Originally posted by tjvirta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostVanhemmissa Bemareissa ei mene lukkoon ennenkuin on lämmennyt. Ilmeisesti jotain tekoa saasteiden vähennyksen kanssa, kierroksia enempi niin katit lämpiää. Samoin vanhemmissa ei vaihda isompaa kylmänä alle tietyn kierrosluvun.
Tällähän pyritään säästämään laatikkoa ns."vedätykseltä" ja nopeuttaa koneen+laatikon lämpiämistä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSuurin pykälä kyllä pitäisi kylmänäkin mennä päälle, mutta laatikon lukitus ei.
Tällähän pyritään säästämään laatikkoa ns."vedätykseltä" ja nopeuttaa koneen+laatikon lämpiämistä.
Comment
-
-
Originally posted by MRH View PostJep samaa vikaa esiintyy täälläkin, kierrokset hummaa edes takaisin siinä 1700 rpm kohdalla pintakaasulla. Eräs asentaja epäili, että hiukkassuodattimen aiheuttamalla vastapaineelle olisi jotain tekemistä "ominaisuuden" kanssa, asiantuntijat kertokoot kantansa.
Ulkomaan foorumeilla törmäsin tälläiseen kikkaan automaagin kanssa:
1. virrat päälle
2. kaasupedaali pohjaan n 30 sek ajaksi
3. Automaatin muisti nollautuu?
Tiedä onko tuosta mitään hyötyä, tässä linkki:
http://forums.e60.net/index.php?show...40018&hl=reset
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSiis meneehän se, mutta ekan kerran kolmonen menee vasta 3500rpm. Sen jälkeen normaalisti. (e34 zf5hp18)Last edited by Tomi T; 15-01-2009, 16:06.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostKuulostaa siltä että on jotain häikkää.. Ei se mitenkään voi olla suunniteltu NOIN korkealle kiertämään kevyellä kaasulla.
Last edited by Bmw Master; 16-01-2009, 06:35.
Comment
-
-
Kirjoittelin muinoin heijjaavasta jenkamittarista ja turbaanin vaihdosta.
Muutamia ajatuksia (ja vastauksia kirjottaneille):
Kierrokset vaelteli silloin, kun loota oli lähes vaihtamassa alaspäin. Sen kuuli, näki ja tunsi. Ja se vitutti.
Automaatti tosiaan kierrättää luvattoman ylös, tätä parjasivat myös TM:n (tms) toimittajat -02/-03, kun ekaa testiä tekivät.
Mulla vaihdot on AINA pehmeitä riippumatta nilkan asennosta.
Turbiini luistaa liikaa. Pienimmillä ja kutosella lukitsee helposti, muutoin vasta korkeammilla kierroksilla(sääli!), hieman vaihtelee. Nykyinen vaihteisto on TÄYSIN eri maata, ei luista. Tavallaan manuaali ilman kytkintä.
Käytän TODELLA paljon Steppiä, täten vältän turhat alas vaihdot ja kierrättämisen. Vaihtokohdat ei paljoa eroa A-asennosta, paitsi --> 6.
Ikävin tilanne oli, kun neljän hengen kuormalla kiihdytin rampin tiukasta kurvista maantielle ja laatikko vaihtoi kesken kiihdytyksen kakkoselta ykköselle, kierrokset nousi miljoonaan ja tietysti voima ja kiihtyvyys loppui siihen paikkaan...
En usko, että mittarin heilunta riippuu vauhdista, vaan vauhdista suhteessa päällä olevaan vaihteeseen ja täten mulla ainakin vaihtamistilanteesta, loota ei siis tiennyt kumpaa vaihdetta olisi kuulunut käyttää.
Ylämäessä ei kierrosten pitäisi nousta, koska maantiellä turbiinin pitäisi olla lukossa. Eikä myöskään alamäessä juurikaan laskea. Luistavalla turbiinilla asia onkin aivan toinen, kierrokset nousee paljon ja samalla nopeus laskee. Tai sitten täytyy jalkaa survoa todella syvälle.
Vaihtamistapahtuma kestää melko kauan, liian kauan...etenkin kylmänä.
Kierrokset pysyy ylhäällä, mutta mitään ei tapahdu, pyörii niinku tyhjää.
Odottelen hektisenä, milloin tilin saldo esittää sellaisia lukemia, jolloin voin käydä hakemassa E92 uudella autolaatikolla... :think
Tai Audi A5 mit doppelkupplungsgetriebe.Last edited by ++500Nm; 23-05-2009, 23:13.Blow My Whistle
Comment
-
-
Jahas, ongelmia vissiin..
Laatikko on tässä parina päivänä nykinyt kun olen ajellut rauhassa ylämäkeen tuossa oulun joutsensillalla. Noin 60 nopeudessa on kierrokset pomppineet n. 200-300 ylös alas ja auto on nykinyt kunnes kuorma on kasvanut ja vaihde jää päälle. Eli arpoi vaihdetta.
Tänään taas tasamaalla vakkari päällä n.60-65 vauhdissa kiihdytteli ja jarrutteli koko ajan, tunsi perseessä ja näkyi kierros ja kulutusmittarissa. Samoin piti kiekkoja n.2000 koko ajan, mikä on korkealla. Moottori oli jo lämmin tässä vaiheessa. Ei suostunut vaihtamaan vaikka otin vakkarin pois, normaalistihan se vaihtaa tässä moottorijarrutustilanteessa isommalle jolloin kierrokset tippuisivat. Piti manuaalisesti tiputtaa..
Mikähän tuossa nyt alkaa piiputtaa?
Edittiä : tässä vähän näitä entisiä.. liittynee tai sitten ei. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=162274Last edited by Ceeray; 22-05-2009, 21:09.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Koetapa kiinnittää huomio moottorin toimintaan nykimistilanteessa, on tässä vähän selvitelty noita E60 nykimisiä ja DPF:n polttoprosessi aiheuttaa niitä ihan vakioautoonkin välillä niin että paikallinen merkkiliike vaihtoi koko laatikon luullessaan sitä vialliseksi.. Tämä polton nykiminen alkoi vuoden 2008 alun ohjelmointipäivityksessä merkkihuollossa eikä ole poistunut sittemmin vaikka ohjelmia on tullut uusiakin.---
Comment
-
-
Ei ole polton aikana, käytännössä läksin duunin pihasta kylmällä autolla äsken ja huomioin seuraavaa:
-60km/h vakkarilla kierroslukumittari pomppi jopa 400rpm.
-70 vähän vähemmän
-80 vielä vähän
-90 hyvin vähän
-100 ei ollenkaan.
Tunnistan kyllä DPF polton äänen, ei voi erehtyä.
Ensin on kierrokset tasaiset ja sitten kiekat lähtevät laskemaan , jonka jälkeen ne ponkaisevat ylös, aivan kuin lukko olisi menossa päälle mutta sitten ei kuitenkaan mene. Tekee menosta soutavaa. Tuossa 1500 rpm paikkeilla on pahin kohta, siitä laskee n.1350 asti ja ponkaisee.
Samoin tuntuu peffassa / näkyy kulutusmittarissa että välillä nopeus hidastuu ja sitten kiihdyttää vähän.
Sit ylämäkeen mennessä teki pari kertaa sillai kaupungissa että nyki ihan kunnolla nytkyttäen, kierrokset pomppi miten sattuu , ei vissiin osannu päättää pykälää. Oli pintakaasu päällä.
Tuossa on vielä tuota pientä tutinaa kuten laitoin linkin tuossa aiemmin, jos saadaan suljettua tuo värinänvaimennin pois niin sitten lähtee autoa kyllä pajalle.
Selailin enkkupalstoja ja samaan vikaan korjaus oli mechatronic unit vaihtoon, eli laatikon sisukset. Sillä oli saatu vihonviimein pois. Tein muuten jo laatikon arvojen nollauksen tuossa kanssa vähän aikaa sitten kun alkoi olla kaikki vaihdot hirveän nykiviä, tuntui että ensin kiihdytti aina ennen vaihtoa kuminauhamaisesti ja sitten rykäisi pykälän päälle. Parani ehkä vähän sekä ei niin herkästi pykällä pienempää silmään kiihdyttäessä, ei pystynyt enää kaasua painamaan ilman että pykälä napsahti pienemmälle.Last edited by Ceeray; 23-05-2009, 21:39.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEi ole polton aikana, käytännössä läksin duunin pihasta kylmällä autolla äsken ja huomioin seuraavaa:
-60km/h vakkarilla kierroslukumittari pomppi jopa 400rpm.
-70 vähän vähemmän
-80 vielä vähän
-90 hyvin vähän
-100 ei ollenkaan.
Tunnistan kyllä DPF polton äänen, ei voi erehtyä.
Ensin on kierrokset tasaiset ja sitten kiekat lähtevät laskemaan , jonka jälkeen ne ponkaisevat ylös, aivan kuin lukko olisi menossa päälle mutta sitten ei kuitenkaan mene. Tekee menosta soutavaa. Tuossa 1500 rpm paikkeilla on pahin kohta, siitä laskee n.1350 asti ja ponkaisee.
Samoin tuntuu peffassa / näkyy kulutusmittarissa että välillä nopeus hidastuu ja sitten kiihdyttää vähän.
Sit ylämäkeen mennessä teki pari kertaa sillai kaupungissa että nyki ihan kunnolla nytkyttäen, kierrokset pomppi miten sattuu , ei vissiin osannu päättää pykälää. Oli pintakaasu päällä.
Tuossa on vielä tuota pientä tutinaa kuten laitoin linkin tuossa aiemmin, jos saadaan suljettua tuo värinänvaimennin pois niin sitten lähtee autoa kyllä pajalle.
Selailin enkkupalstoja ja samaan vikaan korjaus oli mechatronic unit vaihtoon, eli laatikon sisukset. Sillä oli saatu vihonviimein pois. Tein muuten jo laatikon arvojen nollauksen tuossa kanssa vähän aikaa sitten kun alkoi olla kaikki vaihdot hirveän nykiviä, tuntui että ensin kiihdytti aina ennen vaihtoa kuminauhamaisesti ja sitten rykäisi pykälän päälle. Parani ehkä vähän sekä ei niin herkästi pykällä pienempää silmään kiihdyttäessä, ei pystynyt enää kaasua painamaan ilman että pykälä napsahti pienemmälle.
Kuulostaa äärinmäisen tutulta. Itsellä sama homma juurikin tuossa 1500 kierroksen kohdilla ja kun ajaa pintakaasullaAlkaa kans yhtäkkiä kierrokset hakemaan ja ns nylkyttämään autoa, ei auta muukuin polkaisu kaasuun tai sitten ajella isommilla kierroksilla. Muuten vaihtaa normaalisti ja kulkeee normaalisti, mutta tuo 1500 kiekkaa ja pieni nopeus tuntuu olevan myrkkyä.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Oletteko muuten huomanneet sään vaikutusta tähän nykimiseen.. ?
Itse olen tietysti tässä lähipäivinä kytännyt enemmän mutta tuntuu pikaisesti siltä että kostea/märkä keli aiheuttaa enemmän tätä ongelmaa. Tänään kuivalla kelillä ei ollut oikeastaan havaittavissa.
Mitenkäs paljon siellä laatikossa onkaan sähköliitäntöjä, voisi olla aiheellista puhdistaa..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostOletteko muuten huomanneet sään vaikutusta tähän nykimiseen.. ?
Itse olen tietysti tässä lähipäivinä kytännyt enemmän mutta tuntuu pikaisesti siltä että kostea/märkä keli aiheuttaa enemmän tätä ongelmaa. Tänään kuivalla kelillä ei ollut oikeastaan havaittavissa.
Mitenkäs paljon siellä laatikossa onkaan sähköliitäntöjä, voisi olla aiheellista puhdistaa..
Pakkasella ja lämpimällä kelillä en ole sitä huomannut.
Tosin ei ainakaan itselläni auto sitä kovin usein tee.E61
Comment
-
Comment