Vielä näistä vierintäkehistä..
Tuli e61:een laitettua talveksi 235/45/17 Nokian HKPL5 + M6 Replica 8" vanteille.
Autossa oli vaihdon aikaan ahdin pimeänä, ahtimen kyjlessä kiinni olevan, rikkoutuneen ahtopaineensäätimen / siipien asennonsäätölaitteen takia. Nyt sitten tuli tuo ahtopuolikuntoon ja kaikki toimii niinkuin pitää ja kiihtyvyys on todella ärhäkkä.. paitsi että 115 km/h kohdalla loppuu meneminen, kierrokset jää 4000 vaikka on lappu lattiassa, ilmeisesti laatikko ei tajua vaihtaa tässä kohtaa vaihdetta isommalle? Mielenkiintoinen nopeuden rajoitin löyty tosiaan. Tämä nyt oli niin mystinen homma, että alettiin miettimään, että aiheuttaako normaalia pienemmät renkaat todella näin isoja ongelmia?
Uusissa renkaissa on nyt
1 cm pienempi halkaisija
3,1 cm lyhempi vierintäkehä
Pitäisi nyt sitten alkaa kehittämään noille vanteille uusia nastakumeja sikäli ongelma nyt todella johtuu tuosta?
Tuli e61:een laitettua talveksi 235/45/17 Nokian HKPL5 + M6 Replica 8" vanteille.
Autossa oli vaihdon aikaan ahdin pimeänä, ahtimen kyjlessä kiinni olevan, rikkoutuneen ahtopaineensäätimen / siipien asennonsäätölaitteen takia. Nyt sitten tuli tuo ahtopuolikuntoon ja kaikki toimii niinkuin pitää ja kiihtyvyys on todella ärhäkkä.. paitsi että 115 km/h kohdalla loppuu meneminen, kierrokset jää 4000 vaikka on lappu lattiassa, ilmeisesti laatikko ei tajua vaihtaa tässä kohtaa vaihdetta isommalle? Mielenkiintoinen nopeuden rajoitin löyty tosiaan. Tämä nyt oli niin mystinen homma, että alettiin miettimään, että aiheuttaako normaalia pienemmät renkaat todella näin isoja ongelmia?
Uusissa renkaissa on nyt
1 cm pienempi halkaisija
3,1 cm lyhempi vierintäkehä
Pitäisi nyt sitten alkaa kehittämään noille vanteille uusia nastakumeja sikäli ongelma nyt todella johtuu tuosta?
Comment