E60 madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mikko1979
    replied
    Originally posted by miguel123 View Post
    Mittailin noita iskareita xd:stä niin lokasuojan kaareen tällä hetkellä pyörän keskeltä 340mm ja kun tunkkaa renkaan ylös niin mitta 445-450. iskarin varta on näkyvissä muistaakseni 130mm ja tämä ilman pohjaanlyöntikumia eli huikeät 20-25mm jää sisään joustoa ja siinä välissä tarvis olla pohjaanlyöntikumikin. Eipä ole ihme että kuopassa tuntuu kovalta. Mahtaisiko tämä B8 korjata ongelman...
    Raportoin välittömästi kun saan B8 bilstein iskarit alle. Näitä B8 malleja löytyy neliveto malliin ainakin eteen ja laitoin tilaukseen 24.11.2014. Toimitusaikaa ilmoittivat 22 arkipäivää. Taakse vain B6 malleja. Kokeillaan tällaista variaatioo eli eteen H&R -35mm jouset bilstein B8 iskarilla ja taakse ohjelmalla -15mm bilstein B6 iskarilla.

Toivottavasti paranis huomattavasti

Leave a comment:

• miguel123
    replied
    Originally posted by Mikko1979 View Post
    Ainakin 530xd mallissa on etuiskari sen verran lyhempi (kokonais mitta) verrattuna takaveto mallin etuiskariin että tuo BILSTEIN B6 "sisäinen" pohjaanlyöntikumi on tosi lähellä, niinkun on nelivetosen VAKIO etuiskarin "ulkoinen" pohjaanlyöntikumikin täys mittaisena madallusjousien kanssa.

Luulen että ne pohjaanlyöntikumit lähes hipoo vakioiskarin/B6 kanssa näissä nelivetosissa vaikka siellä olis vaan ne h&r -35 madallusjouset.

Mutta BILSTEIN tarjoaa myös mallia B8 joka on tarkoitettu madallettuun autoon, muistaakseni myös näihin xd/nelivetomalleihin. Luulisi niissä olevan kaikki mitat valmiiksi kohdallaan, myös pohjaanlyöntikumien.

Nämä siis vain minun tutkelmien tuloksia ja enkä väitä että on ehdoton oikea vastaus. Korjatkaa jos ajatelmat on täysin perseestä.

Mikko

Mikko
    Mittailin noita iskareita xd:stä niin lokasuojan kaareen tällä hetkellä pyörän keskeltä 340mm ja kun tunkkaa renkaan ylös niin mitta 445-450. iskarin varta on näkyvissä muistaakseni 130mm ja tämä ilman pohjaanlyöntikumia eli huikeät 20-25mm jää sisään joustoa ja siinä välissä tarvis olla pohjaanlyöntikumikin. Eipä ole ihme että kuopassa tuntuu kovalta. Mahtaisiko tämä B8 korjata ongelman...

Leave a comment:

• Ile R
    replied
    Originally posted by Petteri80 View Post
    Kyselin viime viikolla kokemuksia samaisesta AP:n alustasta sekä parista muusta merkistä, mutta eihän täällä kukaan viitsi kommentoida mitään

Mut mitä noista googletellut niin lähes pelkkää positiivista kommenttia tuntuis olevan (hinta-laatu).

Anyways, meinasin laittaa tommosen AP coilover setin tilaukseen saksan maalta..
    Juu, taidampa itekkin tilata myös. Siinähä se selviää kun on alla.

Leave a comment:

• Petteri80
    replied
    Originally posted by iippo vinetto View Post
    Onkos kellään kokemuksia tuosta AP:n alustasta? Tuo BC RACING tietty ois hyvä mutta mukava ois jos leimattuakin sen sais..
    Kyselin viime viikolla kokemuksia samaisesta AP:n alustasta sekä parista muusta merkistä, mutta eihän täällä kukaan viitsi kommentoida mitään

Mut mitä noista googletellut niin lähes pelkkää positiivista kommenttia tuntuis olevan (hinta-laatu).

Anyways, meinasin laittaa tommosen AP coilover setin tilaukseen saksan maalta..

Leave a comment:

• Ile R
    replied
    Onkos kellään kokemuksia tuosta AP:n alustasta? Tuo BC RACING tietty ois hyvä mutta mukava ois jos leimattuakin sen sais..

Leave a comment:

• Mikko1979
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    Jos H&R -35mm niin niiden kanssa menee vielä nuo B6 tolpatkin. Taitaa aika monella olla tuolla kombinaatiolla. Tosin en tiiä onko ne yhtään pehmeemmät kuin B8 (kuitenkin sellaista kommenttia ulkomaisilla foorumeilla huomasin kun asiaa tutkin).
    Ainakin 530xd mallissa on etuiskari sen verran lyhempi (kokonais mitta) verrattuna takaveto mallin etuiskariin että tuo BILSTEIN B6 "sisäinen" pohjaanlyöntikumi on tosi lähellä, niinkun on nelivetosen VAKIO etuiskarin "ulkoinen" pohjaanlyöntikumikin täys mittaisena madallusjousien kanssa.

Luulen että ne pohjaanlyöntikumit lähes hipoo vakioiskarin/B6 kanssa näissä nelivetosissa vaikka siellä olis vaan ne h&r -35 madallusjouset.

Mutta BILSTEIN tarjoaa myös mallia B8 joka on tarkoitettu madallettuun autoon, muistaakseni myös näihin xd/nelivetomalleihin. Luulisi niissä olevan kaikki mitat valmiiksi kohdallaan, myös pohjaanlyöntikumien.

Nämä siis vain minun tutkelmien tuloksia ja enkä väitä että on ehdoton oikea vastaus. Korjatkaa jos ajatelmat on täysin perseestä.

Mikko

Mikko

Leave a comment:

• Mikko1979
    replied
    minun 530xd on edelleen ihan järkyttävä ajeltava tuon h&r -35 etujousien vaihdon jälkeen vaikka on yritetty vaikka mitä. Onko joku keksiny millä tuo kivirekimäisyys saadaan pois

Mikko

Leave a comment:

• Mikko1979
    replied
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Kertokaapas nyt viisaimmat, ensiviikolla pitäisi tulla bilstein b12 sportline setti saksanmaalta ja nyt lueskellut vähän ristiriitaisia "faktoja" asennuksesta.

Jotkut sanoo että b8 sprint tolpissa jo valmiina pohjaanlyöntikumit sisällä tai jotain.
    Sitten taas toinen osa sanoo että ei todellakaan ole pohjaanlyöntikumeja, että tarvii laittaa vakio kumit ja lyhentää niitä 30-50mm.

Eli laitetaanko sinne nyt vakio kumeja lyhennettynä vai ei? :think
    saatiinko tähän nyt jostain tietoja.

Mikko

Leave a comment:

• miguel123
    replied
    mittailin nelivedon iskarinpituutta alhaalta siihen asti kuin iskarin mäntävarsi alkaa ja pituus oli 33.5cm paljonkohan on m-sport iskarin? mahtaako niissä olla lyhyempi varsi? kelpaa tieto myös jostain "sport" iskarista.
    Last edited by miguel123; 17-11-2014, 19:54. Reason: lisäys

Leave a comment:

• miguel123
    replied
    nyt taisi löytyä vika kun aloin oikeen tutkia asiaa autosta. Mittailin vähän iskarin vartta niin alkuperäiset pohjaan lyöntikumit on liian pitkät ja makasi ilmeisesti niiden varassa tai hyvin liki ainakin. Nyt lyhensin niitä niin jo muuttui pehmeämmäksi. taitaa nelivedossa olla pidemmät pohjaanlyönti kumit mitä m-sport alustaisessa.

Leave a comment:

• Pe-te
    replied
    Vaikka mulla tuota käsittämätöntä pauketta on edelleenkin niin jousista en voi valittaa. Oikein on mukavat ajella ja selkeästi pinnasta pehmoisemmat kuin alkuperäiset m-sport jouset. Vakioihin en osaa verrata kun sellaista ei koskaan alla ole ollut.

[QUOTE=Vesa;3442400]

Kuulostaa käsittämättömältä. Mulla normi iskarit ja H&R -35 mm edessä. On tosi hyvä eikä yhtään kova. Päinvastoin mukavan pehmeä! Varmaan väärät jouset teillä!

Leave a comment:

• Petteri80
    replied
    Mites Vogtland -alustasarjat, onko kokemuksia? Vaikuttais ihan asialliselle eikä hintakaan oo paha. Madallus tosin 40/25mm.. :think

Entäs Lowtec, AP, K.A.W ?

Leave a comment:

• miguel123
    replied
    [QUOTE=Vesa;3442400]

Kuulostaa käsittämättömältä. Mulla normi iskarit ja H&R -35 mm edessä. On tosi hyvä eikä yhtään kova. Päinvastoin mukavan pehmeä! Varmaan väärät jouset teillä!
    orkkis iskarit on kans mulla. alkuperäisellä jousilla oli ihan hyvä mutta kun oli niin kamalan korkia. En tarkistanut numeroita jousista mut paikalleen ainakin nätisti sopi.

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    [QUOTE=miguel123;3442396]
    Originally posted by Mikko1979 View Post
    Moro, minun 530 xd e61 meni ainakin tosi surkeaksi etupäästään ku laitoin sinne H&R -35mm jouset ja uudet vakio iskarit. madallus oli maltillinen niikun pitikin mutta jotenkin on pintakova ja sit on kuitenkin pohjaa helposti.
    en sit tiedä mut tyytyväinen en ole, joten pois lähtee ja jotain parempaa etsin tilalle. onko muilla ollu samantyyppistä ongelmaa tai jopa ratkaisuja ongelmaan ???

Mulla kans H&R 35mm 530xd:ssä. ollut pari kuukautta ja nyt menee lopullisesti hermo auto on melkein kun jousia ei olisi lainkaan. auto laski maks 20mm edestä kun vaihdoin ja tuli kuin kivireki. voiko jousissa olla joku valmistus vika? ollut monet H&R:t ennenkin mutta ei ikänä noin kovat ole olleet.

Leave a comment:

• miguel123
    replied
    [QUOTE=Mikko1979;3348808]Moro, minun 530 xd e61 meni ainakin tosi surkeaksi etupäästään ku laitoin sinne H&R -35mm jouset ja uudet vakio iskarit. madallus oli maltillinen niikun pitikin mutta jotenkin on pintakova ja sit on kuitenkin pohjaa helposti.
    en sit tiedä mut tyytyväinen en ole, joten pois lähtee ja jotain parempaa etsin tilalle. onko muilla ollu samantyyppistä ongelmaa tai jopa ratkaisuja ongelmaan ???

Mulla kans H&R 35mm 530xd:ssä. ollut pari kuukautta ja nyt menee lopullisesti hermo auto on melkein kun jousia ei olisi lainkaan. auto laski maks 20mm edestä kun vaihdoin ja tuli kuin kivireki. voiko jousissa olla joku valmistus vika? ollut monet H&R:t ennenkin mutta ei ikänä noin kovat ole olleet.

Leave a comment:

Working...
X