Originally posted by bemanderi
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pikku-Taukka View Post: Ajan vakkarilla siten, että se on asetettu 110 km/h. Polkaisen hieman jarrua ja rullaan 80 km/h saakka. Painan "Reset", jolloin Buimuri hakee pienimmän mahdollisimman vaihteen ja nostaa kierrokset lähellä 4000 rpm. Sieltä sitten lähdetään kelaamaan vaihteita ja vauhtia ylös haluttuun 110 km/h:aan. Eikös tässä pitäisi olla jerkkua (vääntöä) sen verran, että jaksaisi vetää vaikkapa 2000 rpm?
Ohjelman päivitys kärjistänyt omaa tilannetta entisestään. Alamäessä ja suht tasasella toimii ku unelma, mutta jos yhtään ylämäkeä, niin on sinapit poskipäillä justiinsa!
Autoni kylläkin alkupään versio -06 ohjelmistolla päivitettynä. Ja jerkkua on lisätty n. +20% sekä tehoa että vääntöä.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostOmassani en ole nykimisoireita huomannut. ei ennen läppienpoistoa eikä sen jälkeenkään.
Laatikkoöljyt vaihdon viimeinkin kesälomalla ollessani itse läpihuuhtelu-menetelmällä reilun 1000km sitten, jolloin uusin suodattimenkin. laatikon toiminta pehmeni, ennen vaihtoa oli 2-3 välillä mersumainen potkaisu joskus.
Öljyä meni kaikkiaan n. 13litraa. eli läpihuuhteluun kului n. 4 litraa. Autona E60 530dA 02/2004 145tkm ajettuna.
Niin ja tätä nykymistä on ilmaantunut omaan autoonkin. Sellainen tunne on, että se ilmaantui jonnin aikaa sen jälkeen kun läpät poistettiin.Last edited by MarttiKK; 03-09-2009, 13:26.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostTätä moon ite ihmetelly alusta lähtien myös. Kuinka väkivaltaiseksi kuvailisit tuota kiihdytystä asteikolla 4-10?
Ohjelman päivitys kärjistänyt omaa tilannetta entisestään. Alamäessä ja suht tasasella toimii ku unelma, mutta jos yhtään ylämäkeä, niin on sinapit poskipäillä justiinsa!
Autoni kylläkin alkupään versio -06 ohjelmistolla päivitettynä. Ja jerkkua on lisätty n. +20% sekä tehoa että vääntöä.
Itsellä mitattiin aika lähelle +20% lisäystä tehossa ja väännössä Karalan käsittelyn jälkeen.1 x E61 530 DA M-Sport, 3 x Fiat 131 Racing 2000, 1 x Fiat Ritmo Abarth 130 TC
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMitkä nesteet sinne laatikkoon laitettiin?
Niin ja tätä nykymistä on ilmaantunut omaan autoonkin. Sellainen tunne on, että se ilmaantui jonnin aikaa sen jälkeen kun läpät poistettiin.
Ja tuo cruise homma on kai ominaisuus, jos tavoitevauhtiin on se yli 20km/h matkaa niin melkoinen kiire on autolla tuo nopeus saavuttaa elikkäs paripykälää pienemmälle ja kierrokset melkein tapissa sinne mennään...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Jotensakin alkaa tuntumaan siltä ettei tuo ole laatikkovika. Nykinen johtunee siitä että kone jostain syystä tekee lisätehoa nopeasti ja aiheuttaa momenttipiikin-->lukko irtoaa ja tuntuu nykimisenä.
Katsokaapa kulutusmittaria juuri ennenkuin nykiminen alkaa... se nousee n. 1.5 sekuntia ennenkuin lukko irtoaa. Eli jostain syystä kone lisää syöttöjä hetkellisesti ja sitten alkaa se renkutus.
Yritän muistaa ottaa sen throttle valven johdon pois nyt tänäiltana, nollataan vikamuisti sitten vaikka Clavurionin kanssa. Jos tuo auttaa niin vikahan on löytynyt..
Mutta jos ei niiiiiin menee mystiseksi. Sitten pitäis aukaista jonkun pakosarja ja katsoa onko se rikki sisältä. Aikamoista hakuammuntaa..Last edited by Ceeray; 03-09-2009, 18:09.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Pistetään nyt sitten tähän vaikka omat oireet:
Auto on -06 mallia oleva 530d jolla ajettu alle 90t. Koko talven ajan laatikko ei halunnut lukita turbiinia vaan luistellen mentiin. Pidempää matkaa ajaessa välillä lukitus onnistui. Pari resettiäkin tein mutta ilman vaikutusta, vaihdot tosin tulivat sulavemmiksi.
Sitten joskus heinäkuussa aivan yht'äkkiä loota alkoi lukitsemaan ja tekee sitä vieläkin. Nyt sitten odotellaan josko kylmemmät ilmat alkais vaikuttaa kun laatikon ja koneen säästömoodi menee kylmällä päälle.
Toinen kummallinen seikka joka keväällä oli usein toistettavissa syntyi kovan kiihdytyksen jälkeen. Jos esim rampista kiihdytti kovaa ja sitten löi vakkarin päälle niin kone alkoi nykimään jopa niin kovin että tuntui kuin joku olisi painanut jarrua. Tämäkin vaiva on nyt ollut poissa about saman ajan kuin turbiinin lukittuminen. Tosin vakkarilla jos ajaa alle 80km/h niin pientä nykimistä on havaittavissa.
Onko joku ollut suoraan ZF:ään yhteydessä näistä vioista? BMW tuntuu tehokkaasti pesevän kätensä näistä alihankinta osista (laatikko, nahkasisusta, ect).
---------
Lisäyksenä vielä tuossa edellä olevaan kysymykseen kuinka kovasti kiihdytetään cruisen resumella. Itse vastaisin että about 6 eli ripeästi mutta ei niin kovin että vaihtaisi pienemmälle.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJotensakin alkaa tuntumaan siltä ettei tuo ole laatikkovika. Nykinen johtunee siitä että kone jostain syystä tekee lisätehoa nopeasti ja aiheuttaa momenttipiikin-->lukko irtoaa ja tuntuu nykimisenä.
Katsokaapa kulutusmittaria juuri ennenkuin nykiminen alkaa... se nousee n. 1.5 sekuntia ennenkuin lukko irtoaa. Eli jostain syystä kone lisää syöttöjä hetkellisesti ja sitten alkaa se renkutus.
Yritän muistaa ottaa sen throttle valven johdon pois nyt tänäiltana, nollataan vikamuisti sitten vaikka Clavurionin kanssa. Jos tuo auttaa niin vikahan on löytynyt..
Mutta jos ei niiiiiin menee mystiseksi. Sitten pitäis aukaista jonkun pakosarja ja katsoa onko se rikki sisältä. Aikamoista hakuammuntaa..F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Omaani on pakosarja vaihdettu noin 15000km sitten...voihan se taas rikki olla mutta epäilen....siis enpä usko sitäkään. Rikkinäisellä sarjalla ei kyllä nykinyt...
Tunnistan omat ongelmat tismalleen kyllä samoiksi kuin tässä threadissa...kylmänä toimii, puolilämpimänä ehkä pahimmillaan, lämpinänä toimii sellai kohtuu ok (ettei häiritse mitenkään erityisesti). DPF:n generoinnin aikana mun mielesta toimii hyvin - tai täysin oikein jopa. Välillä toimii muutenkin hyvin.
Niin ja mulla on oire ainakin sellainen, että jos ajan ihan tasaisella esim 90km/h. Kulutusmittari jossain 5-6l/100. Turbiinin pitäisi olla lukossa. Sitten varpaalla annan ihan vähän kaasua, niin itse asiassa meno hyytyy, ja kierrokset laskee - ehkä 100rpm. Sitten hieman lisää niin "hyökkää", turbiini lukittuu noin 100-200rpm korkeammalle kuin siinä tasaisessa vauhdissa. Jos painettuani kaasua varpaalla löysään sen, palautuu alkuperäinen nopeus ilman nykäystä.
Jos painaa kaasua "normaalisti" kierrokset hyppii 2-3 kertaa edestakaisin...tämän tekee usein vakkarilla.
Olipahan tarinaa. Entäs teillä.
Ja MarttiKK, mulla alkoi MYÖS nykiminen noin 1000-2000km läppien poiston jälkeen - siinäpä sitä :think
Throttle valven lisäksi MAF voisi olla kyllä kanssa jotenkin osallisena - kuten lähes kaikki anturit voiman annostelussa. Voimia kaikille
Originally posted by Ceeray View PostJotensakin alkaa tuntumaan siltä ettei tuo ole laatikkovika. Nykinen johtunee siitä että kone jostain syystä tekee lisätehoa nopeasti ja aiheuttaa momenttipiikin-->lukko irtoaa ja tuntuu nykimisenä.
Mutta jos ei niiiiiin menee mystiseksi. Sitten pitäis aukaista jonkun pakosarja ja katsoa onko se rikki sisältä. Aikamoista hakuammuntaa..________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
Noniin , pikatestausta. Throttle valven piuha irti ja ajoon. Ei vikakoodeja, ei nykimistä vaikka kuinka yritin vartin etsiä sitä nytkytystä. Auton käytös vaihtojen yhteydessä parani , tasaantui ikäänkuin. Oliko placeboa vaiko oikeaa vaikutusta, aika näyttää.
Kokeilkaa muutkin!
Ainut miinuspuoli oli autoa sammuttaessa tulevat hyrskähdysefektit... ei sammunut sillai siististi kuten ennen..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by tjvirta View PostOmaani on pakosarja vaihdettu noin 15000km sitten...voihan se taas rikki olla mutta epäilen....siis enpä usko sitäkään. Rikkinäisellä sarjalla ei kyllä nykinyt...
Tunnistan omat ongelmat tismalleen kyllä samoiksi kuin tässä threadissa...kylmänä toimii, puolilämpimänä ehkä pahimmillaan, lämpinänä toimii sellai kohtuu ok (ettei häiritse mitenkään erityisesti). DPF:n generoinnin aikana mun mielesta toimii hyvin - tai täysin oikein jopa. Välillä toimii muutenkin hyvin.
Niin ja mulla on oire ainakin sellainen, että jos ajan ihan tasaisella esim 90km/h. Kulutusmittari jossain 5-6l/100. Turbiinin pitäisi olla lukossa. Sitten varpaalla annan ihan vähän kaasua, niin itse asiassa meno hyytyy, ja kierrokset laskee - ehkä 100rpm. Sitten hieman lisää niin "hyökkää", turbiini lukittuu noin 100-200rpm korkeammalle kuin siinä tasaisessa vauhdissa. Jos painettuani kaasua varpaalla löysään sen, palautuu alkuperäinen nopeus ilman nykäystä.
Jos painaa kaasua "normaalisti" kierrokset hyppii 2-3 kertaa edestakaisin...tämän tekee usein vakkarilla.
Olipahan tarinaa. Entäs teillä.
Ja MarttiKK, mulla alkoi MYÖS nykiminen noin 1000-2000km läppien poiston jälkeen - siinäpä sitä :think
Throttle valven lisäksi MAF voisi olla kyllä kanssa jotenkin osallisena - kuten lähes kaikki anturit voiman annostelussa. Voimia kaikille
Itse en kyllä usko rikkinäiseen laatikkoon enkä läppiinkään. Tuo throttle valve kuulostaa mielestäni ehdottomasti potentiaalisimmalta vikakohteelta. Lieneekö se kuinkakin kallis mokkula?- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostMutta jos ei niiiiiin menee mystiseksi. Sitten pitäis aukaista jonkun pakosarja ja katsoa onko se rikki sisältä. Aikamoista hakuammuntaa..
Tämä ongelmahan taitaa olla jokaisessa e60:ssä mitä minä tiedän, eikä BMW:llä itsellään ole hajuakaan mistä se johtuu.
Laatikko se tuskin on, koska niissäkin tapauksissa missä näitä laatikoita ja turbiineja on ko.ongelman vuoksi vaihdettu, ei itse ongelma ole poistunut.
Itsellä on parasta aikaa tutkinnan alla kaasupoljin, mutta pitäisi vielä löytää poljin jostain varmasti nykimättömästä purkuyksilöstä?
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMissä tuo throttle valve sijaitsee? Eli onko vaikeassa paikassa jos koittais hetkeksi nypät siitä piuhan irit? Miten kallis osa uutena, eli olisko kokeilemisen arvoinen juttu?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMitkä nesteet sinne laatikkoon laitettiin?
Niin ja tätä nykymistä on ilmaantunut omaan autoonkin. Sellainen tunne on, että se ilmaantui jonnin aikaa sen jälkeen kun läpät poistettiin.
Läpät poistin n. 100tkm kohdalla, nyt kilsoja taulussa n. 148tkm. Eli ei mun mielestä ole läppien poistolla vaikutusta asiaan.
Onkohan ihan hakuammuntaa, jos koettasitte tsekkauttaa kulkusuunta-anturin (anglesensor)? Tuolla on mun mielestä vaikutusta moottorin ohjaukseenkin, koska liittyy ajovakauden hallintajärjestelmään.Last edited by poke; 04-09-2009, 06:10.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment