Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by reme View Post
    Auton valot on kunnossa kyllä.. Vähän huonosti kerroin...
    Onko autossa parkkitutka?
    Katso sinne vararengaskotelon alle,
    onko ryöstetty PDC moduulin can-johdoista heräte?
    (johto on se joka tulee 1. liittimeen johtosarjalta päin,
    kierretty parikaapeli).

    Kaapelit on yleensä koukun johtosarjassa vihreä ja oranssi/Vihreä (tai kelta/vihreä) ja ne on kytketty siis em. johtoihin.

    Jos on, ota kuva niin pähkäillään sen perusteella.

    CAN-väylässä liikkuu kaikki muu tieto paitsi jarruvalo,
    se otetaan erillisellä herätteellä ja puha on yleensä oranssi/musta ja kytketään musta/keltainen (lisäjarruvalo) tai jos on LED-takavalot (=LCI) niin suoraan jarruvalolle (Kelta/musta), jos ei ole LED-takavalot
    niin jarruvalot toimii myös parkkeina ja sinne tulee ~3V jännite aina kun valot on päällä (=Pre-LCI) ja sitä ei voi käyttää jarruvalon herätteenä.

    Lisäksi koukun boxille kytketään tietysti maa ja virransyöttö...

    Ts. sinulla on vikaa joko can väylän kytkennässä,
    tai koukun johtosarjassa (pinnit menneetä koukun boxille väärään järjestykseen?) tai se koukun boxi on rikki (oli jo testattu toisella boxilla?)...

    Leave a comment:


  • reme
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Ehkä ensin pitäisi purkaa ne westafalia sähköviritykset ja saada auton valot/sähköt kuntoon ja sitten keskittyä westfaliaan.
    Auton valot on kunnossa kyllä.. Vähän huonosti kerroin...

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by reme View Post
    Sähkösarja on ammattilaisten toimesta asennettu ja sen on nyt varmistanut samasta liikkeestä kolme asentajaa. Ei saada toimimaan. Sanoivat, että boxissa varmaan vikaa. Hommasin nyt uuden boxin, mutta turhaan. Ei auttanut. Vilkut ja valot aivan sekaisin. Kaikki liitokset on ilmeisesti takakontin kautta tehtyjä. Veikkasivat, että sarjassa on jotain vikaa, mutta itse mietin että ovat asentaneet väärin. Westfalian ohjeiden mukaan ovat tehneet kuulemma. Onko kellään ideoita millä kannattaa jatkaa eteenpäin? Toiseen liikkeeseen tarkistukseen?
    Ehkä ensin pitäisi purkaa ne westafalia sähköviritykset ja saada auton valot/sähköt kuntoon ja sitten keskittyä westfaliaan.

    Leave a comment:


  • reme
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No sitten olet ryöstänyt väärästä paikkaa piuhat, 3 piuhaahan pitää ryöstää (can väylä 2 kpl ja jarruvalo)...
    Sähkösarja on ammattilaisten toimesta asennettu ja sen on nyt varmistanut samasta liikkeestä kolme asentajaa. Ei saada toimimaan. Sanoivat, että boxissa varmaan vikaa. Hommasin nyt uuden boxin, mutta turhaan. Ei auttanut. Vilkut ja valot aivan sekaisin. Kaikki liitokset on ilmeisesti takakontin kautta tehtyjä. Veikkasivat, että sarjassa on jotain vikaa, mutta itse mietin että ovat asentaneet väärin. Westfalian ohjeiden mukaan ovat tehneet kuulemma. Onko kellään ideoita millä kannattaa jatkaa eteenpäin? Toiseen liikkeeseen tarkistukseen?

    Leave a comment:


  • Soiled
    replied
    Ongelmaa 525dA 2005, irroitettava Westfalian koukku 13 napaisella liittimellä. Kun trailerin kytkee autoon (13->7 muutoskappale) niin trailerin valot vilahtavat normaalisti päälle, mutta sammuvat heti. Vilkut ja jarruvalot toimivat kuitenkin normaalisti, mutta ajovalot ei lähde päälle vaan auton valoja päälle pois napsuttelemalla kärrissä olevat valot vain käyvät päällä, mutta eivät jää palamaan. PDC:stä on yksi anturi pimeänä, voiko aiheuttaa vastaavaa? Vai onko kärrin sähköt syypää? Auto herjaa kärrin vasemman puoleista parkkia palaneeksi, mutta muuta ei tule (valo ei kylläkään ole palanut, mutta en ole varma onko valo ryöstetty sitten oikealta puolelta).
    Kärri on toiminut normaalisti muissa autoissa ja viimeikseksi ollut käytössä 2001 E39:ssä missä ei ollut ongelmia.

    Olisiko ideoita mistä lähteä tutkimaan? Kokeilen vielä toisella kärrillä missä varmasti std-kaapelointi valoille.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Mistä kohti tämä Bosal/Oris irrotettava vetokoukku ottaa kiinni jos laittaa m-sport puskurin e61:een? Mahtuuko edes runko olemaan paikallaan vai ottaako koukku osasta kiinni? Onko puskuria edes modattavissa sopimaan tähän?

    Leave a comment:


  • Tune_
    replied
    Originally posted by Vana View Post
    Koukkupajalta Oulun toimipisteestä sanoivat että Westfalian irroitettava koukku menee niin siististi E61 M-Sportiin että ei tarvitse hommata luukullista diffuusoria. Kuulemma useampia ovat asentaneet eivätkä asiakkaat ole sitten halunneet luukullista diffua.

    Foorumilta luetun perusteella kuitenkin vähän epäilyttää minkälainen asennuksesta noin tulee, koska niin monessa postauksessa kehotetaan hommaamaan myös luukullinen diffuusori.

    Olisko kellään laittaa kuvaa moisesta asennuksesta?

    1000s of Tow bars in stock Witter towbars Westfalia towbars Brink towbars PCT Towbars cycle carriers eberspacher heaters Planar heaters vehicle lighting, emergency beacons .towbars UK

    Tommosen itse asensin ihan suoraan m-sport puskuriin ja tyytyväinen olen. Ja tuo on siis kiinteä koukku. Tarkka pitää olla reiän teon kanssa, melkein suoraan alaspäin tulee, ei näy käytännössä. Kuvaa ei ole nyt tähän laittaa. En sit tiedä miten irrotettava tuosta poikkeaa.

    Leave a comment:


  • Vana
    replied
    Koukkupajalta Oulun toimipisteestä sanoivat että Westfalian irroitettava koukku menee niin siististi E61 M-Sportiin että ei tarvitse hommata luukullista diffuusoria. Kuulemma useampia ovat asentaneet eivätkä asiakkaat ole sitten halunneet luukullista diffua.

    Foorumilta luetun perusteella kuitenkin vähän epäilyttää minkälainen asennuksesta noin tulee, koska niin monessa postauksessa kehotetaan hommaamaan myös luukullinen diffuusori.

    Olisko kellään laittaa kuvaa moisesta asennuksesta?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by reme View Post
    Mikään muu ei toimi kuin oikeanpuoleinen vilkku. Se palaa koko ajan ja kirkastuu entisestään, jos laittaa kyseisen vilkun oikeasti päälle. Kaikki kytketty westfalian ohjeiden mukaan. On mallikohtainen sähkösarja westfalialta.
    No sitten olet ryöstänyt väärästä paikkaa piuhat, 3 piuhaahan pitää ryöstää (can väylä 2 kpl ja jarruvalo)...

    Leave a comment:


  • reme
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vilkut tulee CAN-väylästä jos ei ole halpa ryöstösarja.

    Jos kaikki muut toimii, johtosarjan purkissa vikaa?
    Mikään muu ei toimi kuin oikeanpuoleinen vilkku. Se palaa koko ajan ja kirkastuu entisestään, jos laittaa kyseisen vilkun oikeasti päälle. Kaikki kytketty westfalian ohjeiden mukaan. On mallikohtainen sähkösarja westfalialta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by reme View Post
    Yksi epätodennäköinen mahdollisuus olisi tietty, että johtosarja on viallinen... Onko kellään ollut vastaavaa?
    Vilkut tulee CAN-väylästä jos ei ole halpa ryöstösarja.

    Jos kaikki muut toimii, johtosarjan purkissa vikaa?

    Leave a comment:


  • reme
    replied
    Originally posted by reme View Post
    Päteekö tuo kaikkien kohdalla, ettei tarvitse ohjelmoida? Nyt on Westfalian koukku ja mallikohtainen johtosarja asennettu. Toinen sivuvilkku palaa taukoamatta :think
    Yksi epätodennäköinen mahdollisuus olisi tietty, että johtosarja on viallinen... Onko kellään ollut vastaavaa?

    Leave a comment:


  • reme
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    Westfalia peräkoukun sähköasennus sen omalla johtosarjalla (oem). Ei tarvitse ohjelmoida asennuksen jälkeen. Auto E60 525dA -05.
    Päteekö tuo kaikkien kohdalla, ettei tarvitse ohjelmoida? Nyt on Westfalian koukku ja mallikohtainen johtosarja asennettu. Toinen sivuvilkku palaa taukoamatta eikä muuta tapahdu :think

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by yrd3;3327142[IMG
    resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3327142]täytyypi tyhmän kysyä että itellä on westfalian koukku, tuskin on ikinä otettu autosta irti, edellisenkään omistajan toimesta. nyt kun tässä yritin sitä ottaa irti, saan rullaa pyöräytettyä joku puolikierrosta eteenpäin ja koukku ikäänkuin irtoaa kun alkaa klonksumaan,mutta ei saa käteen asti.avain on ollut ilmeisesti aina sielä kiinni että voisiko se sielä jumittaa vai pitääkö sitä koukkua vaan jotenkin koittaa käännellä johonkin suuntaan?

    Käännä avain, vedä kahva ulospäin ja käännä se kunnes se lukitsee itsensä ko. asentoon, sen jälkeen irtokuula irtoaa joko itse tai sopivasti voimaa käyttäen.


    Call
    Send SMS
    Add to Skype
    You'll need Skype CreditFree via Skype

    Leave a comment:


  • yrd3
    replied
    täytyypi tyhmän kysyä että itellä on westfalian koukku, tuskin on ikinä otettu autosta irti, edellisenkään omistajan toimesta. nyt kun tässä yritin sitä ottaa irti, saan rullaa pyöräytettyä joku puolikierrosta eteenpäin ja koukku ikäänkuin irtoaa kun alkaa klonksumaan,mutta ei saa käteen asti.avain on ollut ilmeisesti aina sielä kiinni että voisiko se sielä jumittaa vai pitääkö sitä koukkua vaan jotenkin koittaa käännellä johonkin suuntaan?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎