Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 291
    • Klaukkala

    Originally posted by Mikko1979 View Post
    Raportoin välittömästi kun saan B8 bilstein iskarit alle. Näitä B8 malleja löytyy neliveto malliin ainakin eteen ja laitoin tilaukseen 24.11.2014. Toimitusaikaa ilmoittivat 22 arkipäivää. Taakse vain B6 malleja. Kokeillaan tällaista variaatioo eli eteen H&R -35mm jouset bilstein B8 iskarilla ja taakse ohjelmalla -15mm bilstein B6 iskarilla.

    Toivottavasti paranis huomattavasti
    Olisko tähän myös jo raporttia saatavilla?
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

    Comment

    • U. Turhapuro
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1161

      Mulla oli E39 mallissa B8 iskarit. Pelaa hyvin kesäkelissä, mutta on talvella liian kovat ja epämukavat. Veikkaan, että samanlaiset arviot tulee E60 korissa

      Comment

      • Mörö
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 111
        • city

        Kokemuksia kW variante 1 ja kW street comfort coilover sarjoista juurikin e60.sen alla?

        Comment

        • Mikko1979
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 65
          • Siilinjärvi

          Originally posted by Paarma78 View Post
          Olisko tähän myös jo raporttia saatavilla?
          Joo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
          BMW E61 530 xd LCI 2007

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by santttu View Post
            Itellä nyt alkuperäiset iskarit ja hankittuna kesää varten H&R -35mm madaltavat jouset, rengastus edessä 235/30/19 ja takana 265/35/19. Onko kellään kokemusta noista madallusjousista vakio tolppien kanssa? Tuleekohan tuolla rengastuksella ongelmia sopivuuden ja pyörien kääntymisen kanssa? Myös 20mm spacerit löytyy eteen ja taakse 10mm.
            Toimii, itsellä oli ex-ex E61 530da:sa just tuollaiset jouset ja oli mukavampi kuin orggis m-sport alusta
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Paarma78
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 291
              • Klaukkala

              Originally posted by Mikko1979 View Post
              Joo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
              Kuulostaa siltä ettei B6 ja B8 eroa, meinaan ihan sama siis ittellä ton B6 ja H&R -35mm jousen kanssa. En tiiä onko kaukaa haettua mutta olisko siinä nyt se jousen progressiivisuus niin "jyrkkä" napakammassa/isommassa joustossa että se menee vaan niin pirun jäykäks. Jotenkin vaan vaikee hyväksyä että se lyöntikumi olis niin liki että heti kolisee pohjaan ja jos vielä B6/8 välillä ei eroa käytännössä niin eihän siinä mitään järkeä ole (B8 käy vielä vaikka -50mm madalletulle). Olis melkoinen suunnittelukukkanen.

              Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.
              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

              Comment

              • miguel123
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 64

                Originally posted by Paarma78 View Post
                Kuulostaa siltä ettei B6 ja B8 eroa, meinaan ihan sama siis ittellä ton B6 ja H&R -35mm jousen kanssa. En tiiä onko kaukaa haettua mutta olisko siinä nyt se jousen progressiivisuus niin "jyrkkä" napakammassa/isommassa joustossa että se menee vaan niin pirun jäykäks. Jotenkin vaan vaikee hyväksyä että se lyöntikumi olis niin liki että heti kolisee pohjaan ja jos vielä B6/8 välillä ei eroa käytännössä niin eihän siinä mitään järkeä ole (B8 käy vielä vaikka -50mm madalletulle). Olis melkoinen suunnittelukukkanen.

                Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.
                Mä epäilen että pohjaa vaan. Mitatkaa autosta paljonko on sisään joustoa. Tasasella auto ekaks pyörän keskeltä mitta kaareen sit tunkkaa ylös ja sama mittaus. Sitten iskarin varresta mittaa paljon vartta näkyvissä onnistuu rengas paikoillaankin. Sitten erotus siittä niin saa paljonko siinä on varaa mennä.

                Comment

                • U. Turhapuro
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1161

                  Originally posted by Mikko1979 View Post
                  Joo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
                  Kuulosta juuri samalle, mitä omat kokemukset E39:ssä bilsteineistä. Kannattaa unohtaa Bilsteinit jos autoa käyttää ympäri vuoden ja mukavuus etusijalla.

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    [QUOTE=U. Turhapuro;3484171]Kuulosta juuri samalle, mitä omat kokemukset E39:ssä bilsteineistä. Kannattaa unohtaa Bilsteinit jos autoa käyttää ympäri vuoden ja mukavuus etusijalla.[/QUOTE

                    olen samaa mieltä. Ex e39 touringissa oli b8 ja takana b6 sportalustassa. Kesällä mahtava talvella ei tee mitään eikä ne kestä ajaa talvella etuiskarit 2kertaa takuuseen ja takasista 1 hajosi. Ei tule bilsteiniä ikinä mihinkään käyttöautoon ympärivuotiseen käyttöön.
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • Paarma78
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 291
                      • Klaukkala

                      Aika vähissä on iskarivaihtoehdot nelivetoon.

                      Tässä nyt alkanut pohdiskelemaan että mitä iskaria laittais B6 tilalle (ainakin eteen) tuon H&R -35mm jousen kanssa. BC coilejakaan ei taida olla saatavilla. Sais kuitenkin olla vakioiskaria "sporttisempi". Vinkkejä?

                      Kesärengastus on sellainen ettei viittis vakiojousia takaisin laittaa...
                      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                      Comment

                      • Paarma78
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 291
                        • Klaukkala

                        Asiantuntijan konsultaation jälkeen suunnitelmissa on hoitaa muut kuin iskariin liittyvät mahdolliset ongelmakohdat kuntoon:
                        - Vakaajatangon kumipuslat (tämä vaikuttaa todennäköisimmältä paukkumisen aiheuttajalta: Linkki)
                        - Vakaajatangon yhdyslinkit (olikohan nää ne koiranluut)
                        - Reaktiotangot (autolla ajettu 208tkm ja taitaa olla vielä alkuperäiset)
                        - Reaktiotangon pallonivelet

                        Aiemmin uusitut (suht tuoreet <20tkm ajetut):
                        - Bilstein B6 iskarit
                        - H&R -35mm jouset (uudet)
                        - Raidetangon uloimmat nivelet/nupit
                        - Iskarin yläpäät

                        Raportoidaan sitten kun huollot/päivitykset tehty että mikä oli lopputulos...
                        Last edited by Paarma78; 16-02-2015, 13:20. Reason: Tarkennettu vaihdettavaa listaa
                        BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                        BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                        ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                        ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          Ensimmäiset tunnelmat eilisen huollon jälkeen.

                          Autoon vaihtui seuraavat uudet osat:
                          - Vakaajatangon kumipuslat
                          - Vakaajatangon yhdyslinkit
                          - Reaktiotangot

                          Näyttäisi siltä että pahin paukkuminen loppui sekä pahin pintakovuus hävisi myös. Ohjaus tuli myös tunnokkaammaksi. Samoihin teräviin töyssyihin, joissa aikaisemmin sai ihan kunnollisen pamauksen aikaiseksi tulee sellainen vaimennettu napakka tössäys. Alusta tuntuu nyt olevan suht tasapainossa tuon takapään kanssa.

                          En enää (ainakaan tällä hetkellä) usko että ongelma on iskarin pohjaaminen. Sain iskarit pohjaamaan hiekkatiellä isoon monttuun ja joustoa edessä riitti kyllä reilusti (ilman terävää pamausta). Olishan se melkoinen suunnittelukukkanen jos joustoa olis vaan muutama sentti.

                          Alustavasti siis vaikuttaisi selkeältä parannukselta etupäähän. Jatketaan tunnustelua...

                          EDIT: Kyllä tää ihan siedettävältä nyt tuntuu!
                          Last edited by Paarma78; 28-02-2015, 13:53.
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • Poisonsloth
                            Bimmer Rookie
                            • May 2014
                            • 108
                            • Satakunta

                            Aikaisemmin joku kyseli Bilstein B8 tolpista kokemuksia ajossa. Omaan bimmeriin(E60) vaihdoin kesällä Bilstein B12 Sportline setin. Eli siis sisältää B8 tolpat ja 50/30mm madaltavat eibachi jouset.

                            Kesällä aivan mainio alusta ajaa, nyt taas talvella vähän turhan pintakova ajellessa loska ja routakouppaisella tiellä. Talvirenkaat vielä tuo lisä "pompotusta" kivasti. Eli aika jyskettä on välillä.
                            Muutenkin alusta toimi nätisti kesäkiekoilla 19" rengaskoolla 235/35 ja 275/30, ei ollut tuota "pomppimis" efektiä ja muutenkin töyssyt ym ei tuntunut pahasti.
                            NYt kun talvikiekot 16" alla rengaskoolla 205/60 niin voi pojat sitä pomppulinnaa

                            Mutta alusta toimii kyllä kesällä isoilla kiekoilla niin loistavasti että ei haittaa muutamia kuukausia ajella pullarenkailla ja olla pomppulinnassa! Suosittelen!
                            Nykyiset kuljettimet:
                            G30 530e M-Sport -19
                            E36 325i Cabrio -94

                            Ex:
                            F32 430D M-Sport -15
                            F11 530D LCI M-Sport
                            E70 X5 3.0D
                            E61 535D M-Sport
                            E91 320D M-Sport
                            E60 530D
                            Skoda Octavia RS Combi
                            E46 330Ci
                            E38 740i
                            E36 325i
                            E30 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • Joni_p
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 82
                              • Joensuu

                              Mitkäs jouset kannattaisi ostaa vakioiskareiden kanssa? Pieni madallus olisi tarpeen. Autossa tällähetkellä m-sport vakioalusta.

                              Comment

                              • Muppe
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 1866
                                • Östermyra

                                H&R 35 mm vieterit aika passelit.
                                E61 530dA M-Sport
                                E39 520iA Touring

                                ex. E34 525iA
                                ex. E34 535iA
                                ex. E34 520i
                                ex. E34 520i
                                ex. E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎