Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reme
    replied
    Originally posted by HerraR View Post
    Tuli askarreltua Westfalian irrotettava koukku vuoden 2005 E61:seen. Helppo homma, pääsi tuntipalkoille tekemällä itse. Koukun sekä mallikohtaisen sähkösarjan tilasin pf jonesilta. Sähköt toimivat kuten pitää, ja parkkitutka osaa mennä pois päältä kun kärry on kiinni. Mainiota.

    Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.
    Onko voimia ja mahdollisuuksia vielä yhteen vastaavaan projektiin?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by HerraR View Post
    Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.
    Paljon helpommalla pääsee kun ottaa sen suoraan johtosarjasta lampun läheltä, muistaakseni toiseksi ylin karva, helppohan tuo on mitata mikä se on...
    Last edited by MajorDrake; 11-05-2014, 22:28.

    Leave a comment:


  • HerraR
    replied
    Tuli askarreltua Westfalian irrotettava koukku vuoden 2005 E61:seen. Helppo homma, pääsi tuntipalkoille tekemällä itse. Koukun sekä mallikohtaisen sähkösarjan tilasin pf jonesilta. Sähköt toimivat kuten pitää, ja parkkitutka osaa mennä pois päältä kun kärry on kiinni. Mainiota.

    Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.

    Leave a comment:


  • lauka
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Koukku taitaa olla sen mallinen että joutuu leikkaamaan puskuria maalatulta osin... Ja johtosarja on yleismallinen jossa ryöstetään heräte valoilta jne, en suosittele ko. sarjaa, kannattaa investoida kunno CAN-väyläiseen sarjaan, se tosin maksaa ainakin satasen enemmän kuin halpissarjat...
    Vaikuttaisi siltä ettei puskuria tarvitsisi lähteä leikkelemään (ilmoituksessa puskurin kuva jossa sakset ja niiden päälle vedetty raksi).

    Mikä etu noista kaapelisarjoista jotka tukee CAN:a? Onko helpompi asentaa tai tunnistaako automaatiajärjestelmä koukun?

    EDIT: itseasiassa tuossa ilmoituksessa ei saksien päällä ollutkaan raksia, eli voipi olla että tuolla sarjalla joutuu leikkelemään.
    Last edited by lauka; 04-05-2014, 10:40.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by lauka View Post
    Täältä lähtisi kohtuu halvalla E61 koukku sähkösarjoineen (180e toimitettuna): ebay.co.uk. Onko kellään kokemuksia?
    Koukku taitaa olla sen mallinen että joutuu leikkaamaan puskuria maalatulta osin... Ja johtosarja on yleismallinen jossa ryöstetään heräte valoilta jne, en suosittele ko. sarjaa, kannattaa investoida kunno CAN-väyläiseen sarjaan, se tosin maksaa ainakin satasen enemmän kuin halpissarjat...

    Leave a comment:


  • lauka
    replied
    Täältä lähtisi kohtuu halvalla E61 koukku sähkösarjoineen (180e toimitettuna): ebay.co.uk. Onko kellään kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Jos mennään suoraan yhdistämään pelkkiä johtoja esim. vastaaviin valojohtoihin...toivotaan valomodulille pitkää ikää...
    Ko. johdot ovat johdon paksuudesta päätellen vain ohjausvirtaa Westfalian Can-boxiin. Sain asennuksen loppuun ja vihreä/harmaa johto löytyi takapenkin oikealta puolelta. Antaa herätevirran, kun virrat päällä. Vasemman puolen kelta/musta johto on jarruvalon ohjauspiuha. Sen verran oikaisin, että kytkin ohjauspiuhan suoraan valokalusteen jarrujohtoon. Voi olla, jos perävaunun valot otettaisiin suoraan valojohdoista, voisi se kuormittaa kohtuuttomasti valomodulia, mutta kun kysymyksessä on vain ohjausvirrat Can-boxille, kuvittelen, että valomoduli kestää.:think

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    Jos kaikki muu tieto menee can-väylässä, eikö ole silloin samantekevää, ottaako jarruvalon herätteen takapenkin sivuissa olevista johtonipuista, tai suoraan jarruvalon johtoliittimestä? Työsuorituksena monin verroin helpompaa ottaa valokalusteen johtoliittimestä. Jos pakko ottaa kauempaa, niin lähteekö takapenkin vieressä oleva pehmuste vetämällä/nostamalla, vai miten? Johtoniput näyttävät olevan pehmusteen takana. Ei näy mitään kiinnikkeitä. Lisäkysymys, onko molemmat johdot jarruvaloille, vai vain toinen? Mitä tietoa toinen johto sitten välittää? Oranssi johto ohjeessa oikeanpuoleiseen johtosarjan vihreä/harmaaseen johtoon ja mustakeltainen vasemmanpuoleiseen johtosarjan musta/keltaiseen johtoon.
    Itse en tuota sen kummemmin arponut, vaan otin takapenkin irti ja sivusuojan. Molemmat muistaakseni lähti irti ihan ilman työkaluja käsin varovasti irrottamalla.
    Westfalian kaavion mukaan kelta/musta on jarruvaloheräte ja toinen heräte "latausjohto aktiivinen sytytysvirran ollessa päällä". Näin siis itse päättelin...

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Jos mennään suoraan yhdistämään pelkkiä johtoja esim. vastaaviin valojohtoihin...toivotaan valomodulille pitkää ikää...

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Valonipulta otetaan jarruvalolle heräte,
    jarruvalot kuin eivät kulje can-väylässä toisin kuin esim. vilkut...
    Jos kaikki muu tieto menee can-väylässä, eikö ole silloin samantekevää, ottaako jarruvalon herätteen takapenkin sivuissa olevista johtonipuista, tai suoraan jarruvalon johtoliittimestä? Työsuorituksena monin verroin helpompaa ottaa valokalusteen johtoliittimestä. Jos pakko ottaa kauempaa, niin lähteekö takapenkin vieressä oleva pehmuste vetämällä/nostamalla, vai miten? Johtoniput näyttävät olevan pehmusteen takana. Ei näy mitään kiinnikkeitä. Lisäkysymys, onko molemmat johdot jarruvaloille, vai vain toinen? Mitä tietoa toinen johto sitten välittää? Oranssi johto ohjeessa oikeanpuoleiseen johtosarjan vihreä/harmaaseen johtoon ja mustakeltainen vasemmanpuoleiseen johtosarjan musta/keltaiseen johtoon.
    Last edited by Reiska56; 07-03-2014, 12:31. Reason: Lisäkysymys

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Valonipulta otetaan jarruvalolle heräte,
    jarruvalot kuin eivät kulje can-väylässä toisin kuin esim. vilkut...

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    Westfalia peräkoukun sähköasennus sen omalla johtosarjalla (oem). Autossa parkkitutka. Kaksi johtoa kytkemättä. Toisen pitäisi kytkeä vasemman takaoven takana olevaan johtosarjan kelta/mustaan johtoon ja toisen oikean takaoven takana olevaan gn/gy-väriseen johtoon. Mitä väriä mahtaa tarkoittaa? Kysymys. Voiko kytkeä suoraan ko. takavalokalusteen (vilkun?) johtoon? Meneekö väylä suoraan lampulle asti, vai katkeaako se jossain ennen sitä? Onko kaikki sähköjohdot väyläjohtoja alusta loppuun? Johdon paksuudesta ajattelin, että ovat vain ns. ohjausvirtajohtimia. Ei tarvitse ohjelmoida asennuksen jälkeen. Auto E60 525dA -05.
    gn/gy = green/gray eli vihreä/harmaa piuha. Itselläni (farkku 520da -07), siinä tarvi vetää piuhat oikean puolen takapenkin sivulla olevaan johtonippuun. Ko. nippua purin sen verran auki, että löytyi oikeanväriset piuhat. Nipussa oli kiitettävästi piuhaa...

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Westfalia peräkoukun sähköasennus sen omalla johtosarjalla (oem). Autossa parkkitutka. Kaksi johtoa kytkemättä. Toisen pitäisi kytkeä vasemman takaoven takana olevaan johtosarjan kelta/mustaan johtoon ja toisen oikean takaoven takana olevaan gn/gy-väriseen johtoon. Mitä väriä mahtaa tarkoittaa? Kysymys. Voiko kytkeä suoraan ko. takavalokalusteen (vilkun?) johtoon? Meneekö väylä suoraan lampulle asti, vai katkeaako se jossain ennen sitä? Onko kaikki sähköjohdot väyläjohtoja alusta loppuun? Johdon paksuudesta ajattelin, että ovat vain ns. ohjausvirtajohtimia. Ei tarvitse ohjelmoida asennuksen jälkeen. Auto E60 525dA -05.

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Tuo on bmw tehdasasennettu koukku, johtuiskohan siitä ettei löydy?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Westfalian katalooki ei tunnista tuollaista numeroa: KLIK.

    E61 with sports equipment pitäisi olla 303 235 600 001.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎