E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Matson^
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?
    Niin en kai väittänytkään, että ilmaperä on huono? Sehän on ihan loistava juuri noista mainitsemistasi syistä

    Miksei ne kestä, aikaa on huono arvailla. Pääpointti minulla oli saada eteen ja taakse samaa paria olevat iskarit pituudeltaan ja säädöiltään.

    Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
    Originally posted by ///THe View Post
    Kimpan kautta BC BR coileille pelkästään eteen jäi hintaa n. 345€, joten mielestäni hinta-laatusuhde enempi kuin kohdallaan.
    No kyllä
    Last edited by Matson^; 07-03-2014, 21:13.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.

    Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.
    Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on... ei mullakaan mitään överilinttaa oo tarkoitus tehdä. Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.

    Originally posted by Matson^ View Post
    Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
    Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?

    Originally posted by Matson^ View Post
    Saman tahtoo maksaa joka paikassa, kun niitä hetken seurailin ebaystä yms, eli sen ~1300.
    Kimpan kautta BC BR coileille pelkästään eteen jäi hintaa n. 345€, joten mielestäni hinta-laatusuhde enempi kuin kohdallaan. Hyviä kokemuksia muutenkin, mitä nuita nyt kavereilla sattuu oleen sekä katu-, että rata-ajossa. Ainut mikä huolettaa, jos muutoskastastus tuottaa ongelmaa. On siihenkin tieten konstinsa.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Linkkiä edulliseen KW:n sarjaan?
    Saman tahtoo maksaa joka paikassa, kun niitä hetken seurailin ebaystä yms, eli sen ~1300.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Linkkiä edulliseen KW:n sarjaan?

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    KW:n street comfortti!
    ..saa edelleen just sille korkeudelle kun tahtoo.. vaikkahan nostais vakiosta tai vetäis alle lain salliman.
    Ja silti on pehmeepi ku m-sportti, tai kovempi, miten haluu iskarit säätää.

    Omasta mielestä joka pennin arvoinen, ylivoimaisesti paras KÄYTTÖAUTON alusta minkä oon omistanut.
    Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
    Last edited by Matson^; 07-03-2014, 13:30.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...
    Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.

    Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .

    Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.
    Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .

    Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Harmi, ettei Boiga aikanaan mitannut tuota etäisyyttä navasta kaareen. Tässähän tulikin hyvää analyysia alustasta:

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Tässä olisi yksi kuva H&R.n -35mm. tiputtavilla jousilla.
    m-sport korkeus oli edessä 350mm navan keskeltä kaarelle ja takana 360mm.

    Jousien vaihdon jälkeen etu 335mm. ja taka 345mm.

    edessä 8,5x 20- 235/35 et 13

    takana 10x20 275/30 et 20


    ennen.



    H&R:llä




    -Hannu-

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    tällänen e60 D2 alustalla jossa M6 Felgenit ET 12/17 jos tuosta mitää hajua ja mallia saa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    En mitannut madallusta, kerkesin ajaa n. 600km ehkä ennen kuin meni vaihtoon mutta ei ottanut millään ajamista asfaltti teista täyssyissä mikään minnekään kiinni. M-sporttiin nähden tippui aika paljon. Pidin ajettavuudesta, toki dd oli varustuksessa myös joten mutkatiet oli aika mellevää ajettavaa kun pysyi tiessä kuin tauti :-) ei pintakova ainakaan noilla tolpilla, kaverilla oli bilsteinit ja samat jouset jolloin oli pintakovempi..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Laitan tänne jos jotakuta mietityttää miltä näyttää, eli vanteet 9x19 et 14, rengas 235/35/19, h&r 50mm pudottavat jouset ja konin jäykkyssäädettävät iskarit. Takana säädetty pussit oikealle korkeudelle. Auto ja vanteet myyty joten ei sen enempää infoa :-)

    En saa image tagiin toimivaa linkkiä tabletilla joten laitan suoran linkin kuvaan, koetan muistaa korjata myöhemmin.
    kuvat palvelun kuva
    Kiitos, hyviä kuvia! Oliko ongelmia ajossa, ottiko jossain kiinni (huonolla tiellä) ja millainen kovuus- ja ajotuntuma?

    Tekisi mieli tuo 50mm madaltava laittaa :think. Sulla ei tietenkään ole tarkkaa tietoa, paljonko pudotti m-sport-alustaa ja mitta navasta pyöränkaareen?

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Laitan tänne jos jotakuta mietityttää miltä näyttää, eli vanteet 9x19 et 14, rengas 235/35/19, h&r 50mm pudottavat jouset ja konin jäykkyssäädettävät iskarit. Takana säädetty pussit oikealle korkeudelle. Auto ja vanteet myyty joten ei sen enempää infoa :-)

    En saa image tagiin toimivaa linkkiä tabletilla joten laitan suoran linkin kuvaan, koetan muistaa korjata myöhemmin.
    kuvat palvelun kuva

    Leave a comment:


  • Pade_
    replied
    KW:n V1 -coilovereita kun katselin E60:een niin niitä näyttäisi olevan kahdella eri tuotekoodilla.
    Toisessa maininta "BMW 5-series (E60, E61), (560L) sedan, with one piece FA main spring". Eli mitä tuo one piece main spring tarkoittaa?
    Käyvätkö siis kummatkin ja tämä on vain joku ominaisuus coileissa vai onko vakio alustoja olemassa erilaisia, joista tämä on yksi variaatio?

    Leave a comment:

Working...
X