Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by GuGi_ View Post
    Kyllä tässä taitaa vika olla joku sähkönen härö. Purin kompuran ja onko ne nyt magneettiventtiilit pöydälle. Ei mitään ulkosta vikaa missään. Kompura oli joku AK-merkkinen ilman bmw logoja joten oisko jo vaihdettu joskus. Kasasin kaiken putsattuna takas ja kerkesin kolme päivää taputella itteeni selkään et hyvä duuni ja vähällä päästiin taas. No eilen tankille mennessä jäi kompura taas huutamaan. Eikä sammunu kun sulakkeen poistolla. Jos laittaa sulakkeen takas niin sama huuto jatkuu.

    Ajelin sulake irrallaan kauppaan . 15km. Kaupan pihassa perä hyvin ryhdissään. Kaupasta ulos tullessa kaikki edelleen ok. Auto käyntiin (sulake on ollut siis irrallaan sieltä tankille asti) ja perä vajoaa. Sulake takas paikalleen ja kompura hörähtää käyntiin. Perä nousee aivan normaalisti, mutta just kun saavuttaa oikeen korkeuden niin kompurasta kuuli että meinas pysähtyä, mutta jatkaaki huutoa. No Nalli pois ja liikenteeseen. Siirtymä pari kilsaa ja perillä perä tontissa. Tän jälkeen auto seiso ehkä puol tuntia. Sit sulake takas ja auto käyntiin. Perä nousee normaalisti ja kompura pysähtyy kun on oikeessa korossa. Kotiin ilman ongelmia.

    Eli kun tuo vika (kompuran päälle jäänti) tulee, niin se tuntuu vaativan että auto pääsee nukkumaan jotta vika poistuu. Tuo eka kauppareissu ei kestäny kun vajaa 10min. Eikä sillä aikaa alkanu toimimaan. Toka pidempi stoppi homman korjas.

    Kompuran putsauksen yhteydessä nollasin koodit inpalla. Siellä oli herjaa molemmin puolin magneettiventtiilistä. Tosin vaihtelin niitä ristiin puolelta toiselle kun näytti että kuskin puoli nousee hivenen hitaammin ylös. Ei ollu huomattavaa vaikutusta. Voisko nyt olla niin että toinen noista venttiilesitä jumii. Täytyy tänään katella koodit ku pääsee kotiin taas. Jos sais vaikka vian päälle ni kattoo samalla mitä arvoja inpa antaa perän korkeuksille. Toimiessaan kaikki arvot oli ihan kohillaan.

    Ei kellään olis varmasti ehjää jakoplokkia venttiileineen ylimääräsenä? Voisin ostaa testiin. Tai lainata jos läheltä löytyy.

    Myös ideoita mahollisista aiheuttajista otetaan vastaan.
    Oliko tähän jo rele vaihdettu? Se on yleisin syy kompuran päälle jäämiseen ja jos ostat uuden kompuran menee takuu ellei samalla vaihda relettä uuteen.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      Originally posted by markok View Post
      Oliko tähän jo rele vaihdettu? Se on yleisin syy kompuran päälle jäämiseen ja jos ostat uuden kompuran menee takuu ellei samalla vaihda relettä uuteen.
      Eipä oo vaihdettu. Täytyy käydä schmiidiltä hakemassa, ku näytti olevan hyllyssäki.
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • jonaaz_
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 27
        • Oulu

        poistoilmaventtiili?

        Mitä kautta mahtaa poistoilma lehteä pusseista? semmosta vikaa on ku porukka lähtee pois takapenkilta nii antaa vähän ajan päästä failurea. Jostain syystä ilma ei poistu kunnolla tai tarpeeksi nopeaa ja antaa hälärin siitä. mietin että minkälaisen venttiilin kautta ilma lähtee pois, että jos vika olisi vaan siinä. Muuten kompura pelittää mainiosti.. :think

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          Originally posted by jonaaz_ View Post
          Mitä kautta mahtaa poistoilma lehteä pusseista? semmosta vikaa on ku porukka lähtee pois takapenkilta nii antaa vähän ajan päästä failurea. Jostain syystä ilma ei poistu kunnolla tai tarpeeksi nopeaa ja antaa hälärin siitä. mietin että minkälaisen venttiilin kautta ilma lähtee pois, että jos vika olisi vaan siinä. Muuten kompura pelittää mainiosti.. :think
          joko kuivasit kuivaimen ryynit? Siitä lähtisin ekana syytä hakee...soittele
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • Versuli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 44
            • oulu

            Originally posted by Versuli View Post
            Ja eihän se vielä sitten täysin kunnossa ollutkaan. näköjään kierteet korkannu solenoidin päästä kun tippuu parissa tunnissa alas toinen puoli ( juuri se mitä on käyttäny irti). Tuntuu pyörinvän tyhjää tuo kierre. Olisko hyviä ideoita mitä tuonne kierteen väliin vois laittaa jotta pitäis ilmat sisällä ? Pitäs huomenna lähtä reissuun ja jos tuota ei saa pitäväksi niin toivoa ettei ajossa lähde koko piuha irti solenoidin päästä. Nyt kun sopivasti on vielä sunnuntai niin ei oikein mikään varaosa liike ole auki josta voisi jotain apua tuohon hommata.
            Vähän vanha juttu jo, mutta homma ratkesi kun laittoi putkitiiviste hamppua väliin niin ei enää laske korkanneista kierteistä huolimatta perä

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by GuGi_ View Post
              Kyllä tässä taitaa vika olla joku sähkönen härö. Purin kompuran ja onko ne nyt magneettiventtiilit pöydälle. Ei mitään ulkosta vikaa missään. Kompura oli joku AK-merkkinen ilman bmw logoja joten oisko jo vaihdettu joskus. Kasasin kaiken putsattuna takas ja kerkesin kolme päivää taputella itteeni selkään et hyvä duuni ja vähällä päästiin taas. No eilen tankille mennessä jäi kompura taas huutamaan. Eikä sammunu kun sulakkeen poistolla. Jos laittaa sulakkeen takas niin sama huuto jatkuu.

              Ajelin sulake irrallaan kauppaan . 15km. Kaupan pihassa perä hyvin ryhdissään. Kaupasta ulos tullessa kaikki edelleen ok. Auto käyntiin (sulake on ollut siis irrallaan sieltä tankille asti) ja perä vajoaa. Sulake takas paikalleen ja kompura hörähtää käyntiin. Perä nousee aivan normaalisti, mutta just kun saavuttaa oikeen korkeuden niin kompurasta kuuli että meinas pysähtyä, mutta jatkaaki huutoa. No Nalli pois ja liikenteeseen. Siirtymä pari kilsaa ja perillä perä tontissa. Tän jälkeen auto seiso ehkä puol tuntia. Sit sulake takas ja auto käyntiin. Perä nousee normaalisti ja kompura pysähtyy kun on oikeessa korossa. Kotiin ilman ongelmia.

              Eli kun tuo vika (kompuran päälle jäänti) tulee, niin se tuntuu vaativan että auto pääsee nukkumaan jotta vika poistuu. Tuo eka kauppareissu ei kestäny kun vajaa 10min. Eikä sillä aikaa alkanu toimimaan. Toka pidempi stoppi homman korjas.

              Kompuran putsauksen yhteydessä nollasin koodit inpalla. Siellä oli herjaa molemmin puolin magneettiventtiilistä. Tosin vaihtelin niitä ristiin puolelta toiselle kun näytti että kuskin puoli nousee hivenen hitaammin ylös. Ei ollu huomattavaa vaikutusta. Voisko nyt olla niin että toinen noista venttiilesitä jumii. Täytyy tänään katella koodit ku pääsee kotiin taas. Jos sais vaikka vian päälle ni kattoo samalla mitä arvoja inpa antaa perän korkeuksille. Toimiessaan kaikki arvot oli ihan kohillaan.

              Ei kellään olis varmasti ehjää jakoplokkia venttiileineen ylimääräsenä? Voisin ostaa testiin. Tai lainata jos läheltä löytyy.

              Myös ideoita mahollisista aiheuttajista otetaan vastaan.
              Ja tämähän tokeni näillänäkymin releen vaihdolla.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • Miku71
                Newbiemmer
                • Oct 2015
                • 1
                • Äänekoski

                530xd E61, 07, oikeat osat

                Level control system failurea ilmoittelee täälläkin. Välillä autolla saa ajaa pitkäänkin, ennen kuin vikakoodi pärähtää näytölle.

                Ilmeisesti kompura menossa maaliin. Lähikorjaamon yleistesteri antaa viitettä sähköpuolen viasta. Soitin myös merkkikorjaamoon ja siellä vikakoodin syyksi epäiltiin, että kompura on imupuolelta imenyt pölyä ja paskaa ja toimii hitaammin kuin normaalisti ja tulee aikaraja täytön suhteen umpeen > vikakoodi.

                Jos kompura menee vaihtoon, niin onko oikeat ja "halvimmat saatavilla" osat oheiset, vai mistä olette tilailleet?





                Ps. Testerillä käskytettynä perä liikkuu ihan normaalisti ja toisaalta auto on vielä ihan normaali, vikakoodia vaan vilkkuu aika ajoin noilta osin...

                Comment

                • Koala
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 85
                  • Kouvola

                  Mä tilasin tuolta pari vuotta sitten. Kompura, rele, filtteri ja venttiili kustansi 540€. Runko oli ainut mitä en tilannu. Vaihtamiseen menee 0,5-1 tuntia.
                  Last edited by Koala; 31-10-2015, 18:52.
                  W204 220cdi -11
                  Ex E61 530d -04

                  Comment

                  • GJ
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 52
                    • Espoo

                    Nyt meni omastakin ilmeisesti kompura, perä aivan tontissa. Vikailmo tulee 10-200s sisään kun auton käynnistää, mutta ei perä kyllä milliäkään nouse. Ei tuolla varmaan kannata juuri ajella ylimääräistä, korkeintaan huoltoon? Taitaa oma auto olla maanantai 13. päivä versio, niin paljon kaikkea ollut tässä..
                    E61 523iA 2007

                    Comment

                    • Koala
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 85
                      • Kouvola

                      Itselläni jäi perä ales ja ajoin riskillä sen kotiin. Matkaa oli 130 km, voin kertoa ettei ollut mikään helmi ajaa. Onneksi mitää ei hajonnu.
                      Kannattaa tilata air-suspensionilta uusi kompura.
                      Jos autoa tarvitset päivittäin käy ostamassa muutama pneumatiikkaosa, t-haara pikaliittimillä, 30cm letkua ja venttiili joka käy rengaspainepistoolille.

                      Otat letku kompuran venttiilistä ja kytket t-haaraan. Sitten vaan pistoolilla n. 6 bar:a painetta sisään.



                      Viimisiään vetelevä kompura hajoittaa sulakkeen herkästi. Tiedoksi vaan jos menee ihan mykäksi.
                      W204 220cdi -11
                      Ex E61 530d -04

                      Comment

                      • Daddy
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 3
                        • Espoo

                        Ei löytyny apua mutta taas rokkaa
                        Last edited by Daddy; 20-01-2016, 08:47.

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          Tais tulla kompuralla metrit täyteen. Toissapäivänä anto herjan ku saavuin parkkiin. Uudelleen käynnistyksen jälkeen ei enää valitellu. Eilen teki sitte niin että jäi kompura yhellä pysähdyksellä huutamaan ja sammu vasta kun lävähti failure tauluun, eli aika ylittyi. Silti perä näyttää olevan vaan ehkä 1-2cm alempana kun normaalisti. Kotiin päästyä kokeilin käynnistellä ja sammutella, mutta lähtee joka kerta käynnistettäessä kompura hurisemaan ja hurisee niin kauan ennenkö järjestelmä ite sammuttaa ittensä ku se ohjeaika ylittyy. Inpa löysi pari koodia jotka oli nimenomaan sen ohjeajan ylityksestä johtuvia. Inpalla kun koitti perää ajella ylös niin lähtee kyllä hurisemaan mutta ei nouse. Vähän ehkä karkeeta ääntä toi kompura jo pitää. Purin sen irti autosta tohon pöydälle vaan en oo jaksanu vielä siihen koskea. Taidan jokatapauksessa pistää uuden tilaukseen.

                          Kesällähän mulla oli sellanen juttu että viallinen rele huudatti tota kompuraa niin ettei sammunu kun sulakkeen poistolla. Oisko sillon ottanu sen verran itteensä että nyt loppu sitte puhti lopullisesti. Mistä kohtaa nämä yleensä antautuu? Jos jaksais tossa pöydällä purkaa ja todeta vielä kuoleman ni vois heittää veslintua.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • GuGi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 700
                            • Vantaa city

                            Kun tota mäntää pyörittää niin pitäskö tuolla näkyä liikettä noista kolmesta pienestä reiästä joista ilma tulee? Jotenki näyttäs et siellä ei ole kaikki ihan paikallaan ku koittaa kurkkia.

                            Ja lämmin siellä on ollu kun nuo kuivaimen papanat on osa palanu ihan mustaks. Tainnu imeä paskaa tarpeeks ja leponu kiinni.
                            Last edited by GuGi_; 09-11-2018, 18:03.
                            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                            F11 525d -11
                            E60 M5 -05
                            E12 530i -75
                            E32 730i - 91
                            Chevy Silverado 3500 -93
                            R33 Skyline GTS-T -93

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7538
                              • Jyväshyvä

                              Olen elvyttänyt usemman kompuran ajamalla WD40:stä kompuran läpi kuivain irroitettuna. Syöttää sitä WD40:stä imupuolelle niin kauan kun tulee likaista ulos ja lopuksi ajaa kuivaksi ennenkin pistää kuivaimen takaisin.

                              Männässä on kumitiiviste joka em. toimenpiteellä yleensä elpyy ja kompura pelittää vielä vuoden, pari...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                Tutkiskelin vähän lisää ja tökin hammastikulla noista ilmarei-istä niin siellä liikkuu joku metallinpala irrallaan. Eiköhän sen taru ollu siinä. Laitoin jm-techiltä suomesta uuden orkkiksen tilaukseen. Saattaa tulla jo tänään, viimeistään huomenna. 50€ halvemmalla olis saanu air-suspension shopista, mutta toimitusaika jotain useamman päivän luokkaa. Ja suosin mielellään suomalaista. Ebaytä en jaksanu edes avata ku on kiire saada auto takas tielle.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎