Originally posted by Juhnukka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Nyt on tasonsäätö kalibroitu nosti about 0.5 cm per puoli ylemmäs mitä oli. Palautin auton omistajalleen ja pyysin ilmoittelemaan jos tasonsäädön valitus tulee ruutuun. Kokeilin nostaa vielä perästä autoa ilmaan niin ensin suhisi kun se tyhjensi tunkatessa pusseja. Sitten kun laski alas niin kompura pyöri varmaan minuutin ennenkö se pääsi takaisin tasoon.
Annoin vielä ennen luovutusta auton seistä noin 2 tuntia tasaisella ja mittasin niin ei ollut tippunut edes millimetriä joten vuotoon en uskoisi.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Ketju selattu läpi ja täysin vastaavaa tapausta ja korjausta en ainakaan huomannut. Potilaana E61 LCI eli imuletku on vahvistettua mallia.
Ensimmäisen kerran level system failure lävähti tauluun, kun peräkonttiin lastattiin tavaraa ja kaksi ihmistä istui taakse. Perä painahti alas, mutta ei aivan pohjaan ja kompura kävi pitkään kunnes tuli aikakatkaisu. Auto parkkiin, lastin purku, ihmiset kyydistä pois ja uusi startti. Perä nousi ryhdikkäästi ylös. Muutaman tunnin päästä ajelin siirtymän kotiin peräpää oikeassa korkeudessa, mutta failure tuli uudelleen tauluun kotipihalla. Parina päivänä yritin saada failurea ilman lastia, mutta en onnistunut. Sitten auto käynnissä kontti täyteen tavaraa ja oma ruho takapenkille ja failurea pukkaa. Eli perä ei yksinkertaisesti nouse isolla kuormalla ylös. Pitää saman korkeuden koko ajan eli järjestelmässä ei ole vuotoja.
Tällä hetkellä heittää failuren sijaan faultin aina kun kompura ja perä on silmämääräisesti ~2 cm alempana mitä normaalisti. Fault tulee siis tällä hetkellä ilman kuormaa eikä perä nouse tuota paria senttiä. Kompura käynnistyy tällä hetkellä jokaisella käynnistyskerralla.
Silmämääräisesti ja käsin kokeillen imuletku tuntuu ehjältä, kontin pohja on kuivana enkä tuntenut käsin vuotoja paineletkussa ennen venttiiliä tai venttiilin jälkeen ilmapusseille menevissä liitoksissa.
Kaikki viittaa siihen, että ilma ei joko mene venttiilin läpi tai kompura on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän. Huomenna saadaan toivottavasti koodit ulos ja auto saadaan nosturille. Mikä olisi fiksuin ja varmin tapa paikantaa vika jompaan kumpaan mahdollisista vian aiheuttajista?E61 530xdA -08
ex:
E46 330dA Touring -01
E36 328 Coupé -95
Comment
-
-
Originally posted by vihviuh View PostKetju selattu läpi ja täysin vastaavaa tapausta ja korjausta en ainakaan huomannut. Potilaana E61 LCI eli imuletku on vahvistettua mallia.
Ensimmäisen kerran level system failure lävähti tauluun, kun peräkonttiin lastattiin tavaraa ja kaksi ihmistä istui taakse. Perä painahti alas, mutta ei aivan pohjaan ja kompura kävi pitkään kunnes tuli aikakatkaisu. Auto parkkiin, lastin purku, ihmiset kyydistä pois ja uusi startti. Perä nousi ryhdikkäästi ylös. Muutaman tunnin päästä ajelin siirtymän kotiin peräpää oikeassa korkeudessa, mutta failure tuli uudelleen tauluun kotipihalla. Parina päivänä yritin saada failurea ilman lastia, mutta en onnistunut. Sitten auto käynnissä kontti täyteen tavaraa ja oma ruho takapenkille ja failurea pukkaa. Eli perä ei yksinkertaisesti nouse isolla kuormalla ylös. Pitää saman korkeuden koko ajan eli järjestelmässä ei ole vuotoja.
Tällä hetkellä heittää failuren sijaan faultin aina kun kompura ja perä on silmämääräisesti ~2 cm alempana mitä normaalisti. Fault tulee siis tällä hetkellä ilman kuormaa eikä perä nouse tuota paria senttiä. Kompura käynnistyy tällä hetkellä jokaisella käynnistyskerralla.
Silmämääräisesti ja käsin kokeillen imuletku tuntuu ehjältä, kontin pohja on kuivana enkä tuntenut käsin vuotoja paineletkussa ennen venttiiliä tai venttiilin jälkeen ilmapusseille menevissä liitoksissa.
Kaikki viittaa siihen, että ilma ei joko mene venttiilin läpi tai kompura on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän. Huomenna saadaan toivottavasti koodit ulos ja auto saadaan nosturille. Mikä olisi fiksuin ja varmin tapa paikantaa vika jompaan kumpaan mahdollisista vian aiheuttajista?BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by vihviuh View PostKetju selattu läpi ja täysin vastaavaa tapausta ja korjausta en ainakaan huomannut. Potilaana E61 LCI eli imuletku on vahvistettua mallia.
Ensimmäisen kerran level system failure lävähti tauluun, kun peräkonttiin lastattiin tavaraa ja kaksi ihmistä istui taakse. Perä painahti alas, mutta ei aivan pohjaan ja kompura kävi pitkään kunnes tuli aikakatkaisu. Auto parkkiin, lastin purku, ihmiset kyydistä pois ja uusi startti. Perä nousi ryhdikkäästi ylös. Muutaman tunnin päästä ajelin siirtymän kotiin peräpää oikeassa korkeudessa, mutta failure tuli uudelleen tauluun kotipihalla. Parina päivänä yritin saada failurea ilman lastia, mutta en onnistunut. Sitten auto käynnissä kontti täyteen tavaraa ja oma ruho takapenkille ja failurea pukkaa. Eli perä ei yksinkertaisesti nouse isolla kuormalla ylös. Pitää saman korkeuden koko ajan eli järjestelmässä ei ole vuotoja.
Tällä hetkellä heittää failuren sijaan faultin aina kun kompura ja perä on silmämääräisesti ~2 cm alempana mitä normaalisti. Fault tulee siis tällä hetkellä ilman kuormaa eikä perä nouse tuota paria senttiä. Kompura käynnistyy tällä hetkellä jokaisella käynnistyskerralla.
Silmämääräisesti ja käsin kokeillen imuletku tuntuu ehjältä, kontin pohja on kuivana enkä tuntenut käsin vuotoja paineletkussa ennen venttiiliä tai venttiilin jälkeen ilmapusseille menevissä liitoksissa.
Kaikki viittaa siihen, että ilma ei joko mene venttiilin läpi tai kompura on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän. Huomenna saadaan toivottavasti koodit ulos ja auto saadaan nosturille. Mikä olisi fiksuin ja varmin tapa paikantaa vika jompaan kumpaan mahdollisista vian aiheuttajista?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostOnkohan kompuran imuletkussa oleva suodatin missä kunnossa?Originally posted by markok View PostAikoinaan omassa autossa oli täsmälleen samanlainen vika ja syynä oli väljäksi kulunut kompura. Tässä tapauksessa kulumiselle oli kuitenkin selkeä syy eli imuletku oli hapertunut. Todennäköisimmät syyt tuossa tapauksessa on kulunut kompura tai tukkeutunut imuletku. Paineletkujen tukkeutuminen on todella epätodennäköistä, koska kompuran sisällä on suodatin, mutta paineletkun lyttääntyminen jonkin paneelin väliin voisi ehkä tuollaista aiheuttaa.
Vikakoodit otetaan vielä varmuuden vuoksi ulos, mutta eiköhän se ole kompura väsähtänyt. Air-suspension-shop on ilmeisesti edelleen paikka josta ostaa kompurapaketti + imuletku?E61 530xdA -08
ex:
E46 330dA Touring -01
E36 328 Coupé -95
Comment
-
-
Originally posted by vihviuh View PostKiitokset vastauksista. Käytin tänään imuletkun alkupään irti ja vaihdoin alkuperäisen suodattimen tilalle Mersun suodattimen, kun sitä sai näppärästi irtona. Ilma kulkee nätisti läpi ja kulki myös vanhan suodattimen läpi, mutta perä ei nouse uudellakaan suodattimella. Yhtä hengeton imu uuden suodattimen läpi mitä vanhankin.
Vikakoodit otetaan vielä varmuuden vuoksi ulos, mutta eiköhän se ole kompura väsähtänyt. Air-suspension-shop on ilmeisesti edelleen paikka josta ostaa kompurapaketti + imuletku?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Mikähän osa voisi olla mäsänä kun kovilla pakkasilla (nyt -21 etelässä ja viime vuonna pohjosessa parina aamuna -20) niin auto on oikealla tasolla aamulla, mutta kun auton käynnistää niin perä putoaa hetken päästä tonttiin ja sitten tulee perus faultti "control timeout". Kompura ei mielestäni edes yritä pyöriä tässä tapauksessa. Sopivasti kun lähtee niin ehtii hyvin tien päälle ja kilsan-kahden päästä on pussit tyhjänä joka on tietysti kiva juttu...
Viime talvena tuo lähti nostamaan kun takaluukussa sopivasti hyppeli ja käytti välissä autosta virtoja pois. Nyt tänä aamuna ei samat poppakonstit ainakaan heti auttaneet, mutta kun hain inpan ja olin säätänyt (taas vaihteeksi) comportin latenssin 1ms:ään (sitä ennen olin yrittänyt antaa nostokäskyä mutta kun inpa pätki yhteyttä niin tuli tuo latenssi homma mieleen) ja kuitannut vikakoodit ja olin menossa uudelleen tasonsäätöön niin eukko vierestä sanoo "nythän tuo on ylhäällä" -> ei siis mitään hajua että missä vaiheessa prosessia tuo on itsensä nostanut ja oliko INPAlla mitään osuutta asiaan.
Toisin sanoen -15 ja lämpimämpi niin ei mitään ongelmia ja ~-20C pintaan perä on kyllä ylhäällä mutta auton käynnistäessä pussit tyhjenee ja sitten kun auton saa pistämään ilmaa pusseihin niin ilma siellä pysyy. 2-tie venttiili, mutta miksi se sekään olisi, kompura vialtakaan ei varsinaisesti vaikuta?
Ilmajouset vaihdoin kesällä kun toinen puhkesi eli ongelmaon ollut jo vanhoillakin eli pusseista ei ole kiinni. Toisaalta kaikki muu on orkkista joten sama se kaiketi sitten on venttiili+kompura uusia, mutta auttaako se(kään)? Muuten tuo toimii ihan ok, muutamia kertoja vuodessa herjaa perästä (samaa control timeouttia) ja voi tehdä sitä ihan vaikka keskellä 200km siirtymää, perä on kuitenkin ok. Miten ne tason säädön anturit, jos vika olisi niissä niin ei niitä ainakaan mikään "lämmittämään" pääse joten en keksi miten vika niissä voisi olla.
Ja näitä ongelmapakkasia on niin vähän että vaikea on tutkiakaan ja jos olisi keliä niin tarttis sitten vielä olla plani että mitä tutkia jos vika iskee päälle. Viime talvi (ja nekin lapissa) oli ensimmäinen kun ongelmaan törmäsin 10v omistuksen aikana.Last edited by okkraj; 15-01-2021, 12:06.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Originally posted by okkraj View PostMikähän osa voisi olla mäsänä kun kovilla pakkasilla (nyt -21 etelässä ja viime vuonna pohjosessa parina aamuna -20) niin auto on oikealla tasolla aamulla, mutta kun auton käynnistää niin perä putoaa hetken päästä tonttiin ja sitten tulee perus faultti "control timeout". Kompura ei mielestäni edes yritä pyöriä tässä tapauksessa. Sopivasti kun lähtee niin ehtii hyvin tien päälle ja kilsan-kahden päästä on pussit tyhjänä joka on tietysti kiva juttu...
Viime talvena tuo lähti nostamaan kun takaluukussa sopivasti hyppeli ja käytti välissä autosta virtoja pois. Nyt tänä aamuna ei samat poppakonstit ainakaan heti auttaneet, mutta kun hain inpan ja olin säätänyt (taas vaihteeksi) comportin latenssin 1ms:ään (sitä ennen olin yrittänyt antaa nostokäskyä mutta kun inpa pätki yhteyttä niin tuli tuo latenssi homma mieleen) ja kuitannut vikakoodit ja olin menossa uudelleen tasonsäätöön niin eukko vierestä sanoo "nythän tuo on ylhäällä" -> ei siis mitään hajua että missä vaiheessa prosessia tuo on itsensä nostanut ja oliko INPAlla mitään osuutta asiaan.
Toisin sanoen -15 ja lämpimämpi niin ei mitään ongelmia ja ~-20C pintaan perä on kyllä ylhäällä mutta auton käynnistäessä pussit tyhjenee ja sitten kun auton saa pistämään ilmaa pusseihin niin ilma siellä pysyy. 2-tie venttiili, mutta miksi se sekään olisi, kompura vialtakaan ei varsinaisesti vaikuta?
Ilmajouset vaihdoin kesällä kun toinen puhkesi eli ongelmaon ollut jo vanhoillakin eli pusseista ei ole kiinni. Toisaalta kaikki muu on orkkista joten sama se kaiketi sitten on venttiili+kompura uusia, mutta auttaako se(kään)? Muuten tuo toimii ihan ok, muutamia kertoja vuodessa herjaa perästä (samaa control timeouttia) ja voi tehdä sitä ihan vaikka keskellä 200km siirtymää, perä on kuitenkin ok. Miten ne tason säädön anturit, jos vika olisi niissä niin ei niitä ainakaan mikään "lämmittämään" pääse joten en keksi miten vika niissä voisi olla.
Ja näitä ongelmapakkasia on niin vähän että vaikea on tutkiakaan ja jos olisi keliä niin tarttis sitten vielä olla plani että mitä tutkia jos vika iskee päälle. Viime talvi (ja nekin lapissa) oli ensimmäinen kun ongelmaan törmäsin 10v omistuksen aikana.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOletko tarkastanut onko kompuran kuivausrakeet miten märkänä? Tuo on yksi vaihtoehto pakkasella tuleviin ongelmiin. Nämä ongelmat tosin monesti alkaa jo pienemmillä pakkasilla.
Nähdäkseni ongelma on se että auto keksii startissa jostain syystä että pusseihin tarvitaan ilmaa eli nuo 2-tie venttiilit on jotenkin pakko aueta. Ilmaa ei tule -> pussit tyhjäksi? Toinen vaihtoehto olisi että auto keksisi että ilmaa on liikaa ja tyhjentää sitä turhaan...
Miten tuo 2-tie venttiili toimii - tämä tieto auttaisi edes vähän rajaaman vikapaikkoja? Jos ilmaa pitäisi saada lisää niin voiko sitä valua ulos mikäli painetta eli ole syöttöpuolella - ei kai? Jos voi valua niin eikö edes elektroniikka tajua tehdä mitään vaan antaa tontittaa auton eikä lyö venttiileitä kiinni missään vaiheessa?
Inpalla kun ehdin ohjamaan niin perä liikkui vikkelään ja anturit tasot offsetista liikkui mukana ohjauspyyntöjen mukaan loogiseti -> eli ainakin tuossa vaiheessa anturitkin antoi oikeaa tietoa, mutta ei tosiaan tietoa mitä ne oli startissa.
Tuo ei siis ole tehty tuota kuin 2-3 kertaa (eli siis ei lähellekään joka päivä kun viikko oltiin) lapissa viikon sisällä viime talvena ja nyt kerran (heti kun oli kunnon pakkaset) tänä aamuna eli 3-4 kertaa yhteensä. Yhteinen nimittäjä on tuo kovahko ~-20C pakkanen ja joka kerta sen perän on jollain renkuttamisella & virtojen on/off ränkkäämisellä / starttailemalla saanut lähtemään nousemaan suht lyhyessä ajassa eli luulisi että takapäässä mikään olisi ehtinyt "lämpenemäänkään" niin paljoa että se vian olisi korjannut. Saman päivän aikana ei sitten toista kertaa ole enää tehnyt mutta lapissa olikin päivät suht lämpöisiä.
Onpahan vaan sellainen vika että pakko tuo nyt olisi korjata ennnenkuin tulee se päivä että ei renkuttamisella enää nouse... En vaan ole vakuuttunut että kompura&venttiili-paketilla korjaantuisi...Last edited by okkraj; 15-01-2021, 16:49.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Tämän aamun testi 0900: -15C koko yö, auto parkissa 2100 alkaen -> ei mitään ongelmaa, perä pysyy/i ylhäällä... Ja sääennusteen mukat kelit ei ainakaan tammikuussa enää mene -20C pintaan, joten se siitä testailusta. Inpalla air-suspensionin status kenttä näyttää !50,50 arvoja antureille ja akunjännitteelle (joku muukin on sanonut samaa), mutta handcontrol puolella +- näkyy "oikein/järkevästi". ilmeisesti handcontrl puolella oltaessa automatiikka on estetty, eli sinne ei saisi mennä (sekin saattoi ehkä estää nyt perän putoamisen koska menin sinne niin nopeasti). Nooh huommenna aamulla on vielä -15 niin voi koittaa uudestaan...
-> mistä siis voisi katsella noita ohjauskäskyjä/anturin arvoja kun auton starttaa???
Inpa näytti 11,7V akun jännitteeksi kun menin autoon ennenkuin käynnistin, lähti käyntiin normaalisti. Laturi latasi 15,1V(tyhjäkäynnillä) konehuoneesta, akulta mitattuna 0,1V vähemmän. Kun auton sammutti ja hetken piti virtoja ON asennossa niin 11,8V, akulta sama.
-> Akku on uusittu viime kesänä (ja raportoitu vaihdetuksi) Exiden AGM
-> Tuosta ei varmaan pysty sanomaan mitään, ko. pakkasessa exiden mukaan pitäisi ladata 15,6V, mutta olisi ehkä pitänyt antaa kierroksia?
-> jätin nyt auton konepelti ja takaluukku auki josko kävisi muutaman tunnin päästä mittaamassa jännitteet siten että auto ei herää/huomaa.
EDIT: 3h kuluttua 12,24V, ei tuo lähelläkään täyttä ole, mutta lyhyehköä matkaakin ajettu.
Ajattelin että voisiko jännite pudota niin paljon että tuo kompura putoaisi/pudotettaisiin pelistä? Mutta luulisi että silloin pistettäisiin venttiilit kiiinni...
ACC on antanut jo pitkään vikakoodia käyttöjännitteestä (8,19V pintaan sanoo nytkin että 16km sitten eli eilen olettasti töistä takas lähtiessä ollut), mutta enpä ole ajossa havainnut ongelmia eikä Idriveen pompi mitään, vakkari toimii ok. Virtakaapelin tarkistuksessa käyty (molemmat kamppikset) ja ainoa mitä tehtiin niin oli perus kaapelin rasvaus...
Jos niitä kuivaimen rakeita kuivattaa niin mitä pitää tehdä, ohjeet löytynee jostain vai tarvitaanko niitä? Kuivain näyttäisi kuvien mukaan olevan 2 pultilla kompurassa kiinni ja sen päässä paineletkun lähtö. 2 pulttia auki ja sitten jotenkin varovasti avataan kuivain ja kaadetaan rakeet pois - kasaus päin vastoin? Onko syytä ottaa jotain sulaketta tms. irti kompuralta siksi aikaa, kompuraa ilmeisesti ei tarvitsisi irroittaa (jos tarttee niin mukana tulee vissiin se venttiilikin jolloin letkut pusseillekin pitäisi irroittaa?)?
EDIT2: LA-SU yönä -20C ja SU aamulla 0800 aikaan vielä -16C => ei ongelmaa, Akun ja konehuoneen jännite 12,57V (kävin LA iltapäivällä ajamassa muutaman kilsan pätkän eli akku oli latautui välissä vähän)...
Eikö kenelläkään koko maailmassa ole ollut vastaavaa ongelmaa, ei ainakaan googlella löydy osumaa (tai en osaa hakea)?Last edited by okkraj; 18-01-2021, 09:41.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Päivitys: tänään oli -22C ja ainakin pysyi ylhäällä, eilen? oli -19C ja pysyi myös ylhäällä.
Releen vaihdoin ja kuivasin ne rakeet jo tovi sitten ja siitä asti odoteltu pakkasia. Joko toinen tai kummatkin auttoi tai sitten nyt vaan ei osunut murphy kohdalle ja perä pudonnut eli vika saattoi korjaantua tai olla korjaantumatta, jos korjaantui niin väitän että oli releestä kiinni (mutta erikoinen vikamalli joten tuskin)...
Rakeista: väri oli hyvin kirjava ja kun otin valokuvat ennen ja jälkeen 100C/3h uunituksen pellistä niin mitään eroa ei pysty sanomaan ts. ovat edelleen hyvin kirjavia. Jossain sanottiin että muuttuu takas valkoiseksi, olen eri mieltä...
Kuivaimen avaus olikin sitten taas mallia "paska keikka". Molemmat pultit reilusti jumissa eli kompura on pakko ottaa irti joka ei ole mikään iso homma (mutta painelähdöstä tuli mukana sellainen kierteen mallinen muovisoiro eli tuskin tuo kovin montaa irrotusta ja kiinnitystä kestää), täysin tunnoton vääntää takas kiinni - toistaiseksi pysynyt... Se kuivaimen "välissä" oleva pultti oli täysin ruosteessa, sai hyvän tovin liuotella että kantaan sai ylipäänsä torxia tarraamaan ja sitten se on vielä sellaisessa välissä että ihan mikä tahansa työkalu ei sovi sinne siten että vääntää uskaltaisi ettei pyörähdä... Pistin pitkän T30 torxin jonka perään pitkän 10mm hylsyn ja näin paketti oli tarpeeksi pitkä & ohut jotta sitä pääsi vääntämään (no mopolla avasin) siten että sai painettua samalla kärkeä kunnolla kohti kantaa.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Asuntovaunua vetäessä yhtäkkiä kuului takaa tussahdus ja perä tipahti alas, molemmat pussit tyhjät. Kompura toimii käynnistäessä ja pari senttiä perä nousee kun kompura pumppaa, mutta sitten taas tippuu. Onko arvauksia missä vika? Osaakohan joku Muonio, Kolari, Kittilä -alueella korjata, kun auto jäi sinne?
E61 LCI -08BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Mihinkäs näissä yleensä ilma vuotaa kun uusien pussien asennuksen jälkeen pelkääjän puoli tippuu tonttiin alle vuorokaudessa ja kuskin puolikin hieman? Tutkin tuon oikean puolen letkut ja liittimet fairyvedellä vuotojen varalta mutta en kyllä löytänyt yhtään. Voiko tuo solenoidi jäädä hieman auki ja sen kautta vuotaa kompuralle päin ilmaa niin, että pussi hiljalleen tyhjenee?
Comment
-
-
Originally posted by Dokumon View PostMihinkäs näissä yleensä ilma vuotaa kun uusien pussien asennuksen jälkeen pelkääjän puoli tippuu tonttiin alle vuorokaudessa ja kuskin puolikin hieman? Tutkin tuon oikean puolen letkut ja liittimet fairyvedellä vuotojen varalta mutta en kyllä löytänyt yhtään. Voiko tuo solenoidi jäädä hieman auki ja sen kautta vuotaa kompuralle päin ilmaa niin, että pussi hiljalleen tyhjenee?
Comment
-
Comment