memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by joko View Post
    Vaikuttais juuri siltä että joku venttiili siellä takkuaa, koska ongelma on ainoastaan silloin kun laatikko on kylmä. Mitenkähän paljon laatikkoa joutuu purkamaan että tuon saa venttiilipöydän saa näkyville?
    Eihän se tarvitse muuta kuin laatikosta öljypohja irti ja pudottaa koneisto syliin.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Voishan tuon jossain vaiheessa tutkia ja puhdistella, tuskin huonompaan suuntaan muuttuu. Nimittäin uudelleen ohjelmoinnin ja öljyjen vaihdon jälkeen tuo ongelma hieman lieventyi. Vanhat öljyt oli kuitenkin kuulemma ihan ok näköiset?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • bemanderi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 191
        • Capital West

        Originally posted by Hemi View Post
        Siltikin hieman epäilyttää että tässä olisi taustalla jotain muuta, koska koko laatikon vaihto ei huhujen mukaan ole poistanut ko.ongelmaa kuin ehkä hetkeksi?
        Samaa mieltä, en oikein jaksa uskoa että vika on laatikossa vaan ihan jossain muualla joka sitten sekoittaa jollain tavalla laatikon toimintaa. Itsellä on välillä pientä ongelmaa tämän kanssa (siis 535d) ja sitä on nyt tullut ihmeteltyä 25tkm. Suurimman osan ajasta menee siis ihan nätisti ja pahimmillaankin todella lievä nykiminen. Lämmöillä ei tunnu olevan vaikutusta ongelmaan

        Ja tätä vikaa tuntuu olevan jokaisessa 530d/535d:ssä jota olen ajanut, osassa pahempana - osassa lievempänä.

        Autosta löytyi yksi vikakoodi joka voisi tähän liittyä, eli Throttle valve. Jos kaivaa tarkemmin mitä tuo venttiili tekee, ei ihan mahdottomuus olisi että sillä jotain tekemistä asian kanssa voisi olla. Jos vessa luulee että mennään ylämäkeen vaikka ollaankin tasaisella..
        BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
        Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

        .. plus sitten kaikkea muuta romua.

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          Tänään tutkiskelin itse ton kapistuksen toimintaa ja se tuli selväksi että a) automaattiasennossa runkuttaa, välillä ihan kunnolla ja jatkuvasti eli ei ajettavasti b) manuaalimoodissa ei ollut mitään oireita.

          En oikein ymmärrä mikä muu se sitten voisi olla kuin loota...
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • bemanderi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 191
            • Capital West

            Originally posted by Ceeray View Post
            Tänään tutkiskelin itse ton kapistuksen toimintaa ja se tuli selväksi että a) automaattiasennossa runkuttaa, välillä ihan kunnolla ja jatkuvasti eli ei ajettavasti b) manuaalimoodissa ei ollut mitään oireita.

            En oikein ymmärrä mikä muu se sitten voisi olla kuin loota...
            Näitä on erityyppisiä. Mulla juuri ja juuri huomaa tuon ja tekee myös manuaalimoodissakin.

            Sen verran voisi vielä tarkentaa, että läpät poistettu ja saattaa olla että oire lieveni tämän jälkeen. Läpät ei olleet kovinkaan karstaiset. Softaversiota en enää osaa tarkalleen sanoa, mutta muistaakseni päivitetty 2006.

            Tässä on nyt mielenkiintoista seurata löytyykö näistä joku yhtenäinen tekijä vai onko kaikki individuaaliperusteisia.
            BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
            Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

            .. plus sitten kaikkea muuta romua.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              ........
              Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:51.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                Toimiiko tuo polkimella nollaus E39:ssä?
                Freude am Fahren

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  Noniin, kuka tekee ensimmäisenä pioneerityön ja ottaa ton venttiilikoneiston käteen ja pistää kuntoon?
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Noniin, kuka tekee ensimmäisenä pioneerityön ja ottaa ton venttiilikoneiston käteen ja pistää kuntoon?
                    Tuon pioneerin kannattaa sitten lukea BMW:n purku- ja kasausohjeet aika tarkkaan... Niissä varoitetaan myös staattisesta sähköstä jonka takia koneistolle menevä pistoke pitää maadoittaa (BMW:n erikoistyökalulla) heti alussa. Itse venttiilikoneiston purkamista/tutkimista varten kannattaisi olla valmistajan (ZF:kö se on?) ohjeet.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Pitäis jonkinlainen pumppu saada millä laittaa vaihteisto-öljyt takaisin, muuten vois tuon koneiston nypätä tutkittavaksi. Eipä tuossa paljon hävitäkkään voi vaikkahan leviäis senjälkeen koko laatikko. Omassa tuntuis olevan hyvin mahdollista että vika on laatikossa koska laatikon lämpötila vaikuttaa tuohon vikaan. Jos ajaa taajama ajoa jonkun 10 min ja lähtee sitten ajamaan jotain tasaista maantievauhtia niin nykiminen on poissa. Jos lähtee suoraan ajamaan maantieajoa niin nykii aika pitkään.

                      Vielä tuohon öljynvaihto pumppuun niin sellainen ei taida montaa kymppiä maksaa?
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by joko View Post
                        Vielä tuohon öljynvaihto pumppuun niin sellainen ei taida montaa kymppiä maksaa?
                        Tuo toimii ihan hyvin:


                        Tuon kirkkaan letkun vaihdoin taipuisampaan, mukana tullut oli liian jäykkää ja olisi katkaissut lähdön pumpun rungosta.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Myös porakonepumppu toimii hyvin joskin niissä on usein melko reilut letkulähdöt.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by joko View Post
                            .... Omassa tuntuis olevan hyvin mahdollista että vika on laatikossa koska laatikon lämpötila vaikuttaa tuohon vikaan. Jos ajaa taajama ajoa jonkun 10 min ja lähtee sitten ajamaan jotain tasaista maantievauhtia niin nykiminen on poissa. Jos lähtee suoraan ajamaan maantieajoa niin nykii aika pitkään.
                            Samaa tekee minullakin, mutta toki tuo laatikko on ohjelmallisesti orjallinen myös paljon muuallekkin. Eli mm.moottorinohjaukseen ja sen lämpötiloihin+sisäisiin säätöihin sekä mm.ajonhallintajärjestelmään/jarruihin.
                            Se myös kiinnostaisi tietää miten ko.laatikko on yhteyksissä mm.tuohon imusarjan läppäkoneistoon.
                            Jotenkin tämä myös tuntuisi siltä että laatikon softa ei ihan stemmaisi johonkin ulkopuolelta tulevaan informaatioon, varsinkin tuossa lämpiämisvaiheessa?

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              Originally posted by Hemi View Post
                              ...
                              Se myös kiinnostaisi tietää miten ko.laatikko on yhteyksissä mm.tuohon imusarjan läppäkoneistoon.
                              Jotenkin tämä myös tuntuisi siltä että laatikon softa ei ihan stemmaisi johonkin ulkopuolelta tulevaan informaatioon, varsinkin tuossa lämpiämisvaiheessa?
                              Mullei sinänsä ole ollu mitään ongelmaa laatikon kanssa, jos nyt ei lasketa sitä viaksi, että TU-bensasteppi E39:ssa toimi huomattavasti, hmm miten sen sanoisi, pehmeämmin. Tämän karkean käyttäytymisen olen itse laittanut dieseli+steppi ominaisuudeksi.

                              MUTTA, ku viime kevät talvella imusarjan läpät poistettiin, muuttui vaihtamiset pehmeämmäksi, mutta normaalit "karkeat" vaihdot palasivat muutamien viikkojen jälkeen takas. Myös vakkarin tempova käyttäytyminen ylämäki tilanteissa hävisi, mutta vain hetkellisesti. Oppi laatikko tuossa ajassa jotain uutta?

                              Auton on myös piristetty läppien poiston jälkeen jolla ei vaikutusta lootan toimintaan.
                              Loota ei luista, vaihdot eivät rytkähdä eli ts. omien normieni mukaan laatikko toimii kuten pitääkin.
                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              • rasanttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 530
                                • Tuusula

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Se myös kiinnostaisi tietää miten ko.laatikko on yhteyksissä mm.tuohon imusarjan läppäkoneistoon.


                                Mitä tarkoitat tällä?
                                Freude am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X