Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    Originally posted by Driver22 View Post
    Itse olen saanut samanlaisia lukemia matka-ajossa M54 koneisella automaatti E60:llä 19"-rengastuksella.
    Häätyy olla melkonen myötämäki, takatuuli ja vielä rekan imussa. Samat speksit mulla, ja keskikulutus aika tasan kympin. Pääasiassa motaria ja kantateitä ajelen. Oikein kun sniiduillen oon koittanu ajaa, niin silti nousee matkassa kaheksan paikkeille.
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      Originally posted by Juhis View Post
      Löytyyhän täältä vihdoinkin todenmukaisia kulutuslukemia näiden laitteiden suhteen! Meinaan itse en kyllä niihin olemattoman pieniin kulutuslukemiin ole koskaan päässyt näillä laitteilla ja mukava kuulla, ettei muutkaan pääse.

      Terveisin 5,4 litraisen V12:n omistaja, keskikulutus tällä hetkellä 12,7 litraa / 100km koko omistusajalta seka-ajossa.

      Sitten vielä toinen kevennys loppuun, ettei kukaan vedä herneitä. Onko kukaan huomannut, että Helsinki-Tampere välillä kuluu enemmän polttoainetta, kun ajamalla sama toisinpäin Tampere-Helsinki.
      Ihmekkös tuo kun menomatkan ajat ylämäkeen ja tullessa silkkaa alamäkeä...
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1365
        • Lempäälä

        ihan ettei menis totaalisen toivottamaksi, niin edelleen omalla autolla pääsee kun jaksaa mennä _asiallisesti_ niin sen 5,5 - 6 luokkaa disukkaa.

        normiajot töihin ja kaapungille jne menee ~7-8 luokkaan. Ihan ok lukema ottaen huomioon kuitenkin mitä on moottorilla tarjota - 200/500 tällähetkellä.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          Originally posted by Janne S View Post
          Häätyy olla melkonen myötämäki, takatuuli ja vielä rekan imussa. Samat speksit mulla, ja keskikulutus aika tasan kympin. Pääasiassa motaria ja kantateitä ajelen. Oikein kun sniiduillen oon koittanu ajaa, niin silti nousee matkassa kaheksan paikkeille.
          Kyllä on ihan todellinen kulutus. Toki mulla on laitettu vanokset, disa, yms. kuntoon. Keskinopeuskin lienee sama kuin tuossa lainaamassani kuvassa. Ei tuo omasta mielestä mikään kauhea syöppö ole.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • Larzza
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 147
            • Suo

            kulutus

            Originally posted by Vanquish View Post
            Missä kohtaa vaihdat stepillä? Pitääkö automaatti kierrokset ylempänä?
            1--->2 2000-2500rpm 2---->3 2500-3000rpm 4=60-70km/h 5=80-90km/h ja 6 vasta 100km/h--->

            yleensä pidän rpm jossain 1500-2500 välillä samaa tekee automaatti mutta tuntuu heittävän pienempää pykälää sisään turhan herkästi loivissa ylämäissä.


            Ei tässä mitään järkeä ole mutta olkoon.
            e61 525 dat
            ex.e36 318ti compact m-sport

            Comment

            • A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Kaikkien merkkien hiukkasautoilla, tai niiden ohjelmilla tieten, on sellainen ominaisuus, että ne pyrkivät aktiivisesti omilla toimillaan kuumentamaan pakokaasuja hiukkassuodattimelle ja sen oikeanlaiselle toiminnalle tarpeelliselle tasolle.
              Hiukkassuodatin kun tykkää kuumasta.

              Työkaluna tässä on se jälkipoltto.
              Siis, jos moottori ei lämpene tarpeeksi tuottaakseen riittävän kuumaa pakokaasua, jälkipolttoja lisätään.
              Jos moottori on riittävän kuuma, mutta pakokaasut ei, siitä huolimatta jälkipolttoa lisätään.
              Pakokaasujen lämpöanturinkin täytyy, termostaattien lisäksi olla kunnossa.
              Jölkipoltoista tuleva pakokaasu on erityisen kitkerää ja sinertävää.
              Nämä jälkipoltot lisää reilusti kulutusta.
              Tietysti ajosuoritteesta riippuen, mutta joissain tietyntyyppisissä autoissa, kuten esim takseissa, vaikutus on huomattava, kun se alkuperäinen käyttö on suodatinautolle todella haastavaa, varsinkin kaupungeissa.

              Kun hiukkassuodattimen poistaa ohjelmasta, niin ne jälkipoltotkin joutaa naplata poikkeen, tällä on yleensä selvä vaikutus siihen kulutukseenkin.
              Sellainenkin erikoinen juonne tähän liittyy, että kun pakokaasuanturin vikatilarat ottaa poikkeen ja "töpselin irti", niin jos kytkentä on sellainen, että ohjelma näkeekin pakokaasut hiukkassuodattimella suunnilleen tuhat asteisena, niin ne laskurit saattaakin alkaa laskemaan sitä laskennallista tuhkakertymää takaisin nollaa kohden.
              Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                Originally posted by A62 View Post
                Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
                Tuu käymään niin tarkistetaan...Ja isketään tarvittaessa oikea ohjelma sisään ja ehkä 50hv lisää
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  Originally posted by A62 View Post
                  Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
                  inpa näyttää katille asti lämmöt

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5416
                    • S:t Karins

                    Originally posted by k0rppi View Post
                    inpa näyttää katille asti lämmöt
                    Pilkun viilaus, INPA näyttää DPF:n lämmöt myös. DPF on KAT:n jälkeen.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      Laitetaampas tänne oman auton kulutuslukemat vertailun vuoksi...

                      Seinäjoki - Vantaa - Seinäjoki > n.700km, keskinopeus 100,7km/h ja kulutus laskemalla 7,85l/100km. Onko normaalia?
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1365
                        • Lempäälä

                        kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • tuumas
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2564
                          • Lapland, Finland

                          Erittäin hyvä keskikulutus tuolle keskinopeudelle

                          Comment

                          • k0rppi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 784
                            • Varkaus

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Pilkun viilaus, INPA näyttää DPF:n lämmöt myös. DPF on KAT:n jälkeen.
                            lämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9156
                              • Oulu

                              Originally posted by k0rppi View Post
                              lämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.
                              Kyllä se DPF on vasta katin jälkeen. Regeneroinnin aikana DPF kuumenee, kun noki palaa tuhkaksi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • tuomkiti81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1162
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by repsa View Post
                                kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
                                No kyllähän siinä tuli jonkinverran ohiteltuakin...mut motarilla saa toki pidettyä hyvää nopeutta yllä kun sitä piisaa tolla välillä sen 157km
                                Omasta mielestänikin kulutus ihan kohtuullinen, koska eihän tolla moottorilla ole tarkotuskaan päästä mihinkää nelosella alkaviin lukemiin..

                                Muutama vuosi sitten tuli ajettua silloisella E39 530d:llä väli Hki-vantaan lentoparkki> Seinäjoen keskusta (n.340km) keskinopeudella 123km/h ja kulutus oli muistaakseni jo 10litran päälle sillon...toki niissä nopeuksissa saa jo menovettä kuluakin
                                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                                Opel Insignia 2.0 Cdti
                                Scania R560 8x4

                                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                                Ex. E60 530dA -05
                                Ex. E39 530dA -01
                                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎