E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Pähkäilin tätä eilen illalla kun otin muutaman oluen ja pakkohan se oli laittaa aamulla vanteet alle ja katsoa miltä näyttää! Olit kyllä oikeassa, 265/30/19 on taakse liian pieni. Muutenkin tuo 19" "lippavanne" (Mesh inox II) on E61:een liian pieni. Takana lippaa on enemmän, se näyttää OK:lta mutta edessä 8 1/2" on aika törkeä. Keväällä isompaa kumia alle ja madallus niin hyvä siitäkin tulee, ehkä... Mites tuo takapään madallus, onnistuuko töpselin päässä ja paljonko sitä voi madaltaa?Originally posted by Hemi View PostNuo molemmat renkaasi ovat alikokoisia e60/61:een, mutta erityisesti tuo 265/30-19" takarengas alkaa olla jo kottikärrynpyöräkokoa e60:n alla...varsinkin kun pinnasta vielä lähtee jokunen milli. Eli teknisesti+ulkonäöllisesti täysin sopimaton rengas halkaisijaltaan e60/61:een.E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
-
Onnistuuhan tuo madallus,auto töpselin nokkaan bemarilla.Originally posted by KaKaRa View PostMites tuo takapään madallus, onnistuuko töpselin päässä ja paljonko sitä voi madaltaa?
Oman E61 persusta tiputettiin n 20 mm..
Hitto kun tuolla on komeita vanteita -->
Tuntuu että pitääköhän nuo M172 päivittää pykälää suurempiin..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Joo ja Hartgella on ainakin ne säätöpalat niihin säätömokkuloihin. Taisi olla -30mm taka-akselille.Originally posted by veku View PostOnnistuuhan tuo madallus,auto töpselin nokkaan bemarilla.
Oman E61 persusta tiputettiin n 20 mm..
Hitto kun tuolla on komeita vanteita -->
Tuntuu että pitääköhän nuo M172 päivittää pykälää suurempiin..
Mulla taitaa olla kokonaan uuden vannesatsin hankinta. 20" tai 21".Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Mistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.Originally posted by coupe e46 View Post
Kuvassa samainen kärry, alla 20" BBS CK, takavanne leveys 9,5", ET22, rengas 285/30-20. Rengas otti kiinni kovemman nopeuden töyssyissä minimaalisesti (pieni vinkaisu), mutta säännöllisesti. Kuten kuvasta näkyy, 9,5" leveälle" vanteelle istuu 285/30 rengas hyvin; ei ole munkki, eikä kireälle venytetty.
Suosittelen, että ostat "varman" rengasvanneyhdistelmän et-luvun suhteen ja asetat sen spacerilla (ja säädettävällä alustalla) sitten haluamaasi kohtaan.
Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.
Comment
-
Originally posted by Masatus View PostMistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.
Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.
Takana töyssyissä renkaan ulkoreunasta ja edessä (245/35-20) kääntäessä ratin ääriasentoon sisämuovista edestä vanteen navan kohdalta. Todennäköisesti vakiokokoa vastaavalla halkaisijalla245/30-20 ja 285-295/25-20 raapimista ei varmaankaan olisi ollut koska se oli nytkin tosi pientä.
ET:t, jotka varmaan raapimisen rajoilla riippuen madalluksesta 8,5"/10" vanteilla on luokkaa edessä 15 ja takana 22, koska original M5 vanne 8,5" ET12 rapii edessä sportalustalla. JOS takana Breyton Flame Sport 20" ET26, leveys 10,5" pyörii ok (en tiedä, pitäisi varmistaa örumin miehiltä), niin 10" vanteella saman ulkoreunan saat ET:llä 19,6. Tuolla 10,5" vanteella ei sisäpuolellakaan enää kovin paljon tilaa varmaan ole.
Comment
-
Mun etuvanne on 8.5 et18 joka saisi olla hieman sisempänä. Tosin taitaa myös vannemalli vaikuttaa? Ainakin -30mm madalluksella ja ylikorkealla (245/35R20) kumilla raapi aina kiinni kaaren yläreunaan.Originally posted by Masatus View PostMistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.
Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.
Jep, liian korkea toi 285/30, pitäisi olla 25-sarjan kumi. Seiskaan olisi sopiva, niin kuin joku tässä topikissa aikoinaan sanoin.
Mutta hei, voihan sitä ostaa uuden seiskan
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Mikä alusta (normaali/urheilualusta/muu madallus) ja rengastus (edessä 245/30-20 takana 285/30-20 ??) sulla olikaan kun raapi?Originally posted by isod View PostMun etuvanne on 8.5 et18 joka saisi olla hieman sisempänä. Tosin taitaa myös vannemalli vaikuttaa? Ainakin -30mm madalluksella ja ylikorkealla (245/35R20) kumilla raapi aina kiinni kaaren yläreunaan.
Jep, liian korkea toi 285/30, pitäisi olla 25-sarjan kumi. Seiskaan olisi sopiva, niin kuin joku tässä topikissa aikoinaan sanoin.
Mutta hei, voihan sitä ostaa uuden seiskan
Last edited by coupe e46; 23-12-2008, 16:09.
Comment
-
Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä että ne 18" vois olla sopiva kompromissi itelle... Mitä meiltä olette kummat sopii paremmin harmaaseen perus e60:seen, m135 vai m184 vanteet? Hinnan eroa ei juuri ole ja molemmat alkuperäisiä settejä... Olisko kellään kuvia moisesta laitteista noilla vanteilla? bemarin sivuilla tais joku härdelli olla millä pystyi testailemaan väri/vanne/m-paketti yhdistelmiä?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Osta multa alkuperäiset erittäin hyväkuntoiset OEM 124-malliset 18" vanteet.Originally posted by joko View PostPikkuhiljaa alkaa tuntua siltä että ne 18" vois olla sopiva kompromissi itelle... Mitä meiltä olette kummat sopii paremmin harmaaseen perus e60:seen, m135 vai m184 vanteet? Hinnan eroa ei juuri ole ja molemmat alkuperäisiä settejä... Olisko kellään kuvia moisesta laitteista noilla vanteilla? bemarin sivuilla tais joku härdelli olla millä pystyi testailemaan väri/vanne/m-paketti yhdistelmiä?
Comment
-
Moi!Originally posted by MarttiKK View PostOsta multa alkuperäiset erittäin hyväkuntoiset OEM 124-malliset 18" vanteet.
Kerran lähetin noista priva viestiäkin jo, kun ei ole vaihdossa antaa mitään vanteita niin kysyin suoraa myyntiä mutta et ainakaan silloin vastannut mitään... Eli nyt siis yksi vaihtoehto lisää=) Laita nyt vaikka hinta privalla, ilmeisesti renkaineen?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Niin onko tuolla leveyserolla mitään merkitystä sen suhteen että miten ratas mahtuu pyörimään...rengashan se on joka hankaa eikä vanne jos se jonnekkin hankaa. Millainen ero noissa on lipassa jos toinen on 9" ja toinen 8,5" onko siinäkään olla kuin 6mm ero?.Originally posted by Masatus View PostEihän 9" leveä vanne ole liian leveä 245/30 kumille ? Vai olisiko 8,5" parempi?
Comment

Comment