Auton mukana tuli tollanen koukun johtosarja (ei siis paikallaan). Onko kenelläkään kokemusta? Tekeekö mitään?
Ainakin tämä toimittaa vastaavia:
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Ei näkynyt nastaa. Tuon pitäisi olla ihan alkuperäinen, kun lisävarustelistassa tuokin. Mitä tuo sulakkeen nro 20. takana on?Originally posted by MajorDrake View PostTutkippa tarkemmin onko siinä auton pään liittimessä "nasta" joka painuu kun töpäseli pistetään paikalleen? nimittän ainakin joissain muissa merkeissä on ja ko. toiminto kytkee takasumuvalon pois toiminnasta kun kärry on paikallaan,
olisiko siinä vikaa?
Leave a comment:
-
Tutkippa tarkemmin onko siinä auton pään liittimessä "nasta" joka painuu kun töpäseli pistetään paikalleen? nimittän ainakin joissain muissa merkeissä on ja ko. toiminto kytkee takasumuvalon pois toiminnasta kun kärry on paikallaan,
olisiko siinä vikaa?
Leave a comment:
-
Mulla on 2008 E60:ssä bemarin oma sähkökoukku. Nyt ongelmaksi on tullut että aina kun kytken kärryn palaa hanskalokerosta nro. 20 (20A) sulake ja tietenkin sitten osa valoista ei pelaa. Kun kärry ei ole kiinni niin pistokkeeseen tulee sähköt normaalisti ainakin yleismittarin mukaan. Tuota on nyt kokeiltu kolmella eri kärryllä ja kaikilla sama lopputulos.
Leave a comment:
-
Jarruvalon heräte pitää ottaa sellaisesta piuhasta joka menee
erilliselle jarruvalolle,
esim. sedanissa takavalot palaa himmeästi kun jarrua ei paineta
ja kirkastuu kun jarrua painetaan. Jos tuosta ottaa herätteen
niin kärryn jarruvalo palaa koko ajan. Sen takia ne ohjeistetaan
ryöstämään sieltä vasemmalta takaa penkin kupeesta,
sieltä kun menee piuha lisäjarruvalolle...
Leave a comment:
-
No niin, nyt palaa ne jarruvalotkin.
Takapenkin sivuverhoilun poisto oli se, joka ahdisti aiemmin ja nyt sain sen tehtyä. Ja Westfalian ohjeen mukaiseen vihreä-harmaaseen pistin tuon oranssin ja toimii. Saman ohjeen mukaan jarruvalo olisi pistetty samaan kohtaan takapenkin viereen musta-keltaiseen, mutta tuo oli jo kytketty takavaloon ja toimii siis.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksesta, Jaegerin sarjassa (en.erich-jaeger.de/Backoffice/documents/5000/einbauanleitungen/737200.zip) on näköjään yksi johto vähemmän kuin Westfaliassa (http://ecx.images-amazon.com/images/I/C1CLnOqiu8S.pdf), joten kai niiden purkkienkin pitää olla erilaiset sitten, eikä Westfalia asennu Jaegerin ohjeilla.
Westfalian ohjeessa on merkitty johdot 5/oranssi ja 4/musta-keltainen ja noista jäi siis oranssi laittamatta kun tein tuon Jaegerin selkeämmän ohjeen mukaan. Lähinnä syy oli se, että molemmissa ohjeissa ole tuo musta-keltainen johto mukana ja Jaegerilla se takavalon yhteyteen sini-ruskean kaveriksi.
Wesfaliassa piti purkaa sivuverhoilua ja se ei tuntunut luonnistavan niin päätin kokeilla noin. Mutta pitänee siis ottaa auki kuitenkin uudelleen. Yöllä testasin, että kärryn valot ja vilkut toimivat jarruja lukuun ottamatta, joten eipä sillä sovi ajaa ennen kuin pelaa.
Leave a comment:
-
Oranssi-musta (tai oranssi-ruskea) johto on jarruvalojen herätettä varten, jarruvalot kun eivät kulje CAN-väylässä...
Leave a comment:
-
Eipä siinä paljon tainnut hajota... hiukan turhan paljon purin verhoiluja pois ja takaisin laitettaessa joku klipsu hajosi, tuskinpa haittaa.
Toista päivää meni sateiden ja muiden viivytysten takia. Mekaanisesti erittäin helppo homma, johtosarjan asennuksessa oli apuna kolme eri asennusohjetta ja toisella kerralla ei sen kanssakaan kauaa puuhailtaisi.
Westfalian 7-napainen sarja oli, oranssi johto jäi käyttämättä kun en oikein keksinyt mihin sitä tarvitaan (sytytysvirta se kai oli). Ainakin vilkut toimivat oikein, valoja en oikein päivällä nähnyt mutta nyt pimeässä voi kokeilla uudelleen ja verrata vanhaan autoon myös.
Leave a comment:
-
Jaha, uusi E61-kuski liittyy joukkoon ja koukku pitää saada. Eri viestiketjut on tullut luettua ja tällainen tilaus äsken lähti (E61 2004 ei M-Sport):
BMW 5 Series Touring 06/2004-08/2010 Bosal Swan Neck Towbar CODE: 033-281
BMW 5 Series Dedicated Electrics: 7 Pin E60/E61 2003-2010 All Models 303460300107 (+£92.00)
Koko lystille hintaa £198.56 ja se minkä saan asennuksessa rikottua
Leave a comment:
-
Joo, sähköisesti paljon toimivampi.
Mekaanisesti on yksi ongelma. Kierrettävä lukitus tahtoo jäätyä. Yleensä auttaa kun pitää pistoketta vähän aikaa käsien välissä mutta olen joutunut käyttämään lämpöpuhallintakin kun meinasi omat kädet jäätyä. Tästä huolimatta käytän mieluummin tätä 13 napaista eli jäätyminen ei ole iso ongelma ainakaan minulle. Toki tuo jäätyminen on säilytystavastakin kiinni.
Leave a comment:
-
13 napaisessa on mm 2 virtajohtoa (ja maa johtoa), tulikohan toinen laturilta ja toinen virtalukon kautta... En muista tarkemmin. Näille lienee enemmän käyttöä vaunujen vetäjillä.
Oleellisempi juttu on peruutusvalot. Ne on nykyään pakolliset jarrullisissa kärryissä joten niissä on käsittääkseni aina 13 napainen pistoke.
Tietääkö joku että saako tuommoista uudempaa jarrullisissa kärryä vetää 7 napaisella autolla (eli välissä adapteri)? Vai onko tuohon poikkeus että peruutusvalojen ei tarvi toimia.
13 napaisessa on myös pinni jonka avulla tunnistetaan onko pistoke (kärry) kytketty autoon. Eli vedettävän laitteen puolella ko pinni on kytketty maihin.
Leave a comment:
-
13-pinninen on yleensä asuntovaunuissa yms, missä on enemmän toiminnallisuuksia kuin peräkärryssä. Normi peräkärryt taas yleensä 7-pinninen (saattaa olla väärää tietoa, kun en nykyisistä kärryistä tiedä millä liitännällä tulevat). Enivei adapterilla saa tuon 7 pinnisen kytkettyä 13-pinniseen ja päinvastoinOriginally posted by jokes911 View PostKertokaas nyt tyhmälle mitä tuossa 13 pinnisessä on eroa vanhaan 7 pinniseen ja kumpi noista johtosarjoista kannattaa tilata?
Leave a comment:
-
Kertokaas nyt tyhmälle mitä tuossa 13 pinnisessä on eroa vanhaan 7 pinniseen ja kumpi noista johtosarjoista kannattaa tilata?
Leave a comment:
Leave a comment: