Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by ptikkala View Post
    lienee nyt päällä garage mode tms, voi kuitata vaikka inpalla pois.
    Ei ole carage eikä transport mode päällä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      Originally posted by Clavurion View Post
      Pex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
      avasin venttiilin silloin heti kun oltiin sun kanssa mittailtu, että kaikki pitäisi olla kunnossa.
      Tältähän se näytti, mutta en kovin paljoa tuosta ymmärtänyt. Enempää tuota ei saanut purettua. Mielestäni nuo o-renkaat ei olleet mitenkään turvoksissa. CRC:tä olen 4 vuotta sitten tunkenut kamppeen sisään, arvelisin että tuo kuvassa näkyvä kosteus on sitä, liukkaalta se ainakin sormenpäissä tuntui :think

      Kummastuttaa, että tämä vika tuli samantien kun pussit vaihdettiin. Lieneekö jotain vaikutusta sillä että auto makasi 1,5 vkoa kylmässä tallissa liikkumattomana ja jumi sitten sen takia tuolta jotain.
      Attached Files
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • Tane003
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 13
        • Kempele

        Pumppu pyörii

        Moro,

        Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
        En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
        Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
        Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          Originally posted by Tane003 View Post
          Moro,

          Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
          En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
          Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
          Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
          Kuullostaa ihan normaalilta, autohan säätää lastatessa itsensä vaakaan ja pysähdyttyä päästelee paineita pois.

          Comment

          • Pex
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 353
            • Kuusamo

            Originally posted by Tane003 View Post
            Moro,

            Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
            En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
            Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
            Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
            täysin normaalia käytöstä kompuralta tuo
            Last edited by Pex; 13-04-2013, 21:49.
            Nykyään mennään Volkkarilla

            Ex. E61 520dA 2006

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Vaihdoin oikean puolen korkeus anturin mutta eipä ollut vaikutusta. Tämä koodi on ja pysyy. Perä toimii kuitenkin normaalisti inpalla liikutellessa, taitaa säätää myös itse, vikatila on kyllä päällä että tuskin se ihan oikein toimii? Koitin kalibroida inpalla mutta ei siitäkään hyötyä ollut. Tympäsee tuo jatkuva pimputtelu.

              E61 520Da

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Varmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by Cell View Post
                  Varmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.
                  Joo eipä muutu millit livessä vaikka auto liikkuu ylös alas. Meneekö ne anturin johdot suoraan ehc modulille? olisiko jossain kytkentä kaavio minne menee mikäkin pinni?
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Menee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448

                    Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.

                    Pinnijärjestys:
                    Code:
                    EHC    johtoväri   ilman xenon / xenon                        
                    2      kelt./rusk.           4 / 6
                    5      kelt./musta           1 / 2
                    7      kelt./harm.           5 / 3
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Jes hyvä kiitos! autossa on automaattinen xenonin kork. säätö.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes



                        Tommonen johto sieltä sitten teipin alta löytyi. Kiitoksia taas avusta kaikille!
                        E61 520Da

                        Comment

                        • Pex
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 353
                          • Kuusamo

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Pex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
                          nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
                          Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

                          Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

                          Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
                          Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.

                          Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
                          Attached Files
                          Nykyään mennään Volkkarilla

                          Ex. E61 520dA 2006

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            Originally posted by Pex View Post
                            nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
                            Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

                            Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

                            Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
                            Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.

                            Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
                            Raskaan kaluston varaosaliikkeesta vaikka n. vm -90 scanian ilmankuivaimen huoltosarja. Siitä ryynit riittää aika moneen bemariin.
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              Originally posted by Pex View Post
                              nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
                              Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

                              Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

                              Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
                              Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
                              te joilla faulttia tai failurea pukkaa toisinaan eikä vikaa meinaa löytyä niin kattokaapa nuo ryynit, että onko litimärät. 2kk sitten kaatelin vedet pois ja kuivasin nuo pallukat eikä yhtään vikailmotusta ole sen jälkeen tullu. Sitä ennen niitä tulikin muutaman vuoden ajan lähestulkoon joka päivä.
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1573

                                Olikos siellä Oulussa ihan hyllytavarana jossain noita silica kikkareita? Olisi parikin kompuraa tuossa joka huutaa uusia palleroita ja joihin tuota korjausta voisi koittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎