Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Ceeray View Post

    Enkä kyllä ymmärrä miksi sinne pitää niin julman leveetä nakkia aina laittaa, vittumainen ajettava vain näillä urateillä..
    Se levyiden korrelaatio vetelyyn on kyllä tässä kohtaa paljon pienempi kuin ko.merkkinen RF...

    Comment

    • coupe e46
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 228
      • espoo

      [QUOTE=Matson^;1589383]Mroo!

      Eikös tuolle 245/35R19 (halkaisija 654) pari olisi ennemminkin 285/30R19 (halkaisija 653) kuin tehtaankin vakio koko 275/30R19 (halkaisija 647) ?

      Tuo on totta, jokin syy sakemanneilla tohon on, mutta 285/30-19 olisi parmemman kokoinen; vertasi sitä mihin tahansa alkuperäiskokoon.



      Saakos BMW:n M135 vanteelle (18") laitettua 225 leveän kumin?

      8" leveälle vanteelle sopii hyvin 225 leveä rengas, jolloin lähin profiili alkuperäistä olisi 45 (225/45-18).

      Comment

      • hsv78
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 4
        • Lempäälä

        Tänään kävin ostaan 9x19" M5 replicat. Renkaat 245/35/19 tilasin Englannista. Mielenkiinnolla jään odottamaan että saan setin autoon, että näen kuinka hurjan näköinen auto on vakioalustalla. Lienee syytä varautua madallusjousiin?

        Auto on siis E60 530dA -03
        E60 530dA -03

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Hemi View Post
          Minkähän malliset Hankookit?
          Olikohan niin että edessä K107 ja takana K110..Ja tietääkseni tuo 245\35 ja 275\30 on bemarin ensiasennuskoko..vai
          Mutta kevät ajellaan dunlopeilla kun niissäkin on pintaa vaikka muille jakaa
          Last edited by veku; 15-04-2009, 19:42.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            Originally posted by Hemi View Post
            Se levyiden korrelaatio vetelyyn on kyllä tässä kohtaa paljon pienempi kuin ko.merkkinen RF...
            Juu, mutta miksi silti laittaa leveää läskiä alle?
            245 alkaa jo olla kohtuu muhkea tassu, kivasti pitää liikenneympyrässä muttakun pitää ajaa suoraankin joskus ettei tartte jäädä sinne ympyrään..

            Ulkonäön puolesta en kyllä rengasta leventäisi.

            Kai sitä on tulossa "vanhaksi" prkl..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Ceeray View Post
              Juu, mutta miksi silti laittaa leveää läskiä alle?
              245 alkaa jo olla kohtuu muhkea tassu, kivasti pitää liikenneympyrässä muttakun pitää ajaa suoraankin joskus ettei tartte jäädä sinne ympyrään..

              Ulkonäön puolesta en kyllä rengasta leventäisi.

              Kai sitä on tulossa "vanhaksi" prkl..
              No eihän tuo 245 ole kuin 20mm leveämpi kuin vakiokoko.
              Kuitenkin nuo 245-leveyden 18"-19" renkaat saa täydellisen tunnottomiksi urille kun unohtaa RF:t ja bridgestonet.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3102

                Originally posted by Hemi View Post
                Hieman löytyy helpotusta jos saat takacamberit ja aurauksen aivan minimirajoille, mutta tiedän kokemuksesta että edes takapään lähes nollacamber ei poista juuri Bridgestonen ongelmaa "nuljuta" kaistavaihdoissa/ohituksissa.
                Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa pikemmiten tämä tuote toisen tyyppiseen, joka sietää Suomen uria. Vannekokoa EI TARVITSE TÄMÄN ONGELMAN VUOKSI MUUTTAA.
                Takacamperit ja auraus minimirajoille. Tarkoitatko tällä että camperit mahdollisimman negatiiviseksi ja aurauskin mielummin harituksen puolelle?
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by poke View Post
                  Takacamperit ja auraus minimirajoille. Tarkoitatko tällä että camperit mahdollisimman negatiiviseksi ja aurauskin mielummin harituksen puolelle?
                  En tarkoita, vaan camberit mahdollisimman lähelle plus puolen toleranssia, eli rengas niin pystyyn kuin varsin laaja tehdastoleranssialue antaa myöden.
                  Jäykkärunkoinen RF ei optimissaan camberkulmaa tarvitse juuri lainkaan, joten tuo tehdasminimi on enemmän kuin riittävä.
                  Myös aurausta saa olla mahdollisimman vähän tehdastoleranssien rajoissa.

                  Comment

                  • EXVOLVO
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 45
                    • Pohjanmaa

                    Originally posted by veku View Post
                    Mites hankookit toimii,tulossa dunlopien tilalle jossain vaiheessa kesää..
                    Tuli tuollaiset otettua haaparannasta matkaan kun halvalla sai
                    Kyseessä siis mopon renkaat 245\35-19 ja 275\30-19
                    Mikä liike Haaparannassa josta ostit? onko paljokin halvempia renkaat Ruottissa ?

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by EXVOLVO View Post
                      Mikä liike Haaparannassa josta ostit? onko paljokin halvempia renkaat Ruottissa ?
                      http://www.kmdack.com/ oli firma,kyllä ne 25-40% halvemmaksi tulee kuin suomen puolella .
                      Pitää vaan olla (yritys)y-tunnus esittää jotta saa alvit pois..
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        bs........
                        Last edited by Masatus; 08-06-2010, 07:12.

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Masatus:Ompas positiivisesti härskin näköinen tapaus,mitkä on et luvut ja leveydet noissa vanteissa ?
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Masatus
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 867
                            • Haukipudas

                            Originally posted by veku View Post
                            Masatus:Ompas positiivisesti härskin näköinen tapaus,mitkä on et luvut ja leveydet noissa vanteissa ?
                            9x20 ja 10x20 et-luvut hieman hukassa kun ne on mulle sorvattu nuo vanteet niin niihin ei ole merkattu mutta jos olen oikein mitannut että Vanteen kokonais leveys 285mm jaetaan kahdella jotta saadaan keskilinja eli 142,5mm ja mitta vanteen takalaidalta vanteet kiinnistyspintaan 153mm joten offset olisi 10,5mm menikö oikein? Tämä siis takavanteella, etuvannekkin taisi pyöriä samoissa luvuissa, olen senkin mitannu mutta on kyllä unohtunutkin.
                            Last edited by Masatus; 19-04-2009, 10:37.

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Yleisluontoisempi pähkäily:

                              Ajattelin heittää alle 245/45-17 kun tuo 225/50-17 kuluu pois. Yleensähän sanotaan, että leveämpi rengas kuluu nopeammin kuin kapea, mutta se ei mahdu mun järkeeni.

                              Itse ajattelisin niin, kun pintapaine pienenee = sama paino jakaantuu suuremmalle kulutuspinnalle, tuloksena siis = leveämpi rengas itse asiassa kestäisi kauemmin. Vai onko tuo legenda seurausta siitä, että kun 225/50-17 korvataan jollain 305/15-22 renkaalla, niin nopeusluokka ja materiaali ovat kulutusta vähemmän kestävää?
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3102

                                Originally posted by Hemi View Post
                                En tarkoita, vaan camberit mahdollisimman lähelle plus puolen toleranssia, eli rengas niin pystyyn kuin varsin laaja tehdastoleranssialue antaa myöden.
                                Jäykkärunkoinen RF ei optimissaan camberkulmaa tarvitse juuri lainkaan, joten tuo tehdasminimi on enemmän kuin riittävä.
                                Myös aurausta saa olla mahdollisimman vähän tehdastoleranssien rajoissa.
                                Liittyen sivuavasti aiheeseen:

                                Miten oikeaoppisesti pyöränkulmiensäätö tulisi suorittaa? Näissä nyky vehkeissä kun on kulkusuunta-antureita yms himmeleitä. Yritin illalla katsella TIS:stä, mutta en saanut täyttä selkoa :think

                                Ainakin auto olisi kuormattava 2x68kg eteen, 1x68kg taakse, 21kg tavaratilaan ja tankki täyteen. Mitä muita valmisteluja on tehtävä, että lopputulos olisi kunnollinen?
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎