Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    Originally posted by julle2 View Post
    Lisätäämpäs sen verran että vika on luultavasti releissä tai muualla sähköpuolella.
    Vaimo kuskannut kukkia ja niistä valunut reilummin vettä vararengaskaukaloon jossa viisaan suunnittelun ansiosta nuo releet yms sähkövermeet nyt sitten harjoitti vapaasukellusta
    Kuivaamalla ei lähtenyt toimimaan, joten pitää aloittaa releiden vaihdosta
    Onko autossa panoraama-katto? Jos on, niin vesi voi olla peräisin myös tukkeutuneista lasikaton vedenpoistokanavista.
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • julle2
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 28

      Originally posted by GuGi_ View Post
      Onko autossa panoraama-katto? Jos on, niin vesi voi olla peräisin myös tukkeutuneista lasikaton vedenpoistokanavista.
      Ei ole panoraamakattoa ja vesivahingon lähde on kyllä ihan selvä.
      Kuivailut ja releen vaihto ei auttanut vaan sulake palaa aina kun sen vaihtaa.
      Tutkimukset jatkuu..

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Todennäköisesti vesivahingon seurauksena rele hitsannut kiinni ja kompura käynyt yhtä soittoa ja sisältä muoviosat sulaneet ylilämmöstä. Kompuran akseli jumissa, niin starttiyrityksessä nappaa vähän enemmän virtaa.Tämmöinenkin tullut vastaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • julle2
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 28

          Originally posted by Clavurion View Post
          Todennäköisesti vesivahingon seurauksena rele hitsannut kiinni ja kompura käynyt yhtä soittoa ja sisältä muoviosat sulaneet ylilämmöstä. Kompuran akseli jumissa, niin starttiyrityksessä nappaa vähän enemmän virtaa.Tämmöinenkin tullut vastaan.
          Tuolta se vähän vaikuttaa. Kompuran vaihto edessä vai saako tuollaisen korjattua?
          Jos joku tietää hyvän pajan pk-seudulta tuon korjaamiseen niin kertokaa?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Tuo kyseinen kompura saatiin kyllä pyörimään, mutta ei tuottanut enää kunnolla painetta. Ei noi niin mahdottomia kuitenkaan maksa, että puolikuollutta kannattaa määräänsä enempää elvyttää.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • julle2
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 28

              Originally posted by Clavurion View Post
              Tuo kyseinen kompura saatiin kyllä pyörimään, mutta ei tuottanut enää kunnolla painetta. Ei noi niin mahdottomia kuitenkaan maksa, että puolikuollutta kannattaa määräänsä enempää elvyttää.
              Onko tuo millainen homma vaihtaa itse?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Helppo homma. Takanurkka ylös ja pohjan suojamuovi pois, niin sieltä se melkein jo tippuu käsille.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • julle2
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 28

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Helppo homma. Takanurkka ylös ja pohjan suojamuovi pois, niin sieltä se melkein jo tippuu käsille.
                  Ok kiitokset tiedoista!
                  Täytyy tunkkailla auto ylös ja katsoa miltä kompura näyttää.

                  Comment

                  • julle2
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 28

                    Originally posted by julle2 View Post
                    Ok kiitokset tiedoista!
                    Täytyy tunkkailla auto ylös ja katsoa miltä kompura näyttää.
                    Sulanuthan se oli. Nyt uusi kompura tulossa saksan ebaysta.
                    Tältä näytti:


                    Comment

                    • GuGi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 700
                      • Vantaa city

                      Mikähän pientä harmittaa ku vähän outoa käytöstä pukkaa.

                      Viime sunnuntaina pysähdyin pihaan ja kompura jäi huutamaan auto käynnissä. Korkeus oli ihan normaali eikä se mihinkään muuttunu vaikka pumppu surisi. Auto sammuksiin ja pumppu jatko vaan duunia. Hiljeni vasta kun nappasin sulakkeen pois. Oottelin hetken ja laitoin nallin takas paikalleen. Tän jälkeen kaikki oli taas ihan hyvin. Kaikki pelaa. Ei muuten antanu herjaa vaikka annoin kompuran surista aika kauan ennenku otin sulakkeen pois.

                      Seuraavana päivänä pihalla touhutessa auto suristi pumppua ihan itekseen n.2sek. ajan. Voiko keylessgo aiheuttaa tommosta "heräämistä" jos käy avain taskussa auton lähellä? Muuten kaikki ihan ennallaan. Perä ei vajoa eikä muuta. Seuraavana päivänä hörähti taas ihan itekseen pienen hetken.

                      Eilen kauppaan pysähtyessä jäi taas kompura huutamaan. Nappasin sulakkeen pois ja painelin kauppaan. Kaupasta tullessa perä näytti vähän roikkuvat. Ajelin sulake irrallaan kotiin ja kotipihassa oltiinkin jo aika linttamodessa. Sulake paikalleen ja auto käyntiin. Perän korkeus korjaantu aivan normaalisti ja pumppu sammu kun oli normikorkeus saavutettu...

                      Mikähän tämmöstä hauskaa jumppaamista vois aiheuttaa :think
                      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                      F11 525d -11
                      E60 M5 -05
                      E12 530i -75
                      E32 730i - 91
                      Chevy Silverado 3500 -93
                      R33 Skyline GTS-T -93

                      Comment

                      • ASDTurku
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 145
                        • Turku

                        Originally posted by GuGi_ View Post
                        Mikähän pientä harmittaa ku vähän outoa käytöstä pukkaa.

                        Viime sunnuntaina pysähdyin pihaan ja kompura jäi huutamaan auto käynnissä. Korkeus oli ihan normaali eikä se mihinkään muuttunu vaikka pumppu surisi. Auto sammuksiin ja pumppu jatko vaan duunia. Hiljeni vasta kun nappasin sulakkeen pois. Oottelin hetken ja laitoin nallin takas paikalleen. Tän jälkeen kaikki oli taas ihan hyvin. Kaikki pelaa. Ei muuten antanu herjaa vaikka annoin kompuran surista aika kauan ennenku otin sulakkeen pois.

                        Seuraavana päivänä pihalla touhutessa auto suristi pumppua ihan itekseen n.2sek. ajan. Voiko keylessgo aiheuttaa tommosta "heräämistä" jos käy avain taskussa auton lähellä? Muuten kaikki ihan ennallaan. Perä ei vajoa eikä muuta. Seuraavana päivänä hörähti taas ihan itekseen pienen hetken.

                        Eilen kauppaan pysähtyessä jäi taas kompura huutamaan. Nappasin sulakkeen pois ja painelin kauppaan. Kaupasta tullessa perä näytti vähän roikkuvat. Ajelin sulake irrallaan kotiin ja kotipihassa oltiinkin jo aika linttamodessa. Sulake paikalleen ja auto käyntiin. Perän korkeus korjaantu aivan normaalisti ja pumppu sammu kun oli normikorkeus saavutettu...

                        Mikähän tämmöstä hauskaa jumppaamista vois aiheuttaa :think
                        emännän e61 teki tota samaa ennen, kun poltti kompuran. Vaihdon jälkeen
                        sama homma. Homma korjaantu vasta pussien ja putkien vaihdon jälkeen.
                        Eli pientä vuotoa sulla on jossain.

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          Originally posted by ASDTurku View Post
                          emännän e61 teki tota samaa ennen, kun poltti kompuran. Vaihdon jälkeen
                          sama homma. Homma korjaantu vasta pussien ja putkien vaihdon jälkeen.
                          Eli pientä vuotoa sulla on jossain.
                          Täytyy tänään koittaa löytää aikaa kaivaa kompura esille. Jotenki ei tuo vuotohomma istu tähän. Nyt toimi taas pari päivää ilman probleemia. Eilen alko taas vittuilla. Kompura jää hurisemaan ku laittaa auton parkkiin. Korkeus ei muutu miksikään ja vaikka sulakkeen irrottamalla sammuttaa kompuran, ei perä vajoaa mihinkään, vaikka tuntitolkulla seisoo ilman sulaketta. :think Jos se koittais paikata jotain vuotoa niin eikö se vuoto sais perän laskemaan ku kompura sammuu.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • Hattis
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 166
                            • Finland

                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Täytyy tänään koittaa löytää aikaa kaivaa kompura esille. Jotenki ei tuo vuotohomma istu tähän. Nyt toimi taas pari päivää ilman probleemia. Eilen alko taas vittuilla. Kompura jää hurisemaan ku laittaa auton parkkiin. Korkeus ei muutu miksikään ja vaikka sulakkeen irrottamalla sammuttaa kompuran, ei perä vajoaa mihinkään, vaikka tuntitolkulla seisoo ilman sulaketta. :think Jos se koittais paikata jotain vuotoa niin eikö se vuoto sais perän laskemaan ku kompura sammuu.
                            Mikäs sitä korkeutta näissä haistelee ?
                            Ettei ois jäänyt linkku jumiin, jos on siis mekaaninen linkku ja venttiilisysteemi ?
                            En minä tiedä kuhan arvuuttelen vaan

                            Comment

                            • julle2
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 28

                              Originally posted by julle2 View Post
                              Sulanuthan se oli. Nyt uusi kompura tulossa saksan ebaysta.
                              Tältä näytti:


                              Kompuran vaihto auttoi suoraan. ei tarvinnut tehdä muuta kuin nurkka autosta ylös, uusi kompura ja letku paikalleen, auto alas ja käyntiin niin perse nousi ylös ja on toiminut sen jälkeen moitteetta.

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                Originally posted by GuGi_ View Post
                                Täytyy tänään koittaa löytää aikaa kaivaa kompura esille. Jotenki ei tuo vuotohomma istu tähän. Nyt toimi taas pari päivää ilman probleemia. Eilen alko taas vittuilla. Kompura jää hurisemaan ku laittaa auton parkkiin. Korkeus ei muutu miksikään ja vaikka sulakkeen irrottamalla sammuttaa kompuran, ei perä vajoaa mihinkään, vaikka tuntitolkulla seisoo ilman sulaketta. :think Jos se koittais paikata jotain vuotoa niin eikö se vuoto sais perän laskemaan ku kompura sammuu.
                                Kyllä tässä taitaa vika olla joku sähkönen härö. Purin kompuran ja onko ne nyt magneettiventtiilit pöydälle. Ei mitään ulkosta vikaa missään. Kompura oli joku AK-merkkinen ilman bmw logoja joten oisko jo vaihdettu joskus. Kasasin kaiken putsattuna takas ja kerkesin kolme päivää taputella itteeni selkään et hyvä duuni ja vähällä päästiin taas. No eilen tankille mennessä jäi kompura taas huutamaan. Eikä sammunu kun sulakkeen poistolla. Jos laittaa sulakkeen takas niin sama huuto jatkuu.

                                Ajelin sulake irrallaan kauppaan . 15km. Kaupan pihassa perä hyvin ryhdissään. Kaupasta ulos tullessa kaikki edelleen ok. Auto käyntiin (sulake on ollut siis irrallaan sieltä tankille asti) ja perä vajoaa. Sulake takas paikalleen ja kompura hörähtää käyntiin. Perä nousee aivan normaalisti, mutta just kun saavuttaa oikeen korkeuden niin kompurasta kuuli että meinas pysähtyä, mutta jatkaaki huutoa. No Nalli pois ja liikenteeseen. Siirtymä pari kilsaa ja perillä perä tontissa. Tän jälkeen auto seiso ehkä puol tuntia. Sit sulake takas ja auto käyntiin. Perä nousee normaalisti ja kompura pysähtyy kun on oikeessa korossa. Kotiin ilman ongelmia.

                                Eli kun tuo vika (kompuran päälle jäänti) tulee, niin se tuntuu vaativan että auto pääsee nukkumaan jotta vika poistuu. Tuo eka kauppareissu ei kestäny kun vajaa 10min. Eikä sillä aikaa alkanu toimimaan. Toka pidempi stoppi homman korjas.

                                Kompuran putsauksen yhteydessä nollasin koodit inpalla. Siellä oli herjaa molemmin puolin magneettiventtiilistä. Tosin vaihtelin niitä ristiin puolelta toiselle kun näytti että kuskin puoli nousee hivenen hitaammin ylös. Ei ollu huomattavaa vaikutusta. Voisko nyt olla niin että toinen noista venttiilesitä jumii. Täytyy tänään katella koodit ku pääsee kotiin taas. Jos sais vaikka vian päälle ni kattoo samalla mitä arvoja inpa antaa perän korkeuksille. Toimiessaan kaikki arvot oli ihan kohillaan.

                                Ei kellään olis varmasti ehjää jakoplokkia venttiileineen ylimääräsenä? Voisin ostaa testiin. Tai lainata jos läheltä löytyy.

                                Myös ideoita mahollisista aiheuttajista otetaan vastaan.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎