Originally posted by joko
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voishan tuon jossain vaiheessa tutkia ja puhdistella, tuskin huonompaan suuntaan muuttuu. Nimittäin uudelleen ohjelmoinnin ja öljyjen vaihdon jälkeen tuo ongelma hieman lieventyi. Vanhat öljyt oli kuitenkin kuulemma ihan ok näköiset?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiltikin hieman epäilyttää että tässä olisi taustalla jotain muuta, koska koko laatikon vaihto ei huhujen mukaan ole poistanut ko.ongelmaa kuin ehkä hetkeksi?
Ja tätä vikaa tuntuu olevan jokaisessa 530d/535d:ssä jota olen ajanut, osassa pahempana - osassa lievempänä.
Autosta löytyi yksi vikakoodi joka voisi tähän liittyä, eli Throttle valve. Jos kaivaa tarkemmin mitä tuo venttiili tekee, ei ihan mahdottomuus olisi että sillä jotain tekemistä asian kanssa voisi olla. Jos vessa luulee että mennään ylämäkeen vaikka ollaankin tasaisella..BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Tänään tutkiskelin itse ton kapistuksen toimintaa ja se tuli selväksi että a) automaattiasennossa runkuttaa, välillä ihan kunnolla ja jatkuvasti eli ei ajettavasti b) manuaalimoodissa ei ollut mitään oireita.
En oikein ymmärrä mikä muu se sitten voisi olla kuin loota...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostTänään tutkiskelin itse ton kapistuksen toimintaa ja se tuli selväksi että a) automaattiasennossa runkuttaa, välillä ihan kunnolla ja jatkuvasti eli ei ajettavasti b) manuaalimoodissa ei ollut mitään oireita.
En oikein ymmärrä mikä muu se sitten voisi olla kuin loota...
Sen verran voisi vielä tarkentaa, että läpät poistettu ja saattaa olla että oire lieveni tämän jälkeen. Läpät ei olleet kovinkaan karstaiset. Softaversiota en enää osaa tarkalleen sanoa, mutta muistaakseni päivitetty 2006.
Tässä on nyt mielenkiintoista seurata löytyykö näistä joku yhtenäinen tekijä vai onko kaikki individuaaliperusteisia.BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNoniin, kuka tekee ensimmäisenä pioneerityön ja ottaa ton venttiilikoneiston käteen ja pistää kuntoon?
Comment
-
-
Pitäis jonkinlainen pumppu saada millä laittaa vaihteisto-öljyt takaisin, muuten vois tuon koneiston nypätä tutkittavaksi. Eipä tuossa paljon hävitäkkään voi vaikkahan leviäis senjälkeen koko laatikko. Omassa tuntuis olevan hyvin mahdollista että vika on laatikossa koska laatikon lämpötila vaikuttaa tuohon vikaan. Jos ajaa taajama ajoa jonkun 10 min ja lähtee sitten ajamaan jotain tasaista maantievauhtia niin nykiminen on poissa. Jos lähtee suoraan ajamaan maantieajoa niin nykii aika pitkään.
Vielä tuohon öljynvaihto pumppuun niin sellainen ei taida montaa kymppiä maksaa?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostVielä tuohon öljynvaihto pumppuun niin sellainen ei taida montaa kymppiä maksaa?
Tuon kirkkaan letkun vaihdoin taipuisampaan, mukana tullut oli liian jäykkää ja olisi katkaissut lähdön pumpun rungosta.
Comment
-
-
Originally posted by joko View Post.... Omassa tuntuis olevan hyvin mahdollista että vika on laatikossa koska laatikon lämpötila vaikuttaa tuohon vikaan. Jos ajaa taajama ajoa jonkun 10 min ja lähtee sitten ajamaan jotain tasaista maantievauhtia niin nykiminen on poissa. Jos lähtee suoraan ajamaan maantieajoa niin nykii aika pitkään.
Se myös kiinnostaisi tietää miten ko.laatikko on yhteyksissä mm.tuohon imusarjan läppäkoneistoon.
Jotenkin tämä myös tuntuisi siltä että laatikon softa ei ihan stemmaisi johonkin ulkopuolelta tulevaan informaatioon, varsinkin tuossa lämpiämisvaiheessa?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...
Se myös kiinnostaisi tietää miten ko.laatikko on yhteyksissä mm.tuohon imusarjan läppäkoneistoon.
Jotenkin tämä myös tuntuisi siltä että laatikon softa ei ihan stemmaisi johonkin ulkopuolelta tulevaan informaatioon, varsinkin tuossa lämpiämisvaiheessa?
MUTTA, ku viime kevät talvella imusarjan läpät poistettiin, muuttui vaihtamiset pehmeämmäksi, mutta normaalit "karkeat" vaihdot palasivat muutamien viikkojen jälkeen takas. Myös vakkarin tempova käyttäytyminen ylämäki tilanteissa hävisi, mutta vain hetkellisesti. Oppi laatikko tuossa ajassa jotain uutta?
Auton on myös piristetty läppien poiston jälkeen jolla ei vaikutusta lootan toimintaan.
Loota ei luista, vaihdot eivät rytkähdä eli ts. omien normieni mukaan laatikko toimii kuten pitääkin.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Comment