Originally posted by julle2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by GuGi_ View PostOnko autossa panoraama-katto? Jos on, niin vesi voi olla peräisin myös tukkeutuneista lasikaton vedenpoistokanavista.
Kuivailut ja releen vaihto ei auttanut vaan sulake palaa aina kun sen vaihtaa.
Tutkimukset jatkuu..
Comment
-
-
Todennäköisesti vesivahingon seurauksena rele hitsannut kiinni ja kompura käynyt yhtä soittoa ja sisältä muoviosat sulaneet ylilämmöstä. Kompuran akseli jumissa, niin starttiyrityksessä nappaa vähän enemmän virtaa.Tämmöinenkin tullut vastaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTodennäköisesti vesivahingon seurauksena rele hitsannut kiinni ja kompura käynyt yhtä soittoa ja sisältä muoviosat sulaneet ylilämmöstä. Kompuran akseli jumissa, niin starttiyrityksessä nappaa vähän enemmän virtaa.Tämmöinenkin tullut vastaan.
Jos joku tietää hyvän pajan pk-seudulta tuon korjaamiseen niin kertokaa?
Comment
-
-
Tuo kyseinen kompura saatiin kyllä pyörimään, mutta ei tuottanut enää kunnolla painetta. Ei noi niin mahdottomia kuitenkaan maksa, että puolikuollutta kannattaa määräänsä enempää elvyttää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mikähän pientä harmittaa ku vähän outoa käytöstä pukkaa.
Viime sunnuntaina pysähdyin pihaan ja kompura jäi huutamaan auto käynnissä. Korkeus oli ihan normaali eikä se mihinkään muuttunu vaikka pumppu surisi. Auto sammuksiin ja pumppu jatko vaan duunia. Hiljeni vasta kun nappasin sulakkeen pois. Oottelin hetken ja laitoin nallin takas paikalleen. Tän jälkeen kaikki oli taas ihan hyvin. Kaikki pelaa. Ei muuten antanu herjaa vaikka annoin kompuran surista aika kauan ennenku otin sulakkeen pois.
Seuraavana päivänä pihalla touhutessa auto suristi pumppua ihan itekseen n.2sek. ajan. Voiko keylessgo aiheuttaa tommosta "heräämistä" jos käy avain taskussa auton lähellä? Muuten kaikki ihan ennallaan. Perä ei vajoa eikä muuta. Seuraavana päivänä hörähti taas ihan itekseen pienen hetken.
Eilen kauppaan pysähtyessä jäi taas kompura huutamaan. Nappasin sulakkeen pois ja painelin kauppaan. Kaupasta tullessa perä näytti vähän roikkuvat. Ajelin sulake irrallaan kotiin ja kotipihassa oltiinkin jo aika linttamodessa. Sulake paikalleen ja auto käyntiin. Perän korkeus korjaantu aivan normaalisti ja pumppu sammu kun oli normikorkeus saavutettu...
Mikähän tämmöstä hauskaa jumppaamista vois aiheuttaa :think"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostMikähän pientä harmittaa ku vähän outoa käytöstä pukkaa.
Viime sunnuntaina pysähdyin pihaan ja kompura jäi huutamaan auto käynnissä. Korkeus oli ihan normaali eikä se mihinkään muuttunu vaikka pumppu surisi. Auto sammuksiin ja pumppu jatko vaan duunia. Hiljeni vasta kun nappasin sulakkeen pois. Oottelin hetken ja laitoin nallin takas paikalleen. Tän jälkeen kaikki oli taas ihan hyvin. Kaikki pelaa. Ei muuten antanu herjaa vaikka annoin kompuran surista aika kauan ennenku otin sulakkeen pois.
Seuraavana päivänä pihalla touhutessa auto suristi pumppua ihan itekseen n.2sek. ajan. Voiko keylessgo aiheuttaa tommosta "heräämistä" jos käy avain taskussa auton lähellä? Muuten kaikki ihan ennallaan. Perä ei vajoa eikä muuta. Seuraavana päivänä hörähti taas ihan itekseen pienen hetken.
Eilen kauppaan pysähtyessä jäi taas kompura huutamaan. Nappasin sulakkeen pois ja painelin kauppaan. Kaupasta tullessa perä näytti vähän roikkuvat. Ajelin sulake irrallaan kotiin ja kotipihassa oltiinkin jo aika linttamodessa. Sulake paikalleen ja auto käyntiin. Perän korkeus korjaantu aivan normaalisti ja pumppu sammu kun oli normikorkeus saavutettu...
Mikähän tämmöstä hauskaa jumppaamista vois aiheuttaa :think
sama homma. Homma korjaantu vasta pussien ja putkien vaihdon jälkeen.
Eli pientä vuotoa sulla on jossain.
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View Postemännän e61 teki tota samaa ennen, kun poltti kompuran. Vaihdon jälkeen
sama homma. Homma korjaantu vasta pussien ja putkien vaihdon jälkeen.
Eli pientä vuotoa sulla on jossain."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostTäytyy tänään koittaa löytää aikaa kaivaa kompura esille. Jotenki ei tuo vuotohomma istu tähän. Nyt toimi taas pari päivää ilman probleemia. Eilen alko taas vittuilla. Kompura jää hurisemaan ku laittaa auton parkkiin. Korkeus ei muutu miksikään ja vaikka sulakkeen irrottamalla sammuttaa kompuran, ei perä vajoaa mihinkään, vaikka tuntitolkulla seisoo ilman sulaketta. :think Jos se koittais paikata jotain vuotoa niin eikö se vuoto sais perän laskemaan ku kompura sammuu.
Ettei ois jäänyt linkku jumiin, jos on siis mekaaninen linkku ja venttiilisysteemi ?
En minä tiedä kuhan arvuuttelen vaan
Comment
-
-
Originally posted by julle2 View PostSulanuthan se oli. Nyt uusi kompura tulossa saksan ebaysta.
Tältä näytti:
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostTäytyy tänään koittaa löytää aikaa kaivaa kompura esille. Jotenki ei tuo vuotohomma istu tähän. Nyt toimi taas pari päivää ilman probleemia. Eilen alko taas vittuilla. Kompura jää hurisemaan ku laittaa auton parkkiin. Korkeus ei muutu miksikään ja vaikka sulakkeen irrottamalla sammuttaa kompuran, ei perä vajoaa mihinkään, vaikka tuntitolkulla seisoo ilman sulaketta. :think Jos se koittais paikata jotain vuotoa niin eikö se vuoto sais perän laskemaan ku kompura sammuu.
Ajelin sulake irrallaan kauppaan . 15km. Kaupan pihassa perä hyvin ryhdissään. Kaupasta ulos tullessa kaikki edelleen ok. Auto käyntiin (sulake on ollut siis irrallaan sieltä tankille asti) ja perä vajoaa. Sulake takas paikalleen ja kompura hörähtää käyntiin. Perä nousee aivan normaalisti, mutta just kun saavuttaa oikeen korkeuden niin kompurasta kuuli että meinas pysähtyä, mutta jatkaaki huutoa. No Nalli pois ja liikenteeseen. Siirtymä pari kilsaa ja perillä perä tontissa. Tän jälkeen auto seiso ehkä puol tuntia. Sit sulake takas ja auto käyntiin. Perä nousee normaalisti ja kompura pysähtyy kun on oikeessa korossa. Kotiin ilman ongelmia.
Eli kun tuo vika (kompuran päälle jäänti) tulee, niin se tuntuu vaativan että auto pääsee nukkumaan jotta vika poistuu. Tuo eka kauppareissu ei kestäny kun vajaa 10min. Eikä sillä aikaa alkanu toimimaan. Toka pidempi stoppi homman korjas.
Kompuran putsauksen yhteydessä nollasin koodit inpalla. Siellä oli herjaa molemmin puolin magneettiventtiilistä. Tosin vaihtelin niitä ristiin puolelta toiselle kun näytti että kuskin puoli nousee hivenen hitaammin ylös. Ei ollu huomattavaa vaikutusta. Voisko nyt olla niin että toinen noista venttiilesitä jumii. Täytyy tänään katella koodit ku pääsee kotiin taas. Jos sais vaikka vian päälle ni kattoo samalla mitä arvoja inpa antaa perän korkeuksille. Toimiessaan kaikki arvot oli ihan kohillaan.
Ei kellään olis varmasti ehjää jakoplokkia venttiileineen ylimääräsenä? Voisin ostaa testiin. Tai lainata jos läheltä löytyy.
Myös ideoita mahollisista aiheuttajista otetaan vastaan."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment