E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juspa
    replied
    Originally posted by Jussbba View Post
    Täytyisikö takana siis mankeloida kaaria jottai saisi renkaat sopimaan madalluksen kanssa.
    Kyllä melkein näin väittäisin jos haluat täysin raapimattomat.

    Leave a comment:


  • Jussbba
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Takaa varmaan ainakin hipsii kaariin. Edessä joutunee tuomaan ulospäin, ET siihen 20 nurkille. Noi on aika matalat kumit, paljon laitetaan kakskymppisiin 235-245/35 ja 275-285/30.

    Itellä H&R -35mm -alustalla "ylikokoiset" 19", edessä 245/40 ja takana 275/35. Vanteina 8,5 ja 9,5, ET kaikissa 15. Edessä ei ota kiinni mutta takana ottaa siihen lokarin ja puskurin yhdyskohdassa olevaan muoviin. Ottaisi varmaan myös kaareen, mutta painelin sisään sen 5cm siitä puskurin yhtymäkohdasta eteenpäin mikä on se pahin kohta.
    Okei, kiitos tiedosta. ET olikin edessä 18 eli ilmeisesti parempi näin. Täytyisikö takana siis mankeloida kaaria jottai saisi renkaat sopimaan madalluksen kanssa.
    Last edited by Jussbba; 03-03-2014, 12:25.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Jussbba View Post
    Joo kiitos, eli ET on ilmeisesti:

    Edessä ET35

    Takana ET25

    Täytyy vielä varmistaa asia.

    Osaatteko yhtään arvioida mahtuisiko renkaat pyörimään, jos madallus olisi H&R 35mm? Ja taakse olisi tulossa ne 12mm spacerit.
    Takaa varmaan ainakin hipsii kaariin. Edessä joutunee tuomaan ulospäin, ET siihen 20 nurkille. Noi on aika matalat kumit, paljon laitetaan kakskymppisiin 235-245/35 ja 275-285/30.

    Itellä H&R -35mm -alustalla "ylikokoiset" 19", edessä 245/40 ja takana 275/35. Vanteina 8,5 ja 9,5, ET kaikissa 15. Edessä ei ota kiinni mutta takana ottaa siihen lokarin ja puskurin yhdyskohdassa olevaan muoviin. Ottaisi varmaan myös kaareen, mutta painelin sisään sen 5cm siitä puskurin yhtymäkohdasta eteenpäin mikä on se pahin kohta.

    Leave a comment:


  • Jussbba
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Ja taaskin riippuu vanteen ET -luvusta mahtuuko pyörimään.
    Joo kiitos, eli ET on ilmeisesti:

    Edessä ET18

    Takana ET25

    Täytyy vielä varmistaa asia.

    Osaatteko yhtään arvioida mahtuisiko renkaat pyörimään, jos madallus olisi H&R 35mm? Ja taakse olisi tulossa ne 12mm spacerit.
    Last edited by Jussbba; 03-03-2014, 13:38.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Ja taaskin riippuu vanteen ET -luvusta mahtuuko pyörimään.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Ehdottomasti kannattaa madaltaa nimenomaan. Vakiokorkuinen näyttää typerältä isoilla vanteilla. Voi laittaa jos iskarit kunnossa, muistaa lyhentää pohjaanlyöntikumeja hiukan.

    Leave a comment:


  • Jussbba
    replied
    Madallus

    Moi! Kesärenkaiksi ja vanteiksi tulossa tommoinen setti:

    Etuvanne 8,5 x 20 / Rengas 245/30 R20
    Takavanne 10,0 x 20 / Rengas 285/25 R20

    Taakse vielä 12mm spacerit.

    Voiko noiden kanssa laittaa jonkun näköisen madalluksen?

    Kestääkö vakioiskarit hyvin esim. h&r -35 madalluksen kanssa, vaikka
    kilometrejä olisi jo takana? Tällä hetkellä vakio (non msport) alusta.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Tetra View Post
    Noita Koneja ei tunnu löytyvän mistään, kaikkialla vähintään pari viikkoa toimitusaika.
    Jos nämä ajaa asiansa ni ittelle tullu ainakin nopeasti täältä

    Leave a comment:


  • Tetra
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    edit.
    Joo ja eli M-Sport -alustalle tarkoitetut iskarit oltava.

    Bisteineistä huonoja kokemuksia e34 ja e39:ssä, alkavat ääntämään tosi pienen ajomäärän jälkeen, ~15tkm. Siis vain etuiskarit.
    Nyt jos pitäisi uusia, laittaisin K&W tai Konit. Monissa noissa Bilsteinin seteissä onkin takaiskarit Konin valmistamat jo "valmiiksi"
    Noita Koneja ei tunnu löytyvän mistään, kaikkialla vähintään pari viikkoa toimitusaika.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Tetra View Post
    Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta bilstein iskarit ja h&r -35 jousista? Voiko/täytyykö normialustaiseen autoon laittaa nuo m-sport alustan iskarit noiden madallusjousien kaveriksi?
    edit.
    Joo ja eli M-Sport -alustalle tarkoitetut iskarit oltava.

    Bisteineistä huonoja kokemuksia e34 ja e39:ssä, alkavat ääntämään tosi pienen ajomäärän jälkeen, ~15tkm. Siis vain etuiskarit.
    Nyt jos pitäisi uusia, laittaisin K&W tai Konit. Monissa noissa Bilsteinin seteissä onkin takaiskarit Konin valmistamat jo "valmiiksi"
    Last edited by deemu79; 22-01-2014, 10:48.

    Leave a comment:


  • Tetra
    replied
    Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta bilstein iskarit ja h&r -35 jousista? Voiko/täytyykö normialustaiseen autoon laittaa nuo m-sport alustan iskarit noiden madallusjousien kaveriksi?

    Leave a comment:


  • Sprii
    replied
    Väärä threadi..
    Last edited by Sprii; 20-01-2014, 19:30.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Sellaista läksin kyselemään kun auto on nyt vakio m-sport alustalla ja jostain syystä tuo 2,0d näyttää korkealta.Onko se vaan kun tekniikka on keveempi vai optista harhaa?Alla nyt vakio style 135 ja perus kitkat koossa 245/40/18.
    Kesäksi nyt näillä näkymin tulossa bbs ck 20" renkain 235/35/20-275/30/20".Jännittää miltä se sit näyttää.
    Onko madaltavilla jousilautasilla mitään hyötyä asiaan?
    Ainakin tulevat kesärenkaat pienentävät sitä reunan ja renkaan väliin jäävää rakoa vähäsen koska ovat halkaisijaltaan isommat kuin nuo OEM-kokoiset 245/40R18 -talvinakit.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Sellaista läksin kyselemään kun auto on nyt vakio m-sport alustalla ja jostain syystä tuo 2,0d näyttää korkealta.Onko se vaan kun tekniikka on keveempi vai optista harhaa?Alla nyt vakio style 135 ja perus kitkat koossa 245/40/18.
    Kesäksi nyt näillä näkymin tulossa bbs ck 20" renkain 235/35/20-275/30/20".Jännittää miltä se sit näyttää.
    Onko madaltavilla jousilautasilla mitään hyötyä asiaan?

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    No niin, saatiin autooni asennettua H&R -35mm jouset.
    tiputti m-sport alustaa noin 10mm. Mielestäni juuri sopivasti..
    Konin sport iskarit edessä, niiden säädöt puoleen väliin (360ast.).
    Ja alusta toimii hyvin, ei yhtään pintakova tai epämukava, suosittelen

    -Hannu-
    Mitä kustansi?

    Miten kannattaa uusia vanha alusta? Riittääkö kumien vaihto jos ei ole suurempia ongelmia, vaan muuttunut lievästi pintakovaksi. Vai riittääkö pelkät iskarit vai koko setti vaihtoon (jouset/iskarit/kumit)?

    Madallusta en tarvitsisi, mutta lukemani mukaan orginaali iskarit/jouset maksaa maltaita, joten vaihtoehtoina voisi olla muut valmistajat. OEM valmistaja Sachsilta saisi edullisesti, mutta iskarit on terästä eikä alumiiniä kuten alunperin(?) Järkeväksi taitaa jäädä h&r/koni/kw iskaria ja jousitusta tai bilstein hd? Pintakovuutta en kaipaa yhtään oem nähden lisää ja mieluummin vähän pois.
    Last edited by Vanquish; 18-01-2014, 13:35.

    Leave a comment:

Working...
X