En osaa sanoa, mutta ainakin edessä 8,5" vanne et 13 ja rengas 245/30 niinon siinä ja siinä että ottaako kaareen kun pyörä linkussa ajaa monttuun.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by joko View PostEn osaa sanoa, mutta ainakin edessä 8,5" vanne et 13 ja rengas 245/30 niinon siinä ja siinä että ottaako kaareen kun pyörä linkussa ajaa monttuun.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostMulle tulossa vanteet 8.5x20 et15 ja gummi 245/30 20"+madallusta orggis alustasta n.50mm. Tuleekohan ongelmia?
ei tule ongelmia. muutenkin on ihan normaalia jos isolla madalluksella alkaa pohjaan joustossa ottamaan kiinni kaareen, jos on pyörät linkussa.
muutenkin tuo aikaisemmin mainittu setti ET13 245 kumilla tulee ulommas mitä ET20 255 kumilla ja nuo kaareen raapimiset on ihan madalluksesta ja pohjaanlyöntikumeista kiinni. jos siellä on iskarin välissä tarpeeksi kumia, niin ei se pääse joustamaan tiettyä määrää syvempään.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostNo niin, selvis siis jo näin ajoissa ennen kesää mitä kiekkoa alle laitetaan. Eli E61:n alle olis tulossa 255/35/20 ja 285/30/20.
Kertokaas te joilla oikeesti on tuossa farkussa parikymppiset pyörineet että onko hinkannut jonnekin kiinni ja pitääkö levittää kaaria? Vanteista tietenkin riippuu mutta kokemukset kiinnostaa. Vanteiksi tulee M6 replicat ja siis 20 tuumasina.Originally posted by bemanderi View PostMenee liian korkeaprofiiliseksi. Lähempänä oikeaa olisi 20" vanteella 235/30+285/25 tai 245/30+295/25Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by isod View PostKomppaan tätä. Yhden kesän ajoin 245/35 ja 285/30 ja raapi kiinni. Nyt alla 245/30 ja 285/25, eikä raavi. Tosin olikos sulla jotain madallusta?
tuo setti on saman korkuinen mitä 21" 255/30 ja 295/25 jota käytetään myös E6x alla... ihan vanteiden ET luvuista ja madalluksesta kiinni tuo sopiminen. sopivilla ET luvuilla menee kyllä isommallakin madalluksella.
Comment
-
-
Originally posted by isod View PostKomppaan tätä. Yhden kesän ajoin 245/35 ja 285/30 ja raapi kiinni. Nyt alla 245/30 ja 285/25, eikä raavi. Tosin olikos sulla jotain madallusta?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Itsellä on konin sport alusta, nimellismadallus 30mm. Etäisyys navasta kaareen edessä 330mm ja takana 350mm. Pohjaanlyöntikumeista otin karvan vajaan 30mm pois. Normaaliajossa ei ongelmia, mutta niinkuin tuossa ennemmin tulikin jo selväksi niin ääriasennoissa mennään siinä rajoilla kyllä jo. Takana on tuolla madalluksella tilaa vielä vaikka kuinka, sinne onkin suunnitteilla pienet spacerit ainakin näin alkuun.
On muuten kyllä todella mahtava ajaa nuolla 20" renkailla, en olis ikinä uskonut miten tunteettomaksi urille tuon saa nuolla renkailla. Ero on todella suuri alkuperäisiin runflatteihin joidenka avulla auto löysi jokaisen uran mitä tiessä oli.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOn muuten kyllä todella mahtava ajaa nuolla 20" renkailla, en olis ikinä uskonut miten tunteettomaksi urille tuon saa nuolla renkailla. Ero on todella suuri alkuperäisiin runflatteihin joidenka avulla auto löysi jokaisen uran mitä tiessä oli.
Comment
-
-
Kuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
Comment
-
-
Originally posted by rami View PostKuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...
Mulla on 19" vanne 10" leveenä edessä ja ei kyllä ota mihkään kiinnes vaikka kuinka kanttaa ja ajelee mutkissa töyssyihinkin. Iskariin on noin 1-2mm. Kumi 235 tai 245, en muista just nyt.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by rami View PostKuinkas sitten kun pyörät ovat linkussa ja töyssyyn ajaa... loksut rupelilla??omaa autoa en uskalla kyllä enää kantata mihkään. PAHALTA näyttää että vahinko tapahtuisi..liian leveät vanteet taitaa olla nuo 9.5" ? et:tä ei voi muutella(vanteen sorvauksella).Menee jo tosi liki iskarin tolppaa. Siksi myisin tai vaihtasin nuo -50mm/40 sarjan jouset hiukan korkeampiin. Harmi.. Tai jos vaihtasi suojat m5:sta...
se sun madallus vaan oli liikaa suomen teillemittaa sinne sopivat pohjaanlyöntikumit jostain kovemmasta tavarasta, ettei pääse joustamaan lokariin asti.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postse sun madallus vaan oli liikaa suomen teillemittaa sinne sopivat pohjaanlyöntikumit jostain kovemmasta tavarasta, ettei pääse joustamaan lokariin asti.
bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
Comment
-
-
Originally posted by rami View PostNyt on keulaa nostettu 15mm ja korkeus parani. nuo pohjaanlyönti kumit jos nylonista tekis sopivat.Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Heitin uudet kesäkumit alle, ja vaikka ne oli tasapainotettu rengasliikkeessä oli tärinä sellaista, että tuli ajettua motarilta suoraan lähimmän rengasliikkeen pihaan. Noh, ne tasapainotettiin uudestaan ja nyt ainakaan ohjaus ei tunnu täristävän missään nopeudessa. Sen sijaan pientä tärinää tuntuu vieläkin ainakin moottoritienopeuksilla päällysteen laadusta yms. riippumatta siinä missä vanhoilla 16-tuumaisilla auto kulki tasaisesti oli nopeutta miten paljon tahansa.
En nyt sitten tiedä pitäisikö takapyörät viedä tasapainotettavaksi vielä kolmannen kerran, jotenkin vaan tuntuu ettei se nyt tuosta voi olla enää kiinni. Onko ideoita voiko tuossa olla jotain muuta vialla? Alla on siis uudet 18-tuumaiset vanteet (M5 replicat) ja niissä uudet renkaat (Goodyearin 245/40 Eagle F1 GS-D3). Pultit on uudet ja kiristetty vielä kertaalleen vaihdon jälkeen. Paineita koitin myös muutella, ensin pistin täyden kuorman mukaan taakse muistaakseni 2.9 tai jotain sinnepäin, mutta kokeilin pudottaa tuon tuonne 2.6 paikkeille kun yksin tällä kuitenkin ajelen. Ei vaikutusta millään.BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment
-
-
Originally posted by Basillicus View PostHeitin uudet kesäkumit alle, ja vaikka ne oli tasapainotettu rengasliikkeessä oli tärinä sellaista, että tuli ajettua motarilta suoraan lähimmän rengasliikkeen pihaan. Noh, ne tasapainotettiin uudestaan ja nyt ainakaan ohjaus ei tunnu täristävän missään nopeudessa. Sen sijaan pientä tärinää tuntuu vieläkin ainakin moottoritienopeuksilla päällysteen laadusta yms. riippumatta siinä missä vanhoilla 16-tuumaisilla auto kulki tasaisesti oli nopeutta miten paljon tahansa.
En nyt sitten tiedä pitäisikö takapyörät viedä tasapainotettavaksi vielä kolmannen kerran, jotenkin vaan tuntuu ettei se nyt tuosta voi olla enää kiinni. Onko ideoita voiko tuossa olla jotain muuta vialla? Alla on siis uudet 18-tuumaiset vanteet (M5 replicat) ja niissä uudet renkaat (Goodyearin 245/40 Eagle F1 GS-D3). Pultit on uudet ja kiristetty vielä kertaalleen vaihdon jälkeen. Paineita koitin myös muutella, ensin pistin täyden kuorman mukaan taakse muistaakseni 2.9 tai jotain sinnepäin, mutta kokeilin pudottaa tuon tuonne 2.6 paikkeille kun yksin tällä kuitenkin ajelen. Ei vaikutusta millään.
väärä keskireikä ja adapterit puuttuu?
Comment
-
Comment