Terve, ensimmäisen bmw merkkisen auton (e61 535d -05) hankin itselleni puoli vuotta sitten ja pari päivää auto toimi moitteetta. Level control system failurea huudellut pitkään ja imuletku vaihdettu kun vakio oli monesta kohtaa halki ja jonkin sortin patentti tehty kun kompura oli vaihdettu wabco merkkiseen, 10mm letku liitettu vakio 6mm lvi nipalla jossa oli kierteet toisessa päässä. Alunperin vika oli jatkuva herjaaminen tosta tasonsäädöstä ja apukuskin puoli melkein maassa ja kuskin puoli ihan ylhäällä. Nyt on vaihdettu uusi kompura ja rele (takakontti täysin kuiva) ja level control failure tuli samantien kun autolla ajoi noin 10 metriä että pumppu lähti päälle. Nyt sit oli käynyt sillä tavalla että seuraavana päivänä pumpun vaihdon jälkeen perä tippui maahan ja siellä pysyy, kompurasta tuntuu vuotavan ilmaa pihalle käydessä siitä mistä puhaltaa ylipaineen pois, näyttää myös siltä että siinä on o-rengas pullahtanut ulos.
Eli onko uusi kompura jo valmiiksi rikki ja mahdollisesti se jakoventtiili mikä jakaa ilman pussien välillä?
Edit: kompura otettu irti, irrotettu se valkoinen mutikka ja laitettu o-rengas takas paikalleen ja nyt ei kompura vuoda. Hallitunkin kans nostettu perä ylös ja siitä aloin laskemaan alaspäin niin kompura lähti käyntiin mutta edelleen level control failure ja perä edelleen maassa.
Edit 2 :
Perän toimintaa tutkittu inpalla ja vikakoodiksi tulee 5f9a eli kompuran aikakatkaisu?
Produktion Mode, garage Mode, shipping Mode pois päältä. Anturit antaa kuskin puoli -80 ja oikea -52 mikä täsmää perän asentoon, energiesave moden kun laittaa pois päältä alkaa kompura käydä ja aikakatkaisun jälkeen tulee takaisin. Testattu että kompura tuottaa ilmaa ja nyt on tilattu uusi jakoventtiili.
Edit 3:
Jakoventtiili vaihdettu ja letkut tarkistettu ja oli ehjät.
Nyt toimii(toivottavasti)
T: Jere
Eli onko uusi kompura jo valmiiksi rikki ja mahdollisesti se jakoventtiili mikä jakaa ilman pussien välillä?
Edit: kompura otettu irti, irrotettu se valkoinen mutikka ja laitettu o-rengas takas paikalleen ja nyt ei kompura vuoda. Hallitunkin kans nostettu perä ylös ja siitä aloin laskemaan alaspäin niin kompura lähti käyntiin mutta edelleen level control failure ja perä edelleen maassa.
Edit 2 :
Perän toimintaa tutkittu inpalla ja vikakoodiksi tulee 5f9a eli kompuran aikakatkaisu?
Produktion Mode, garage Mode, shipping Mode pois päältä. Anturit antaa kuskin puoli -80 ja oikea -52 mikä täsmää perän asentoon, energiesave moden kun laittaa pois päältä alkaa kompura käydä ja aikakatkaisun jälkeen tulee takaisin. Testattu että kompura tuottaa ilmaa ja nyt on tilattu uusi jakoventtiili.
Edit 3:
Jakoventtiili vaihdettu ja letkut tarkistettu ja oli ehjät.
Nyt toimii(toivottavasti)
T: Jere
Comment