E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A62
    replied
    Nyt olisi sellainen ongelma, että ilmat pysyy sisällä, mutta oikea puoli ei säädy ja level control herja tulee tauluun joka käynnistyksellä. Säätöarvoja kun seuraa vasen kulma säätää aktiivisesti koko ajan, mutta oikea jumittaa 92mm arvossa. Käytin renkaan irti, irrotin anturin varren ja pyörittelin, mutta ei tule eloa lukemiin. Liitintä rassaamallakaan eloa ei tullut. Sekä tasonsäädön anturi että jakoventtiili on vaihdettu jokin aika sitten.

    Onko mitään arvausta missä vika vielä voisi olla tai miten sitä kannattaisi etsiä. Ohjausboksi rikki, kaapeli poikki ?

    Leave a comment:


  • Pyjo
    replied
    Voi prkl***, ennättihän se vekotin vajaa 2 viikkoa olla kun porsimiset tulee. Auto oli pari päivää hieman kallellaan katukiveyksen päällä kuskin puolelle. Nyt ei vasen puoli nouse juurikaan. kompura tuntuu pyörittävän ja nousee, mut sitten taas vajuu alas. Oikea näyttäisi olevan ihan kohdallaan.

    Liekkö palje mennyt, vai voiko tuollainen toiminta johtua tuosta letkusta? Pientä suhinaa olisin kuulleeni vasemmalta puolelta, mutta varmaksi en sano. Auto on 06/2008, eli ymmärtääkseni kyseinen ongelma olisi jo tuohon vuosimalliin poistettu. Ajettu on 184tkm mikäli sillä nyt on tähän merkitystä.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Karhu View Post
    Kyllä ihan alkuperäisiä on käytetty. Sulake on kestänyt. Pitänee jostain ottaa lainaan tai ostaa käytetty mutta toimiva että tuota pääsee testaamaan. Ei kamalasti innostaisi sitä touhutonnia tuohon laittaa.
    Näin kannattaa tehdä. Uuden kompuran ilman venttiileitä saa noin 300 eurolla jos siinä vika.

    Leave a comment:


  • Karhu
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Liikaa virtaa tuosta menee läpi jos rele palaa. Ihme, että sulake on kestänyt. Onko releet olleet alkuperäisiä? Jos ei alkuperäinenkään rele kestä niin todennäköisesti kompura rikki ja ottaa liikaa virtaa.
    Kyllä ihan alkuperäisiä on käytetty. Sulake on kestänyt. Pitänee jostain ottaa lainaan tai ostaa käytetty mutta toimiva että tuota pääsee testaamaan. Ei kamalasti innostaisi sitä touhutonnia tuohon laittaa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Karhu View Post
    Omalla kohdalla on taasen todella omituinen tilanne tuossa hiacessa...rele palaa mutta vaihtamalla ei auta, toimii viikon, kaksi...ehkä kuukauden kunnes taas leipoo kiinni ja dingdong alkaa. Ja jälleen on rele palanut. Noita on tuossa nyt muistaakseni puolessa vuodessa viitisen vaihdettu eikä vielä ole oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Kompuraa ei ole vaihdettu mutta toisaalta kun lähtee käyntiin niin toimii nätisti kunnes taas rele palaa. Ideoita otetaan vastaan...
    Liikaa virtaa tuosta menee läpi jos rele palaa. Ihme, että sulake on kestänyt. Onko releet olleet alkuperäisiä? Jos ei alkuperäinenkään rele kestä niin todennäköisesti kompura rikki ja ottaa liikaa virtaa.

    Leave a comment:


  • Karhu
    replied
    Originally posted by mshonkanen View Post
    Älä vielä tuhlaa rahoja merkkihuollossa. Tarkista letkujen kunto, jos ok, niin tarkista liittimet (kontaktiviat?). Mulla oikutteli rele, joka on vararenkaan alla ottamalla suojalevy pois, Siellä on 4 kpl:een relerivistö ja kyseinen on toinen toisesta päästä (en valitettavasti muista kummalta puolelta). Selville saat googlamalla kuvia kompurasta, jossa on mukana kyseinen rele. Marmoritiskin hinta 17 e mutta kyseessä on aivan tavallinen rele (sulkeutuva tai avautuva, en sitäkään muista). Rele on siis on aivan normi rele, eli maksaa muutama euroa motonetissä, varaosaliikkeissä, etc.
    Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
    Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/
    Omalla kohdalla on taasen todella omituinen tilanne tuossa hiacessa...rele palaa mutta vaihtamalla ei auta, toimii viikon, kaksi...ehkä kuukauden kunnes taas leipoo kiinni ja dingdong alkaa. Ja jälleen on rele palanut. Noita on tuossa nyt muistaakseni puolessa vuodessa viitisen vaihdettu eikä vielä ole oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Kompuraa ei ole vaihdettu mutta toisaalta kun lähtee käyntiin niin toimii nätisti kunnes taas rele palaa. Ideoita otetaan vastaan...

    Leave a comment:


  • mshonkanen
    replied
    Originally posted by Zao View Post
    eli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
    Älä vielä tuhlaa rahoja merkkihuollossa. Tarkista letkujen kunto, jos ok, niin tarkista liittimet (kontaktiviat?). Mulla oikutteli rele, joka on vararenkaan alla ottamalla suojalevy pois, Siellä on 4 kpl:een relerivistö ja kyseinen on toinen toisesta päästä (en valitettavasti muista kummalta puolelta). Selville saat googlamalla kuvia kompurasta, jossa on mukana kyseinen rele. Marmoritiskin hinta 17 e mutta kyseessä on aivan tavallinen rele (sulkeutuva tai avautuva, en sitäkään muista). Rele on siis on aivan normi rele, eli maksaa muutama euroa motonetissä, varaosaliikkeissä, etc.
    Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
    Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Ei kait se hajoamassa ole. Hyvä vaan että toimii. Kyllä se sitten ilmoittaa kun ei enää toimi.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Lainaanpas tätä kysyäkseni, että olisiko kellään faktaa siitä, milloin näihin on alettu laittamaan parempia letkuja kompuralle? Lanka vähän turhan pitkä tiedon etsimiselle

    Itse olen kerran kuullut, että kompura käväisi päällä auton nököttäessä yksin pihalla ja tuosta tulin heti vainoharhaiseksi, että onko hajoamassa

    Oma kosla valmistettu 2008/11.

    Leave a comment:


  • Jpa80
    replied
    Kävikin tuuri tällä kertaa, ja toistaiseksi vältyttiin kompuran vaihdolta. Kompressorilta venttiilille menevä ilmaputki oli rikki, joka ilmeisimmin aiheutti tuon level control fail / failure - vian. Joskus näinkin päin.

    Leave a comment:


  • Jpa80
    replied
    Tarkkaa näyttää olevan milloin antaa tuon vikailmoituksen ja milloin ei. Pari päivää ajelin yksin ja vajaalla tankilla eikä mitään ongelmia. Tänään otin tankin täyteen ja lapset takapenkillä, niin jo alkoi taas ääni ja valoshow. No viikon päästä menee koko kompressoripakettivaihtoon, ihanan kallista mutta jospa tulisi sitten kuntoon...

    Leave a comment:


  • A62
    replied
    Originally posted by Jpa80 View Post
    Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
    Mulle vaihdettiin venttiili pari viikkoa sitten. Tuli satunnaisesti level control herjoja ja lopuksi alkoi oikea kulma vajoamaan joskus sentin kaksi. Pumppu jaksoi aina kyllä pukata vaateriin. Ensin katsottiin putket ja lopuksi vaihdettiin venttiili. Pari kertaa on vaihdonkin jälkeeen tullut herja, mutta ei enää ole vajonnut. Saattaa olla anturiongelma, kun tulee yleensä kosteilla keleillä.

    Edit: niin tilasin osan air suspension shopista ja tuli n. viikossa. Hinta toimituskuluineen hiukan satasen pinnassa. Vaihto-operaatio korjaamolla otti tunnin, eli ei ole iso jumppa. Poistetun osan saa minulta ilmaiseksi. Luultavasti on ehjä.
    Last edited by A62; 16-02-2015, 21:20.

    Leave a comment:


  • Jpa80
    replied
    Ei laske perä omia aikojaan. Mistähän sitten löytyisi paja jossa suostuisivat vaihtamaan pelkän venttiilipalikan, joka paikassa tarjotaan koko kompuran vaihtoa ja väitetään ettei venttiiliä saa irrallisena...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    samaahan tuo on minullakin, perä pysyy korkeudessaan, mutta piipittelee satunnaisesti faulttia ja failurea. Myös rheingoldilla katsottuna on perä molemmin puolin kohdillaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jpa80 View Post
    Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
    Jos puolet nousee epätasaisesti eikä perä laske yön aikana niin vika on tuossa venttilissä. Jos perä laskee, on jossain vuotoa.

    Leave a comment:

Working...
X