Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakettaja
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 222
    • Paimio

    Hyppyä kokeiltu ja ei auttanut. Laitettiin hyppy pinnien 30 ja 87 välille kompura pysyi edelleen vaiti. Autocomilla saatiin vikakoodit 5F9A, 5F98 ja 5F99. Yritettiin ajaa kompuraa koneelta mutta mitään ei tapahtunut ja samasta valikosta lytyi myös täppä poista kuljetustila muttei saatu sitä ruksittua pois, onnistuuko tämä vain inpalla?

    Onko nyt niin että kompura on kaput ja uutta pesään vai voiko siinä olla joku vikatila päällä jonka saa kuitattua vain inpalla?
    Yes, Money can't buy happiness,
    But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


    Nykyinen: BMW e61 525i
    Ex: BMW 323i e46 -98
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Jakettaja View Post
      Hyppyä kokeiltu ja ei auttanut. Laitettiin hyppy pinnien 30 ja 87 välille kompura pysyi edelleen vaiti. Autocomilla saatiin vikakoodit 5F9A, 5F98 ja 5F99. Yritettiin ajaa kompuraa koneelta mutta mitään ei tapahtunut ja samasta valikosta lytyi myös täppä poista kuljetustila muttei saatu sitä ruksittua pois, onnistuuko tämä vain inpalla?

      Onko nyt niin että kompura on kaput ja uutta pesään vai voiko siinä olla joku vikatila päällä jonka saa kuitattua vain inpalla?
      Kai sulake on jo tarkistettu?
      Jos sulake on kunnossa ja rele toimii niin kyllä se kompura on rikki...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Jakettaja
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 222
        • Paimio

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Kai sulake on jo tarkistettu?
        Jos sulake on kunnossa ja rele toimii niin kyllä se kompura on rikki...
        Se 40A sulake oli ehjä joten kaipa se sitten meni kompura hommiksi. Kuulostaa vaan oudolta että laukesi laakista koko paska ja ilman että olisi aikaisemmin herjannut tason säädöstä.
        Yes, Money can't buy happiness,
        But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


        Nykyinen: BMW e61 525i
        Ex: BMW 323i e46 -98
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          koita inpalla saada se transport mode pois ennen kuin uusit kompuran

          Comment

          • Jakettaja
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 222
            • Paimio

            Vika selvisi. Oli kompuran liittimen pinni hapettunut eikä siksi yhdistänyt. Edelleen kyllä mysteeri miksi laski perän tonttiin parkissa. Ainakaan korvakuulolla ei mitään vuotoja ollut havaittavissa eikä nyt ole parin päivän aikana laskenut yhtään ja kompurakaan ei käy turhaan.
            Yes, Money can't buy happiness,
            But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


            Nykyinen: BMW e61 525i
            Ex: BMW 323i e46 -98
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

            Comment

            • Nutcase
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 280
              • Kymenlaakso

              Mistähän voisi johtua kun kompura käy jatkuvasti ja heittää tuota level control system failurea?

              Heti kun akun navat heittää kiinni alkaa kompura käymään eikä pysähdy ennenkuin ottaa akun navat irti.

              Auto on seissyt muutaman kuukauden, paksin pohja vielä tarkistamatta kun koko yö mennyt ohjausvaihteen vaihdossa, aamu 5 loppui asennus ja aamu 7 jo töissä

              Tuli muuten kaikenlaista herjaa, jopa restraint system failure, mutta nollautui inpalla. Ainoat vikakoodit, jotka jäivät:

              EHC (ilmajousituksen boksi?) - 5F97 & 5F93 / Error stored E1&E1

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                Rele leiponut kiinni, virheä sellainen, löytyy varapyöräkotelon alta styroksien välistä...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Telehell
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2016
                  • 330
                  • Joensuu

                  Itsellä loppuu ideat bemmin kanssa. Tasonsäädön vikakoodia 5f8f e2 herjaa, eli olevinaan korkeudensäädön anturia oikealla takana. Anturin uusin, mutta vikakoodihan ei lähtenyt. Tuo sama anturi ei anna inpalla mitään järkeviä arvoja, vaikka perä nousee ja laskee samassa tahdissa mitä toinenkin puoli. Meneekö tuon anturin piuha kompuralle vai jonnekki muualle? Jos se olisi hapettunut sieltä toisesta päästä...

                  Sitten huomasin, että eturenkaissa on myös vastaavat anturit. Mitäs nuo ohjaa, jos takapään anturit ohjaa myös valojen korkeudensäätö? Vai toimiiko ne yksiin takapään antureiden kanssa.
                  Mitsubishi Outlander PHEV
                  Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                  Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                  Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                  Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                  Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                  Ex: Nissan Primera P11 -01
                  Ex: Nissan Sunny -94

                  Comment

                  • Nutcase
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 280
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Rele leiponut kiinni, virheä sellainen, löytyy varapyöräkotelon alta styroksien välistä...
                    Joo tuo rele tuli itsellenikin mieleen ja sieltähän paljastui jackpot!

                    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                    Noista valkoisista bokseista tuli vettä sisältä jonkin verran.
                    Releet olivat myös kastuneet. Ilmankos joskus tuli PDC häiriöilmoitusta kun tuo musta boksi on PDC-boksi.

                    Avasin kaikista muovihärpäkkeet pois, puhalsin paineilmalla pintakuiviksi ja laitoin patterille yön yli. Ihme ja kumma, mutta auto oli toiminut muuten normaalisti lukuunottamatta tuota kompuran jatkuvaa käyntiä/PDC/Restraint system häikkää.
                    Yhdessä noista valkoisista bokseista lukee ECU, onko tämä siis auton moottori-ECU?

                    Tarkoitus on tänään poistaa/puhdistaa pienet hapettumat piirilevyiltä King-elektroniikkapuhdistajalla ja hammasharjalla.

                    Comment

                    • Nutcase
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 280
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Telehell View Post
                      Sitten huomasin, että eturenkaissa on myös vastaavat anturit. Mitäs nuo ohjaa, jos takapään anturit ohjaa myös valojen korkeudensäätö? Vai toimiiko ne yksiin takapään antureiden kanssa.
                      Jos tätä tarkoitat niin etuvalojen automaattista korkeussäätöä avittaa keulan asennon mukaan.
                      Ylhäpuoli kiinni apurungossa ja alapuoli/vipu tukivarressa.

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        Originally posted by Nutcase View Post
                        Jos tätä tarkoitat niin etuvalojen automaattista korkeussäätöä avittaa keulan asennon mukaan.
                        Ylhäpuoli kiinni apurungossa ja alapuoli/vipu tukivarressa.
                        Juuri noita. Takaa löytyy vastaavat, joita myydään myös xenonien korkeusantureina. Perkele jos menin väärän anturin ostamaan taakse. Siellä on uusi anturi joka ei anna inpalla mitään arvoja...
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • Telehell
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2016
                          • 330
                          • Joensuu

                          Tämähän selvisi. Olin siis väärän anturin tilannut, kyseinen anturi on etupään anturi ja ilmeisesti säätää vain xenonien korkeutta. Uuden anturin tilasin oem numerolla 37146853753 ja alkoi heti pelittämään. Vikakoodit hävisi mittaristosta ja myös inpalta. Anturit ovat ulkoisesti samanlaisia.
                          Mitsubishi Outlander PHEV
                          Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                          Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                          Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                          Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                          Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                          Ex: Nissan Primera P11 -01
                          Ex: Nissan Sunny -94

                          Comment

                          • nordi
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 36
                            • Kirkkonummi

                            Täällä pukkaa myös level control faulttia. Perä pysyy kyllä ryhdissä, mutta satunnaisen ajon jälkeen sytyttää level control faultin, joskus heti ja joskus voi ajella reilummin.

                            Koodeiksi antaa: 5F92 & 5F93 eli sensor supply rear left/right. Voisiko olla niin, että kummankin puolen sensorit hajoavat samoihin aikoihin?:think

                            Comment

                            • Jarsse
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1520
                              • Kymenlaakso

                              Kalajoelta lähtiessä loppui kokonaan takapään tasonsäätö ja joutu ajamaan tyhjillä kotia 500km,virheilmoitusta tehnyt aikasemminkin ja kompura käy ja ilmaa tulee ainakin siihen venttiilille asti mistä lähtee sininen ja punainen letku pusseille,purkasinkin mötikän ja puhistelin ei apua,onko sille jokin rele olemassa erikseen?

                              Kuivalla kelillä voi mennä viikkoja ilman virheilmoitusta mutta nyt loppui kokonaan ryhdissä olo
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1520
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by mehtojarvi View Post
                                Kalajoelta lähtiessä loppui kokonaan takapään tasonsäätö ja joutu ajamaan tyhjillä kotia 500km,virheilmoitusta tehnyt aikasemminkin ja kompura käy ja ilmaa tulee ainakin siihen venttiilille asti mistä lähtee sininen ja punainen letku pusseille,purkasinkin mötikän ja puhistelin ei apua,onko sille jokin rele olemassa erikseen?

                                Kuivalla kelillä voi mennä viikkoja ilman virheilmoitusta mutta nyt loppui kokonaan ryhdissä olo
                                tänään sitten taas oli nostanut perän ylös ruokatunnin aikana,mutta liikkeelle kun lähdin niin syttyi hetken päästä taas tasonsäädön virhe ilmoitus tauluun, autaako inpa tähän vian lukemiseen,normaalilla obd vikalaitteella ei anna tuosta vikakoodia.
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎