Originally posted by Ceeray
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
[QUOTE=Matson^;1589383]Mroo!
Eikös tuolle 245/35R19 (halkaisija 654) pari olisi ennemminkin 285/30R19 (halkaisija 653) kuin tehtaankin vakio koko 275/30R19 (halkaisija 647) ?
Tuo on totta, jokin syy sakemanneilla tohon on, mutta 285/30-19 olisi parmemman kokoinen; vertasi sitä mihin tahansa alkuperäiskokoon.
Saakos BMW:n M135 vanteelle (18") laitettua 225 leveän kumin?
8" leveälle vanteelle sopii hyvin 225 leveä rengas, jolloin lähin profiili alkuperäistä olisi 45 (225/45-18).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMinkähän malliset Hankookit?
Mutta kevät ajellaan dunlopeilla kun niissäkin on pintaa vaikka muille jakaaLast edited by veku; 15-04-2009, 19:42.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe levyiden korrelaatio vetelyyn on kyllä tässä kohtaa paljon pienempi kuin ko.merkkinen RF...
245 alkaa jo olla kohtuu muhkea tassu, kivasti pitää liikenneympyrässä muttakun pitää ajaa suoraankin joskus ettei tartte jäädä sinne ympyrään..
Ulkonäön puolesta en kyllä rengasta leventäisi.
Kai sitä on tulossa "vanhaksi" prkl..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJuu, mutta miksi silti laittaa leveää läskiä alle?
245 alkaa jo olla kohtuu muhkea tassu, kivasti pitää liikenneympyrässä muttakun pitää ajaa suoraankin joskus ettei tartte jäädä sinne ympyrään..
Ulkonäön puolesta en kyllä rengasta leventäisi.
Kai sitä on tulossa "vanhaksi" prkl..
Kuitenkin nuo 245-leveyden 18"-19" renkaat saa täydellisen tunnottomiksi urille kun unohtaa RF:t ja bridgestonet.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHieman löytyy helpotusta jos saat takacamberit ja aurauksen aivan minimirajoille, mutta tiedän kokemuksesta että edes takapään lähes nollacamber ei poista juuri Bridgestonen ongelmaa "nuljuta" kaistavaihdoissa/ohituksissa.
Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa pikemmiten tämä tuote toisen tyyppiseen, joka sietää Suomen uria. Vannekokoa EI TARVITSE TÄMÄN ONGELMAN VUOKSI MUUTTAA.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostTakacamperit ja auraus minimirajoille. Tarkoitatko tällä että camperit mahdollisimman negatiiviseksi ja aurauskin mielummin harituksen puolelle?
Jäykkärunkoinen RF ei optimissaan camberkulmaa tarvitse juuri lainkaan, joten tuo tehdasminimi on enemmän kuin riittävä.
Myös aurausta saa olla mahdollisimman vähän tehdastoleranssien rajoissa.
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMites hankookit toimii,tulossa dunlopien tilalle jossain vaiheessa kesää..
Tuli tuollaiset otettua haaparannasta matkaan kun halvalla sai
Kyseessä siis mopon renkaat 245\35-19 ja 275\30-19
Comment
-
-
Originally posted by EXVOLVO View PostMikä liike Haaparannassa josta ostit? onko paljokin halvempia renkaat Ruottissa ?
Pitää vaan olla (yritys)y-tunnus esittää jotta saa alvit pois..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMasatus:Ompas positiivisesti härskin näköinen tapaus,mitkä on et luvut ja leveydet noissa vanteissa ?Last edited by Masatus; 19-04-2009, 10:37.
Comment
-
-
Yleisluontoisempi pähkäily:
Ajattelin heittää alle 245/45-17 kun tuo 225/50-17 kuluu pois. Yleensähän sanotaan, että leveämpi rengas kuluu nopeammin kuin kapea, mutta se ei mahdu mun järkeeni.
Itse ajattelisin niin, kun pintapaine pienenee = sama paino jakaantuu suuremmalle kulutuspinnalle, tuloksena siis = leveämpi rengas itse asiassa kestäisi kauemmin. Vai onko tuo legenda seurausta siitä, että kun 225/50-17 korvataan jollain 305/15-22 renkaalla, niin nopeusluokka ja materiaali ovat kulutusta vähemmän kestävää?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn tarkoita, vaan camberit mahdollisimman lähelle plus puolen toleranssia, eli rengas niin pystyyn kuin varsin laaja tehdastoleranssialue antaa myöden.
Jäykkärunkoinen RF ei optimissaan camberkulmaa tarvitse juuri lainkaan, joten tuo tehdasminimi on enemmän kuin riittävä.
Myös aurausta saa olla mahdollisimman vähän tehdastoleranssien rajoissa.
Miten oikeaoppisesti pyöränkulmiensäätö tulisi suorittaa? Näissä nyky vehkeissä kun on kulkusuunta-antureita yms himmeleitä. Yritin illalla katsella TIS:stä, mutta en saanut täyttä selkoa :think
Ainakin auto olisi kuormattava 2x68kg eteen, 1x68kg taakse, 21kg tavaratilaan ja tankki täyteen. Mitä muita valmisteluja on tehtävä, että lopputulos olisi kunnollinen?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment