Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by Masatus View Post


    Mikä vanne malli on tässä kuvassa,aivan sairaan hienot
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • taguu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 544
      • Turku

      E: Tuli vähän väärään topiciin.
      Last edited by taguu; 21-12-2008, 10:28.
      -Salo Connection-

      E36 ///M3 3.2 EVO-avo


      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        ,,,,,,,,,,
        Last edited by Masatus; 25-03-2009, 20:18.

        Comment

        • KaKaRa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 130
          • Turku/Kuopio

          Originally posted by Hemi View Post
          Nuo molemmat renkaasi ovat alikokoisia e60/61:een, mutta erityisesti tuo 265/30-19" takarengas alkaa olla jo kottikärrynpyöräkokoa e60:n alla...varsinkin kun pinnasta vielä lähtee jokunen milli. Eli teknisesti+ulkonäöllisesti täysin sopimaton rengas halkaisijaltaan e60/61:een.
          Pähkäilin tätä eilen illalla kun otin muutaman oluen ja pakkohan se oli laittaa aamulla vanteet alle ja katsoa miltä näyttää! Olit kyllä oikeassa, 265/30/19 on taakse liian pieni. Muutenkin tuo 19" "lippavanne" (Mesh inox II) on E61:een liian pieni. Takana lippaa on enemmän, se näyttää OK:lta mutta edessä 8 1/2" on aika törkeä. Keväällä isompaa kumia alle ja madallus niin hyvä siitäkin tulee, ehkä... Mites tuo takapään madallus, onnistuuko töpselin päässä ja paljonko sitä voi madaltaa?
          E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
          E90 330d -06
          E36 328iT -96, "M-sport"
          VW junakeula -64

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by KaKaRa View Post
            Mites tuo takapään madallus, onnistuuko töpselin päässä ja paljonko sitä voi madaltaa?
            Onnistuuhan tuo madallus,auto töpselin nokkaan bemarilla.
            Oman E61 persusta tiputettiin n 20 mm..

            Hitto kun tuolla on komeita vanteita -->


            Tuntuu että pitääköhän nuo M172 päivittää pykälää suurempiin..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5202
              • Stadi

              Originally posted by veku View Post
              Onnistuuhan tuo madallus,auto töpselin nokkaan bemarilla.
              Oman E61 persusta tiputettiin n 20 mm..

              Hitto kun tuolla on komeita vanteita -->


              Tuntuu että pitääköhän nuo M172 päivittää pykälää suurempiin..
              Joo ja Hartgella on ainakin ne säätöpalat niihin säätömokkuloihin. Taisi olla -30mm taka-akselille.

              Mulla taitaa olla kokonaan uuden vannesatsin hankinta. 20" tai 21".
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                Originally posted by coupe e46 View Post

                Kuvassa samainen kärry, alla 20" BBS CK, takavanne leveys 9,5", ET22, rengas 285/30-20. Rengas otti kiinni kovemman nopeuden töyssyissä minimaalisesti (pieni vinkaisu), mutta säännöllisesti. Kuten kuvasta näkyy, 9,5" leveälle" vanteelle istuu 285/30 rengas hyvin; ei ole munkki, eikä kireälle venytetty.

                Suosittelen, että ostat "varman" rengasvanneyhdistelmän et-luvun suhteen ja asetat sen spacerilla (ja säädettävällä alustalla) sitten haluamaasi kohtaan.
                Mistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.

                Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.

                Comment

                • coupe e46
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 228
                  • espoo

                  Originally posted by Masatus View Post
                  Mistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.

                  Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.

                  Takana töyssyissä renkaan ulkoreunasta ja edessä (245/35-20) kääntäessä ratin ääriasentoon sisämuovista edestä vanteen navan kohdalta. Todennäköisesti vakiokokoa vastaavalla halkaisijalla245/30-20 ja 285-295/25-20 raapimista ei varmaankaan olisi ollut koska se oli nytkin tosi pientä.

                  ET:t, jotka varmaan raapimisen rajoilla riippuen madalluksesta 8,5"/10" vanteilla on luokkaa edessä 15 ja takana 22, koska original M5 vanne 8,5" ET12 rapii edessä sportalustalla. JOS takana Breyton Flame Sport 20" ET26, leveys 10,5" pyörii ok (en tiedä, pitäisi varmistaa örumin miehiltä), niin 10" vanteella saman ulkoreunan saat ET:llä 19,6. Tuolla 10,5" vanteella ei sisäpuolellakaan enää kovin paljon tilaa varmaan ole.

                  Comment

                  • mikkod
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 5202
                    • Stadi

                    Originally posted by Masatus View Post
                    Mistä tuo bbs raapi? kaaresta vai ? Oisko näillä kumeilla jollain muulla ET:llä raapiminen voinut loppua, nuo kumit on aika reilun kokoiset verrattuna alkuperäiskokoon, onko edessä sitten 255/35-20. Voisivat olla pehmeämmät ajaa entä 285/25-20 mutta taisi Isod:lla kans rapse johtua suurista renkaista.

                    Mitkä olis ne varmat eli semmonen ET eteen 8.5" ja taakse 10" jotta vanne tulee iskariin melkein kiinni jotta sitä olisi helppo spacerilla helppo säätää siitä kauemmas. 245/30-20 ja 285/25-20 kumeilla.
                    Mun etuvanne on 8.5 et18 joka saisi olla hieman sisempänä. Tosin taitaa myös vannemalli vaikuttaa? Ainakin -30mm madalluksella ja ylikorkealla (245/35R20) kumilla raapi aina kiinni kaaren yläreunaan.

                    Jep, liian korkea toi 285/30, pitäisi olla 25-sarjan kumi. Seiskaan olisi sopiva, niin kuin joku tässä topikissa aikoinaan sanoin.

                    Mutta hei, voihan sitä ostaa uuden seiskan
                    Helkama S3000
                    Myydään kutosen alustaosia
                    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                    Comment

                    • coupe e46
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 228
                      • espoo

                      Originally posted by isod View Post
                      Mun etuvanne on 8.5 et18 joka saisi olla hieman sisempänä. Tosin taitaa myös vannemalli vaikuttaa? Ainakin -30mm madalluksella ja ylikorkealla (245/35R20) kumilla raapi aina kiinni kaaren yläreunaan.

                      Jep, liian korkea toi 285/30, pitäisi olla 25-sarjan kumi. Seiskaan olisi sopiva, niin kuin joku tässä topikissa aikoinaan sanoin.

                      Mutta hei, voihan sitä ostaa uuden seiskan
                      Mikä alusta (normaali/urheilualusta/muu madallus) ja rengastus (edessä 245/30-20 takana 285/30-20 ??) sulla olikaan kun raapi?
                      Last edited by coupe e46; 23-12-2008, 17:09.

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        Eihän 9" leveä vanne ole liian leveä 245/30 kumille ? Vai olisiko 8,5" parempi?
                        Last edited by Masatus; 21-01-2009, 01:22.

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä että ne 18" vois olla sopiva kompromissi itelle... Mitä meiltä olette kummat sopii paremmin harmaaseen perus e60:seen, m135 vai m184 vanteet? Hinnan eroa ei juuri ole ja molemmat alkuperäisiä settejä... Olisko kellään kuvia moisesta laitteista noilla vanteilla? bemarin sivuilla tais joku härdelli olla millä pystyi testailemaan väri/vanne/m-paketti yhdistelmiä?
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            Originally posted by joko View Post
                            Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä että ne 18" vois olla sopiva kompromissi itelle... Mitä meiltä olette kummat sopii paremmin harmaaseen perus e60:seen, m135 vai m184 vanteet? Hinnan eroa ei juuri ole ja molemmat alkuperäisiä settejä... Olisko kellään kuvia moisesta laitteista noilla vanteilla? bemarin sivuilla tais joku härdelli olla millä pystyi testailemaan väri/vanne/m-paketti yhdistelmiä?
                            Osta multa alkuperäiset erittäin hyväkuntoiset OEM 124-malliset 18" vanteet.

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Osta multa alkuperäiset erittäin hyväkuntoiset OEM 124-malliset 18" vanteet.
                              Moi!
                              Kerran lähetin noista priva viestiäkin jo, kun ei ole vaihdossa antaa mitään vanteita niin kysyin suoraa myyntiä mutta et ainakaan silloin vastannut mitään... Eli nyt siis yksi vaihtoehto lisää=) Laita nyt vaikka hinta privalla, ilmeisesti renkaineen?
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Masatus
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 867
                                • Haukipudas

                                Originally posted by Masatus View Post
                                Eihän 9" leveä vanne ole liian leveä 245/30 kumille ? Vai olisiko 8,5" parempi?
                                Niin onko tuolla leveyserolla mitään merkitystä sen suhteen että miten ratas mahtuu pyörimään...rengashan se on joka hankaa eikä vanne jos se jonnekkin hankaa. Millainen ero noissa on lipassa jos toinen on 9" ja toinen 8,5" onko siinäkään olla kuin 6mm ero?.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎