Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    En osaa sanoa, mutta ainakin edessä 8,5" vanne et 13 ja rengas 245/30 niinon siinä ja siinä että ottaako kaareen kun pyörä linkussa ajaa monttuun.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      Originally posted by joko View Post
      En osaa sanoa, mutta ainakin edessä 8,5" vanne et 13 ja rengas 245/30 niinon siinä ja siinä että ottaako kaareen kun pyörä linkussa ajaa monttuun.
      Mulle tulossa vanteet 8.5x20 et15 ja gummi 245/30 20"+madallusta orggis alustasta n.50mm. Tuleekohan ongelmia?
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by tuomkiti81 View Post
        Mulle tulossa vanteet 8.5x20 et15 ja gummi 245/30 20"+madallusta orggis alustasta n.50mm. Tuleekohan ongelmia?

        ei tule ongelmia. muutenkin on ihan normaalia jos isolla madalluksella alkaa pohjaan joustossa ottamaan kiinni kaareen, jos on pyörät linkussa.

        muutenkin tuo aikaisemmin mainittu setti ET13 245 kumilla tulee ulommas mitä ET20 255 kumilla ja nuo kaareen raapimiset on ihan madalluksesta ja pohjaanlyöntikumeista kiinni. jos siellä on iskarin välissä tarpeeksi kumia, niin ei se pääse joustamaan tiettyä määrää syvempään.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5202
          • Stadi

          Originally posted by jokes911 View Post
          No niin, selvis siis jo näin ajoissa ennen kesää mitä kiekkoa alle laitetaan. Eli E61:n alle olis tulossa 255/35/20 ja 285/30/20.
          Kertokaas te joilla oikeesti on tuossa farkussa parikymppiset pyörineet että onko hinkannut jonnekin kiinni ja pitääkö levittää kaaria? Vanteista tietenkin riippuu mutta kokemukset kiinnostaa. Vanteiksi tulee M6 replicat ja siis 20 tuumasina.
          Originally posted by bemanderi View Post
          Menee liian korkeaprofiiliseksi. Lähempänä oikeaa olisi 20" vanteella 235/30+285/25 tai 245/30+295/25
          Komppaan tätä. Yhden kesän ajoin 245/35 ja 285/30 ja raapi kiinni. Nyt alla 245/30 ja 285/25, eikä raavi. Tosin olikos sulla jotain madallusta?
          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by isod View Post
            Komppaan tätä. Yhden kesän ajoin 245/35 ja 285/30 ja raapi kiinni. Nyt alla 245/30 ja 285/25, eikä raavi. Tosin olikos sulla jotain madallusta?

            tuo setti on saman korkuinen mitä 21" 255/30 ja 295/25 jota käytetään myös E6x alla... ihan vanteiden ET luvuista ja madalluksesta kiinni tuo sopiminen. sopivilla ET luvuilla menee kyllä isommallakin madalluksella.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jokes911
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 875
              • Espoo

              Originally posted by isod View Post
              Komppaan tätä. Yhden kesän ajoin 245/35 ja 285/30 ja raapi kiinni. Nyt alla 245/30 ja 285/25, eikä raavi. Tosin olikos sulla jotain madallusta?
              Msport alusta kyseessä mutta näyttää että tuo omani on aika lintta kun koko talven olin hangessa kiinni. Mistä nuo raapi sinulla ja millä ET:llä?
              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
              2022 X3 Charged Edition Msport
              1999 Honda CBR 900 SC33
              2009 Husqvarna SMR 510
              2017 KTM EXCF 350

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Itsellä on konin sport alusta, nimellismadallus 30mm. Etäisyys navasta kaareen edessä 330mm ja takana 350mm. Pohjaanlyöntikumeista otin karvan vajaan 30mm pois. Normaaliajossa ei ongelmia, mutta niinkuin tuossa ennemmin tulikin jo selväksi niin ääriasennoissa mennään siinä rajoilla kyllä jo. Takana on tuolla madalluksella tilaa vielä vaikka kuinka, sinne onkin suunnitteilla pienet spacerit ainakin näin alkuun.

                On muuten kyllä todella mahtava ajaa nuolla 20" renkailla, en olis ikinä uskonut miten tunteettomaksi urille tuon saa nuolla renkailla. Ero on todella suuri alkuperäisiin runflatteihin joidenka avulla auto löysi jokaisen uran mitä tiessä oli.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by joko View Post
                  On muuten kyllä todella mahtava ajaa nuolla 20" renkailla, en olis ikinä uskonut miten tunteettomaksi urille tuon saa nuolla renkailla. Ero on todella suuri alkuperäisiin runflatteihin joidenka avulla auto löysi jokaisen uran mitä tiessä oli.
                  Mikä rengas?

                  Comment

                  • rami
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 707
                    • Raahe

                    Kuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...
                    bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by rami View Post
                      Kuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...

                      Mulla on 19" vanne 10" leveenä edessä ja ei kyllä ota mihkään kiinnes vaikka kuinka kanttaa ja ajelee mutkissa töyssyihinkin. Iskariin on noin 1-2mm. Kumi 235 tai 245, en muista just nyt.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by rami View Post
                        Kuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...

                        se sun madallus vaan oli liikaa suomen teille mittaa sinne sopivat pohjaanlyöntikumit jostain kovemmasta tavarasta, ettei pääse joustamaan lokariin asti.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • rami
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 707
                          • Raahe

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          se sun madallus vaan oli liikaa suomen teille mittaa sinne sopivat pohjaanlyöntikumit jostain kovemmasta tavarasta, ettei pääse joustamaan lokariin asti.
                          Nyt on keulaa nostettu 15mm ja korkeus parani. nuo pohjaanlyönti kumit jos nylonista tekis sopivat.
                          bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3107

                            Originally posted by rami View Post
                            Nyt on keulaa nostettu 15mm ja korkeus parani. nuo pohjaanlyönti kumit jos nylonista tekis sopivat.
                            Älä nyt sentään nylonista niitä tee. ei anna yhtään periksi. Alipreetti tai joku sen suuntainen nimeltään on muovi, jossa löytyy eri kovuuksia, siitä sitten valkkaamaan sopiva. on kohtuu helppoa sorvatakkin. Itse olen teettänyt ko. aineesta joskus aikoinaan (n. 20 vuotta sitten) mm. e30n takakelkan puslia. aikana jolloin ei ollut markkinoilla uretaanipuslia. Kyllä nykyään on sitten helppoa
                            Kulkineet/projektit:

                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • Basillicus
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 153
                              • Turku

                              Heitin uudet kesäkumit alle, ja vaikka ne oli tasapainotettu rengasliikkeessä oli tärinä sellaista, että tuli ajettua motarilta suoraan lähimmän rengasliikkeen pihaan. Noh, ne tasapainotettiin uudestaan ja nyt ainakaan ohjaus ei tunnu täristävän missään nopeudessa. Sen sijaan pientä tärinää tuntuu vieläkin ainakin moottoritienopeuksilla päällysteen laadusta yms. riippumatta siinä missä vanhoilla 16-tuumaisilla auto kulki tasaisesti oli nopeutta miten paljon tahansa.

                              En nyt sitten tiedä pitäisikö takapyörät viedä tasapainotettavaksi vielä kolmannen kerran, jotenkin vaan tuntuu ettei se nyt tuosta voi olla enää kiinni. Onko ideoita voiko tuossa olla jotain muuta vialla? Alla on siis uudet 18-tuumaiset vanteet (M5 replicat) ja niissä uudet renkaat (Goodyearin 245/40 Eagle F1 GS-D3). Pultit on uudet ja kiristetty vielä kertaalleen vaihdon jälkeen. Paineita koitin myös muutella, ensin pistin täyden kuorman mukaan taakse muistaakseni 2.9 tai jotain sinnepäin, mutta kokeilin pudottaa tuon tuonne 2.6 paikkeille kun yksin tällä kuitenkin ajelen. Ei vaikutusta millään.
                              BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                              ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by Basillicus View Post
                                Heitin uudet kesäkumit alle, ja vaikka ne oli tasapainotettu rengasliikkeessä oli tärinä sellaista, että tuli ajettua motarilta suoraan lähimmän rengasliikkeen pihaan. Noh, ne tasapainotettiin uudestaan ja nyt ainakaan ohjaus ei tunnu täristävän missään nopeudessa. Sen sijaan pientä tärinää tuntuu vieläkin ainakin moottoritienopeuksilla päällysteen laadusta yms. riippumatta siinä missä vanhoilla 16-tuumaisilla auto kulki tasaisesti oli nopeutta miten paljon tahansa.

                                En nyt sitten tiedä pitäisikö takapyörät viedä tasapainotettavaksi vielä kolmannen kerran, jotenkin vaan tuntuu ettei se nyt tuosta voi olla enää kiinni. Onko ideoita voiko tuossa olla jotain muuta vialla? Alla on siis uudet 18-tuumaiset vanteet (M5 replicat) ja niissä uudet renkaat (Goodyearin 245/40 Eagle F1 GS-D3). Pultit on uudet ja kiristetty vielä kertaalleen vaihdon jälkeen. Paineita koitin myös muutella, ensin pistin täyden kuorman mukaan taakse muistaakseni 2.9 tai jotain sinnepäin, mutta kokeilin pudottaa tuon tuonne 2.6 paikkeille kun yksin tällä kuitenkin ajelen. Ei vaikutusta millään.


                                väärä keskireikä ja adapterit puuttuu?
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎