E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MaxPower
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Kyllä 17" on vaan mielestäni liian pieni rengaskoko näin isoon autoon. Matka-ajoa ei tule mitenkään erityisen paljon ajettua.
    Nää 17" on todella mukavat matka-ajossa, mitään testo-reaktioita ne ei kyllä aiheuta. koskaan.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by MaxPower View Post
    sillä lailla, kai tuossa vähän eroa syntyy noihin minun 17" tassuihin.
    Ajatko noilla paljon matka-ajoa?
    Kyllä 17" on vaan mielestäni liian pieni rengaskoko näin isoon autoon. Matka-ajoa ei tule mitenkään erityisen paljon ajettua.

    Leave a comment:


  • MaxPower
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Rengastus 245/30/20 edessä ja 285/25/20 takana.
    sillä lailla, kai tuossa vähän eroa syntyy noihin minun 17" tassuihin.
    Ajatko noilla paljon matka-ajoa?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by MaxPower View Post
    Kiitos kaikille vastaajille!

    Onko sulla Fabsu minkä kokoiset vanteet ja renkaat?

    Rengastus 245/30/20 edessä ja 285/25/20 takana.

    Leave a comment:


  • MaxPower
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Mulla on nelikossa toi H&R madallusjouset vakioiskareiden kanssa. Hyvin pelaa.
    Kiitos kaikille vastaajille!

    Onko sulla Fabsu minkä kokoiset vanteet ja renkaat?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by MaxPower View Post
    Auto tuntuu kiikkuvalta mutkissa, iskarit tuntuu melko hyviltä, auto rullannut noin 74tkm -2007 lci. Onko mielipiteitä madalluksesta neliveto-mallin suhteen? Onko mitään järkeä jättää orkkis iskarit ja tuoda autoa vain enemmän tonttiin? Rengastus on 17" orkkisvanteet kesä ja talvi. Kiitos.
    Mulla on nelikossa toi H&R madallusjouset vakioiskareiden kanssa. Hyvin pelaa.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by MaxPower View Post
    Auto tuntuu kiikkuvalta mutkissa, iskarit tuntuu melko hyviltä, auto rullannut noin 74tkm -2007 lci. Onko mielipiteitä madalluksesta neliveto-mallin suhteen? Onko mitään järkeä jättää orkkis iskarit ja tuoda autoa vain enemmän tonttiin? Rengastus on 17" orkkisvanteet kesä ja talvi. Kiitos.
    Madallussarjan lisäksi siirryt vannekoossa vakio 17":sta vielä 1-3" suuremmaksi, niin auttaa myös asiaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    HR:ltä löytyy sopiva setti E60 xd:een,
    joku 35 milliä laskeva ja toimii ok vakioiskareiden kanssa.

    Leave a comment:


  • MaxPower
    replied
    e60 525xd madallus

    Auto tuntuu kiikkuvalta mutkissa, iskarit tuntuu melko hyviltä, auto rullannut noin 74tkm -2007 lci. Onko mielipiteitä madalluksesta neliveto-mallin suhteen? Onko mitään järkeä jättää orkkis iskarit ja tuoda autoa vain enemmän tonttiin? Rengastus on 17" orkkisvanteet kesä ja talvi. Kiitos.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Ee, nythän sä oot vasta matkalla kohden mukavaa käyttistä
    Sylettänyt odottaa renkaita ja alustaa, mutta nyt ei vituta yhtään niin vahvasti nää hienot keväiset kelit, kun luvassa takatalvea...

    Mutta joo, kun alusta muuten tikissä niin kyllähän tollaset pykälän yli korkeat 20":set ovat vielä ihan mukava ajella e6X:ssä, vaikka jokusen sentin lähemmäs tien pintaa tontittaakin.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Vituiksihan tää idea mukavasta käyttöautosta meni jo, kun pisti coilit ja 20" vanteet tilaukseen...
    Ee, nythän sä oot vasta matkalla kohden mukavaa käyttistä

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.

    Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaallaa kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.

    ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun jousee vaikka kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
    Tämä selvä kiitos. Ajattelin, että 5-10mm sais taakse ja 10-15mm eteen...kattoo nyt. Voi olla, että pitää käydä mankelin kautta ja 15mm kaikkiin nurkkiin. Vituiksihan tää idea mukavasta käyttöautosta meni jo, kun pisti coilit ja 20" vanteet tilaukseen...

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.
    Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.

    Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaalla kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.




    ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun nousee kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
    Last edited by Matson^; 10-03-2014, 16:38.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on...


    Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.



    Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must.
    Minusta msport ei kyllä tunnu pintakovalta, mutta toisaalta edellinen auto olikin sitä Bilsteineillaan, joten vertailupohja on raju. Juuri nyt mielestäni alusta on mukavan jämäkkä, enkä haluaisi sitä ominaisuutta menettää...

    Jep, tuota voidaan ihmetellä.

    Samaa mieltä tuosta ilmaperästä. Ajan myös 90% yksinään, mutta välillä on reilusti kuormaa mökkireissulla ja peräkärry ylilastattuna. Kivahan se on, ettei kulje sitten perä maassa .

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
    Tuo korkeus (tai paremminkin mataluus) alkaa teettää jo varmasti ongelmaa ilmaperällä ja vakio msport tolpilla. Mutta näyttää kyllä pirun hyvälle sun autos.

    Mulla oli tarkoitus pudottaa noin 330mm luokkaan. Just silleen, että 235/35/20 & 275/30/20 kumeilla saa kaarivälin kokonaan pois. Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.

    Leave a comment:

Working...
X