Originally posted by Driver22
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
-
-
Originally posted by Juhis View PostLöytyyhän täältä vihdoinkin todenmukaisia kulutuslukemia näiden laitteiden suhteen! Meinaan itse en kyllä niihin olemattoman pieniin kulutuslukemiin ole koskaan päässyt näillä laitteilla ja mukava kuulla, ettei muutkaan pääse.
Terveisin 5,4 litraisen V12:n omistaja, keskikulutus tällä hetkellä 12,7 litraa / 100km koko omistusajalta seka-ajossa.
Sitten vielä toinen kevennys loppuun, ettei kukaan vedä herneitä. Onko kukaan huomannut, että Helsinki-Tampere välillä kuluu enemmän polttoainetta, kun ajamalla sama toisinpäin Tampere-Helsinki.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
ihan ettei menis totaalisen toivottamaksi, niin edelleen omalla autolla pääsee kun jaksaa mennä _asiallisesti_ niin sen 5,5 - 6 luokkaa disukkaa.
normiajot töihin ja kaapungille jne menee ~7-8 luokkaan. Ihan ok lukema ottaen huomioon kuitenkin mitä on moottorilla tarjota - 200/500 tällähetkellä.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostHäätyy olla melkonen myötämäki, takatuuli ja vielä rekan imussa. Samat speksit mulla, ja keskikulutus aika tasan kympin. Pääasiassa motaria ja kantateitä ajelen. Oikein kun sniiduillen oon koittanu ajaa, niin silti nousee matkassa kaheksan paikkeille.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
kulutus
Originally posted by Vanquish View PostMissä kohtaa vaihdat stepillä? Pitääkö automaatti kierrokset ylempänä?
yleensä pidän rpm jossain 1500-2500 välillä samaa tekee automaatti mutta tuntuu heittävän pienempää pykälää sisään turhan herkästi loivissa ylämäissä.
Ei tässä mitään järkeä ole mutta olkoon.e61 525 dat
ex.e36 318ti compact m-sport
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kaikkien merkkien hiukkasautoilla, tai niiden ohjelmilla tieten, on sellainen ominaisuus, että ne pyrkivät aktiivisesti omilla toimillaan kuumentamaan pakokaasuja hiukkassuodattimelle ja sen oikeanlaiselle toiminnalle tarpeelliselle tasolle.
Hiukkassuodatin kun tykkää kuumasta.
Työkaluna tässä on se jälkipoltto.
Siis, jos moottori ei lämpene tarpeeksi tuottaakseen riittävän kuumaa pakokaasua, jälkipolttoja lisätään.
Jos moottori on riittävän kuuma, mutta pakokaasut ei, siitä huolimatta jälkipolttoa lisätään.
Pakokaasujen lämpöanturinkin täytyy, termostaattien lisäksi olla kunnossa.
Jölkipoltoista tuleva pakokaasu on erityisen kitkerää ja sinertävää.
Nämä jälkipoltot lisää reilusti kulutusta.
Tietysti ajosuoritteesta riippuen, mutta joissain tietyntyyppisissä autoissa, kuten esim takseissa, vaikutus on huomattava, kun se alkuperäinen käyttö on suodatinautolle todella haastavaa, varsinkin kaupungeissa.
Kun hiukkassuodattimen poistaa ohjelmasta, niin ne jälkipoltotkin joutaa naplata poikkeen, tällä on yleensä selvä vaikutus siihen kulutukseenkin.
Sellainenkin erikoinen juonne tähän liittyy, että kun pakokaasuanturin vikatilarat ottaa poikkeen ja "töpselin irti", niin jos kytkentä on sellainen, että ohjelma näkeekin pakokaasut hiukkassuodattimella suunnilleen tuhat asteisena, niin ne laskurit saattaakin alkaa laskemaan sitä laskennallista tuhkakertymää takaisin nollaa kohden.
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostTämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostTämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postinpa näyttää katille asti lämmötKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Laitetaampas tänne oman auton kulutuslukemat vertailun vuoksi...
Seinäjoki - Vantaa - Seinäjoki > n.700km, keskinopeus 100,7km/h ja kulutus laskemalla 7,85l/100km. Onko normaalia?Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postlämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postkohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
Omasta mielestänikin kulutus ihan kohtuullinen, koska eihän tolla moottorilla ole tarkotuskaan päästä mihinkää nelosella alkaviin lukemiin..
Muutama vuosi sitten tuli ajettua silloisella E39 530d:llä väli Hki-vantaan lentoparkki> Seinäjoen keskusta (n.340km) keskinopeudella 123km/h ja kulutus oli muistaakseni jo 10litran päälle sillon...toki niissä nopeuksissa saa jo menovettä kuluakinMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Comment