Originally posted by ptikkala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostPex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
Tältähän se näytti, mutta en kovin paljoa tuosta ymmärtänyt. Enempää tuota ei saanut purettua. Mielestäni nuo o-renkaat ei olleet mitenkään turvoksissa. CRC:tä olen 4 vuotta sitten tunkenut kamppeen sisään, arvelisin että tuo kuvassa näkyvä kosteus on sitä, liukkaalta se ainakin sormenpäissä tuntui :think
Kummastuttaa, että tämä vika tuli samantien kun pussit vaihdettiin. Lieneekö jotain vaikutusta sillä että auto makasi 1,5 vkoa kylmässä tallissa liikkumattomana ja jumi sitten sen takia tuolta jotain.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Pumppu pyörii
Moro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
Comment
-
-
Originally posted by Tane003 View PostMoro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
Comment
-
-
Originally posted by Tane003 View PostMoro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.Last edited by Pex; 13-04-2013, 21:49.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Vaihdoin oikean puolen korkeus anturin mutta eipä ollut vaikutusta. Tämä koodi on ja pysyy. Perä toimii kuitenkin normaalisti inpalla liikutellessa, taitaa säätää myös itse, vikatila on kyllä päällä että tuskin se ihan oikein toimii? Koitin kalibroida inpalla mutta ei siitäkään hyötyä ollut. Tympäsee tuo jatkuva pimputtelu.
E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVarmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.E61 520Da
Comment
-
-
Menee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448
Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.
Pinnijärjestys:
Code:EHC johtoväri ilman xenon / xenon 2 kelt./rusk. 4 / 6 5 kelt./musta 1 / 2 7 kelt./harm. 5 / 3
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyyNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postnyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postnyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment