo suositeltavaa. Kuten sanoin, ei ole välttämätöntä, mutta jos nyt iskarit on kunnossa eikä uusia raaski ostaa niin onhan noita porukalla ollut enkä ole kuullut että olisi ongelmia tullut. Ja muistaa ne pohjaanlyöntikumit sitte lyhentää
      Kiitos -rik kuvasta. Tarviiko myös 35mm setillä lyhentää pohjaanlyöntikumit?
      F01 730d -13

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Originally posted by Tofu View Post
        Kiitos -rik kuvasta. Tarviiko myös 35mm setillä lyhentää pohjaanlyöntikumit?
        Ja entä H&R -50mm jousilla?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          35mm ei tarvitse lyhentää sport/m-sport iskareista. Itse en ainakaan lyhentänyt . 50mm madalluksella ottaisin siivun jo pois.
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • MaxPower
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 14
            • Hki

            [QUOTE=MaxPower;3287002]Ostin pois, loppuviikosta näkee mitä tuli ostettua.

            "Kyllä köyhtyä saa, muttei laihtua"

            Rengassarja haettu matkahuollosta ja kyllä nyt jäi pää vetävän käteen.
            Kaikki neljä vannetta oli kieroja, 2 pahasti ja 2 lievemmin(1,2cm-1,7cm heittoa per vanne), korjauksen tarpeessa kaikki. Renkaat kelpaa kierrätykseen.
            Sen verran köyhä olen etten kyllä tällä tavalla koeta toiste säästää. Tolta myyjältäkään en pysty suosittelemaan ostamaan mitään, vakuuttelu suorista vanteista jäi kyllä pehmeiksi puheiksi...
            Last edited by MaxPower; 27-03-2014, 22:57.

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 601
              • Hämeenlinna

              Tässä kun nyt ei sattuneesta syystä tarvii ajella vielä pariin viikkoon yhtään mihkään niin olis aikaa odotella vaikka madallusjousia ja vanteita Saksan maalta.
              Autossa on nyt vakio alustalla ja pappamallin 16'' vanteet mukavuussyistä pyörineet alla pari vuotta.
              Mutta ennenkun painan tilausnappia niin onkohan tälläsissä seteissä järkee.


              Setti 1:
              Jouset H&R -35mm
              Vanteet joka nurkkaan 8.5x18'' ET13 ja 245/40/18 renkaat


              Setti 2:
              Jouset H&R -35mm
              Vanteet eteen 8.5x19'' ET 15 ja 245/35/19 renkaat
              Vanteet taakse: 9.5x19'' ET20 ja 275/30/19 renkaat


              Tolla madallusmäärällä menee vielä vakioiskarit eikä tarvii lyhennellä pohjaanlyöntikumeja??
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Originally posted by Grapes View Post
                Tässä kun nyt ei sattuneesta syystä tarvii ajella vielä pariin viikkoon yhtään mihkään niin olis aikaa odotella vaikka madallusjousia ja vanteita Saksan maalta.
                Autossa on nyt vakio alustalla ja pappamallin 16'' vanteet mukavuussyistä pyörineet alla pari vuotta.
                Mutta ennenkun painan tilausnappia niin onkohan tälläsissä seteissä järkee.


                Setti 1:
                Jouset H&R -35mm
                Vanteet joka nurkkaan 8.5x18'' ET13 ja 245/40/18 renkaat


                Setti 2:
                Jouset H&R -35mm
                Vanteet eteen 8.5x19'' ET 15 ja 245/35/19 renkaat
                Vanteet taakse: 9.5x19'' ET20 ja 275/30/19 renkaat


                Tolla madallusmäärällä menee vielä vakioiskarit eikä tarvii lyhennellä pohjaanlyöntikumeja??
                Vakioiskarit pelaa vielä tuolla madalluksella ok. Ottaisin tuon jälkimmäisen setin
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • Grapes
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 601
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Vakioiskarit pelaa vielä tuolla madalluksella ok. Ottaisin tuon jälkimmäisen setin
                  Jälkimmäinen setti tulossa

                  Kahlasin ketjuu läpi mut en löytänyt tietoo et mikä on noin suunnilleen e60 vakioalustan korkeus? Tuntu olevan M-sport alustaa kaikilla mitä jengi madaltaa.

                  Tällä hetkellä navasta kaareen mitta joka nurkassa 370mm ja ei tietoa kuinka vanhat jouset autossa on. Mut korkee se joka tapauksessa on
                  F11 M550d -13

                  ex:
                  E60 535d -08 405/800
                  E39 M5 -99
                  E60 530dA -03 302/660
                  E39 523iA -98
                  Lada 1600 -91
                  Ford Escort Sport -72

                  Comment

                  • jusaaa
                    Newbiemmer
                    • Apr 2014
                    • 2
                    • Finland

                    Onko normaalia?? Ostin Eibachin pro kitin 30/30mm ja nyt auton etupää näyttää hyvältä mutta takapää on n.25mm korkeammalla. Navan keskeltä kaareen etupää 335mm ja takapää 360mm. Jouset asennettiin liikkees. Auto on 520d LCI -08.

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 758
                      • Kerava

                      Originally posted by Grapes View Post
                      Jälkimmäinen setti tulossa

                      Kahlasin ketjuu läpi mut en löytänyt tietoo et mikä on noin suunnilleen e60 vakioalustan korkeus? Tuntu olevan M-sport alustaa kaikilla mitä jengi madaltaa.

                      Tällä hetkellä navasta kaareen mitta joka nurkassa 370mm ja ei tietoa kuinka vanhat jouset autossa on. Mut korkee se joka tapauksessa on
                      370 mm oli mun 08-530d lähtötaso

                      Originally posted by jusaaa View Post
                      Onko normaalia?? Ostin Eibachin pro kitin 30/30mm ja nyt auton etupää näyttää hyvältä mutta takapää on n.25mm korkeammalla. Navan keskeltä kaareen etupää 335mm ja takapää 360mm. Jouset asennettiin liikkees. Auto on 520d LCI -08.
                      Mulla sama setti; Eibach pro kit 30/30 ja nyt korkeus on ympäriinsä 350 mm.
                      Äkkiseltään ei kuulosta normaalilta.
                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • jusaaa
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 2
                        • Finland

                        Originally posted by Jarppa63 View Post
                        370 mm oli mun 08-530d lähtötaso



                        Mulla sama setti; Eibach pro kit 30/30 ja nyt korkeus on ympäriinsä 350 mm.
                        Äkkiseltään ei kuulosta normaalilta.
                        Jarppa

                        Just joo.. oon kuullu että takapää voi hyvin vähä jäädä ylemmäs mut ei noin paljo ku mulla. Mistähän toi sitte johtuu? Tuskin niitä nyt väärinpäinkää kukaa sinne saa että takajouset olis edessä..

                        Comment

                        • Zamppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 291
                          • Jyväskylä

                          Mistäs noita madaltavia jousilautasia löytyisi kohtuu hintaan?

                          Comment

                          • Mikkipoika
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 25
                            • Etelä-Pohojam`maa

                            Onko kellään kokemusta noista schmiedmannin madallusjousista? Eli Lowtecheistä? Vai tilaako suosista hr tai weitec yms?

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by Mikkipoika View Post
                              Onko kellään kokemusta noista schmiedmannin madallusjousista? Eli Lowtecheistä? Vai tilaako suosista hr tai weitec yms?
                              Ei kokemuksia, mutta jos pelkkiä jousia olet vaihtamassa niin ei ne H&R:t niin kovin kalliita ole.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • petnen
                                BTCF Member
                                • May 2003
                                • 1082
                                • Kannus

                                Meinasin alkuperäisiin M-sportin iskareiden kaveriksi laittaa h&r -35mm jouset.
                                Etujarrulevyt kun vaihdoin, niin huomasin vänkärin puoleisen etuiskareista vuotaneen öljyä.
                                535d m-sportin iskarit maksaa melko mukavasti, etupää noin 500 egee.
                                Mistä oletta tilannu M-sportin iskareita?
                                En tiedä sitten kannattaisko laittaa säädettäväalustasarja:think
                                Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                                Bmw i4 M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎