Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jouniu
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Jarruvalo kannattaa ottaa lisäjarruvalolle menevältä johdolta, ei takavalolle menevältä johdolta. On mustakeltainen johto ja parhaiten löytää takakontin oikealla puolella olevasta johtonipusta. Mustakeltaisia nipussa oli muistaakseni 3 kpl, yksi paksumpi joka menee kontin alle ja kaksi ohuempaa. Näistä ohuemmista toinen on oikea. Saa testattua kun yleismittarilla painaa kärjellä johdon eristeen läpi ja jarrua painaessa katsoo että tuleeko virtaa. Itsellä sattui kerralla oikein vaikkakin tuli metsästettyä johtoa kunnolla ajan kanssa.
    Nostetaampa vanhaa threadia.
    Potilas siis E61 LCI ja westfalian koukku westfalian johtosarjalla.
    Näillä ohjeilla en ite saa pelaamaan.
    Löysin nuo 3 musta/kelta johtoa.
    Yhdessä menee virta paino jarrua tai ei, 2 muussa ei mene vaikka jarrua painaisikin. Nämä siis kaivettuna paksusta nipusta ihan takaa oikean takavalon yläpuolelta.

    Liitin siniruskean lampulle menevään siniruskeaan, onko se oikein?

    PDC kytkeytyy pois päältä ja vilkut toimii mutta jarruvalo ei eikä parkit.

    Nuo westfalian ohjeet on kyllä luokattoman surkeat.

    EDIT:
    Homma selkis. se oike musta/keltanen löytyy kun menee sitä johtosarjaa kohti keulaa sen haarautumisen toiselle puolelle.
    ja ne äärivalotkin sytty kun laitto ajovalot päälle.
    Last edited by jouniu; 30-08-2020, 12:38.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Kiitoksia tiedosta!

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Ei sitä puskuria tarvitse leikata kun hommaa koukulliseen tarkoitetun diffuusorin, osat # 4 ja 6. Osimoilleen satasen pieti plus maalaus.
    Last edited by schwarze; 30-03-2019, 22:45.

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?
    Tarkoittaa sitä, että se puskurin alaosan diffuseri pitää vaihtaa luukulliseen versioon tai sitten vaihtoehtoisesti teurastaa olemassa olevaa. Itse ostin luukullisen diffuserin ihan marmoritiskiltä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?
    M-sport:lle oma versio.



    Mjaa, kyllähän tuossa sinunkin linkissä näyttäis olevan juuri M-sport:lle tarkoitettu.
    Last edited by Clavurion; 27-03-2019, 19:56.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Duplikaatti

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Sattuiskos joku tietämään varaosanumeroa liitinpinneille, joilla oem-johtosarjan sulaketauluun kytkettävät johdot kiinnitetään sulaketaululle meneviin johtosarjan liittimiin?


    Joku kenties näistä:


    Socket contact ELO-Power 2,8x0,63 1,5-2,5 MM² 61138369634
    Socket contact ELO-Power 2,8x0,63 1,5-2,5 MM² 61138364834
    Socket contact ELO-Power 2,8x0,63 1,0- 2,5 MM² 61138364838

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    .......
    Last edited by Kossu Allu; 03-07-2018, 21:04. Reason: OT

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Carly antoi kaksi vikakoodia tähän liittyen:

    Transmission control
    00CF29
    Message of AHM: status followers

    Body
    009DFA
    AHM supply KL 30 2 / AHM Terminal 30f b: Power supply is missing/broken


    Nähtävästi jälkimmäinen tulee siitä, että punainen/violetti -johtoa ei ole kytketty etupään sulakerasiaan A41 - joskin ohjeessa sanotaan että "E60 cars after 9/06 only". Auto on kyllä valmistunut 10/06, mutta on siis E61. Liekkö tämä sitten virtalukon kautta tuleva virta 13-napaiseen töpseliin?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by ate262 View Post
    No ei mun mielestä oikean vilkun ja jarruvalon napoihin pitäisi tulla jatkuvaa jännitettä, varsinkaan kun vilkku tai jarru eivät ole käytössä.


    Nollaa näytti navat 1, 2, 7 ja 8 maata vasten 13-pinnisessäkin.
    Mitäs tapahtuu jos et laita kuin väylän ja +12 sekä -12?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Eikös tuo toisaalta ole odotettu tulos kun valot ei kerran toimi? (Yksi niistä)
    Oliko 13-nap 3-1, 3-2, 3-7 ja 3-8 (peruutusvalo) minkälaisia arvoja?

    Tarkennuksena....Tuossa minun tapauksessa koukkua ei lisätty vaan entisen tilalle laitettiin toinen (uudempi) samanlainen. Eli koodaus oli jo valmiiksi kohdillaan. Silti päivityksiä tuli ehkä puoleen ohjainlaitteista.
    Niihin ohjainlaitteisiin on sit muuten vaan ollu päivityksiä.

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Eikös tuo toisaalta ole odotettu tulos kun valot ei kerran toimi? (Yksi niistä)
    Oliko 13-nap 3-1, 3-2, 3-7 ja 3-8 (peruutusvalo) minkälaisia arvoja

    No ei mun mielestä oikean vilkun ja jarruvalon napoihin pitäisi tulla jatkuvaa jännitettä, varsinkaan kun vilkku tai jarru eivät ole käytössä.


    Nollaa näytti navat 1, 2, 7 ja 8 maata vasten 13-pinnisessäkin.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Eikös tuo toisaalta ole odotettu tulos kun valot ei kerran toimi? (Yksi niistä)
    Oliko 13-nap 3-1, 3-2, 3-7 ja 3-8 (peruutusvalo) minkälaisia arvoja?

    Tarkennuksena....Tuossa minun tapauksessa koukkua ei lisätty vaan entisen tilalle laitettiin toinen (uudempi) samanlainen. Eli koodaus oli jo valmiiksi kohdillaan. Silti päivityksiä tuli ehkä puoleen ohjainlaitteista.

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Nonniin, empiiristen mittausten jälkeen näyttää olevan jotain pahasti sekaisin..


    Auto käynnissä, automaattivalot päällä 13->7 adapterin kanssa tuli tulokseksi seuraavaa:
    pinnien 3-4 välillä 12,8V (maa-oikea vilkku)
    pinnien 3-5 välillä 14V (maa-oikea takavalo)
    pinnien 3-6 välillä 12,8V (maa-jarruvalo)

    pinnien 3-1, 3-2 ja 3-7 välillä 0V

    Sitten suoraan 13-pinnisestä:
    pinnien 3-4 välillä 12,8V (maa-oikea vilkku)
    pinnien 3-5 välillä 14V (maa-oikea takavalo)
    pinnien 3-6 välillä 12,8V (maa-jarruvalot)
    pinnien 3-9 välillä 14V (maa-jatkuva virta vaunulle)

    Tsekkasin tuon takavalolle menevän sininen/ruskea piuhan, johon vastaavanvärinen koukun johtosarja kytketään, niin se on oikean vilkun johto.

    Nyt alkaa tietotaito loppua, ei tämä nyt näin vaikeaa voi olla.. Kuten sanottu, vain virta kahteen johtoon (koska 13-napainen rasia), maat, CAN-piuhat ja jarru-/sumuvalo(?) ja that's it. Mutkun ei.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎