Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGT
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 360
    • Mynämäki-

    Osaisiko joku kertoa, missä voisi vika olla :think

    E61 lci malli päästää oikean takanurkan alemmas, kuin vasemman. Oireen huomasi, kun alkoi oikea takarengas ottamaan kaareen kiinni ja tuntuu, että ongelma vain pahenee. Tuntuu ettei kompura vain lähde niin helposti täyttämään oikeaa puolta. Välillä se nostaa sen taas oikealle korkeudelle, mutta viime aikoina ei ole sitäkään tehnyt.
    Mitään vikakoodeja ei ole, eikä kompura mielestäni käy tiheämmin.
    Vasenpuoli pysyy kyllä kauniisti asennossaan.

    Comment

    • Maatsetung
      Newbiemmer
      • Jan 2020
      • 1
      • TAMPERE

      Tietäjät tietää. Siksi tulin tänne kyselemään.
      Potilas E61 -06. Peräpää tippunut alas. Vanhalla releellä kompura käynnistyi ja täytti ilmapussit mutta kompura ei lopettanut toimintaa vasta kun sulake paloi. Vaihdoin uuden releen ja kompura ei käynnisty ollenkaa vaan polttaa sulakkeen saman tien. Sama tapahtuu vanhallakin releellä kun koitin vaihtaa sen takaisin.

      Mistä moinen sulakkeiden palaminen voisi johtua? Jossain oikosulku mahdollisesti? Impaa tai muuta en omista niin ei voi lukea vikakoodeja.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16396
        • Leppävirta

        Originally posted by Maatsetung View Post
        Tietäjät tietää. Siksi tulin tänne kyselemään.
        Potilas E61 -06. Peräpää tippunut alas. Vanhalla releellä kompura käynnistyi ja täytti ilmapussit mutta kompura ei lopettanut toimintaa vasta kun sulake paloi. Vaihdoin uuden releen ja kompura ei käynnisty ollenkaa vaan polttaa sulakkeen saman tien. Sama tapahtuu vanhallakin releellä kun koitin vaihtaa sen takaisin.

        Mistä moinen sulakkeiden palaminen voisi johtua? Jossain oikosulku mahdollisesti? Impaa tai muuta en omista niin ei voi lukea vikakoodeja.
        Rele loppu ja sitä myöten kompura tehnyt itsarin.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Haju69 View Post
          Rele loppu ja sitä myöten kompura tehnyt itsarin.
          Näin siinä käy, kun viallisen releen kanssa liian pitkään kippuroi. Kompuran moottorin hiilipitimet sulaa yhdeksi möykyksi ja jumittaa motin.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2330
            • Espoo

            Nostellaan vanhaa aihetta.


            Ongelmana seuraavaa: perä nousee normaalisti, kompura pyörii ja oikean korkeuden saavutettua kuuluu todella kova suhahdus ja ilmoitus : level control system failure ja vikakoodiksi jättää 005F9A Supply high-pressure relief valve/lift control time.


            Paikallaan suht uusi kompura ja se venttiili mistä lähtee letkut oikea / vasen pussi, vaihdettu eilen.


            Mistä seuraavaksi liikkeelle? :think
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by toNmbbA View Post
              Nostellaan vanhaa aihetta.


              Ongelmana seuraavaa: perä nousee normaalisti, kompura pyörii ja oikean korkeuden saavutettua kuuluu todella kova suhahdus ja ilmoitus : level control system failure ja vikakoodiksi jättää 005F9A Supply high-pressure relief valve/lift control time.


              Paikallaan suht uusi kompura ja se venttiili mistä lähtee letkut oikea / vasen pussi, vaihdettu eilen.


              Mistä seuraavaksi liikkeelle? :think
              Muistaakseni näissä se tyhjennysventtiili toimii myös ylipaineventtiilinä, joten veikkaisin siihen liittyvää vikaa. Tyhjennysventtiili ei ole osa sitä venttiilipakettia, joka säätää molemmat puolet.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2330
                • Espoo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Muistaakseni näissä se tyhjennysventtiili toimii myös ylipaineventtiilinä, joten veikkaisin siihen liittyvää vikaa. Tyhjennysventtiili ei ole osa sitä venttiilipakettia, joka säätää molemmat puolet.

                Mistähän tämä tyhjennys venttiili löytyy? Yritin räjäytyskuvia katsella, tuloksetta.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  Mistähän tämä tyhjennys venttiili löytyy? Yritin räjäytyskuvia katsella, tuloksetta.
                  Turha etsiä BMW räjäytyskuvista, BMW ei myy sitä erikseen. Koko kompurapaketin mukana saa BMW:ltä. Kannattaa katsoa saksasta esim. miessler:ltä saattaisi löytyä erikseen. Muistaakseni on siinä kuivaajassa kiinni.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Siinähän se tyhjennysventtiili on kompuran takapäässä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2330
                      • Espoo

                      No voihan. Näinköhän sit 6kk vanha kompura on rikki. Pitänee vaihdella varastosta toinen kompura ja katsoa asettuuko sillä.
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • Jehna
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2021
                        • 42
                        • Helsinki

                        Originally posted by Jaksi View Post
                        Varmaan johdot poikki taitoksenkohdalta. Mulla oli omassa sama homma ja makso reilusti kun Metro-autossa fiksasivat ton homman. Oli mennyt vesi johtimiin kun eriste oli rikki ja haperuttanut pitemmältä matkaa piuhat.
                        Se hainevä kannattaa eristää silikonilla. Tyypillisesti kun peräluukku auki esim autoa kuivatessa vesi valuu sinne

                        Comment

                        • yxespu
                          Newbiemmer
                          • Jan 2022
                          • 18
                          • Finland

                          Tasoanturin "vika"

                          Täydentääkseni e61 tasonsäädön mittavaa vikalistaa niin omalle kohdalle (523i LCI 2008):n kanssa sattui vasemman taka-anturin vikailmoitus. Inpalla tutkiessa ei anturissa näkynyt mitään eloa. Siipä vaihtoon. Tulos sama. Voltit kuitenkin oikein (jotakuinkin vähän yli 5V molemmin puolin) Modet kohdillaan eli ei mitään modea päällä. Vika löytyi pitkällisen pähkäilyn ja yleismittarilla mittailun tuloksena. Antoi myös vikailmoituksen rengaspaineista.

                          Anturilta lähteviltä johdoista 1 (valk./harm.) poikki lokarin ja sisälokarin välistä noin 30cm anturilta ylöspäin. Korjauksena uusi johto helpompaa reittiä suoraan ohjainboksille juotettuna vanhaan johtoon molemmista päistä. Kutistesukat pälle ja INPAlla tarkistukset.
                          Rengaspaine vikailmoitus korjaantui samalla ja kaikki on toiminut johdon uusimisella. Kompuralta vielä uusi imuletku varapyöräkoteloon raikkaamman ilman toivossa.

                          Comment

                          • Baijerilainen525
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 109
                            • Lieksa

                            Mulle lävähti kans ruutuun toi ilmoitus. Syyksi paljastui ilmaperän rele. Uusi vaihdettu ja toimii taas.
                            Auto 525i e61 lci.

                            Comment

                            • kmbldn
                              Newbiemmer
                              • Apr 2025
                              • 1
                              • Raahe

                              Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                              Mulle lävähti kans ruutuun toi ilmoitus. Syyksi paljastui ilmaperän rele. Uusi vaihdettu ja toimii taas.
                              Auto 525i e61 lci.
                              Täällä sama viime viikolla. Vararenkaan alla kontinpohjalla pari senttiä vettä missä oli bokseja ja releitä. Kuivatus ja kontakispraytä littimille. Kolmen releen paketissa yks oli pimeänä kun mitattiin kaikki, vaaleassa(kompuran rele) ei eloa. Kaikki kolme relettä oli perus 5-napaisia, vaihtamalla vierestä toimivan releen kompuran releen paikalle rupes kompura pyörimään ja nosti perän. Mistähän se tuon veden kerää tuonne kontin pohjalle

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 944
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Originally posted by kmbldn View Post

                                Täällä sama viime viikolla. Vararenkaan alla kontinpohjalla pari senttiä vettä missä oli bokseja ja releitä. Kuivatus ja kontakispraytä littimille. Kolmen releen paketissa yks oli pimeänä kun mitattiin kaikki, vaaleassa(kompuran rele) ei eloa. Kaikki kolme relettä oli perus 5-napaisia, vaihtamalla vierestä toimivan releen kompuran releen paikalle rupes kompura pyörimään ja nosti perän. Mistähän se tuon veden kerää tuonne kontin pohjalle
                                Onko panoraamakattoa? Sieltä jos menee vedenpoistot tukkoon, tai irtoaa, niin sitä kautta ainakin menee vettä konttiin.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎