Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by Tonukka View Post
    Mites ne letkut, ilmeisesti mulla on ainakin yksi letku rikki (se mikä yleensä menee rikki ja imaisee hiekat kompuraan), tartteenko semmosen ostaa/tilata?
    Bensaletkua paikallisesta motonetistä jos ei parempaa kauppaa löydy. En millejä muista mut oisko neljämillistä.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Tonukka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 52
      • Lappeenranta

      Hmm tuolla on 3,5 ja 4,5 millistä... :think

      http://www.motonet.fi/fi/haku?q=Polttoaineletkut.

      Comment

      • Tonukka
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 52
        • Lappeenranta

        Ja kun kaivelin ketjun vanhempia posteja, oli puhetta 6 mm:n letkusta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=120

        Biltemasta löytyi tommosta:http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Moo...eletku-259060/

        Oisko jollain tietoa?

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          Originally posted by Tonukka View Post
          Mites ne letkut, ilmeisesti mulla on ainakin yksi letku rikki (se mikä yleensä menee rikki ja imaisee hiekat kompuraan), tartteenko semmosen ostaa/tilata?
          Perus kaasupullon letkua laitoin omaani 4 vuotta sitten. Siis sitä, jota on 20 kilon kaasupulloissa.Löytyy rautakaupoista, hinta muutama euro per metri. Sisähalkaisija juuri sopivan kokonen kompuran letkulähtöön, kiristys letkuklemmarilla. Letku on melko pakuseinämäistä ja kestää kovaakin nitkuttelua.
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            6 mm sisähalkaisija...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • JNG
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 4
              • Salo

              Originally posted by Bullitt View Post
              Soittele ensi viikolla. Puhelin soi välillä ihan hulluna, mutta koitan vastailla. Yksi kaveri kulkee Turku-Salo väliä päivittäin, eli hyvällä tuurilla saattaa kulkeutua sen mukana.
              Sain vanhasta kompressoristasi ehjän männän, ja nyt on viikon verran pysynyt perä ylhäällä ja ilman vikailmoituksia. Saa ainakin vähän lisäaikaa. Kiitos paljon.
              Kiitos myös muille hyvistä neuvoista.

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Alkoi tukivarsi jumpan jälkeen herjaamaan tasonsäädön vikaa, inpa näyttää toisen puolen korkudeksi -80 ja toinen on ok. Ennen kuin alan tutkimaan niin kysytään että voiko tuolla sössiä liittimen tms anturiin liittyen kun tukivarsia vaihtaa? Ja näkeekö anturin kun renkaan irroittaa? Homma tehty liikkeessä ja sinne oon yhteydessä jos vika isompi :-) lähinnä itse kun kurkkaan ja jos saisi toimimaan niin ei tarttisi liikettä vaivata eikä omaa aikaa vääntämiseen.. vaikka niiden jäljiltä vika onkin.

                Typeriä kysymyksiä ja näkee varmaan kun menee ja katsoo mutta vapaalla rajallista tuo auton huolto aika joten mukavampi ottaa etukäteen hieman selvää..
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Mulla oli mennyt anturilta johto poikki, en kyllä muista oliko suraan koodi että anturi rikki tms. Tuossa on pinni järjestys niin helppo mitata jos jokin johto poikki. Voihan siellä toki olla liitin myös irti. Anturi on siinä alatukivarren yläpuolella korissa kiinni ja siitä tanko alatukivarressa.

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Menee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448

                  Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.

                  Pinnijärjestys:
                  Code:
                  EHC    johtoväri   ilman xenon / xenon                        
                  2      kelt./rusk.           4 / 6
                  5      kelt./musta           1 / 2
                  7      kelt./harm.           5 / 3
                  Edit. Niin tuossa on vain oikean puolen piuhat.
                  Last edited by Mik@; 25-05-2014, 22:55.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Safiiri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 51
                    • Leivonmäki

                    Originally posted by Pex View Post
                    en laittanu uutta massaa kun ei siihen hätään ollu saatavilla. Pesin vanhat pallerot isopropanolilla ja asetonilla, jonka jälkeen kuivattelin yön yli lämpimässä pannuhuoneessa. Varmaankin pelkkä kuivaus olis ajanut saman asian. Pesin noilla kemikaaleilla sen takia kun olin aikoinaan ruutannut CRC-aseöljyä kompuran tulopuolen letkuun ja massa tuntui aavistuksen öljyiseltä.
                    Mulla perän tasosäätö herjaili vielä talvella ja vielä kesäkuussa, mutta nyt heinäkuun superhelteiden jälkeen kompura hurisee normaalisti. Talvella selviää onko ne silicapallerot kuivaneet aivan auringon voimalla.

                    Tasonsäätö jättää kuitenkin perän osassa ajokertoja mielestäni liian alas ja perän vaimennus on liian huono minun makuun. Lokarin ja renkaan väli on tällöin noin 2-3 cm. Kun istun peräkonttiin auton käydessä, niin kompura käynnistyy välittömästi, ja nostaa perää niin että renkaan ja lokarin väli on noin 4-5 cm.

                    Pussit ilmeisesti tyhjenee ajossa hiukan ja jos niissä on reikiä, niin vuotaa seisoessa. Onko tasonsäädöt asetukset jotenkin pielessä koska kompura ei käynnisty aina lähtiessä? Pystyykö INPAlla säätämään niin ettei perä laske noin alas ja mitkä ovat (tehtaan) suositusarvot? Käykö kompura joskus myös ajon aikana, vai toimiiko se ainoastaan auton ollessa pysäköitynä?

                    Comment

                    • E61JH-
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 10
                      • Vantaa

                      Viikonloppuna oli naisia takapenkin täynnä, sit rupesi herjaamaan failurea ja kassit jäi yläasentoon. Nyt ei liiku mihinkään suuntaan. Saisko vikakoodin nollauksella korjattua vai mitä on tehtävä?

                      Comment

                      • jpp86
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 85
                        • Kuopio

                        Tasonsäätö herjaa aikaajoin, kompura käy mutta ei nosta tarpeeksi ylös. Ebaysta noita saisi halvemmalla, kumpi näistä kannattaa ottaa? Onko hyötyä ostaa kalliimpi jossa myös venttiilit mukana?



                        F34

                        Comment

                        • Jpa80
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 133
                          • Pirkanmaa

                          Taitaa olla komppuranvaihto mullakin edessä. Pajalla olivat todenneet että toinen puoli nousee liian hitaasti, komppura vaihtoon. Itse vikahan siis lienee tuolla jossain venttiilissä. Onko tosiaan niin ettei ko. venttiiliä saa mistään, vaan aina menee koko paketti vaihtoon? Sattui vaan nimittäin silmään netissä paikka jossa myytiin myös pelkkää venttiiliblokia, onko tämä jumittuva venttiili tuossa erillisessä palikassa vai jossain kompuran sisällä?
                          Ja tarkennuksena vielä, mitään muuta vikaa ei autossa tunnu olevan kuin jatkuvat "level controll system fault / failure" - ilmoitukset, perä näyttää olevan suhg oikeassa korkeudesss eikä tunnu liian kovalta tms.
                          Last edited by Jpa80; 15-02-2015, 13:58.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Katsoppa tuolta: KLIK.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              Venttiilit on omassa paketissaan ja ne voi vaihtaa erikseen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Jpa80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 133
                                • Pirkanmaa

                                Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎